Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik denk dat muziek van wereldklasse te beginnen met Ben, ook al was hij toen nog een onschuldig jochie, door niemand meer beluisterd word zonder de gedachte aan wat hij heeft gedaan, namelijk een aantal mensen een flink trauma bezorgt. MJ kan ik wil ik niet verdedigen maar de opmerking van die Duitser , dat hij volwassenen niet vertrouwde samen met zijn jeugd waarin hij alleen als portemonnee voor zijn familie werd gezien, geen normale jeugd , geen omgang met vriendjes, geen boompje klimmen en ravotten . Je zou om minder afwijkend gedrag vertonen, ik denk dat hij zelf het grootste trauma had. Zijn afkeer van zwart zijn, zijn huid bleken, neus opereren tot er een prothese op moest, verslaving aan medicatie, anorexia, alles duid op een zwaar getraumatiseerd persoon die op geen enkele manier kon ontsnappen aan zijn leven behalve in zijn eigen gecreëerde kinderwereld. Ik hoop alleen dat zijn kinderen ooit een normaal leven kunnen leiden zonder de invloed van de Jackson familie. .
justkid schreef:Er moeten gewoon veel meer volwassenen in die tijd zijn geweest die ervan hebben geweten. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat allemaal zelf heeft geregeld. Advocaten, chauffeurs, schoonmakers of andere personeel op Neverland. Iemand heeft al die alarminstallaties aangelegd de kinderen rondgereden etc. Ook de familie Jackson zelf. Dat de kinderen Jackson dus niet in staat zijn geweest om hun vreselijke jeugd van zich af te schudden maar er zelf een hoofdstuk bijschrijven. Ik denk dat er nu nog veel meer vreselijke verhalen gaan komen.
justkid schreef:Ik zou zo graag willen weten hoe een dader denkt, en hoe hij/zij weet hoe te manipuleren.
Zouden ze dat allemaal zelf uitvinden? ik vraag me dat echt af. Maar je hoort eigenlijk nooit daders uitleg geven.
justkid schreef:Ik zou zo graag willen weten hoe een dader denkt, en hoe hij/zij weet hoe te manipuleren.
Zouden ze dat allemaal zelf uitvinden? ik vraag me dat echt af. Maar je hoort eigenlijk nooit daders uitleg geven.
denice schreef:justkid schreef:Ik zou zo graag willen weten hoe een dader denkt, en hoe hij/zij weet hoe te manipuleren.
Iemand noemde het al, maar pedofilie is een werkelijke seksuele voorkeur waar je niet persé iets aan kunt doen. Het is dan meer een keuze tussen onderdrukken of je toch laten gaan denk ik. In de grootte dat MJ het deed is het echt bizar ziekelijk, hoeveel manipulatie en sturing daaraan te pas komt.
Nikass schreef:denice schreef:Iemand noemde het al, maar pedofilie is een werkelijke seksuele voorkeur waar je niet persé iets aan kunt doen. Het is dan meer een keuze tussen onderdrukken of je toch laten gaan denk ik. In de grootte dat MJ het deed is het echt bizar ziekelijk, hoeveel manipulatie en sturing daaraan te pas komt.
Pedofilie is een psychiatrische stoornis. Buiten onderdrukken kan er misschien behandeling plaats vinden?
"Laten gaan" is uiteraard geen enkele optie...
justkid schreef:Schreef MJ zijn nummers zelf of met een team? ik ga echt die songteksten niet analyseren. Het is met muziek altijd zo dat ieder eruit kan halen wat hij wil, dat maakt het juist zo mooi. Dat mensen het nu heel anders gaan beluisteren snap ik.
Dit topic vind ik echt fijn om met elkaar van gedachten te wisselen, het laat me niet los en ik ben niet eens fan.