Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:35

Rk heb jij zelf ooit wel eens gerookt of ben je verslaafd geweest?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:27

In mijn ogen KAN RK nu geen goed antwoord geven!
Ja ik heb gerookt -> dan ben je de ERGSTE soort anti roker
Nee ik heb nooit gerookt -> dan weet je niet waar je over praat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:34

Idd Ellen...dat zijn de antwoorden die je dan krijgt Lachen
Weinig zin dus om daar iets op te zeggen...

Lorain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 16:42

Ik heb getekend Lachen!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:09

Het lijkt me heerlijk om tijdens het stappen frisse lucht in te ademen en het lijkt me fijn om eens 'n keer niet met een brandwond thuis te komen omdat iemand per ongeluk met z'n sigaret tegen me aan liep, het lijkt me heerlijk als m'n kleren en m'n haren niet meer buchten naar de rook.
Het lijkt me zo fijn om geen rook in te happen als ik uit eten ben en het lijkt me heerlijk om geen last van een andersmans verslaving te hebben!

Dus ik teken NIET Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:35

runningkawa schreef:

RK ik dacht dat we altijd wel een beetje op een lijn lagen op Bokt, vandaar
dat ik mn vraag oprecht stelde aan je, zonder aanval, had gehoopt dat je
me een beetje kende...

Dit meen ik oprecht Lachen

It_is_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 01:28

Hoewel ik een kroeg toch eigenlijk verbonden vind met roken, teken ik niet. Het is wel zo dat veel mensen niet uit kunnen omdat ze niet tegen rook kunnen (zoals voor een vriendin van mij) en voor die mensen vind ik dat de regel in moet gaan. Ook in kroegen.
Snap ook dat veel mensen problemen hebben met roken tijdens het eten. En hoewel rokers meestal wel rekening houden met tafelgenoten, de tafels ernaast lijden er vaak toch onder.Even voor de goede orde, ikzelf vind het geen probleem als ik zit te eten en er wordt gerookt. Nooit gehad. Heb zelf ook jaren gerookt en veel. Wist alle afstanden in de auto te vertalen met sigaretten, naar school 2 en een halve sigaret (de halve bewaren voor de terugweg Haha! ). Bij mij thuis mag ook nog gerookt worden door hardnekkige rokers. Ben ook niet gestopt voor mijn gezondheid (ja, het is slecht voor je gezondheid, dankzij roken heb ik nog werk in de gezondheidszorg), je gaat tenslotte ergens aan dood, maar voor het geld. Af en toe rook ik in de kroeg(beken meestal binnen Bloos ) of op mijn werk (altijd buiten) nog een sigaret. Vind het dan heerlijk, maar als ik zie wat een pakje tegenwoordig kost ben ik acuut genezen.
Snap alleen niet zo goed, dat mensen zeggen, heerlijk frisse lucht tijdens het stappen, in een kroeg vol zwetende, drinkende mensen: frisse lucht Clown
Zou persoonlijk zeggen andere lucht, niet fris, maar ook niet rokend.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 02:21

hallo,
niet rokers worden gevraagd niet te reageren.

ik ben een roker en ik ben ook voor een rookverbod. Ik werk ook in een cafe. Mijn kleren gaan zo stinken en ik vind het raar dat mensen in de horeca, inclusief werknemers en bezoekers allemaal passief meeroken.
Je hebt geen keuze in een kroeg.

Daarom vind ik een rookverbod een goed idee. Een aparte ruimte waar geen drankjes geschonken mogen worden mag geloof ik wel. Dat vind ik wel een goed idee.

