17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 07:34

Lusitana schreef:
In verhouding heel weinig. Meestal gebeurt het door een partner, iemand die ze kennen of een nieuwe date. 37 % toch nog door een onbekende. Maar bij het uitgaan in het speciaal komt het wel met enige regelmaat voor dat meisjes worden lastig gevallen op straat of in openbare ruimtes en soms leidt het tot verkrachting. (bij 1 op de 10 las ik ergens)
Met andere woorden, als je gewoon over straat gaat, is de kans dat je van je fiets getrokken wordt om verkracht te worden bijna nihil. Maar na het uitgaan loopt het risico op omdat, naar mijn mening, sommige jongens slecht tegen afwijzingen kunnen. (En met alcohol op natuurlijk weinig remmingen)
Er lijkt wel een trend geboren te zijn die de gedachtegang van streng gelovigen van lang geleden volgt, dat de vrouwen er zijn om de mannen te plezieren en de mannen het recht hebben te bejagen en te nemen wat ze willen in die zin. In de sociale media vinden ze gelijkgestemden en daardoor worden ze alleen maar gesterkt in hun gedachtengang.

Ik weet niet welke strenggelovigen je bedoelt? Bij nogal wat geloven is of liever gezegd was het wel zo dat sommige mannen menen dat ze hoger staan dan vrouwen, maar ze bejagen en nemen wat ze willen, dat is juist heel erg streng verboden. Sex mag bij bijna alle geloven enkel in het huwelijk. En verder afblijven! :j

Little_Gift

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:54

Er kan in een huwelijk/relatie ook verkracht worden. Bijna vaker zelfs dan door een wildvreemde

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:56

En in veel religies is het toegestaan dat de man seks neemt wanneer hij wil. Dus dan is het geen verkrachting want het mag van God…

Verkrachting binnen het huwelijk is pas vanaf 1991 strafbaar. Want je hoorde als vrouw gewoon mee te gaan…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 11:11

Nou ja, als een man zijn vrouw gaat verkrachten dan zal het toch snel op een echtscheiding uitdraaien lijkt me. Dat soort mannen is geen vrouw waard.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 11:22

Ik denk trouwens überhaupt dat die verkrachtende mannen,of ze hun slachtoffers nu kenden of niet, geen vrouw waard zijn en niet in staat zijn om een echte relatie met ware liefde te hebben.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 11:29

In veel regligies mag je niet scheiden hé dus jouw idee van een echtscheiding werkt dan niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 12:07

anjali schreef:
Nou ja, als een man zijn vrouw gaat verkrachten dan zal het toch snel op een echtscheiding uitdraaien lijkt me. Dat soort mannen is geen vrouw waard.

Dat weet je niet.. sommige kunnen het heel subtiel doen. Dat het lijntje heel grijs wordt tussen wat is nu wel of geen verkrachting? Manipulatie hoort daar imo ook bij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 13:07

friezenfan2 schreef:
In veel regligies mag je niet scheiden hé dus jouw idee van een echtscheiding werkt dan niet.

In het R.K. geloof is het huwelijk onverbrekelijk, behalve in geval van "ontucht". Waar verkrachting wel bijhoort evenals overspel etc. Dat heeft Jezus ook gezegd in de Bijbel. Verder kent de R.K. Kerk ook "nietigverklaring" van een huwelijk, d.w. z. dat het nooit geldig is geweest vanwege allerlei mogelijke redenen. Na die annulering (via de kerkelijke rechtbank) kun je opnieuw in de Kerk trouwen. Vroeger was het wel zo dat ,als er eenmaal kinderen waren, je je huwelijk niet kon laten annuleren (ongeldig verklaren). Uit elkaar gaan kan natuurlijk altijd (scheiding van tafel en bed).Je hoeft echt niet te blijven bij iemand die je mishandelt.Het huwelijk is in het Christendom wel een heel serieuze zaak, en dat besef mis ik in de huidige reguliere maatschappij.Voor wat ik weet van andere religies, kan scheiden daar nog wat gemakkelijker omdat het huwelijk daar geen sacrament is zoals wel in de R.K.Kerk. Overigens is het dat in andere Christelijke stromingen ook niet. Luther zei dat het huwelijk iets "werelds" is. Dan kun je er natuurlijk gemakkelijker vanaf...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 13:39

Maar er zijn ontelbaren religies waar er behoorlijk veel zijn die scheiden niet al mogelijkheid zien en waar een man het recht heeft om seks te hebben met zijn vrouw wanneer hij dat wilt en dat is dus verkrachting maar in die religies niet een reden is om te scheiden.

Maar fijne dag hé anjali.

Ik weet zeker dat Lisa helemaal niet blij is met de wending die dit topic elke keer weer maakt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 16:05

Welke dan friezenfan2? Want Google komt ook met de RK kerk, en daarvan zegt Anjali al dat je alleen maar kunt nietig verklaren ..

Google: Er is geen enkele religie die scheiden helemaal verbiedt, maar sommige tradities zien het als een laatste redmiddel, of laten het alleen onder strikte voorwaarden toe

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 16:50

friezenfan2 schreef:

Ik weet zeker dat Lisa helemaal niet blij is met de wending die dit topic elke keer weer maakt.

