Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:23

Ik denk dat muziek van wereldklasse te beginnen met Ben, ook al was hij toen nog een onschuldig jochie, door niemand meer beluisterd word zonder de gedachte aan wat hij heeft gedaan, namelijk een aantal mensen een flink trauma bezorgt. MJ kan ik wil ik niet verdedigen maar de opmerking van die Duitser , dat hij volwassenen niet vertrouwde samen met zijn jeugd waarin hij alleen als portemonnee voor zijn familie werd gezien, geen normale jeugd , geen omgang met vriendjes, geen boompje klimmen en ravotten . Je zou om minder afwijkend gedrag vertonen, ik denk dat hij zelf het grootste trauma had. Zijn afkeer van zwart zijn, zijn huid bleken, neus opereren tot er een prothese op moest, verslaving aan medicatie, anorexia, alles duid op een zwaar getraumatiseerd persoon die op geen enkele manier kon ontsnappen aan zijn leven behalve in zijn eigen gecreëerde kinderwereld. Ik hoop alleen dat zijn kinderen ooit een normaal leven kunnen leiden zonder de invloed van de Jackson familie. .

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:26

Schreef MJ zijn nummers zelf of met een team? ik ga echt die songteksten niet analyseren. Het is met muziek altijd zo dat ieder eruit kan halen wat hij wil, dat maakt het juist zo mooi. Dat mensen het nu heel anders gaan beluisteren snap ik.
Dit topic vind ik echt fijn om met elkaar van gedachten te wisselen, het laat me niet los en ik ben niet eens fan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:34

bigone schreef:
Ik denk dat muziek van wereldklasse te beginnen met Ben, ook al was hij toen nog een onschuldig jochie, door niemand meer beluisterd word zonder de gedachte aan wat hij heeft gedaan, namelijk een aantal mensen een flink trauma bezorgt. MJ kan ik wil ik niet verdedigen maar de opmerking van die Duitser , dat hij volwassenen niet vertrouwde samen met zijn jeugd waarin hij alleen als portemonnee voor zijn familie werd gezien, geen normale jeugd , geen omgang met vriendjes, geen boompje klimmen en ravotten . Je zou om minder afwijkend gedrag vertonen, ik denk dat hij zelf het grootste trauma had. Zijn afkeer van zwart zijn, zijn huid bleken, neus opereren tot er een prothese op moest, verslaving aan medicatie, anorexia, alles duid op een zwaar getraumatiseerd persoon die op geen enkele manier kon ontsnappen aan zijn leven behalve in zijn eigen gecreëerde kinderwereld. Ik hoop alleen dat zijn kinderen ooit een normaal leven kunnen leiden zonder de invloed van de Jackson familie. .

Hij had vitiligo...
Afbeelding

Ik denk niet dat het in die tijd al sociaal geaccepteerd werd om zo rond te blijven lopen.
Ik betwijfel op video's van oude interviews ook of hij make up op heeft, of dat de huid rondom de ogen niet goed verkleurde/gebleekt kon worden vanwege de ogen.

Afbeelding

Reden dat ik verwacht dat het sociaal niet geaccepteerd zou worden om zo rond te blijven lopen, is dat ik zelf een heel onschuldige huidverkleuring heb/had, waar mensen ook wel op reageerden alsof ik lepra had.(pytiriasis versicolor)

Ik denk dat het de tijd is geweest dat dit verhaal (schaamte) op de been heeft gebracht.

fleurtjeuh

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:43

Tot nu toe vooral James aan het woord volgens mij. Te gedetailleerd en specifiek om niet (grotendeels) waar te zijn voor mijn gevoel.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:45

Er moeten gewoon veel meer volwassenen in die tijd zijn geweest die ervan hebben geweten. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat allemaal zelf heeft geregeld. Advocaten, chauffeurs, schoonmakers of andere personeel op Neverland. Iemand heeft al die alarminstallaties aangelegd de kinderen rondgereden etc. Ook de familie Jackson zelf. Dat de kinderen Jackson dus niet in staat zijn geweest om hun vreselijke jeugd van zich af te schudden maar er zelf een hoofdstuk bijschrijven. Ik denk dat er nu nog veel meer vreselijke verhalen gaan komen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:48

Eng is zo'n gedachte, dat er zoveel mensen het spelletje meespelen.

Ik had echt nachtmerries na deze docu.

En zoveel mensen die hem vol overtuiging nog verdedigen. Ook een beetje eng..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:50

Okay, wade's moeder heeft dus erg veel moeite gedaan om weer in contact te komen..
Dat vind ik wel bijzonder.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:53

denice schreef:
Eng is zo'n gedachte, dat er zoveel mensen het spelletje meespelen.

Ik had echt nachtmerries na deze docu.

En zoveel mensen die hem vol overtuiging nog verdedigen. Ook een beetje eng..

