[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:04

Mysa een hogere staatsschuld op korte termijn heeft juist weer de VVD, inderdaad om de reden die jij noemt, groei in tijden van crisis stimuleren. Dit ging over lange termijn. VVD lukt het in elk geval die schuld ook weer terug te dringen in betere tijden zodat er in tijden van crisis inderdaad iets bij te zetten is.

mysa
correspondent/vertaler

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:15

Is wel zo en in principe ben ik ook erg voor buffers maar toch denk ik, in het geval van een staatsschuld dat dat niet een statisch gegeven is en ik daarom het 'doorschuiven naar volgende generaties' te stellig is. Zo uit mijn hoofd komen we dan bij d66 uit op zo'n 80%.Is inderdaad flink hoger maar bijvoorbeeld België heeft op dit moment een staatsschuld van 100 en er zijn landen die nog veel hoger zitten. Maar goed, ik ben niet heel erg thuis in economie en vind alle voorspellingen abstract. ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:20

Ik heb al gestemd, lekker rustig zo vroeg nog :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:24

Amyyy schreef:
Wilders is in 2004 uit de VVD gestapt en besloot verder te gaan als eenmansfractie (Groep Wilders). Dus ja, ook dat is zetel diefstal. Ik vind het raar dat dat zo maar kan. Al al helemaal als je niet met voorkeursstemmen de kamer in gekomen bent

Dat wist ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:32

Ik ben benieuwd hoe druk het vandaag gaat worden. Om 10 uur begint mijn dag als stembureaulid. Ergens morgen pas weer thuis _O-

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:34

Ik hoop op een hoge opkomst :j
Is er al een tussenstand over de afgelopen dagen en de stemmingen per brief?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:39

fransje23 schreef:

Nee dat mag toch niet? Vanwege beïnvloeding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:07

In onze gemeente zijn ze nu de briefstemmen aan het tellen. Die gaan dus mee in de 21:00 uur berichtgeving.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:09

verootjoo schreef:
fransje23 schreef:

Nee dat mag toch niet? Vanwege beïnvloeding

Qua opkomstpercentage ook niet?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:24

Ik ga dit jaar mijn lidmaatschap aan GL verloochenen en stem op Sigrid Kaag. Anders dan andere verkiezingen stem ik dit jaar niet op idealen, maar praktisch. Omdat ik in Kaag een sterke leider zie die in haar vorige loopbaan als VN-ambassadeur heeft moeten leren polderen. Ik denk dat dit in het versnipperde politieke landschap de meest sterke eigenschap is.

En gelukkig liggen de partijprogramma's van D66 en GL niet zo heel ver uit elkaar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:25

Vanmorgen zag ik een bericht van bbb op fb, ze staan nu toch op kieskompas en eigenlijk wel precies op de plek waar ik van de week uit kwam. Ik vond het wel grappig.
Wij gaan vanavond na het eten stemmen, manlief en stiefzoon zijn te werk nu.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:25

Ik heb nu voor de 3e keer wat stemwijzers gedaan, en ook allle toelichtingen erbij gelezen... ik twijfelde over D66 maar hun oplossingen/ideeen liggen te ver bij mijn ideeen vandaan helaas... t wordt toch wat anders..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:52

De Jonge naar huis gestuurd vanwege ongeldig paspoort
Demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) is bij een stembureau in Rotterdam weer naar huis gestuurd, omdat hij een ongeldig identiteitsbewijs bij zich had. "Zijn paspoort was verlopen, de gaten waren er al in gestampt", zegt de voorzitter van het stembureau bij de Kuip tegen Rijnmond.

De Jonge moest daarom weer naar huis om een geldig identiteitsbewijs op te halen. Een half uur later bracht de minister alsnog zijn stem uit. "We hebben die dingen in een bak liggen, het was nogal laat gisterenavond, ik heb de verkeerde gepakt", liet hij weten aan de regionale omroep.

De Jonge, die met de auto naar het stembureau was gereden, was overigens ook zijn rijbewijs vergeten, twittert een Rijnmond-verslaggever.

https://nos.nl/liveblog/2372947-verkiezingsblog-de-jonge-naar-huis-gestuurd-vanwege-verlopen-paspoort-slotdebat-2-2-miljoen-kijkers.html

:')

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:52

Ik ben lid van GL, maar na onwijs twijfelen tussen GL, PvdA, Volt en PvdD, uiteindelijk toch op PvdD gestemt :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:53

purny schreef:
Demissionair minister De Jonge (Volksgezondheid) is bij een stembureau in Rotterdam weer naar huis gestuurd, omdat hij een ongeldig identiteitsbewijs bij zich had. "Zijn paspoort was verlopen, de gaten waren er al in gestampt", zegt de voorzitter van het stembureau bij de Kuip tegen Rijnmond.

De Jonge moest daarom weer naar huis om een geldig identiteitsbewijs op te halen. Een half uur later bracht de minister alsnog zijn stem uit. "We hebben die dingen in een bak liggen, het was nogal laat gisterenavond, ik heb de verkeerde gepakt", liet hij weten aan de regionale omroep.

