germie schreef:Maar ze maken het je wel steeds moeilijker. Ik moet het ook doen met auto's van rond de 3000 euro die ik echt op rij. Maar overal lees je weer dat die dan zgn. vervuilend zijn. Nou, dat zijn ze niet, ze zijn niet eens echt smeriger dan de nieuwere generatie, en dan nog, een auto gaat 18-20 jaar mee, dus dat weet je en dan mag je niet zeggen na 10 jaar ze zijn smerig, en ze zijn nog steeds goed hoor. Ik ben er in die zin zuinig op dat mijn auto netjes de beurten krijgt, op dure longlife olie rijdt, enz. Maar ja, ik rij wel veel kilometers en alles prive.
Soms wilde ik wel dat ik een auto met trekhaak van 30.000 euro mij kon veroorloven, maar helaas, dat zit er gewoon niet in. Het gaat mij er om dat je soms zgn. slooppremies krijgt voor nog goede autos. Dat gaat er bij mij niet in, dat is echt vernietiging van goede materialen. Dan doe je hetzelfde als wegwerpprodukten bij de action kopen in mijn ogen.
Als de auto stuk is, ja, dan sloop je hem en recycled wat kan.
Een auto afrijden is veel milieuvriendelijker dan een nieuwe kopen. Maar voor de economie is het beter wanneer er nieuwe auto's worden verkocht. Tja milieu komt op de tweede plaats. Sloop premies voor goede auto's is een asociaal en milieu onvriendelijk beleid.
Ik vind het een heel goed onderzoek over die elektrische auto's. Het is zelfs nog erger dan dat ik had gedacht.