Wat een bizarre opmerking zeg... Van vreemde wending gesproken :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 20:45

hakkipilke87 schreef:
Echt ongelofelijk de meeste reacties hier , na Lisa zijn er tientallen verkrachtingen en aanrandingen voorgevallen, allen door asielzoekers of met migratie achtergrond.. maar steenvast blijven weg kijken en blijven beweren dat het een algemeen mannen probleem is , hoe duidelijk moet het nog zijn ??

Het is een algemeen mannen probleem. Misschien dat de mannen die een vrouw de bosjes intrekken vaak mannen met een migratie achtergrond zijn, zij hebben de financiële middelen wellicht niet om te betalen voor het verkrachten van vrouwen. Maar in de gedwongen prostitutie worden vrouwen dagelijks stelselmatig verkracht door allerlei mannen. En omdat ze er een pooier voor betalen geloven ze dat ze het afgekocht hebben en niets verkeerd doen. Lees dit account eens op instagram, maar wees gewaarschuwd, wat zij heeft meegemaakt is echt afschuwelijk, het is heftig om te lezen waar heel veel gewone mannen blijkbaar toe in staat zijn zodra ze geil worden... https://www.instagram.com/sameenavandermijden/

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:31

friezenfan2 schreef:
Maar er zijn ontelbaren religies waar er behoorlijk veel zijn die scheiden niet al mogelijkheid zien en waar een man het recht heeft om seks te hebben met zijn vrouw wanneer hij dat wilt en dat is dus verkrachting maar in die religies niet een reden is om te scheiden.

Wel ja. Hoe kom je erbij om mij aan te vallen over dit onderwerp. Die arme vrouw is niet verkracht en vermoord door iemand uit mijn al of niet gelovige kringen! Bij ons zou dit als een zeer zware doodzonde gelden waardoor deze persoon naar de hel zou gaan tenzij hij zich zou bekeren en boete doen .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:32

anjali schreef:
friezenfan2 schreef:

Wel ja. Hoe kom je erbij om mij aan te vallen over dit onderwerp. Die arme vrouw is niet verkracht en vermoord door iemand uit mijn al of niet gelovige kringen! Bij ons zou dit als een zeer zware doodzonde gelden waardoor deze persoon naar de hel zou gaan tenzij hij zich zou bekeren en boete doen .

… zelfs gelovige mensen doen vreselijke dingen.

Kijk maar naar het kindermisbruik in de katholieke kerk. Waren dat geen gelovige mensen? Want gelovige mensen zondigen nooit?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:38

Wat is dit nu weer voor vreemde reactie richting Anjali? Is zij verantwoordelijk voor alle gelovige mensen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:42

Cer schreef:
Wat is dit nu weer voor vreemde reactie richting Anjali? Is zij verantwoordelijk voor alle gelovige mensen?

Anjali beweert dat mensen van haar geloof geen vreselijke dingen doen. Wat ridicuul is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:47

MarlindeRooz schreef:
Cer schreef:

Anjali beweert dat mensen van haar geloof geen vreselijke dingen doen. Wat ridicuul is.

Nee, dat zegt ze niet. Niet in dat bericht waar je op reageert althans.
Of mis ik wat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 14:49

Ik lees het als “door iemand uit mijn kringen” als in van haar persoonlijk…niet van over de hele wereld ..

Overigens klopte de reactie van friezenfan op Anjali volgens mij al niet helemaal dus nu lijkt anjali te worden aangevallen op een onderwerp waar ze zelf niet over begonnen is op die manier …(nl geloof en scheiden).

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:23

En dan komen we weer bij het punt: racisme mag niet maar men mag wel andere groepen wegzetten als slecht... Bijzonder.

Eerst waren het de mannen... Nu de katholieken...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:45

Het is maar net wat je graag wil lezen hè.

Alle soorten mensen zijn in staat om vreselijke dingen te doen. Ongeacht geloof, afkomst of geslacht.

Het is wel zo dat bepaalde groepen bepaalde strafbare feiten vaker plegen. In grote lijnen zijn dat veelal mannen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:50

Straf dat net jij spreekt over "wat je zelf graag wil lezen" na je misplaatste dubbele opmerking over anjali haar post waar je exact dat deed dus :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:52

Little_Gift schreef:
Straf dat net jij spreekt over "wat je zelf graag wil lezen" na je misplaatste dubbele opmerking over anjali haar post waar je exact dat deed dus :=

Nee dat deed ik niet. Ik zei dat zelfs gelovige mensen vreselijk dingen kunnen. Doen en gaf daarbij een voorbeeld ter motivatie. Maar het lijkt me lastig om steeds dingen te lezen die er niet zijn. :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:55

MarlindeRooz schreef:
Cer schreef:

Anjali beweerde niet dat mensen van haar geloof geen vreselijke dingen doen.

Anjali beweerde mensen uit haar kring geen zo'n dingen doen.
Dat lijkt me veel dichter bij haar privé dan alle gelovigen. :knuffel:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:57

Religieuze mensen hebben het gevoel dat iedereen met hetzelfde geloof tot dezelfde gemeenschap / kring behoort. Ze voelen zich vaak verbonden met hun mede gelovigen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 15:58

Dat vul jij zelf in.