Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:29

hoho wil jij mij niet over die kam scheren Haha!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:34

De mensen die ik zó heb gezien in de film fitna vind ik eigenlijk gewoon ZIEK!
Ik scheet me 7 kleuren alleen al voor dat meisje dat haar ouders zwijnen noemde ?
Hoe ziek ben je ?!
Om dat een kind aan te leren ?
Om zo egoistisch te zijn en te moorden voor een zo'n geloof ?(misbruik maken ?)
Als ik die zo zie , wens ik serieus dat die mensen iets ergs gebeurd voordat ze ons iets ergs aan doen.
Ik ben geen racist , ik heb niks tegen moslims , alleen tegen mensen die zo praten en kunnen denken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:35

katiavl schreef:
x_Marr schreef:
Volgens mij hebben we vaak genoeg gezegd dat niet alle moslims zou zijn, maargoed daar lees je dan weer over heen waarschijnlijk Haha!

Selectief lezen noemt zo iets Lachen

Zo wordt ik bijna altijd overgeslagen Clown

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:34

Nou dan ben je de enige niet Clown
Triest dat er alleen de dingen uitgepikt worden waar ze lekker tegen aan kunnen schoppen.
De voorbeelden die genoemd worden in eigen land tja wanneer komt daar dan een antwoord op?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:45

jameyskatje schreef:
damn. oef zeg. wat een aparte gedachtes bestaan er toch. als 2 vrouwen een moskee binnen stappen, zijn zij dan direct lesbo?? je gaat elkaar toch niet uitgebreid afbekken in een moskee(zoals je dat ook niet in een kerk doet, of bv een winkel, of bij iemand op visite enz enz), dat doe je maar ergens anders.

ik heb ook meerdere niet-moslims bepaalde dingen horen zeggen, maar dit betekent niet dat dit de algemene gang van zaken is. ik vraag me ook af hoe oud deze moslims waren, vast niet volwassen.

dat 2e stukje van jou herken ik totaal niet. een imam is iemand die het gebed voor gaat, het is niet iemand waarbij je kan biechten ofzo. wij geloven niet dat een imam dichter bij God staat dan enig ander mens. wij kunnen alleen om vergeving vragen bij God en alleen God weet wat er echt in ons hart is, dus ook of wij dat menen of niet. daarbij is het ook echt zo'n cliché verhaal, het verhaal uit een mannelijk persfectief was blijkbaar niet boeiend en die van het meisje wel, meisjes en jongens moeten beiden maagd blijven. maar ik neem het je niet kwalijk want jij kent deze mensen blijkbaar niet van dichtbij. jij zit vol met vooroordelen, broodje aap en cliché en bent volgens mij ook te bedonderd om hier wat aan te doen. open stellen voor anderen. no way. grote mond > ja,.. een oordeel klaar hebben> ja/ confrontatie aangaan en je veilige omgeving voor 1x verlaten > nope.

Islam verwerpt eerwraak en trots. wanneer mensen dit hebben krijgen ze een tegenovergestelde straf. mensen die trots leven worden vernederd in het hiernalmaals, zo zegt mijn geloof dat. mijn normen en waarden komen allemaal uit een islamitisch standpunt. ik kan hier goed mee leven in nederland, normen en waarden is ook grotendeels mijn werk, ik kan de jeugd mijn normen en waarden zelfs bijbrengen op mijn werk.

kijk in jou laatste alinea kan ik mezelf vinden.. maar vergeet niet dat er veeele malloten zijn op de wereld en dat deze zeker niet allemaal moslims zijn.

en mijn laatste vraag aan jou..

wat is een GEWOOON NEDERLANDER???????????

Ik zeg niet dat als 2 vrouwen een moskee binnen stappen dat ze lesbo zijn, ik antwoorde Alex, zij kan met haar vriendin echt geen moskee binnen... Heeft niets met wel of niet aflebberen te maken, maar alleen met het zichtbare lesbischap... (nieuw woord? Haha! )
En het feit dat jij je niet kunt vinden in de gedragingen van de door mij geschetste moslims, daar zie ik nu juist mijn punt in. Het zegt niet dat het neit waar is, alleen omdat jij je er niet in kunt vinden. Niet iedereen beleeft zijn geloof zoals jij! Die jongen zag zijn imam wel als biechtpersoon, als persoon die hem vertelde wat hij wel of niet moest doen in bepaalde situaties. Dat vind ik dus eng, als mensen zelf niet meer kunnen/willen nadenken.

