Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ik vind het knap hoor hoe jullie het bos in blijven gaan.
Ik ga zo een zeldzaam rondje hei doen en merk dat ik echt wel alert kan reageren op bijvoorbeeld geritsel in de bosjes. (Nu heb ik ook wel een klein bushbush in Afrika trauma wat hier een grote rol in speelt)
Het stomme is dat de wolf hier nog helemaal niet zit. Of misschien wel maar dan is die harstikke schuw.
No way dat ik nog zou durven wandelen op de Veluwe.
jammes schreef:https://archive.is/j33W7
Zojuist op de Telegraaf.
Naar Bram wordt in stilte gezocht en betrokkenen willen er niks over kwijt ivm de toorn van de wappies.
Citaat:Er werd al jaren terug gewaarschuwd voor de gevaren van de wolf. Maar dat werd genegeerd. Nu ziet iedereen het met eigen ogen: wolven zouden alleen aanvallen als ze zich in het nauw gedreven voelden, maar uiteindelijk zien we dieren met predatiegedrag, of wel die zien mens en dier als prooi. Dat weet je omdat ze van achteren aanvallen en het niks met verdedigen van zichzelf of eventuele jonge wolven te maken heeft.”
Citaat:taat er gelijk een groepje demonstranten om het jagen op de wolf te voorkomen. Als je daar over nadenkt, is dat best raar. Het gaat om probleemwolven. Ondertussen lopen door heel Nederland wolven rond, die niks te vrezen hebben. Daar wordt helemaal niet op gejaagd. Maar het lijkt nooit genoeg.”
MyChoice schreef:Ik lees nergens dat Hubertus al geschoten is, enkel dat er vergunning is verleend. Of zouden ze dat aangepast hebben?
Citaat:Het doet denken aan de situatie met wolf Hubertus. Die beet enkele maanden geleden een hardloopster op de Veluwe. Met dat dier hadden meerdere incidenten plaatsgevonden. De provincie Gelderland ging akkoord met afschieten. Ook de rechter gaf groen licht. Enkele dagen later kwam het bericht dat het gevaar daadwerkelijk geweken was. De wolf was gedood.
MyChoice schreef:Ik lees nergens dat Hubertus al geschoten is, enkel dat er vergunning is verleend. Of zouden ze dat aangepast hebben?
Nyaleti schreef:Ik vind het knap hoor hoe jullie het bos in blijven gaan.
Ik ga zo een zeldzaam rondje hei doen en merk dat ik echt wel alert kan reageren op bijvoorbeeld geritsel in de bosjes. (Nu heb ik ook wel een klein bushbush in Afrika trauma wat hier een grote rol in speelt)
Het stomme is dat de wolf hier nog helemaal niet zit. Of misschien wel maar dan is die harstikke schuw.
No way dat ik nog zou durven wandelen op de Veluwe.
Paardenfann4 schreef:Ik maak me ook wel zorgen over de reeën, voorheen liepen hier altijd groepjes van 3 tot 6 en in de winter grotere groepen. In het voorjaar altijd moeders met jongen. Nu zien we al 2 jaar geen jongen erbij lopen en er is nog 1 mannetje over die we af en toe zien, verder niets meer. Wij wonen al 30 jaar in een bosrijke omgeving ver van de weg en midden in het wolvengebied. Verder is hier geen wild op een enkele haas na, maar de jonge hazen belanden allemaal in de kuil van de boeren. Dus wat die wolven dan wel moeten gaan eten?
Citaat:7 augustus 2025/Garderen/Gelderland
ingezonden
Mijn vrouw is vanmorgen in het speulderbos vlak bij speulderboshotel in Garderen achtervolgd door een wolf. Ze liep er met ons kleine boomer hondje. Gelukkig stond er in de buurt een man ook met hond die mee opliep naar de uitgang van het bos bij het speulderbos hotel. De wolf achtervolgde haar en de man tot vlak bij het hek waar je bos uitgaat en op de laak uitkomt. (Pad achterkant speulderbos). Het is een zeer druk wandelgebied met veel mensen en fietsers echter de wolf was totaal niet schuw.
Resultaat: weer iemand en nu mijn vrouw die het bos voorlopig niet in durft.
(Achtervolgd vanaf een stuk voor de rode markering tot hek aan de laak)
Paardenfann4 schreef:Ik maak me ook wel zorgen over de reeën, voorheen liepen hier altijd groepjes van 3 tot 6 en in de winter grotere groepen. In het voorjaar altijd moeders met jongen. Nu zien we al 2 jaar geen jongen erbij lopen en er is nog 1 mannetje over die we af en toe zien, verder niets meer. Wij wonen al 30 jaar in een bosrijke omgeving ver van de weg en midden in het wolvengebied. Verder is hier geen wild op een enkele haas na, maar de jonge hazen belanden allemaal in de kuil van de boeren. Dus wat die wolven dan wel moeten gaan eten?