Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:https://www.axios.com/full-axios-hbo-in ... f3cc5.html
Zo kan ik ook de cijfers manipuleren. Snap nu ook waarom hij een aantal keer failliet is gegaan.
pien_2010 schreef:Het lastige is en dus onvoorspelbare dat VS een districtenstelsel kent. Dat betekent dat zelfs als dat met aantallen tellen in alle staten, de democratische presidents kandidaat de meerderheid heeft het goed mogelijk is dat de republikeinen winnen daar er per district gekeken wordt. Dit geldt andersom natuurlijk ook.
Daarbij zag ik onlangs een documentaire die filmde hoe moeilijk het vaak gemaakt wordt door de republikeinen voor zwarte bevolking on te stemmen. Dit gebeurt met name in die staten waar democraten zouden kunnen winnen gezien het aantal zwarte inwoners waarvan bekend is dat zij meer democraat gezind zijn. Dat hinderen ging van stemlokalen niet meer op zwarte universiteiten laten zijn, maar op onhandige plekken waar studenten moeilijk kunnen komen tot intimidatie van zwarte mensen die heel actief zich inzetten voor een democratische president kandidaat.
Dat ging zelfs zover dat een aantal van die mensen onterecht beschuldigd werden van zaken en hun energie en aandacht daarop moesten richten dus hun werk voor de partij op moesten geven.
Ik vond dat erg schokkend die interviews want ging erg ver. Ongekend voor ons Nederlanders.
Cowboy55 schreef:bigone schreef:https://www.axios.com/full-axios-hbo-in ... f3cc5.html
Zo kan ik ook de cijfers manipuleren. Snap nu ook waarom hij een aantal keer failliet is gegaan.
Bloody hell....je voelt jezelf elke minuut dommer worden.....
pien_2010 schreef:Het lastige is en dus onvoorspelbare dat VS een districtenstelsel kent. Dat betekent dat zelfs als dat met aantallen tellen in alle staten, de democratische presidents kandidaat de meerderheid heeft het goed mogelijk is dat de republikeinen winnen daar er per district gekeken wordt. Dit geldt andersom natuurlijk ook.
Daarbij zag ik onlangs een documentaire die filmde hoe moeilijk het vaak gemaakt wordt door de republikeinen voor zwarte bevolking on te stemmen. Dit gebeurt met name in die staten waar democraten zouden kunnen winnen gezien het aantal zwarte inwoners waarvan bekend is dat zij meer democraat gezind zijn. Dat hinderen ging van stemlokalen niet meer op zwarte universiteiten laten zijn, maar op onhandige plekken waar studenten moeilijk kunnen komen tot intimidatie van zwarte mensen die heel actief zich inzetten voor een democratische president kandidaat.
Dat ging zelfs zover dat een aantal van die mensen onterecht beschuldigd werden van zaken en hun energie en aandacht daarop moesten richten dus hun werk voor de partij op moesten geven.
Ik vond dat erg schokkend die interviews want ging erg ver. Ongekend voor ons Nederlanders.
bigone schreef:Hij heeft niet voor niets een aantal zakelijke bokken geschoten , wanneer je van de verkeerde lijsten uitgaat heb je op meerdere gebieden een probleem . Ik krijg steeds meer het gevoel dat die vent compleet buiten de werkelijkheid staat en inderdaad een aantal steken los heeft zitten of een verschrikkelijk doortrapte l@l is.
elnienjo schreef:Maar men kan in Amerika ook per post stemmen, dus dan hoef je niet naar een stembus zoals in Nederland.
Cowboy55 schreef:Serieus?bigone schreef:Hij heeft niet voor niets een aantal zakelijke bokken geschoten , wanneer je van de verkeerde lijsten uitgaat heb je op meerdere gebieden een probleem . Ik krijg steeds meer het gevoel dat die vent compleet buiten de werkelijkheid staat en inderdaad een aantal steken los heeft zitten of een verschrikkelijk doortrapte l@l is.
Maar ALS ie buiten de werkelijkheid staat dan staat ie wel beter buiten de werkelijkheid dan wie dan ook in de geschiedenis van de mensheid. Experts -en dan hebben we het over toppers op het gebied van buiten de werkelijkheid staan, echte toppers- zijn naar hem toe gekomen en hebben gezegd: "Mr Trump, van alle mensen die in de geschiedenis van de mensheid buiten de werkelijkheid hebben gestaan staat u echt veruit het verst buiten de werkelijkheid. U bent echt de beste in buiten de werkelijkheid staan die we ooit gezien hebben. Ik denk dat we door uw buiten de werkelijkheid staan de schaal waarin we buiten de werkelijkheid staan meten totaal zullen moeten aanpassen naar uw standaard."
Ailill schreef:Cowboy55 schreef:Serieus?
Maar ALS ie buiten de werkelijkheid staat dan staat ie wel beter buiten de werkelijkheid dan wie dan ook in de geschiedenis van de mensheid. Experts -en dan hebben we het over toppers op het gebied van buiten de werkelijkheid staan, echte toppers- zijn naar hem toe gekomen en hebben gezegd: "Mr Trump, van alle mensen die in de geschiedenis van de mensheid buiten de werkelijkheid hebben gestaan staat u echt veruit het verst buiten de werkelijkheid. U bent echt de beste in buiten de werkelijkheid staan die we ooit gezien hebben. Ik denk dat we door uw buiten de werkelijkheid staan de schaal waarin we buiten de werkelijkheid staan meten totaal zullen moeten aanpassen naar uw standaard."
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Maar men kan in Amerika ook per post stemmen, dus dan hoef je niet naar een stembus zoals in Nederland.
Geen nood, daar wordt aan gewerkt! Men is hard bezig om de posterijen omver te krijgen.
https://www.nytimes.com/2020/07/31/us/p ... elays.html
IMANDRA schreef:Over dat gerrymandering gesproken: deze verkiezing is wat dat betreft ook heel belangrijk toch? Dacht dat komende periode de regerende partij nieuwe 'lijnen' mag trekken (die dan natuurlijk voordeliger voor de winnende partij getrokken worden).
Karl66 schreef:Dan heb je op het eerste gezicht een verdeling van 1/3 Trumphaters, 1/3 in het midden en 1/3 Trumpfans.
Citaat:Dan is het volgens mij niet zo gek om te zeggen dat de grote meerderheid in het midden een genuanceerd beeld van Trump heeft en dat de VS niet alleen maar uit pro- en antiTrumpers bestaat.
Karl66 schreef:Alleen kreeg die kat geen stembiljet, maar een aanvraag om zich te kunnen registreren als stemmer. En aangezien de meeste katten geen social security number hebben, zou de werkelijke registratie nog wel eens ingewikkelder kunnen zijn dan hier gesuggereerd wordt.