tengeltje11 schreef:Idd, gisteren zag ik zelfs een oproep om te stoppen met inzamelen omdat ze ondertussen veel te veel dingen krijgen, tot fondue stellen en oude pc’s aan toe, en dat vraagt enorm veel tijd om te sorteren en alle ‘bril’ waar mensen nu echt niets mee zijn, terug weg te krijgen. Dus idd, via het rode kruis is de beste manier.
Nee hoor, bij het gros van de lokale inzamel punten wordt dit niet gevraagd en kunnen ze nog steeds veel heel hard gebruiken om pakketten van te maken. Dan heb ik het over etenswaren, poets spullen, verzorgingsspullen. Meubels e.d. is idd momenteel een beetje overbodig/voorbarig en kunnen de meesten nog echt niks mee, dus dat ze daarbij oproepen om inderaad even te wachten, snap ik wel. Bij het rode kruis werd wel ook opgeroepen om vrijwel alles niet meer in te leveren, omdat zij liever financiële donaties willen en daarmee eigen spullen kunnen inkopen/uitdelen bv.
De lokale inzamel punten zijn nog steeds aant verzamelen, oproepen welke spullen nodig zijn en daar pakketten van aant maken en uitdelen. Dit gaat non stop door nog steeds. Hierboven staan adressen waar dagelijks gewoon ingeleverd kan blijven worden. En goed, wederom; ik spreek over zuid-lidburg waar ze met name gefocust nu zijn op valkenburg en omgeving, maar waar ze ook bezig zijn met vervoeren van spullen naar Luik. Ik kan dus niet spreken over hoe het in midden/noord limburg e.d. is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-07-21 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt