Celiien schreef:[/quote]Maar, dat zeggen zowel Jildau als ik toch niet?
De manier hoe het nu in het strafrecht staat, is het dus oke om te doen binnen een bepaalde termijn (<24 weken) en als het dus uitgevoerd wordt door bevoegde artsen in erkende instellingen. Zijn die randvoorwaarden er niet, dan is het wel strafbaar.
En ik vind wel degelijk dat als een onbevoegd iemand dit gaat doen, dit strafbaar zou moeten zijn.
Bij de stelling 'Abortus moet uit het strafrecht worden gehaald', stem je dus niet voor of tegen abortus. En zo zijn er heel veel stellingen, waar je echt even verder moet kijken, want het is niet zwart of wit.
Abortus is wel de enige medische handeling die benoemt staat. Het is ook niet mogelijk dat ik me laat steriliseren door de slager, dat is strafbaar. Maar dat staat nergens benoemd. Het is stigmatiseren om dit te laten bestaan. Er zijn simpelweg medische richtlijnen over uitvoeren van medische handelingen. De geschiedenis dat het benoemd wordt gaat niet uit van gelijkwaardigheid.
Wat anders ongerelateerd. D66 heeft een uitglijder gemaakt, iemand dit een beetje gevolgd. Wel jammer, maar hij gaf wel toe het niet te weten later. Dat vond ik wel weer sterk, hopelijk komt er nog een redelijke bekentenis waarin ze verantwoordelijkheid nemen.
Sorry geloof dat ik je quote verpest heb(?)