Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:50

Jildau schreef:
Ik krijg het idee dat een aantal mensen hier puur op een persoon stemmen in plaats van op een partij. Ik stem op FvD en niet op Thierry Baudet als persoon. Ik ga niet alle partijleiders Googlen om te kijken wat ze jaren geleden in een interview hebben gezegd en wat ze in hun vrije tijd uitspoken. Het mocht van mij ook wel een andere partijleider zijn dan Baudet, dan had ik ook FvD gestemd. De (meeste) standpunten en de partij spreken me aan.

Misschien moet je wel eens gaan googelen op Thierry Baudet. Ik geef je wat steekwoorden: vrouwen, volksvermenging, i.q. van zwarte mensen, mensenrechten, Rusland, Poetin, Asad, MH17, nabestaanden MH17, alt-right, antisemitisme.

xxCYNNxx

Wildgirl schreef:
Francieen schreef:
Ik heb fvd gestemd. Persoonlijk vond ik hun goede punten hebben zoals grenzen sluiten, en hardere straffen. Ook wat puntjes wat minder maar dat houd je toch.

Ook vind ik het punt softdrugs legaliseren goed. Ik heb veel vrienden die wel eens wat gebruiken ( ikzelf absoluut niet) maar ik heb liever dat ze dan legaal veilig kunnen kopen dan van de dealer van het hoekje van de straat. Tuurlijk houd je dit met harddrugs maar dit gebruiken ze over het algemeen niet

Dus, dan stem je eigenlijk puur naar je eigen straatje?
Ik denk, no offence, dat bij veel Baudet stemmers dat het geval is. Erg jammer.

Iedereen stemt voor zn eigen straatje, dus waarom zou Francieen daarop worden aangesproken? Omdat ze FvD heeft gestemd?
De gemiddelde VVD stemmer stemt toch net zo goed naar zn eigen straatje?
FvD is mijn keuze ook niet en daar dus ook niet op gestemd, maar ik heb net zo goed naar mijn straatje gestemd. Net als iedereen dat heeft gedaan.

baudyh

Poe poe. Ik lees hier al een paar dagen mee en wat een haat en nijd tegen vooral baudet. Maar hij is niet alleen FvD gelukkig. Als je als vrouw op de partij stemt ben je al helemaal......... ( er komt zoveel voorbij dat herhaal ik liever niet.) er van uit gaan dat van alle stemmers 50% man en 50% vrouw is zijn er wel heel veel ......... vrouwen.
Maar goed ik heb heel weloverwogen FvD gestemd. En nog nooit rechts gestemd. Stem al jaren GL zelfs. Waarom nu de ommezwaai.
Ik ben tegen het klimaat accoord. Begrijp me niet verkeerd ik scheid ook afval en vind dat we minder plastic moeten gebruiken. Maar zo gigantisch veel geld naar uitgeven hiervoor snap ik werkelijk niet.
Denkt men heus dat je als klein inimini kikkerlandje tegen de grote CO2 uitstoot landen wat kan doen. Dat gelooft toch niemand. En ja die klimaat verschillen komen al heel lang voor. De wetenschap heeft mij niet overtuigd. Geef liever geld uit aan betere scholen, goede leerkrachten, betere woonvoorzieningen voor oudere enz.
Maar er zijn altijd punten in een partij waar je het niet mee eens ben. Ook bij bij. Ik ben tegen nexit. Maar vind wel dat we als land meer over ons eigen land te vertellen mogen hebben.

En iedereen die schreeuwt wat baudet over vrouwen zei. Kijk eens terug wat hij zei bij de veel besproken bijeenkomst op 20 maart.

In mijn provincie hebben ze zeker punten waar ze voor willen gaan. Dus ik geloof in ze. Tijd voor verandering, hoop dat ze er wat van waar kunnen maken.

Anoniem

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:53

Baudyh, precies dat.. :j

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:54

justkid schreef:
de uil van Minerva?
kan iemand me uitleggen waar hij het over heeft?