Kun jij me vertellen waarom ik me in godsnaam aan moet passen, of open moet stellen voor een andere cultuur of een ander geloof in mijn eigen land? Ik hoef dat geloof niet en dus ga ik er niet achteraan. Ik woon gelukkig nog in een streek waar gewoon nog van die kaaskoppen wonen, van die echte boeren Vork. Ik vermijd grote steden en zo heb ik het idee dat Nederland nog Nederland is. Ik kwam uit een regio met een stadje in Groningen waar er wel marrokanen turken etc. woonden en daar heb ik veel ellende van gezien. Klasgenoten, leeftijdsgenoten, etc. Ik hoef het niet zo nodig meer.

Jij kunt mij niet vertellen dat ik de islam moet gaan opzoeken. ALs ik dat zou willen ga ik naar marokko. En ik peins er niet over. Iedere keer als ik langs Zaandam rijd en die toeters van die Moskee zie dan zucht ik en denk ik..... moet dat nou?! Niet in mijn Nederland. Wat is nou een Nederlander? Tja, je hebt ze in alle kleuren, maten, soorten (en vormen Haha! ), maar waar het mij omgaat is dat het mensen zijn die zich aanpassen aan de dingen van hier. Die houden van Nederland en de dingen hier, van de homo's en lesbo's. De vrijheden, de dijken, de mogelijkheden tot het maken van keuzes, sterke vrouwen, enz enz. Er zijn zo veel meer dingen die Nederland maakt tot wat het is, maar die zul jij misschien nooit gezien hebben? Wij Nederlanders mogen wel trotser zijn en wat chauvinistischer zijn.

En touwens moslims zitten in een theehuis, kijken ook sexfilms, gebruiken ook drugs, kom je tegen in de hoerenbuurt en gaan vreemd... dit is echt niet voorbehouden aan Nederlanders Bloos Hebben ze zelfs wat op gevonden. Het hallalhuwelijk... Trouw je voor een dag met een dame van lichte zeden.... Hoe hou je jezelf voor de gek? Gestoord

Raar dat je alles weet van het geloof en toch denkt dat Sinterklaas negerslaven heeft? Schoorsteen...zwartepieten (does it ring a bel?) Is dat wat je geloof je aanleert? Dat mensen die zich opmaken hun eigen ik niet mooi vinden? Whaha, tja Kind, kind, kind, jij moet nog veel leren en volwassen worden. Het is normaal voor pubers om wat onzeker te zijn enzo, maar daar groei je overheen. Heb je geen hooddoek voor nodig. Als jij straks een ander vriendje krijgt wordt jouw leven ook heel anders. Dat hoort bij het opgroeien.

Deze vooroordelen over Nederlanders, hoewel ik er wel meer kan bedenken Haha! zijn geen geweldadige dingen, geen vrouw onterende of onderdrukkende dingen. Ooit een Nederlander zich met een bommengordel in een bus zich zien opblazen? En dat is nu het verschil. (die zie je dus zelfs al in de vooroordelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:50

jameyskatje schreef:
Blue_Eyes schreef:
Russel en Katia, ik denk dat het punt is dat al deze vooroordelen over Nederlanders waar zijn, net zoals veel vooroordelen over moslims waar zullen zijn, maar dat ons niet tot akelige mensen maakt - net zo min als het dat met moslims doet....

precies en dat is wat ik ermee bedoel. hehe iemand die dat snapt. ik zeg duidelijk VOORoordelen. ik heb ik 100x aangegeven dat we NIET iedereen over 1 kam moeten scheren. en daarom geef ik een voorbeeld precies andersom. en kijk hoeveel mensen erop happen Knipoog dat zegt mij genoeg...

ik weet nog steeds niet wanneer je een GEWONEnederlander bent Slapen

Jammer dat je dat niet weet. Misschien draait het daar ook een beetje om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:51

Ach het lijkt nu nog leuk, maar als er getrouwd wordt is het beetje vrijheid helemaal weg Knipoog

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:18

Esperanza schreef:
Kun jij me vertellen waarom ik me in godsnaam aan moet passen, of open moet stellen voor een andere cultuur of een ander geloof in mijn eigen land? Ik hoef dat geloof niet en dus ga ik er niet achteraan. Ik woon gelukkig nog in een streek waar gewoon nog van die kaaskoppen wonen, van die echte boeren Vork. Ik vermijd grote steden en zo heb ik het idee dat Nederland nog Nederland is. Ik kwam uit een regio met een stadje in Groningen waar er wel marrokanen turken etc. woonden en daar heb ik veel ellende van gezien. Klasgenoten, leeftijdsgenoten, etc. Ik hoef het niet zo nodig meer.