Ik ben benieuwd hoe het zal zijn, ik ben ook gewend te roken in het cafe. maar het idee dat dat straks niet meer mag vind ik niet zo benauwend. In mijn eigen huis rook ik ook niet, gaan we buiten staan of in de berging.

misschien ben ik gewoon niet die-hard-verslaafd genoeg om het ermee eens te zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:59

Van mij mogen ze het roken in de horeca best verbieden,maar wat ze nu ook nog willen slaat echt alles.Verbieden om op een terras te roken!Je zit in de buitenlucht en zou ook daar niet meer mogen roken?Dit zou echt veel te ver gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:06

dat is ook wel wat overdreven ja,buiten moet gewoon kunnen,als het binnen niet meer mag(wat ik wel goed vind)maar buiten moet natuurlijk mogelijk blijven

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:13

Thnx. Snoevie,jij toont wel begrip voor de rokers.Ik als verslaafde roker vind ook wel dat binnen roken verboden mag worden.Ik begrijp de klachten heel goed van Niet-Rokers en heb er wel begrip voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:41

Chiqa schreef:
runningkawa schreef:

RK ik dacht dat we altijd wel een beetje op een lijn lagen op Bokt, vandaar
dat ik mn vraag oprecht stelde aan je, zonder aanval, had gehoopt dat je
me een beetje kende...

Dit meen ik oprecht Lachen

Qua veel dingen wel...maar ik geloof alleen over het roken dat we lijnrecht tegenover elkaar staan Lachen
Niet erg, moet kunnen imo Lachen

Ik vind het gewoon erg smerig en ongezond en wil er dan eigenlijk ook niks van mee pikken.
Jij vind dat het best moet kunnen in een cafe Lachen

Nee ik heb niet gerookt...mijn vader is al overleden toen ik 9 was, dus vond dat niet echt meer leuk.
Ik heb er uit stoer doen wel eens een paar gerookt, maar ook snel weer mee gestopt...vond het helemaal niet stoer voelen...voelde me dom met de gadachte aan mijn vader. Voelde me schuldig.

Ik heb wel bij een zware alcohollist in huis gewoont...dus weet wel wat over verslavingen...en dat was ook geen prettige ervaring.

Ik ben er heel simpel..alles wat je zelf fijn vind moet je doen...zolang je het een ander niet opdringt.
En dat doet iemand die vervelend is van de drank wel...maar ook rook dring je op als je rookt in de aanwezigheid van een ander Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:26

Bedankt voor je reactie, ik hoop niet dat je het gevoel heb gehad dat je jezelf hoefte te verdedigen...

runningkawa schreef:
Qua veel dingen wel...maar ik geloof alleen over het roken dat we lijnrecht tegenover elkaar staan
Niet erg, moet kunnen imo

Ja dat vind ik dus ook, ik heb vanaf het begin af aan gezegt dat ik het fijn zou vinden als er een oplossing zou komen voor beide partijen. Dat we allemaal nog uit kunnen gaan en tevreden zijn,
daarom snap ik het doel ook wel van dat rookverbod, alleen de reactie's van sommige mensen doen mijn haren rechtovereind staan.
Je hoeft elkaars mening toch niet te delen om een goede discussie te voeren? Ik vindt althans van niet MITS we elkaar in elkaars waardes laten...

Maar daar zal ik niet de enige in zijn, ik vind dat we elkaar met respect moeten behandelen.
Zo gaf jij eerder in dit topic aan dat er bij jou ook een dosis angst aanwezig is, en dat is iets wat
absoluut kan begrijpen Lachen

Bedankt voor je reactie RK Lachen

gohya schreef:
Verbieden om op een terras te roken!Je zit in de buitenlucht en zou ook daar niet meer mogen roken?Dit zou echt veel te ver gaan.

Ik vrees als we daar niets aan doen dat het wel die kant opgaat, in Amerika mogen we niet eens
roken in onze eigen auto's......
En dan het nog het nieuwe verbod wat ze in willen gaan voeren; geen pakjes sigaretten meer openbaar en zichtbaar in de evrkoop leggen, maar verstopt in kasten.