Even op Google gekeken.
Is een symbool van wijsheid.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:57

Ik neem aan dat alle FvD stemmers compleet snappen waar hij het over heeft?
Wat een gelul.
Ik heb nog niet gehoord hoe hij alles dan gaat oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:58

Echt recht uit de stier z'n gat, dat praatje...

"We worden kapot gemaakt door de universiteiten. De journalisten. De bestuurders."

Thank you, next. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-03-19 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:58

Wat een haat en nijd :')
Al die onzin die een Rutte of Klaver uitkraamt is zeker te volgen?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:59

Hier is VVD de grootste partij, dan d66 en daarna Groenlinks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:00

justkid schreef:
Wat een gelul.

Als je nou eens beter leest zijn er meerdere mensen die aangeven het niet met alles eens te zijn, maar op bepaalde punten hier bewust voor gekozen hebben.
En de hele politiek is toch gelul? Ik stemde altijd vvd.. Die maken ineens een onverklaarbare draai naar links. Hoe geloofwaardig is dat?

Jildau

Boras schreef:
Jildau schreef:
Ik krijg het idee dat een aantal mensen hier puur op een persoon stemmen in plaats van op een partij. Ik stem op FvD en niet op Thierry Baudet als persoon. Ik ga niet alle partijleiders Googlen om te kijken wat ze jaren geleden in een interview hebben gezegd en wat ze in hun vrije tijd uitspoken. Het mocht van mij ook wel een andere partijleider zijn dan Baudet, dan had ik ook FvD gestemd. De (meeste) standpunten en de partij spreken me aan.

Misschien moet je wel eens gaan googelen op Thierry Baudet. Ik geef je wat steekwoorden: vrouwen, volksvermenging, i.q. van zwarte mensen, mensenrechten, Rusland, Poetin, Asad, MH17, nabestaanden MH17, alt-right, antisemitisme.

Heb nog niks schokkends gevonden tot nu toe. Niks waaruit blijkt dat ik beter niet op FvD had kunnen stemmen in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 21-03-19 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Myrthe3 schreef:

Uitstekend te volgen zelfs :) en het slaat nog ergens op ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:01

Avalanche81 schreef:
Myrthe3 schreef:

Ja, als een tang op een varken :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:03

FVD'ers dom noemen en dan niet weten dat een uil, en in het bijzonder die van Minerva, voor wijsheid staat :') de ironie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:03

baudyh schreef:
Poe poe. Ik lees hier al een paar dagen mee en wat een haat en nijd

In mijn provincie hebben ze zeker punten waar ze voor willen gaan. Dus ik geloof in ze. Tijd voor verandering, hoop dat ze er wat van waar kunnen maken.

Ik heb geen haat of nijd, ik begrijp het alleen niet altijd. :D

Maar ik ben benieuwd naar jouw provincie en welke punten? Ik had nl. begrepen dat FvD in de meeste provincies geen programma had en geen campagne heeft gevoerd. Dus bijna niemand weet de standpunten van FvD voor de PS.
Gaan ze voor uitbreiding OV of vergroten van snelwegen?
Zijn ze voor de megastallen of de biologische boeren? Voor natuur of verstedeling?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:04

justkid schreef:
Wat een gelul.

Hebben de andere het opgelost dan?? Die hebben veel dingen gesloopt door de jaren heen.

Voorzieningen voor ouderen om te wonen hebben ze vernietigd.
Ik weet niet of je weet hoe het op scholen gaat maar echt goed onderwijs is er ook niet meer. Ik heb geen kinderen zelf maar stagiaires. Nou het Nivo is flink gedaald vind ik.
En dan de boeren die worden gesloopt door de regels uit Brussel.

Dussss......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:08

baudyh schreef:
justkid schreef:
Wat een gelul.

Hebben de andere het opgelost dan?? Die hebben veel dingen gesloopt door de jaren heen.

