celticpony schreef:het stoort me enorm dat hier mensen elkaar aan hetveroordelen zijn om de individuele keuzes die we gelukkig in dit land mogen maken. Eerst hand in eigen boezem voordat je anderen veroordeeld.
Helemaal mee eens!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
celticpony schreef:het stoort me enorm dat hier mensen elkaar aan hetveroordelen zijn om de individuele keuzes die we gelukkig in dit land mogen maken. Eerst hand in eigen boezem voordat je anderen veroordeeld.
djuno schreef:kattie schreef:Mijn keuze is de beste keuze die ik ooit in mijn leven heb gemaakt. Maar het feit dat ik nu blijkbaar een Moordenaar ben... Dat snap ik niet. En hoezo hup weg ermee..... Je weet helemaal niet wat ik heb meegemaakt. dus doe alsjeblieft normaal als je geen idee hebt van hoe iemand die ervaart. En fijn dat het bij jou allemaal goed gaat en fijn. Wacht maar tot het bij jou gebeurd. kijken hoe je mening dan is! Dit is echt het meest kinderachtige bericht tot nu toe...
tja...bij mij zal het niet meer gebeuren.
En het feit dat je dat het meest kinderachtige bericht vind....is dit werkelijk kinderachtiger dan dat jij voor de gevolgen van je eigen acties wegloopt??
En wat je zorgvuldig vermijdt...is het feit van adoptie. Kan in jouw geval niet meer maar het was wel een goeie optie geweest....dus vind ik jouw keuze niet de beste keuze die je hebt gemaakt in je leven.
ShirleyA schreef:Het doet er helemaal NIETS toe wat jij vind wat een ander heeft gedaan!
En adoptie is misschien voor jou iets makkelijks maar voor de meeste mensen toch nog veel moeilijker dat abortus! Laat iemand gewoon, en kwets niet zo onnodig!
ShirleyA schreef:mirgino schreef:terorita@
abortus moord noemen
sorry dit vindt ik erg vergezocht
==========================================
JIJ vind dit vergezocht,maar een ander mag deze mening toch wel hebben?
ieder heeft toch recht op zijn eigen mening?
of is dat alleen als die hetzelfde is als jouw mening?
Niet over andermans buik/leven. Beslis voor of tegen in jouw eigen situatie maar veroordeel een ander niet om zijn beslissing. Dat recht heb je nl niet!
Je noemt iemand dus zo maar een moordenaar! Een hele nare uitspaark.
Vanessa24 schreef:@ Djuno: in jouw ogen doet Kattie het totaal niet goed, en draag je 'betere' oplossingen aan. Kattie heeft haar besluit al genomen, kun je dit niet gewoon accepteren en bij jezelf denken dat je blij mag zijn dat je niet in haar schoenen staat?
Dat graag iedereen wilt laten weten dat adoptie een betere keuze is dan abortus, is jouw goed recht, maar zou je dit misschien in een meer algemene bericht kunnen laten weten?
djuno schreef:ShirleyA schreef:Het doet er helemaal NIETS toe wat jij vind wat een ander heeft gedaan!
En adoptie is misschien voor jou iets makkelijks maar voor de meeste mensen toch nog veel moeilijker dat abortus! Laat iemand gewoon, en kwets niet zo onnodig!
dit is een discussie waar een ieder zijn mening geeft en VRIJWILLIG aan mee doet.
If you can't stand the heat then get out of the kitchen!
djuno schreef:Vanessa24 schreef:@ Djuno: in jouw ogen doet Kattie het totaal niet goed, en draag je 'betere' oplossingen aan. Kattie heeft haar besluit al genomen, kun je dit niet gewoon accepteren en bij jezelf denken dat je blij mag zijn dat je niet in haar schoenen staat?
Dat graag iedereen wilt laten weten dat adoptie een betere keuze is dan abortus, is jouw goed recht, maar zou je dit misschien in een meer algemene bericht kunnen laten weten?
Kattie is degene die met mij de discussie aanging door mij te quoten....ik gaf enkel mijn mening op de vraagstelling waar dit hele topic mee begonnen is....zoals ook de rest heeft gedaan...en de vraagstelling was: "Ik vroeg me af wat jullie bokkers van abortus vinden. Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?"Had Kattie mij niet gequote dan was ik die discussie met haar ook niet begonnen
ShirleyA schreef:Maar je hoeft in een discussie niet opzettelijk iemand zo te kwetsen als dat jij doet. En ik vind dat jouw mening (mijn mening ook niet) er niet toe doet als het een ander aangaat. Neem beslissingen voor/in je eigen leven, maar laat een ander dat ook doen. Veroordeel niet als iemand een andere mening heeft dan jij.
Ik voel me persoonlijk niet door jou anangevallen hoor dus ik kan de hitte prima aan. Heb geen abortus gehad en ben niet zwanger, wel moeder. Maar ik vind dat iedereen die keuze zelf maakt en jij hebt t recht niet iemand zo te kwetsen, daar heb je niets aan!