Jij kunt mij niet vertellen dat ik de islam moet gaan opzoeken. ALs ik dat zou willen ga ik naar marokko. En ik peins er niet over. Iedere keer als ik langs Zaandam rijd en die toeters van die Moskee zie dan zucht ik en denk ik..... moet dat nou?! Niet in mijn Nederland. Wat is nou een Nederlander? Tja, je hebt ze in alle kleuren, maten, soorten (en vormen Haha! ), maar waar het mij omgaat is dat het mensen zijn die zich aanpassen aan de dingen van hier. Die houden van Nederland en de dingen hier, van de homo's en lesbo's. De vrijheden, de dijken, de mogelijkheden tot het maken van keuzes, sterke vrouwen, enz enz. Er zijn zo veel meer dingen die Nederland maakt tot wat het is, maar die zul jij misschien nooit gezien hebben? Wij Nederlanders mogen wel trotser zijn en wat chauvinistischer zijn.

En touwens moslims zitten in een theehuis, kijken ook sexfilms, gebruiken ook drugs, kom je tegen in de hoerenbuurt en gaan vreemd... dit is echt niet voorbehouden aan Nederlanders Bloos Hebben ze zelfs wat op gevonden. Het hallalhuwelijk... Trouw je voor een dag met een dame van lichte zeden.... Hoe hou je jezelf voor de gek? Gestoord

Raar dat je alles weet van het geloof en toch denkt dat Sinterklaas negerslaven heeft? Schoorsteen...zwartepieten (does it ring a bel?) Is dat wat je geloof je aanleert? Dat mensen die zich opmaken hun eigen ik niet mooi vinden? Whaha, tja Kind, kind, kind, jij moet nog veel leren en volwassen worden. Het is normaal voor pubers om wat onzeker te zijn enzo, maar daar groei je overheen. Heb je geen hooddoek voor nodig. Als jij straks een ander vriendje krijgt wordt jouw leven ook heel anders. Dat hoort bij het opgroeien.

Deze vooroordelen over Nederlanders, hoewel ik er wel meer kan bedenken Haha! zijn geen geweldadige dingen, geen vrouw onterende of onderdrukkende dingen. Ooit een Nederlander zich met een bommengordel in een bus zich zien opblazen? En dat is nu het verschil. (die zie je dus zelfs al in de vooroordelen)

mee eens OK dan!

maar eh lesbischap ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:47

russel schreef:
jameyskatje schreef:
precies en dat is wat ik ermee bedoel. hehe iemand die dat snapt. ik zeg duidelijk VOORoordelen. ik heb ik 100x aangegeven dat we NIET iedereen over 1 kam moeten scheren. en daarom geef ik een voorbeeld precies andersom. en kijk hoeveel mensen erop happen Knipoog dat zegt mij genoeg...

ik weet nog steeds niet wanneer je een GEWONEnederlander bent Slapen

Jammer dat je dat niet weet. Misschien draait het daar ook een beetje om?

Heel eerlijk gezegd, Russel, weet ik het ook niet, en ik ben toch al bijna 30 jaar Nederlandse tussen de Nederlanders. Je kan niet zeggen dat ik mijn best niet heb gedaan om erachter te komen. Maar wat is nou een gewone, normale, doorsnee Nederlander? Geef jij daar dan eens duidelijk antwoord op, graag?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:49

Ik denk dat de normale doorsnee nederlander een persoon is die hardwerkend is, sociaal, beetje luidruchtig, graag naar campings gaat of curaçao . Nuchter maar ook soms een drama over dingens kan maken, van kaas houd (nee grapke Clown )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:51

Sprak een Vlaamse (denk ik). Prima hoor, maar ik ben wel erg benieuwd of de Nederlanders nou weten wat een Nederlander eigenlijk is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:55

Gemiddelde islamiet, vriendelijk, uitnodigend, iets conservatiever kwa gedachtengang. Hun gasten verwend Vingers aflikken (ik ga graag elke zondag op thee met nagerecht), en veel veel dichter kwa familie. Dat vind ik wel leuk.

Maar wat ik bedoel is dat ik het spijtig vind om de fouten als niet algemene gang van zaken wegschuiven. En zeker in zo een vaste gemeenschap sta je echt veel sterker om dingen te veranderen.

Ow sorry dacht dat je een profilering aan iedereen vroeg Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:59

Nederlanders zijn lomp en soms behoorlijk onbeschoft of onbeleeft itt mensen uit de meeste ander europeese landen, Nederlanders halen naast geld ook eten uit de muur, zitten op de markt altijd overal aan zonder iets te kopen, willen bij een vast prijs nog altijd afdingen en zo goedkoop mogelijk kopen, spreken nederlands of een dialect daarvan, lust aardappels, worst en groente. Vork

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:59

Citaat:
Maar wat ik bedoel is dat ik het spijtig vind om de fouten als niet algemene gang van zaken wegschuiven.
Ja, maar weet je, iedereen, iedere bevolkingsgroep maakt van die fouten. Nederlanders zijn nu op hun teentjes getrapt door die typering met vooroordelen die Romy hier neer heeft gezet, maar waarom dan? Het geeft eigenlijk alleen maar aan hoe het voelt als er over moslims zoiets wordt gezegd. Jullie snappen niet waarom die beledigd zijn? Om dezelfde reden als waarom jullie nu beledigd zijn.

