Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:34

Het gaat er in communicatie om je bedoeling over te brengen, dat is in dit geval niet gelukt. Ik vatte het net zoals Karl op en ik had op mijn eindexamen een negen voor begrijpend lezen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:40

Gefeliciteerd met je 9 voor begrijpend lezen. Bij nader inzien hoop ik dat er meer geld naar het onderwijs gaat want het is echt nodig!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:43

Dat was in de jaren zeventig toen het onderwijs zogenaamd nog degelijk was. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:08

mysa schreef:
Dat was in de jaren zeventig toen het onderwijs zogenaamd nog degelijk was. :)

_O-

Het is inderdaad jammer dat er niet gewoon positief gekeken wordt naar mensen die nadenken over hoe ze kunnen bijdragen aan een betere wereld. Ik kan alleen maar voorstander zijn. Als iedereen een beetje doet, doe je samen al een hele boel. Gelukkig zijn er steeds meer alternatieven en worden er ook steeds meer betere keuzes gemaakt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:12

Nee Enzino, we hebben geen whatsapp groep of vorm van communicatie om jou aan te spreken. We reageren gewoon allemaal afzonderlijk op jouw gewoonte om even lekker een knuppel in het hoenderhok te gooien, om daarna te klagen dat de anderen niet begrijpend kunnen lezen.

Als jouw argument elke keer weer opnieuw is dat de anderen niet begrijpend kunnen lezen, dan wordt het misschien toch echt tijd om naar je eigen schrijven te kijken. Nu lijk je wel heel erg op die chauffeur, die klaagt dat alle andere chauffeurs spookrijders zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:19

Enzino, dat heet nu een 'stipje'. Mensen zien dat een topic actief is waar ze zelf ook actief zijn en reageren daarop. Het zijn inderdaad vaak dezelfde mensen, maar dat heeft meer te maken met dat deze mensen discussie leuk vinden dan met het oproepen van elkaar om te reageren... Jammer dat je de behoefte voelt het zo persoonlijk te maken met zo'n negatieve opmerking.

Maar goed, gezien we allemaal blijkbaar je woorden niet goed begrijpen, kan je ze nog eens toelichten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:42

Nee, ik kan het niet beter uitleggen. Als je de boodschap er niet uit kan halen dan kan je het beter aan je voorbij laten gaan. Is ook niet erg.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:54

Wie weet al wat hij/zij gaat stemmen?
Ik twijfel nog tussen strategisch stemmen op een grote partij, en mijn stem uitbrengen op een nieuwe (en dus kleine) partij. Kieswijzers geven geen uitsluitsel, de debatten vind ik nikszeggend dus daar laat ik het niet van afhangen, en ik moet me nog verdiepen in de verschillende verkiezingsprogramma.
Jammer dat Pieter Omtzigt bij het CDA zit, anders had ik misschien op hem gestemd. En als hij een vrouw was geweest. Het aantal vrouwen in de Kamer mag wel wat omhoog.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:53

Strategisch, denk ik nu.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:01

Te veel kleine partijen en er valt geen regering te vormen. En hoewel een ECHT nieuw geluid best interessant kan zijn, hebben kleine partijen gewoon niet genoeg mensen in de 2e kamer om alles bij te houden aan voorstellen, etc. Liever een grotere nu oppositie partij stemmen die aan beide kanten genoeg in te brengen heeft. Wil ik meer dan kom ik verder door zelf van diens lokale afdeling lid te worden en te gaan porren/voorstellen doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:06

Strategisch stemmen doe ik niet aan, dat heeft toch geen nut.

Ik heb inmiddels een stuk of tien verschillende stemwijzers gedaan en vrijwel altijd komt PvdA in de top 5 terecht. Neig op het moment naar hen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:37

Ik ga denk ik 'strategisch stemmen' in de zin van dat ik graag meer focus wil op het klimaat. Maar wel in goede balans met economie. Dus hoewel ik normaliter VVD stem, ga ik nu voor GroenLinks. Niet omdat ik het met 100% van GL's agenda eens ben, maar omdat een groen geluid wel belangrijk vind en VVD waarschijnlijk toch wel groot wordt dus ze hebben mijn stem 'minder hard nodig'. Dan is het hopen dat GL in de regering komt en er een mooi compromis wbt klimaat uitkomt tussen GL en VVD.

Ik ga wel met interesse kijken wat de kleine partijen doen. Als ik zo naar de poll hier op Bokt kijk zou Volt voor een kleine partij nog best 'groot' kunnen worden. Of in ieder geval een paar zetels weten te bemachtigen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:39

IMANDRA schreef:
Ik ga denk ik 'strategisch stemmen' in de zin van dat ik graag meer focus wil op het klimaat. Maar wel in goede balans met economie. Dus hoewel ik normaliter VVD stem, ga ik nu voor GroenLinks. Niet omdat ik het met 100% van GL's agenda eens ben, maar omdat een groen geluid wel belangrijk vind en VVD waarschijnlijk toch wel groot wordt dus ze hebben mijn stem 'minder hard nodig'. Dan is het hopen dat GL in de regering komt en er een mooi compromis wbt klimaat uitkomt tussen GL en VVD.

