Godsdienstig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:29

Arabier schreef:
Blue_Eyes schreef:
De vraag is waarom dat zo’n groot nadeel is. Ik heb er nooit last van gehad en vond het juist mooi.

Nou omdat k wel gewoon seks wil :') _/-\o_

Seks is eigenlijk het huwelijk tussen man en vrouw, zoals we dat bij ons in de kerk zien. Het moet fijn en speciaal zijn met je vriend en of man, en nouja of onenights zo speciaal zijn durf ik niet te zeggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 16:57

Arabier schreef:
purny schreef:
Zelfde denk ik dat wanneer je moslims ziet drinken of roken. Geen idee eigenlijk.
Wat ik er vanaf weet is dat je alleen sex hebt met je partner, je man.

Dus one night stands mogen ook niet?

Het oorspronkelijke moslim geloof in de tijd van Mohammed daarin was het gezinsleven met zijn vrouwen, de seksuele relaties heel normaal in het leven. Ook allerlei soorten van seks bedrijven maakte niets uit zolang beiden partijen dat in vrijheid wilden.
Zo puriteins als het Christendom is /was, zo sensueel de islam van de profeet. Helaas zoals het zo vaak gaat zijn er allerlei machtssystemen die ook in de islam scheuringen en opsplitsingen lieten zien en grote verschillen tussen de positie van mannen en vrouwen. Net dat wat de profeet niet wilde met het nieuwe geloof gebeurde toch (voor geïnteresseerden lees de politieke harem van fatima Mernissi een aanrader om zaken op dit moment te kunnen begrijpen ).

Arabier :*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:22

Janinevv schreef:
Arabier schreef:

Seks is eigenlijk het huwelijk tussen man en vrouw, zoals we dat bij ons in de kerk zien. Het moet fijn en speciaal zijn met je vriend en of man, en nouja of onenights zo speciaal zijn durf ik niet te zeggen.

Seks is seks en een huwelijk is een huwelijk. Die 2 kun je los van elkaar zien. Seks is iets dat sowieso heel fijn kan zijn. Waarom er dan niet van genieten? Om fijne seks te hebben is het overigens fijn dat je leert wat je wel en niet fijn vindt, lekker ervaring opdoen dus voordat je jezelf verbindt en nooit iets anders geprobeerd hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:23

Arabier schreef:
purny schreef:
Zelfde denk ik dat wanneer je moslims ziet drinken of roken. Geen idee eigenlijk.
Wat ik er vanaf weet is dat je alleen sex hebt met je partner, je man.

Dus one night stands mogen ook niet?

Alles ‘mag’ van God. Maar hoe meer je een relatie met God krijgt, hoe meer je zal leren van God wat goed voor je is en wat niet. Je zal dan vanzelf merken dat je misschien wel bepaalde dingen laat omdat je ze moeilijk te verantwoorden vindt.

Persoonlijk vind ik ONS enorm oppervlakkige seks en houd ik er niet eens van, dus ik doe het niet. Ik kan het niet verantwoorden naar God voor mezelf dus wil het ook niet.
Niet omdat de dominee dan boos wordt ofzo :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:24

Goof schreef:
Janinevv schreef:

Seks is seks en een huwelijk is een huwelijk. Die 2 kun je los van elkaar zien. Seks is iets dat sowieso heel fijn kan zijn. Waarom er dan niet van genieten? Om fijne seks te hebben is het overigens fijn dat je leert wat je wel en niet fijn vindt, lekker ervaring opdoen dus voordat je jezelf verbindt en nooit iets anders geprobeerd hebt.[/quote]

Ik heb het hier over de kerk. En ik vind mijn lichaam niet om aan iedereen te geven.

Arabier

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:38

Nou ik geef mijn lichaam aan helemaal niemand maar dat betekend niet dat ik geen seks heb, zo dom als mensen zeggen. *kuch kuch mijn moeder Niet zomaar je mooie lichaam aan iemand weggeven he!

GAST dit is mijn lichaam, 10 min seks (of whatever) betekend niet dat mijn lichaam dan van die jongen is.

