Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 23:19

[/quote]
Moet je het wel goed schrijven ;) Beyond Men and Masculinity[/quote]

Die ja;). Was ondertussen aan het werk én ik heb dislectie dus je zult mij wrl vaker verkeerd dingen zien schrijven.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 13:53

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:38

Wouw fantastisch goed stuk.
Het stuk gaat over:
Citaat:
Diepgaande data-analyse van de online haat tegen vrouwelijke politici
Tien procent van alle tweets gericht aan vrouwelijke politici bevat haat of agressie, blijkt uit onderzoek samen met de Utrecht Data School. Vrouwen die de politieke arena betreden kunnen rekenen op online recensies over hun stem, lichaam, religie of huidskleur. Politieke partijen vrezen dat jonge vrouwen terugschrikken.

Karlijn Saris en Coen van de Ven beeld Jan Rothuizen

3 maart 2021 – verschenen in nr. 9

Zeer gedegen komt het over.

naranja1
Blogger

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 18:29

Ja ik vind het ook een goed stuk. wel weer fijn om eens wat te lezen erover.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:45

naranja1 schreef:
Ja ik vind het ook een goed stuk. wel weer fijn om eens wat te lezen erover.

Fijn vind ik, dat ik een tijd geleden tegen mijn man zei, dat ik het idee had dat Sigrid Kaag ongelooflijk veel troep over haar heen krijgt, dat imo met haar vrouw zijn te maken heeft en Sylvana Simons ook waar imo een rascistische component nog bij komt. Beiden zie ik terug. Maar er zijn meer interessante zaken zoals de woorden die bij vrouwen cq mannelijke politici het meeste voorkomen. Mannen to the point en te maken met hun vak, vrouwen dus totaal niet. Die vond ik erg schokkend en leerzaam ook.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:23

Vreselijk goed stuk en ik zie het online ook echt terugkomen. Hoe Sigrid Kaag wordt afgefikt door mannen.......niet normaal meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 21:09

Ik sluit me er bij aan, goed objectief stuk.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:39

Mhmm, ik hoop niet dat ik ook als een bedreiger tel. Tijdens de verkiezingscampagne voor de laatste 2de kamer verkiezingen heb ik een negatief bericht aan Lilian Marijnissen gestuurd. Dat was naar aanleiding van de radiocampagne die ik hoorde waarin ze het had over 'de elite'. Mijn opmerking was dat ze wat mij betreft gezien haar positie in de samenleving ook bij 'de elite' - what ever that may be - hoorde... Daarna alleen nog een aangepaste radiocampagne gehoord, geen woord meer over 'de elite'...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:38

herr_balou schreef:
Mhmm, ik hoop niet dat ik ook als een bedreiger tel. Tijdens de verkiezingscampagne voor de laatste 2de kamer verkiezingen heb ik een negatief bericht aan Lilian Marijnissen gestuurd. Dat was naar aanleiding van de radiocampagne die ik hoorde waarin ze het had over 'de elite'. Mijn opmerking was dat ze wat mij betreft gezien haar positie in de samenleving ook bij 'de elite' - what ever that may be - hoorde... Daarna alleen nog een aangepaste radiocampagne gehoord, geen woord meer over 'de elite'...

De SP wil bepaald niet bij de elite horen. Hun salaris gaat in de partijpot, ze worden zelf dus nooit rijk van hun positie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:44

Als jij je tweet niet bent gestart met: hé elite rukwijf, maar op een normale manier kritiek geuit hebt dan zal dat heus niet meegeteld worden.
Ze hebben geen kritiel tweets geteld, maar haat tweets.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:37

anjali schreef:
De SP wil bepaald niet bij de elite horen. Hun salaris gaat in de partijpot, ze worden zelf dus nooit rijk van hun positie.

Lilian Marijnissen hoort zeker bij de elite. Je lijkt de betekenis van het woord elite niet te kennen.

Sizzle schreef:
Als jij je tweet niet bent gestart met: hé elite rukwijf, maar op een normale manier kritiek geuit hebt dan zal dat heus niet meegeteld worden.
Ze hebben geen kritiel tweets geteld, maar haat tweets.

Nee, zo begin ik tweets niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:43

@Herr Balou, misschien wil jij me dan de betekenis van het woord elite eens uitleggen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:12

Kan het hier over feminisme gaan in plaats van over de definitie van elite?

HerrBalou, kritiek geven op beleid is niets mis mee. Lilian Marijnissen aanvallen op het feit dat ze vrouw is, dat is fout maar heb je zoals ik het lees niet gedaan.

Ik krijg wel steeds meer het idee dat hoe meer er over gelijkwaardigheid gepraat wordt, hoe sterker ook een tegenbeweging groeit. Een oerconservatieve beweging die vind dat vrouwen hun mond moeten houden en in de keuken thuis horen. En dat is bepaald niet alleen onder een deel van migranten het geval.

Er is een beste groep Nederlandse mannen die wat dat betreft de Sharia stiekem heel graag ingevoerd zouden zien, die vinden het alleen zuur dat ze hrt zelf niet voor elkaar krijgen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:40

mick75 schreef:

HerrBalou, kritiek geven op beleid is niets mis mee. Lilian Marijnissen aanvallen op het feit dat ze vrouw is, dat is fout maar heb je zoals ik het lees niet gedaan.