Ik ga wel met interesse kijken wat de kleine partijen doen. Als ik zo naar de poll hier op Bokt kijk zou Volt voor een kleine partij nog best 'groot' kunnen worden. Of in ieder geval een paar zetels weten te bemachtigen.

Ik twijfel dus tussen Volt of toch een grotere partij met de focus op klimaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:28

Op de site van waaromkiesjij.nl kun je geheel anoniem in gesprek gaan met iemand over een stelling. Is leuk om te doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:52

IMANDRA schreef:
Enzino, dat heet nu een 'stipje'. Mensen zien dat een topic actief is waar ze zelf ook actief zijn en reageren daarop. Het zijn inderdaad vaak dezelfde mensen, maar dat heeft meer te maken met dat deze mensen discussie leuk vinden dan met het oproepen van elkaar om te reageren... Jammer dat je de behoefte voelt het zo persoonlijk te maken met zo'n negatieve opmerking.

Maar goed, gezien we allemaal blijkbaar je woorden niet goed begrijpen, kan je ze nog eens toelichten dan?

Precies, ik ben nu pas online en dan kijk ik even bij mijn "eigen berichten" en dan lees ik ff bij.
Ik heb van niemand een 06-nr. laats staan dat ik met Bokkers in een App-groep zit :D :D

Als ik niet weet op wie ik moet stemmen, stem ik strategisch, vaak aan de hand van de laatste peilingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:44

purny schreef:
Op de site van waaromkiesjij.nl kun je geheel anoniem in gesprek gaan met iemand over een stelling. Is leuk om te doen.

Dit is idd leuk!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:41

[quote="enzino"]
Misschien zou je het uitleggen en interpreteren van mijn woorden beter aan mij over kunnen laten, want de poging die je hierboven doet is op z'n best uitermate treurig.

Als je mijn post nogmaals leest zal het je misschien opvallen dat ik de woorden "mijn argument was ..." gebruikte, het gedeelte dat daarop volgde lijkt me een goede indicatie van wat ik zei en dat komt totaal niet overeen met wat jij eruit haalt. Aangezien ik precies weet wat ik bedoelde, denk ik dat ik een betere bron ben van de betekenis van mijn eigen woorden dan dat jij dat bent.

(ps hebben jullie elkaar soms via de groep opgeroepen te reageren met strawman argumenten? Want het zijn altijd wel hetzelfde handje vol mensen die omstebeurt een eigen interpretatie komen geven).
[
/quote]

Ik denk dat ik je teleur moet stellen, zo belangrijk zijn je bijdragen nou ook weer niet. dus nee, geen ''samenzwering'' tegen jou hoor. Vind het een beetje Trumpiaans denken.
Nergens voor nodig, nagenoeg elk topic heeft na een poosje een aantal ''vaste'' Bokkers die het een interessant topic blijven vinden en regelmatig een bijdrage leveren.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:08

purny schreef:

Ik heb het even een paar keer geprobeerd, maar mijn vooroordelen werden nogal bevestigd :') Helpt mij niet echt met uit m'n bubbel komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:19

Ik zie dat Henk Boeker is overgestapt naar FvD.
Snap ik wel, hij is ook een echte oppurtunist :D
Wil graag in de kamer voor de leuke vergoeding.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:33

Electra63 schreef:
Ik zie dat Henk Boeker is overgestapt naar FvD.
Snap ik wel, hij is ook een echte oppurtunist :D
Wil graag in de kamer voor de leuke vergoeding.

Hij steunt FvD, nergens kan ik vinden dat hij de kamer in wil voor FvD. Dat kan overigens ook niet omdat de kieslijsten al gemaakt zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:42

Je hebt gelijk, niet goed gelezen.

Maar stel dat FvD met 4 in de Kamer komt en er stapt er 1 op, dan zou Bleker wel de vrijgekomen zetel kunnen opvullen.
Het is een opportunist, ik had eerder verwacht dat hij zou overstappen naar de lijst van Henk Krol :D .
2 oudere, wispelturige opportunisten samen ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:47

Electra63 schreef:

Maar stel dat FvD met 4 in de Kamer komt en er stapt er 1 op, dan zou Bleker wel de vrijgekomen zetel kunnen opvullen.
Het is een opportunist, ik had eerder verwacht dat hij zou overstappen naar de lijst van Henk Krol :D .

Nee dat kan niet, dan is de volgende op de lijst aan de beurt.

Dat is dus niet Henk Bleker. Die staat niet op de huidige lijst.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:51

robert45 schreef:
Electra63 schreef:

Nee dat kan niet, dan is de volgende op de lijst aan de beurt.

Dat is dus niet Henk Bleker. Die staat niet op de huidige lijst.

FvD is al eerder uit elkaar gevallen, je weet maar nooit.
Het lijkt bijna de LPF, die stortte ook in elkaar, na eerst een groot succes. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:28

Kijkt iemand naar Baudet bij Jinek?
Hij stottert ervan, hij komt er niet uit :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:29

Ik kijk niet, kost me m'n nachtrust. ;)