Waarom ik dat "geen seks voor huwelijk" niet ok vind is omdat ik vind dat je van jezelf bent en van niemand anders. Als jij lekker 100x seks wilt hebben voor t huwelijk is dat toch jou "probleem".
Sowieso moet ik er niet aan denken te trouwen (misschien komt het nog) en nooit de optie om gewoon uit elkaar te gaan hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:40

Kerk of niet, seks is niet een huwelijk. Seks kan plaatsvinden binnen een huwelijk, maar het is iets verschillends.
Je hoeft je lichaam niet te grabbel te gooien, maar zoals hierboven ook gezegd wordt; je lichaam is en blijft van jou. Je hebt het, geniet ervan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:41

Arabier schreef:
Nou ik geef mijn lichaam aan helemaal niemand maar dat betekend niet dat ik geen seks heb, zo dom als mensen zeggen. *kuch kuch mijn moeder Niet zomaar je mooie lichaam aan iemand weggeven he!

GAST dit is mijn lichaam, 10 min seks (of whatever) betekend niet dat mijn lichaam dan van die jongen is.

Waarom ik dat "geen seks voor huwelijk" niet ok vind is omdat ik vind dat je van jezelf bent en van niemand anders. Als jij lekker 100x seks wilt hebben voor t huwelijk is dat toch jou "probleem".
Sowieso moet ik er niet aan denken te trouwen (misschien komt het nog) en nooit de optie om gewoon uit elkaar te gaan hebben.

Ho rustig!
Ik bedoel mijn mening he, en hoe sommige kerken daar over denken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:42

verootjoo schreef:
Persoonlijk vind ik ONS enorm oppervlakkige seks en houd ik er niet eens van, dus ik doe het niet. Ik kan het niet verantwoorden naar God voor mezelf dus wil het ook niet.

Verootjoo ik blijf het maar lezen en herlezen en ik begrijp dus niet wat je nu eigenlijk wil zeggen of zegt.

Ik begrijp dat je niet van seks houd en er dus niet aan doet. Dat kan ik snappen want het is altijd verstandig om dingen niet te doen die je niet fijn vindt. Dat vind ik logisch. Mensen die niet van patat houden eten dat ook niet!

Maar wat kan je niet verantwoorden naar God en wat niet voor jezelf als het om seks gaat? En wat bedoel je met "persoonlijk vind ik ONS enorm oppervlakkige seks"? Ik denk dat er wat woorden zijn weggevallen.

Klopt Goof, seksen heeft niets met een huwelijk te maken. Je kunt seksen binnen het huwelijk en buiten. Ik doe het binnen het huwelijk en ik vind het gezellig en fijn met mijn man.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:44

Arabier schreef:

Moet je toch zelf weten :? Ik snap niet zo goed wat dan het probleem is? Als jij 100x seks wilt hebben doe je dat toch lekker?
En God zal je er niet om veroordelen, dat is het fijne.

Maar er bestaan dus echt mensen die daar niet blij van worden. Ik moet er niet aan denken om met tig verschillende mensen het bed in te duiken :n niet omdat ik dan op m’n flikker krijg van kerkmensen maar omdat ik het voor mezelf niet wil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:46

pien_2010 schreef:
verootjoo schreef:

Verootjoo ik blijf het maar lezen en herlezen en ik begrijp dus niet wat je nu eigenlijk wil zeggen of zegt.

Ik begrijp dat je niet van seks houd en er dus niet aan doet. Dat kan ik snappen want het is altijd verstandig om dingen niet te doen die je niet fijn vindt. Dat vind ik logisch. Mensen die niet van patat houden eten dat ook niet!

Maar wat kan je niet verantwoorden naar God en wat niet voor jezelf als het om seks gaat? En wat bedoel je met "persoonlijk vind ik ONS enorm oppervlakkige seks"? Ik denk dat er wat woorden zijn weggevallen.

Klopt Goof, seksen heeft niets met een huwelijk te maken. Je kunt seksen binnen het huwelijk en buiten. Ik doe het binnen het huwelijk en ik vind het gezellig en fijn met mijn man.