Ik krijg wel steeds meer het idee dat hoe meer er over gelijkwaardigheid gepraat wordt, hoe sterker ook een tegenbeweging groeit. Een oerconservatieve beweging die vind dat vrouwen hun mond moeten houden en in de keuken thuis horen. En dat is bepaald niet alleen onder een deel van migranten het geval.

Er is een beste groep Nederlandse mannen die wat dat betreft de Sharia stiekem heel graag ingevoerd zouden zien, die vinden het alleen zuur dat ze hrt zelf niet voor elkaar krijgen

Ja die Nederlandse mannen zijn er. Maar er is een heel simpele oplossing nl. gewoon niet trouwen met dergelijke mannen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:48

anjali schreef:
@Herr Balou, misschien wil jij me dan de betekenis van het woord elite eens uitleggen?

1; de hoogste maatschappelijke kringen, de toplaag van de maatschappij
2; kleine groep bevoorrechte, meer ontwikkelde of meer gerespecteerde mensen

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:50

anjali schreef:
mick75 schreef:

Ja die Nederlandse mannen zijn er. Maar er is een heel simpele oplossing nl. gewoon niet trouwen met dergelijke mannen.

Helaas zijn er vrouwen die wel met dergelijke mannen willen trouwen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:24

Er zijn ook vele vrouwen die graag willen.
Iedereen roept altijd over de mannen, maar net zo veel stemmen tegen zaken als abortus komen van vrouwen. Ik heb hier wel eens een grafiekje geplaatst over conservatief stemmende mensen in de US, de helft daarvan is toch echt zelf vrouw.

Er zijn zelfs mensen die het stemrecht voor vrouwen het liefst willen terugdraaien :+

Ik snap de weerstand wel hoor (wat dus niet betekend dat ik er begrip voor heb, voordat we due discussie krijgen). Het was allemaal hartstikke duidelijk en je kreeg je eten mooi om 5 uur geserveerd en nu motten die wiefen ook ineens iets te zeggen hebben. Tot daaraantoe in de zorg, maar politiek…. Niet iedereen gaat goed om met verandering, dat sterft vanzelf een langzame dood hoop ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:39

Is de US vergelijkbaar met hier? Ik heb soms t idee dat daar veel meer (variatie) aan religie is.. maar misschien is dat hier ook?

En, als vrouwen met dergelijke mannen willen trouwen, is dat dan niet ook gewoon hun (vrije) keus?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:04

mick75 schreef:

Dit vind ik een sterke post, waarvan ikzelf denk dat dit klopt.

Het is niet voor niets dat Forum voor Democratie zoveel stemmen kreeg. Voor de vrouwen heeft deze partij niets goeds in petto.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:09

naranja1 schreef:
Heel goed stuk, bedankt voor het plaatsen.

mick75 schreef:

Daar is ook een naam voor: de angry white man.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Angry_white_man

Interessant maar ook verontrustend om over te lezen.

En dat staat los van gezinnen die hun kinderen (nog) een oerconservatieve opvoeding geven van vrouwenrecht = aanrecht.

De angry white man is vooral teleurgesteld in zichzelf maar projecteert dat op een ander.
En dat is heel breed. Van de "ze pikken onze banen in" over mensen uit het voormalig Oostblok (terwijl ze het werk zelf nooit hebben gedaan en ook niet kunnen of willen doen). Tot de man die zich gepasseerd voelt omdat hij geen promotie kreeg en zijn vrouwelijke collega wel.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 18:39

En deze beschrijving van de panorama is om te kotsen.

Afbeelding

Hoezo wordt een echte man nog neergezet als: geïnteresseerd in sport, misdaad en vrouwen.

En waarom word de vrouw weggezet als zij leest dit om haar man beter te begrijpen. Misschien willen vrouwen ook wel gewoon krachtig beeld materiaal, sport en misdaad lezen.

Zowel de man als vrouw wordt hier belachelijk neergezet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:42

Daar is het ook wel het blaadje naar. Dat is toch niet erg? Er zullen vast mannen zijn die zich aangesproken voelen. Dat is gewoon de doelgroep.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:44

Er staat notabene bij dat het politiek incorrect is.
Daar kan ik me geen seconde over opwinden.
De viva is waarschijnlijk ook niet erg gender neutraal vermoed ik zomaar.

„Bestel de leukste vrouwentijdschriften
Van mode & beauty, tot gezondheid en lifestyle“
(Reclame voor tijdschriften)

Commercie mag van mij best een bepaalde doelgroep aanspreken. Sommige mensen voelen zich heel prettig binnen bepaalde kaders.
Zolang ze het een ander tenminste niet opdringen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:51

De Viva is niet meer |(

Maar inderdaad, bladen hebben gewoon een doelgroep en dat lijkt me oké?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 18:58

Sizzle schreef:
Er staat notabene bij dat het politiek incorrect is.
Daar kan ik me geen seconde over opwinden.
De viva is waarschijnlijk ook niet erg gender neutraal vermoed ik zomaar.

„Bestel de leukste vrouwentijdschriften
Van mode & beauty, tot gezondheid en lifestyle“
(Reclame voor tijdschriften)

Commercie mag van mij best een bepaalde doelgroep aanspreken. Sommige mensen voelen zich heel prettig binnen bepaalde kaders.
Zolang ze het een ander tenminste niet opdringen.

Oh ik dus wel, maar inderdaad er zijn veel bladen niet gender neutraal. En ook daar vind ik wat van.

Denkt dat je iig met zulk soort bladen ook wat naar de maatschappij uitstraalt.

Maar dat is misschien de reden waarom ik ook geen van deze blaadjes lees.