Deze maatregels willen ze dit jaar in Nederland nog gaan doorvoeren, ik vidn het nergens op slaan.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:35

Ik ben zelf een niet-roker, en heb er niet heel veel problemen mee als iemand rookt. In een discotheek vind ik dat het er een beetje bij hoort, maar als ik in een restaurant zit te eten, wil ik rustig mijn eten op kunnen eten zonder dat ik die lucht in m'n neus krijg. Dus ik ben voor een rookverbod in restaurants, in cafés en discotheken maakt het me niet zoveel uit.

Dus ik teken niet Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:54

gohya schreef:
Van mij mogen ze het roken in de horeca best verbieden,maar wat ze nu ook nog willen slaat echt alles.Verbieden om op een terras te roken!Je zit in de buitenlucht en zou ook daar niet meer mogen roken?Dit zou echt veel te ver gaan.

Wie verzint dat, die petitie site ofzo? Daar is helemaal geen sprake van!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 17:58

Chiqa schreef:
En dan het nog het nieuwe verbod wat ze in willen gaan voeren; geen pakjes sigaretten meer openbaar en zichtbaar in de evrkoop leggen, maar verstopt in kasten.

Deze maatregels willen ze dit jaar in Nederland nog gaan doorvoeren, ik vidn het nergens op slaan.

Dat vind je nergens op slaan...? Je probeert je kinderen ervoor te behoeden, dus ik begrijp die maatregel wel...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:13

Ik rook, maar ik teken niet. Ik vind het prima zo, buiten roken kan altijd Knipoog

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:42

MoonChloe schreef:
Ik rook, maar ik teken niet. Ik vind het prima zo, buiten roken kan altijd Knipoog

Ik teken ook niet, rook zelfs thuis liever buiten. Je huis begint er gewoon vreselijk van te stinken...\
Met je laatste zin 'buiten roken kan altijd' ben ik het niet helemaal eens. Ik verwacht in de toekomst dat dat ook aan banden wordt gelegd. Op stations is het immers al zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:49

Schimmelig schreef:
Dat vind je nergens op slaan...? Je probeert je kinderen ervoor te behoeden, dus ik begrijp die maatregel wel...

Nee, kan me niet herinneren dat ik als kindje onder de indruk was van een pakje sigaretten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:52

Chiqa schreef:
Schimmelig schreef:

Nee, kan me niet herinneren dat ik als kindje onder de indruk was van een pakje sigaretten.

Ik kan mij herinneren dat meisjes van 9 op de manege stiekem aan het roken waren.
Iedereen heeft andere herinneringen, dat zie je maar weer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:09

Ja tuurlijk Schimmelig......We hadden het alleen over de pakjes sigaretten in
de schappen.....

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 19:27

Chiqa schreef:
Ja tuurlijk Schimmelig......We hadden het alleen over de pakjes sigaretten in
de schappen.....

We hadden het over een maatregel die jij nergens op vond slaan... Ikzelf vind het een super maatregel, zeker omdat deze helpt nieuwe/jonge rokers te ontmoedigen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:57

Daarom is het ook zo goed dat het in het openbaar steeds minder mag , voor de jeugd. Verreweg de meeste mensen beginnen als kind / tiener met roken "omdat het stoer is".

Staan ze met een heel groepje te peuken , ja dan "moet" je wel meedoen zeg maar. Als dat roken tijdens het uitgaan niet meer kan , zullen er toch mensen zijn die daardoor niet beginnen.

Als nergens in openbare gelegenheden gerookt mag worden bescherm je heel veel mensen direct doordat ze daar niet meer in de rook hoeven lopen , maar ook indirect doordat het er niet meer bij hoort. Het stoere moet er gewoon vanaf gaan.

Wij vonden het vroeger in de kleuterklas en op de basisschool al enorm stoer om met chocolade sigaretjes rond te lopen , nou dan voelde je heel wat , dat leek net echt ! Tong uitsteken

Die maken ze ook niet meer tegenwoordig geloof ik Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:07

maar het is ook weer extra stoer en spannend als het op steeds minder plaatsen mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:07

Snoevie schreef:
maar het is ook weer extra stoer en spannend als het op steeds minder plaatsen mag

Presies, je haalt me de woorden uit mn mond.