Ik doe wel aan seks, maar hou niet van One Night Stands. (ONS)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:49

O gossie, ik kende die afkorting niet. Nu begrijp ik het pas. Je houdt wel van seks maar niet van one night stands want dat vind je oppervlakkig. Blij dat ik het gevraagd heb. Alleen begrijp ik niet wat je dan niet kan verantwoorden naar God toe. Naar jezelf kan ik wel volgen want als je niet van one night stands, houdt dan moet je het ook niet doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:50

Gelukkig zit er een verschil tussen tig en niks. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:52

Shaggy09 schreef:
Gelukkig zit er een verschil tussen tig en niks. :D

;) :=

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:53

verootjoo schreef:

verootjoo schreef:
pien_2010 schreef:

Ik doe wel aan seks, maar hou niet van One Night Stands. (ONS)

Maar als je een “ONS” niet kunt verantwoorden naar God, hoe “seks voor het huwelijk” wel dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:56

Bij mijn weten is Verootjoo getrouwd ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 19:58

Ja idd :+

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:00

Hoe weet je dan dat je niet van een ONS houdt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:01

Omdat ik een groot deel van mijn leven niet getrouwd was? >;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:04

verootjoo schreef:
Omdat ik een groot deel van mijn leven niet getrouwd was? >;)

En in die tijd deed je wel aan seks maar niet aan one night stands?
Of ook niet aan seks?

Met andere woorden, is het ervaring waardoor je deze mening hebt, of is het een menin gevormd uit geloofsovertuiging?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 20:31

Goof schreef:
Arabier schreef:

Seks is seks en een huwelijk is een huwelijk. Die 2 kun je los van elkaar zien. Seks is iets dat sowieso heel fijn kan zijn. Waarom er dan niet van genieten? Om fijne seks te hebben is het overigens fijn dat je leert wat je wel en niet fijn vindt, lekker ervaring opdoen dus voordat je jezelf verbindt en nooit iets anders geprobeerd hebt.

Ja - in de 21ste eeuw kan dit.
Nu ja, van sex genieten kon altijd wel...

Ik vind dat je godsdienstige regels in hun tijd moet zien: zonder pil betekent een ONS de kans op zwangerschap.
En los van hoe alleenstaande vrouwen met een kind worden gezien - denk ook eens aan de discussies die wij tegenwoordig hebben mbt zaaddonorschap: wel of niet anoniem.
Op dit moment is het (weer) niet anoniem, want een kind heeft het recht te weten wie de biologische vader is. (En dat kan problematisch zijn bij zwangerschap na ONS.)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:01

Maar someone help me understand waarom mensen tegen: homo's, trio's, bi seksuele, ONS', seks voor t huwelijk kunnen zijn.

Je hebt er toch 0.00.0000000 last van tenzij je t zelf bent.... Nooit begrepen waarom mensen er zich aan storen, of ouders, dat ze "geschokt" zijn als hun kind niet hetero is... belachelijk :')

Zeg niet dat Julie dit vinden hoor! even frustratie puntje

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:48

Omdat het 'anders' is. Het zit in veel mensen om alles wat anders is dan jouw belevingswereld af te keuren en ongeschikt te maken aan hun eigen levensstijl.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 16:50

Qimm schreef:
Omdat het 'anders' is. Het zit in veel mensen om alles wat anders is dan jouw belevingswereld af te keuren en ongeschikt te maken aan hun eigen levensstijl.

0% Begrip voor :Y)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 17:01

Arabier schreef:
0% Begrip voor :Y)

Misschien helpt het je als je je realiseert dat veel zo niet álle regeltjes uit de Bijbel of welk heilig boek dan ook bedoeld zijn ter bescherming van (meestal) de zwakkeren in de samenleving.

Geen seks tussen mannen beschermde slaven tegen opgewenste intimiteiten van hun werkgevers (omdat seks tussen mannen in de tijd van de Romeinen heel normaal was, en slaven konden daar uiteraard niet tegen sputteren).
Geen seks voor het huwelijk beschermde vrouwen tegen verkrachting (want die hadden in de tijd van de Romeinen ook verdomd weinig te vertellen).

Maar ook zijn er veel regels mbt voedselbereiding:
Geen eten mogen bereiden tijdens de menstruatie beschermde het gezin tegen voedselvergiftiging.
Geen kip op hetzelfde werkblad bereiden als ander eten: idem (ondanks dat niemand ook van salmonella had gehoord uiteraard hadden ze wél door dat kip de boosdoener was)

enz.