Katia: maakt niet uit, het viel me alleen wel meteen op Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:02

Mystica schreef:
Nederlanders zijn lomp en soms behoorlijk onbeschoft of onbeleeft itt mensen uit de meeste ander europeese landen, Nederlanders halen naast geld ook eten uit de muur, zitten op de markt altijd overal aan zonder iets te kopen, willen bij een vast prijs nog altijd afdingen en zo goedkoop mogelijk kopen, spreken nederlands of een dialect daarvan, lust aardappels, worst en groente. Vork

ROFL daar ben ik ook altijd verbaast over

Verder denk ik dat je altijd negatiever over je eigen land kijkt dan naar een ander.
Heb eigenlijk maar weinig mensen beledigd zien raken door de vooroordelen, denk eerder de manier van schrijven Lachen Veel capslock en???? geeft dreigende indruk, ook al is dat niet de bedoeling
Laatst bijgewerkt door lesilla op 30-03-08 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:02

Uhm ik zie niemand hier beledigd reageren hoor? Haha!

Voel me trouwens zelfs niet aangesproken, en dat is het nou juist, waarom voelen sommige moslims zo aangesproken tot de uitspraken van Wilders?
Laatst bijgewerkt door Air op 30-03-08 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:03

@ Blue eyes, ik ben er niet door op mijn teentjes getrapt hoor Clown Het meeste klopt namelijk Haha!
Alleen jammer dat het niet typisch nederlands is, maar voor de meeste westerlingen opgaat.
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 30-03-08 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:03

Zelf denk ik dat een Nederlander wel hartelijk is maar niet echt gastvrij (denk aan afspraak maken voor je langskomt, het inmiddels beruchte ene koekje bij de thee), vriendelijk maar wel erg gesteld op zijn privacy, eerlijk en direct, maar soms op het lompe en onbeschofte af (en dat merk je vooral als je een poos in Engeland hebt gezeten).
Nederlanders steken hun mening niet onder stoelen of banken, maar verwachten vaak van het onderwerp van die mening, dat het zich niet verweert. Nederlanders zijn ontieglijke kuddedieren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:06

Citaat:
Triest dat er alleen de dingen uitgepikt worden waar ze lekker tegen aan kunnen schoppen.

Citaat:
Behoorlijk denigrerend

Citaat:
je doet alsof wij een stelletje onderontwikkelde aso's zijn

Mwah... klinkt mij best wel beledigd in de oren....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:09

Ik dacht dat je het over jameyskatjes lijst met vooroordelen had. Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:09

Daar heb ik het ook over. En daar zijn deze antwoorden die ik hierboven gequote heb, ook tegen gericht Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:10

Ik wou net zeggen... Clown
Dat eerste komt toch echt ergens anders weg Haha!

Overigens zijn die laatste 2 van 1 persoon, dusja wie scheert hier nu weer iedereen over 1 kam? Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:15

Daar heb ik niet naar gekeken, van wie ze kwamen. Die eerste gaf me ook de indruk daar nog bij te horen, maar ik moet zeggen dat ik aan het quote niet heel veel tijd heb besteed. Verder zijn er nog meer reacties, maar die zijn meer schamper en tussen-de-regels-door beledigd, niet de moeite waard om te quoten dus Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:18

Ik zie trouwens toch iets in het rijtje waar ik een .... gevoel van krijg. Gepikeerd is denk ik het juiste woord Haha! Dat stukje over sinterklaas. Negerslaven? ( het woord) En waarom zou je kind in de zak naar god moeten als hij stout is? Verward

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:22

Citaat:
moeten ze hun kinderen laten geloven in een blanke man met negerslaven, en als ze niet luisteren gaan ze in de zak naar spanje.. ipv God??

Kinderen moeten niet in de zak naar God. We laten onze kinderen geloven in die man ipv in God.
En die negerslaven... Romy is niet de enige die dat erin ziet, al zijn het officieel schoorsteenvegers.
Sterker nog, ik kwam laatst met mijn bijna 5-jarige dochter een heel donkerbruine meneer tegen, en zij was heel verbaasd: 'Mama, Sinterklaas is toch allang weer terug naar Spanje? Hij is zwarte Piet vergeten!' Haha! Nu grappig, maar toen kon ik wel door de grond zakken. Gelukkig kon die man er ook erg om lachen. Het geeft wel aan dat kinderen er ook echt geen schoorsteenveger in zien, in die Piet...