Lusitana schreef:In verhouding heel weinig. Meestal gebeurt het door een partner, iemand die ze kennen of een nieuwe date. 37 % toch nog door een onbekende. Maar bij het uitgaan in het speciaal komt het wel met enige regelmaat voor dat meisjes worden lastig gevallen op straat of in openbare ruimtes en soms leidt het tot verkrachting. (bij 1 op de 10 las ik ergens)
Met andere woorden, als je gewoon over straat gaat, is de kans dat je van je fiets getrokken wordt om verkracht te worden bijna nihil. Maar na het uitgaan loopt het risico op omdat, naar mijn mening, sommige jongens slecht tegen afwijzingen kunnen. (En met alcohol op natuurlijk weinig remmingen)
Er lijkt wel een trend geboren te zijn die de gedachtegang van streng gelovigen van lang geleden volgt, dat de vrouwen er zijn om de mannen te plezieren en de mannen het recht hebben te bejagen en te nemen wat ze willen in die zin. In de sociale media vinden ze gelijkgestemden en daardoor worden ze alleen maar gesterkt in hun gedachtengang.
Ik weet niet welke strenggelovigen je bedoelt? Bij nogal wat geloven is of liever gezegd was het wel zo dat sommige mannen menen dat ze hoger staan dan vrouwen, maar ze bejagen en nemen wat ze willen, dat is juist heel erg streng verboden. Sex mag bij bijna alle geloven enkel in het huwelijk. En verder afblijven!