Citaat:Liever een ongeboren kind laten aborteren dan een geboren kind verwaarlozen!
LotteAnna schreef:Ik ben blij dat we in Nederland een goede abortuswetgeving hebben. Alhoewel wat mij betreft het max. aantal weken naar beneden gehaald moet worden.
Dus; ja ik ben voorstander van abortus. Ik ben vrouwelijk en 21 jaar oud.
Ik vind abortus geen moord. Iedereen moet eigen keuzes kunnen maken.
djuno schreef:Vanessa24 schreef:@ Djuno: in jouw ogen doet Kattie het totaal niet goed, en draag je 'betere' oplossingen aan. Kattie heeft haar besluit al genomen, kun je dit niet gewoon accepteren en bij jezelf denken dat je blij mag zijn dat je niet in haar schoenen staat?
Kattie is degene die met mij de discussie aanging door mij te quoten....ik gaf enkel mijn mening op de vraagstelling waar dit hele topic mee begonnen is....zoals ook de rest heeft gedaan...en de vraagstelling was: "Ik vroeg me af wat jullie bokkers van abortus vinden. Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?"Had Kattie mij niet gequote dan was ik die discussie met haar ook niet begonnen
tita schreef:pil slikken is volgens de gereformeerde kerk ook moorden
Vanessa24 schreef:LotteAnna schreef:Ik ben blij dat we in Nederland een goede abortuswetgeving hebben. Alhoewel wat mij betreft het max. aantal weken naar beneden gehaald moet worden.
Dus; ja ik ben voorstander van abortus. Ik ben vrouwelijk en 21 jaar oud.
Ik vind abortus geen moord. Iedereen moet eigen keuzes kunnen maken.
Maar dan heb je dus wel een probleem als je na de aantal weken erachter komt dat je zwanger bent, of dat je in die periode in je bedenktijd zit.
turbotinker schreef:Zullen we Durex aanschrijven;'Condooms gebruiken = moord' ?
Winkie schreef:Een discussie is wat anders dan iemand uitmaken voor moordenaar.
Djuno, zou je misschien willen reageren op mijn voorgaande post over de werking van de pil, ik vraag me af hoe je dat dan ziet?
turbotinker schreef:Weet je wat mij een beetje opvalt?
Degenen die voor abortus zijn,ontkennen allerhardst dat het 'moord' is.
Toch,als je het realistisch bekijkt,is het het beëindigen van een leven.
Kun je hoog of laag springen,maar je beëindigt gewoon een leven.
Of we dat moord moeten noemen of niet,doet er niet toe.
Waarom ontkent iedereen toch het feit dat ze een leven beëindigen,dat valt toch op?
Of je dat leven beëindigt om wat voor reden dan ook (je hebt het kind niks te bieden,je wilt het zelf niet etc.) maakt niet uit.
Ik blijf erbij dat iedereen het zelf moet weten,maar bij mezelf denk ik het volgende;
Vrouwen die hun kind laten weghalen op 24 weken vind ik....ja,sorry,wreed.
Als je toch zo zeker weet dat je een abortus aankan,waarom dan niet zo snel mogelijk?
Ik ben zelf net de 24 weken voorbij,en je voelt het kind dan dagelijks schoppen.
Als je 'je leven niet wilt laten verpesten',waarom doe je dan niet meteen abortus?
En dit spreekt alleen voor degenen die pas laat in de zwangerschap abortus laten doen,dus niet meteen op de kast gaan zitten a.u.b.
Ik weet dat het iets is om goed over na te denken,maar neit een half jaar!
Bovendien erger ik me kapót aan de meiden die zeggen dat 'hun leven anders voorbij is'
'Dat ze hun leven niet willen verpesten'
Sorry,nu wordt er net gedaan alsof je leven ophoud als je een kind krijgt.
Er wordt tevens net gedaan alsof je in een paleis moet wonen wil je een kind op kunnen voeden.
Kijk eens naar 'arme' landen,die mensen kunnen ook prima voor een kind zorgen terwijl ze geen miljonair zijn of in een groot huis wonen.
Wat ik wil zeggen; tuurlijk kost een kind geld,maar ik heb eht idee dat 'geen geld hebben' 'geen huis hebben' etc. een beetje als excuus wordt gebruikt door een zelfgemaakte fout.
AikePeer schreef:Ja maar turbotinker je verondersteld nu dat iedereen het met 4 weken weet.. Daarbij ja je beëindigd een "leven" een leven dat nog niet zelfstandig kan leven dus in hoevere beëindig je het.
Nee je hoeft absoluut niet in een kasteel te wonen oid maar jij moet begrijpen dat sommige andere normen en waarde hebben dan jij. En jij kunt niet voor iemand beslissen of die persoon klaar is om voor een kind te zorgen dat van je afhankelijk is, die liefde wil en soms weleens moeilijk kan zijn.