Tieneke schreef:De post is ook niet naar jou gericht, Janneke. Het was dat "misschien" niet, het is letterlijk door hem zo gezegd. Letterlijk. Ik meen dat hij ook veroordeeld werd voor antisemitisme. Iemand met dergelijke uitingen en zulke gedachten neem ik niet ernstig als we zoeken naar oplossingen om vrede te bewerkstelligen. De vrede moet er komen voor alle partijen en niets minder.
Dus dat jij niets kunt met die post, tja, dan moet je even teruglezen waar de reactie vandaan komt? Of doe je eigen research. Dit topic gaat niet over hem, maar ik reageer op de bokker die aanhanger is van hem maar blijkbaar niet weet waar hij voor staat. Of dat maar selectief heeft onthouden.
... ik vind het op deze manier gewoon niet prettig discussiëren.
Of een posting nu aan mij gericht is of niet - een paar losse opmerkingen die nog van alles kunnen betekenen, inmiddels aangevuld met 'ik meen dat hij...'.
Dat een antisemiet nou niet bepaald iemand is waar de oplossing vandaan moet komen - dat kan ik mij nog voorstellen.
Al blijft ik denken aan Amos Oz: 'Vrede is geen mooi hemels gevoel, maar een compromis dat je sluit met iemand waar je een ###hekel aan hebt'.
(En een verleden erkennen is mooi, maar het zegt niets nada niente over wat iemand NU vindt. Misschien is het krek hetzelfde, misschien ook niet.)