Voorzieningen voor ouderen om te wonen hebben ze vernietigd.
Ik weet niet of je weet hoe het op scholen gaat maar echt goed onderwijs is er ook niet meer. Ik heb geen kinderen zelf maar stagiaires. Nou het Nivo is flink gedaald vind ik.
En dan de boeren die worden gesloopt door de regels uit Brussel.

Dussss......

Maar als je het onderwijs zo belangrijk vindt, vind je het klimaat dan niet belangrijker? Want ook al zou FvD voor goed onderwijs zorgen; ze ontkennen FEITELIJKE klimaatproblemen. En aan dat goede onderwijs heb je heel weinig, wanneer je aarde over 50 jaar kapot is. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:08

Avalanche81 schreef:
Myrthe3 schreef:

Als ik alleen het stuk op de site van GL over de bio-industrie lees, lees ik al vele onwaarheden. Mega stallen zijn per definitie slecht bijvoorbeeld, waarom dan? Staat een koe serieus liever in de kleine oude donkere schuur van de boer dan in een grote stal met waterbedden en open zijkanten? Bijzondere denkwijze vind ik dat. Voor paarden zouden jullie waarschijnlijk een 'mega stal' wel beter vinden dan een stand.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:09

Thierry Baudet is net een dominee. Wat een preek weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:11

Resistance schreef:
Maar als je het onderwijs zo belangrijk vindt, vind je het klimaat dan niet belangrijker? Want ook al zou FvD voor goed onderwijs zorgen; ze ontkennen FEITELIJKE klimaatproblemen. En aan dat goede onderwijs heb je heel weinig, wanneer je aarde over 50 jaar kapot is. :)

Ja want Nederland heeft hier zoveel invloed op als grootmacht :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:12

Electra63 schreef:
baudyh schreef:
Poe poe. Ik lees hier al een paar dagen mee en wat een haat en nijd

Ik heb geen haat of nijd, ik begrijp het alleen niet altijd. :D

Maar ik ben benieuwd naar jouw provincie en welke punten? Ik had nl. begrepen dat FvD in de meeste provincies geen programma had en geen campagne heeft gevoerd. Dus bijna niemand weet de standpunten van FvD voor de PS.
Gaan ze voor uitbreiding OV of vergroten van snelwegen?
Zijn ze voor de megastallen of de biologische boeren? Voor natuur of verstedeling?

Je kunt de standpunten toch gewoon per provincie vinden op de site?

Friesland bijvoorbeeld:
https://forumvoordemocratie.nl/provincies/friesland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:12

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:13

Geloof je werkelijk dat de aarde over 50 jaar kapot is. Wat een onzin.

Ik vind klimaat wel belangrijk maar niet in die maten dat alles er voor moet wijken.

100 miljard hè..........

Wij sluiten een paar kolencentrales en in de grote vieze landen bouwen ze nieuwe. Dat werkt toch niet.
Mijn zus woont in India. Als je hoort wat daar in de Ganges drijft............

Maar goed als je googled op forum voor democratie met de naam van je provincie er achter komt je op punten waar ze naar streven in je provincie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:14

Relaxed schreef:
Resistance schreef:

Ja want Nederland heeft hier zoveel invloed op als grootmacht :')

Dat is echt zo'n ongelofelijke dooddoener. Laten we allemaal maar gewoon niets doen. :+ Heeft toch geen effect. Laat alles maar uit je klauwen vallen, want wij zijn zo'n klein landje...

En als iedereen dat denkt, verandert er nooit wat. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 01:18

Ik vind niet dat wij er 100 miljard in moeten steken. Dat gaat nergens over in vergelijking met wat je ervoor terug krijgt. Als daarmee het hele klimaatprobleem opgelost werd dan was ik direct voor.

En die 100 miljard gaat dus niet naar die 100 andere belangrijke zaken. Welke ik op dit moment belangrijker vind.