Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:21

Laatst bijgewerkt door Taffje op 09-10-17 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:23

Duutelepluut schreef:
Alpha89 schreef:
Er schrijft iemand dat ze gevonden is in een leegstaand huis. Of dat waar is? Geen idee.

Dat zag ik ook al idd... Heb gevraagd waar dat staat want er is nergens nog iets te vinden...

Dit werd opgevat omdat er 2 extra busjes aangekomen waren op de plek waar ze zijn. Hierdoor werd de aanname gedaan dat ze gevonden zou zijn. Dit las ik in de reacties op de twitter van tulpenbol

Vayo

Wat afschuwelijk allemaal. Ik hoop echt dat mochten ze haar vinden, ze eerst de tijd krijgen om dit nieuws aan de familie te vertellen. Natuurlijk wilt iedereen op de hoogte blijven en is het uit medeleven dat we het nieuws in de gaten houden. Maar voor ons ''onbekenden'' kan het geen kwaad bepaald soort nieuws pas uren later te vernemen. Het zou de media sieren om meer afstand te houden en terughoudender te zijn in hun nieuwsgeving.

Janneke2

candalisa schreef:
Ik kruip even uit meelees stand maar wat ik niet snap is dat mensen het opnemen voor "de verdachte" hij heeft geen brood gestolen hoor. Z'n iemand hoort niet vrij rond te lopen en zeker geen tweede kans te krijgen ! (Dit is mijn mening)!

...goed dan, ik voel mij aangesproken.
De man hoort idd niet vrij rond te lopen als hij dit op zijn geweten heeft. Laat dat duidelijk zijn.
Maar dat een gedetineerde aan het eind van zijn straf wordt voorbereid op terugkeer: ten eerste hoort dat zo en in principe voorkomt dat recidive.

Dat de rechter geen TBS kon opleggen 'daar snap ik niets van' en ik ben geneigd te denken dat het wel degelijk kon.
En nu ook kan.

Mbt een 2e kans: voor verkrachting is levenslang niet mogelijk.
Het gaat dus niet om "verdienen" ofzo, de strafmaat (12 en daar dan een derde vanaf) was minder dan een jaar, dus was voorbereiding aan de orde.

Citaat:
Als het je kind, zus of vriendin is denk je er ook anders over om z'n iemand nog een tweede kans te geven.

Nee.
Met alle respect voor alle emoties waar de familie van Anne doorheen gegaan is en nog voor de boeg heeft: nee.
Het feit dat iemand familie is is geen enkele reden om ook maar meteen voor 1 bepaalde opvatting te zijn.
Sommige familieleden eisen 'de hoogste boom' voor de verdachte- en qua pure emotie voelen we dat allemaal.
Ik ook.
Maar ook familie van vermoorde en verkrachtte vrouwen denkt hier van tijd tot tijd heel anders over.
En ik denk ook niet in termen van mensenrechten over misdadigers omdat ik er nooit mee te maken heb gehad ofzo (...was dat maar zo, zucht).
In landen waar de gevangenisstraffen mbt verkrachting hoger zijn, loop je als vrouw die verkracht wordt een groter risico om ook nog eens vermoord te worden. (Not to mention dat Anne dus de zeldzame engerd tegen kwam - een heel groot deel van sexueel geweld gebeurt door bekenden en familie.)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:26

De geruchten die nu rond gaan over dat Anne gevonden is, zijn volgens de politie niet waar:

Citaat:
Politie Utrecht‏Verified account @PolitieUtrecht
Replying to @IngeborgKK

Anne Faber is nog niet gevonden. Morgen worden de zoektochten hervat.
12:10 PM - 9 Oct 2017
https://twitter.com/PolitieUtrecht/stat ... 6046180352

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:26

Hij zat in TBS, forensische kliniek...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:28

Taffje schreef:

Hij heeft geen tbs

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:31

Taffje schreef:

Een Forensische kliniek is absoluut geen TBS kliniek...

Daarbij had de Mod al gevraagd hier niet meer over te discussieren en het enkel bij het onderwerp te houden. :)

Janneke2

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:34

Sorry mod!

Een onrustige nacht - en morgen horen we waarschijnlijk meer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:34

Pers is gewoon naar het persvak teruggestuurd..

Er is een arrestantenbusje, mensen in witte pakken, container, speurhond...

Lijkt me dat dit niet zonder reden is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:35

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:36

Hopelijk leeft ze nog

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:37

Maar waarom komt er een arrestantenbusje? De verdachte wordt toch al verhoord?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:37

c_alsemgeest schreef:
Taffje schreef:

Een Forensische kliniek is absoluut geen TBS kliniek...

Daarbij had de Mod al gevraagd hier niet meer over te discussieren en het enkel bij het onderwerp te houden. :)

Klopt, maar de meeste mensen daar zijn daar in navolging van een strafrechtelijke maatregel.
Zie het overigens niet als discussie.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:40

De politie laat toch niet een uur geleden vanalles aanrukken om nu de zoekactie naar morgen uit te stellen...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:40

Pff ik volg al de hele tijd mee maar van die laatste tweet van Sem vd Wal krijg ik wel een beetje de kriebels.. Ben benieuwd wat er gaande is.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:42

Chubby schreef:
De politie laat toch niet een uur geleden vanalles aanrukken om nu de zoekactie naar morgen uit te stellen...

Precies wat ik dacht!

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:44

Chubby schreef:

Dat was ook mijn gedachte hier over..

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:46

Chubby schreef:

Ik denk dat ze in die tweet met "zoektochten" bedoelden de vrijwilligers en defensie zoektochten op grotere schaal, niet deze gerichte politie actie waar @SemvanderWalNLl over tweet.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:53

Dat was net voor 19.00 vanavond. Wie weet wat er in die tijd is gebeurt?

Ik heb ook geen idee, maar ik hoop dat ze haar vinden, hoe dan ook!!

Alle sterkte en liefde gewenst voor familie, vrienden en iedereen die met Anne meeleeft!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:55

Als ze haar vinden of gevonden hebben, dan zal dat pas morgen bekend gemaakt worden, vermoed ik. De familie mag het nieuws dan tenslotte eerst krijgen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:59

mvdbijl schreef:
Vind erg onbeschoft om te zeggen iemand van Altrecht.

Ben je er al eens geweest? Als je iets traumatisch mee maakt, een eetstoornis hebt oid dan loop je ook bij Altrecht. Ik bv toen mijn moeder zelfmoord had proberen te plegen en ook bij Altrecht was opgenomen.

Zie iemand hier over tbsers praten. Dat niveau mensen zit daar niet..

Er zijn naast Altrecht veel meer klinieken die zelfs dichterbij de vijver liggen. Natuurlijk kan dat verband hebben maar weet jij wie er allemaal in je dorp wonen.

Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat ik het niet heb over de mensen die daar zitten met een eetstoornis. Joran van der Sloot heeft daar ook gezeten dus vind het niet onbeschoft om dit te zeggen als je ziet wat voor gekken daar kunnen zitten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:00

Busjes van de recherche en mannen in witte pakken hoeft niet perse te betekenen dat ze gevonden is. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat ze gevonden wordt in de kliniek. Dat had het personeel wel gezien.

Het kan ook zijn dat ze bewijsmateriaal uit zijn 'kamer/woning aan het veilig stellen zijn.