De Jonge, die met de auto naar het stembureau was gereden, was overigens ook zijn rijbewijs vergeten, twittert een Rijnmond-verslaggever.

https://nos.nl/liveblog/2372947-verkiezingsblog-de-jonge-naar-huis-gestuurd-vanwege-verlopen-paspoort-slotdebat-2-2-miljoen-kijkers.html

_O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:56

purny schreef:

Huh, maar je mag toch voor stemmen een legitimatie gebruiken die maximaal 5 jaar niet meer geldig is? Dan moet het wel echt oude zijn of zijn de medewerkers niet goed op de hoogte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:58

linoleum schreef:
purny schreef:

Huh, maar je mag toch voor stemmen een legitimatie gebruiken die maximaal 5 jaar niet meer geldig is? Dan moet het wel echt oude zijn of zijn de medewerkers niet goed op de hoogte.

Hij had zijn nieuwe paspoort nog thuis liggen in een andere bak. En hij had geen rijbewijs bij zich

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:00

Citaat:
Sigrid Kaag.

PVV-leider Geert Wilders noemde Sigrid Kaag gisteravond in het laatste lijsttrekkersdebat een verrader omdat ze als moslima verkleed op bezoek ging bij de president Hassan Rouani van Iran, het land waar homo’s worden opgehangen en vrouwen die hun sluier afwierpen in elkaar werden geslagen en in de gevangenis verdwenen.

Niet het beste voorbeeld dat Wilders had kunnen uitkiezen om te bewijzen dat Sigrid Kaag een verrader is.

Er zijn namelijk twee veel betere.

Een oud en een nieuw voorbeeld.

Het oude voorbeeld: haar geheim gehouden huwelijk in 1993 met een minister uit het schaduwkabinet van PLO-leider Yasser Arafat.

Kaag werkte in een vertrouwensfunctie voor het ministerie van Buitenlandse Zaken en hield om die reden voor haar werkgever haar relatie en later huwelijk met deze Anis al-Qaq geheim. Dit terwijl ze wist dat haar man een direct lijntje had met Arafat, de man die door Israël en de Verenigde Staten werd gezien als een terrorist.

Dat lijkt niet alleen mij een vorm van landverraad, dat vond ook het ministerie van Buitenlandse Zaken landverraad. Ze werd niet voor niets uit haar vertrouwensfunctie ontslagen toen alsnog uitlekte dat de ‘tandarts’ met wie ze getrouwd was, diende onder de terrorist Arafat.

Dus ja, Sigrid Kaag is een landverrader en wie op de VVD, het CDA, de PvdA, D66 en waarschijnlijk ook de ChristenUnie stemt, weet dat zo iemand de eerste vice-premier gaat worden.

Het nieuwe voorbeeld: haar verraad aan de Nederlandse burger.

Gisteravond snoefde Sigrid Kaag in debat met SP-voorvrouw Lilian Marijnissen dat D66, de partij die het raadgevend referendum in Rutte 3 eigenhandig om zeep heeft geholpen, het voorstel van een bindend correctief referendum steunt.

Gelukkig herinnerde Marijnissen haar (en jullie) eraan dat Kaag verdragen die de EU afsluit uitzondert van dat correctief referendum.

Kaag zei: “Verdragen zijn zo belangrijk… Wanneer een kabinet via zorgvuldige parlementaire controles tot een verdrag overgaat, dan moet je niet via een correctief bindend referendum dat nog willen wijzigen. Daar is goed over nagedacht.”

In gewoon Nederlands: “Daar moet het volk z’n muil over houden.”

Niet alleen een landverrader dus, ook een volksverrader.

Wie op de VVD, het CDA, de PvdA, D66 en waarschijnlijk ook de ChristenUnie stemt, geeft de sleutel van ons land aan Sigrid Kaag.

Aan de marionet van Palestina en Brussel.

Bron: https://www.briefjevanjan.nl/

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:01

Hij had zij ongeldig gemaakte paspoort bij zich :D
Ik bewaar ze ook altijd, je krijgt dan gaten erin.

Maar wat een flapdrol!
Soms zijn het net echte mensen he!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:04

Bedankt voor het delen elnienjo!
Sigrid krijgt nu zeker mijn stem, die kan bruggen bouwen ipv afstanden vergroten!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:05

fransje23 schreef:
Hij had zij ongeldig gemaakte paspoort bij zich :D
Ik bewaar ze ook altijd, je krijgt dan gaten erin.

Maar wat een flapdrol!
Soms zijn het net echte mensen he!

Dat dus, net echte mensen. Ik vind het wel grappig.
En dan ook gewoon een stembureau medewerker die zegt 'uh uuuh, gaat niet door niet'

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:06

fransje23 schreef:
Bedankt voor het delen elnienjo!
Sigrid krijgt nu zeker mijn stem, die kan bruggen bouwen ipv afstanden vergroten!

:n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:07

Ik hep gestemp! Was allemaal superdeluxe geregeld. (Eerste keer wel zo'n mysterieus momentje van drukte, ik had mijn jas niet aan en dat was iets te koud. Maar ik woon dus naast het stembureau, dus even teruggelopen, slokje water gedronken, jas aangetrokken, en toen was iedereen alweer weg.
En nu heb ik een potloodje :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:10

ik heb ook gestemd op Sigrid, sterke vrouw die al veel meegemaakt heeft

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:15

Ik twijfelde nog tussen D66 en GroenLinks, maar denk dat ik toch naar GroenLinks ga. Ik vond dat Klaver het gisteravond erg goed deed en ze gaan redelijk nek aan nek met PvdA en SP volgens mij, dus ik zou het wel leuk vinden als GroenLinks die andere twee net voorbij zou gaan :D