Het blijft aan je plakken zo'n verhaal he. -O- :r

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:54

Fleurtjeuh, ik ben echt erg benieuwd wat je vindt als je hem helemaal afgekeken hebt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:57

Ik kon het niet laten te kijken op #leavingneverland en het schokte me echt hoeveel mensen er zo keihard voor zijn onschuld pleiten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:00

Tot nu toe geloofbaar. En bijzonder hoe snel wade alleen wordt gelaten..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:02

Ik denk dat het bij een aantal gewoon niet te bevatten is.
Ik weet niet hoe het met de fanclub zit maar dan kun je die fanclub wel opdoeken als het het wel gelooft, dan is het gemakkelijker om alles te ontkennen en weg te kijken.
Sommige mensen overtuig je niet maar hoe belangrijk is dat.

Ik hoop gewoon dat dit een doorbraak is voor het inzicht in kindermisbruik; hoe het ontstaat en hoe het werkt bij jonge kinderen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:05

Ik zou zo graag willen weten hoe een dader denkt, en hoe hij/zij weet hoe te manipuleren.
Zouden ze dat allemaal zelf uitvinden? ik vraag me dat echt af. Maar je hoort eigenlijk nooit daders uitleg geven.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:23

Ik denk dat die diehard fans een deel van hun identiteit ontlenen aan mj. Dan heb je wel een probleem als je gelooft dat hij schuldig is. Ontkennen is makkelijker

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:26

justkid schreef:
Er moeten gewoon veel meer volwassenen in die tijd zijn geweest die ervan hebben geweten. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat allemaal zelf heeft geregeld. Advocaten, chauffeurs, schoonmakers of andere personeel op Neverland. Iemand heeft al die alarminstallaties aangelegd de kinderen rondgereden etc. Ook de familie Jackson zelf. Dat de kinderen Jackson dus niet in staat zijn geweest om hun vreselijke jeugd van zich af te schudden maar er zelf een hoofdstuk bijschrijven. Ik denk dat er nu nog veel meer vreselijke verhalen gaan komen.

In Safechuck's eerdere beschuldigingen en verklaringen noemt hij o.a. dat Jackson een chauffeur ontslaat als die vragen gaat stellen aan Safechuck over Jackson (en dan nog onschuldige vragen, zoals "wat vind je van Michael?" en "Is hij in het echt ook zo aardig?"). Mensen die uiteindelijk bleven waren dus blijkbaar de mensen die ofwel een oogje toeknepen, ofwel die het voor zichzelf "weg konden rationaliseren" (zoals veel fans dat doen en deden).

Een apart verhaal is Neverland manager/personal assistant Norma Staikos. Een van oorsprong Griekse vrouw die alle vliegtickets, hotels, etc. voor Jackson en ook voor de "special friends" boekte. De ouders hadden niet vaak direct contact met Jackson, enkel met Norma. En Norma leek te weten dat de "special friends" meer waren dan gewoon "friends", ze had het wel eens over "Michael's little boyfriends".

Ten tijde van de rechtszaak was ze "toevallig" in haar thuisland Griekenland (waarschijnlijk om niet ondervraagd te worden). Er worden verschillende beweringen gedaan (met verschillende bronnen) in dit artikel, van de eerdere claims tot de claim dat Norma uiteindelijk Jackson kon blackmailen doordat ze zoveel wist, waardoor ze nu rijk is (maar zoals altijd is hard bewijs hier ook niet zichtbaar): https://www.mjfacts.com/the-dark-dark-w ... a-staikos/

Het zoontje van Jackson's huishoudster Francia op Neverland heeft ook gezegd dat Jackson hem geknuffeld en gekieteld heeft, en er wordt in bovenstaande artikel gezegd dat Norma andere stafleden waarschuwde om hun kinderen niet mee naar Neverland te nemen en nooit alleen te laten met Jackson. Maar in hoeverre dat klopt is lastig te achterhalen.

In elk geval: er is bewijs dat er wel degelijk mensen waren die alle jongens zagen komen en gaan op Neverland en in Jackson's leven. :j Wat die mensen er toendertijd van dachten en/of wisten is niet met zekerheid te achterhalen.
Laatst bijgewerkt door Ygritte op 12-03-19 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:28

justkid schreef:
Ik zou zo graag willen weten hoe een dader denkt, en hoe hij/zij weet hoe te manipuleren.
Zouden ze dat allemaal zelf uitvinden? ik vraag me dat echt af. Maar je hoort eigenlijk nooit daders uitleg geven.

Nah, dat is werkelijk een patroon dat je overal terugziet. Mijn mishandelaar was net zo. Het inpalmen en manipuleren en daarna misbruiken gaat echt overal hetzelfde.

Ongeveer zo als de mensen die altijd hetzelfde grapje maken wat je nog nooooit gehoord hebt :roll:

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:29

justkid schreef:

Iemand noemde het al, maar pedofilie is een werkelijke seksuele voorkeur waar je niet persé iets aan kunt doen. Het is dan meer een keuze tussen onderdrukken of je toch laten gaan denk ik. In de grootte dat MJ het deed is het echt bizar ziekelijk, hoeveel manipulatie en sturing daaraan te pas komt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:31

Auw trapt even iemand op mijn hart door MJ met Bruce Springsteen te vergelijken -O-
Als er nou één artiest integer is imo is dat Bruce Springsteen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:31

De teksten ga je pas analyseren, omdat daar aanleiding voor is: het slapen met jonge jongens in 1 bed, hechte vriendschappen met jonge jongens sluiten en daarbij toch iedere x weer die beschuldigingen/verhalen over sex met jonge jongens. En dan nog eens de gevonden boekjes enz. blote jongens.
Dat soort verhalen zijn er niet over Bruce Springsteen.... dat is het verschil.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:33

justkid schreef:

Stap voor stap leren, als bij andere mensen die hun sexualiteit ontdekken en steeds verder gaan lijkt mij. Over de eigen grenzen en die van slachtoffers gaan al dan niet oiv drugs, alcohol. Ik denk niet dat er veel starten met misbruik als doel of insteek. Meer een beetje als gewoon sexueel gedrag obtwikkelen maar dan met een zieke geest. Na jaren "beter" erin worden kan de manier waarop en de schaal wel enorm zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:35

denice schreef:
justkid schreef:

Iemand noemde het al, maar pedofilie is een werkelijke seksuele voorkeur waar je niet persé iets aan kunt doen. Het is dan meer een keuze tussen onderdrukken of je toch laten gaan denk ik. In de grootte dat MJ het deed is het echt bizar ziekelijk, hoeveel manipulatie en sturing daaraan te pas komt.

Pedofilie is een psychiatrische stoornis. Buiten onderdrukken kan er misschien behandeling plaats vinden?
"Laten gaan" is uiteraard geen enkele optie...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:37

Nikass schreef:
denice schreef:

Pedofilie is een psychiatrische stoornis. Buiten onderdrukken kan er misschien behandeling plaats vinden?
"Laten gaan" is uiteraard geen enkele optie...

Pedofilie is het praktiseren van pedoseksualiteit als ik me niet vergis.
Als je pedoseksualiteit als stoornis bestempeld, zou je dat ook met homoseksualiteit moeten doen...

Denice spreekt vanuit de pedoseksueel, niet vanuit de maatschappij.

Btw, same wat Bruce betrof :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:42

Homoseksualiteit is een geaardheid, pedoseksualiteit/pedofilie (wat het verschil in term precies is weet ik even niet) is een ziektebeeld.
Dat is nogal een essentieel verschil.
Voor zover ik weet is genezing van het ziektebeeld niet echt mogelijk, maar wel behandeling op het onder controle houden van de drang (dus niet in praktijk brengen)
Pedofilie heeft te maken met de onmacht om een gelijkwaardige relatie aan te gaan, en is dus geen seksuele voorkeur (waarbij gelijkwaardigheid niet in het geding is)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:54

Filie is "houden van", dus pedofilie betekent (vriendschappelijk) houden van kinderen (voor de pubertijd). pedoseksueel is ook daadwerkelijk de seksuele aantrekking. In de volksmond wordt echter meestal hetzelfde bedoeld.

Er is wel therapie voor, maar zelfs voor echt gemotiveerde mannen die er van af willen is dat moeilijk en werkt het maar beperkt. Chemische castratie wordt soms ook toegepast, maar dan nog schijnt het niet altijd over te gaan.

Gun je toch ook geen weldenkend mens, het moet een ramp zijn om je zo te voelen. Om van jezelf te walgen omdat je opgewonden wordt van een kind.

Maar ook nog: niet elke kindermisbruiker/verkrachter is een pedofiel.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:57

justkid schreef:
Schreef MJ zijn nummers zelf of met een team? ik ga echt die songteksten niet analyseren. Het is met muziek altijd zo dat ieder eruit kan halen wat hij wil, dat maakt het juist zo mooi. Dat mensen het nu heel anders gaan beluisteren snap ik.
Dit topic vind ik echt fijn om met elkaar van gedachten te wisselen, het laat me niet los en ik ben niet eens fan.

Ik weet niet of zijn songteksten 1-op-1 aan het misbruik van en zijn relatie met jonge jongens gekoppeld moet worden. Wel schreef hij de meeste liedjes zelf.

Wel frappant: hij schreef 1 van zijn meest romantische liedjes, "Speechless" op vakantie met de eerdergenoemde Duitse "special friend" van 14. Hij noemde een waterballongevecht met deze "special friend" de inspiratie voor het liedje, dat over intens verlangen en liefde gaat. (https://mjandboys.wordpress.com/2016/11 ... 1995-2006/)

Deze pagina heeft trouwens een overzicht van alle tot nu toe in de media bekende "special friends", compleet met samenvatting van hun "vriendschap" en foto's, en welke van deze jongens heeft beschuldigd of juist ontkent dat er misbruik heeft plaatsgevonden:
https://mjandboys.wordpress.com/michael ... ngfriends/