Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Omdat veel mensen van mening zijn dat geloof niets in de kamer te zoeken heeft.
Cer schreef:Janine1990 schreef:Je bedoelt kiezers terugtrekken naar de VVD?
Dan hoop ik van harte dat jij gelijk hebt, want dat zie ik liever dan een samenwerking met Geert Wilders
ja precies![]()
Als je wil weten wat mensen bij een andere partij doen (of winkel, of bedrijf of iets) en je wil dat ze bij jou komen, moet je weten waarom ze daar zijn... en als dat niet veel verschilt van jouw product kun je je eigen product wellicht zo verkopen dat ze dat ook willen...![]()
En het is best een groot aantal. Ook al vinden heel wat mensen het een waardeloze partij, feit blijft dat veel mensen erop gestemd hebben (al dan niet heel erg doordacht). Als je je daar zorgen om maakt, moet je wel weten waarom ze dat gedaan hebben..
Althans, zoiets denk ik.. maar ik heb geen politicologie gestudeerd of iets hoor..
Trouwens, ik heb in mijn omgeving begrepen dat studenten niet vies zijn van de VVD omdat, wanneer ze na hun studie eindelijk goed geld gaan verdienen, ze dat wel zelf willen houden.. dus alle studenden (of ex-studenten) GL is dan idd ook niet helemaal waar..
Met de christelijke partijen heb ik de meeste moeite met het voltooid-leven (of einde-leven) verhaal, en abortus. En de wat meer traditionele insteek. Veel kinderen enzo..
Jildau schreef:Nies_ schreef:Omdat veel mensen van mening zijn dat geloof niets in de kamer te zoeken heeft.
Dat en de gedachten die ik ouderwets vind zoals tegen abortus en euthanasie. In extreme mate zoals de SGP dat vrouwen geen macht mogen hebben en niet mogen werken maar in de keuken thuishoren.
xSannee schreef:Precies wat Nies zegt! De slogan van CU was letterlijk; geef geloof een stem.
Ik ben gewoon van mening dat geloof niets in de kamer te zoeken heeft. Geloof en regering zouden gescheiden moeten zijn...
Zo ben ik vóór abortus en euthanasie. Christelijke (gelovige) partijen zijn daar vanuit geloofsovertuiging tegen. Nu staat de SGP me helemaal tegen door de bijna middeleeuwse opvattingen, maar dat is bij CU en CDA gelukkig minder
Tallie1979 schreef:Ik vind het prima dat de VVD heeft gewonnen. Ik heb zelf voor 50+ gestemd!
Wat ik alleen wel heel erg kwalijk vind, is dat de PVV bij voorbaat buiten spel wordt gezet. Ongeacht wat iedereen van deze Pipo mag vinden, hij is wel de 2e gekozen partij én verkozen door bijzonder veel Nederlanders.
Eigenlijk geven ze alle kiezers van de PPV een dikke vette middelvinger. En dát is in mijn ogen geen democratie..
Tallie1979 schreef:Ik vind het prima dat de VVD heeft gewonnen. Ik heb zelf voor 50+ gestemd!
Wat ik alleen wel heel erg kwalijk vind, is dat de PVV bij voorbaat buiten spel wordt gezet. Ongeacht wat iedereen van deze Pipo mag vinden, hij is wel de 2e gekozen partij én verkozen door bijzonder veel Nederlanders.
Eigenlijk geven ze alle kiezers van de PPV een dikke vette middelvinger. En dát is in mijn ogen geen democratie..
Tallie1979 schreef:Plek hebben ze wel, maar mee regeren, daar wordt hij voor uitgesloten.
Kijk, ik vind het prima zo hoor, anders had ik wel PVV gestemd, maar ik zie het zo als in mijn vorige post. De 2e partij van nederland wordt buitengesloten.
En gelukkig mag ik dit vinden.
Nies_ schreef:Ik ben voor de vrije keuze en verantwoordelijkheid van mensen. Wetten gebaseerd op een eeuwenoud boek passen daar dus zeker niet bij. Ik vind dat mensen de mogelijkheid moeten hebben om zelf de overweging te maken of ze bijvoorbeeld een levensbeëindiging verantwoord vinden.
Verder hoop ik dat er eens naar de PVV stemmer geluisterd wordt in plaats van ze uit te maken voor dom.
Cer schreef:Janine1990 schreef:Je bedoelt kiezers terugtrekken naar de VVD?
Dan hoop ik van harte dat jij gelijk hebt, want dat zie ik liever dan een samenwerking met Geert Wilders
ja precies![]()
Als je wil weten wat mensen bij een andere partij doen (of winkel, of bedrijf of iets) en je wil dat ze bij jou komen, moet je weten waarom ze daar zijn... en als dat niet veel verschilt van jouw product kun je je eigen product wellicht zo verkopen dat ze dat ook willen...![]()
En het is best een groot aantal. Ook al vinden heel wat mensen het een waardeloze partij, feit blijft dat veel mensen erop gestemd hebben (al dan niet heel erg doordacht). Als je je daar zorgen om maakt, moet je wel weten waarom ze dat gedaan hebben..
Althans, zoiets denk ik.. maar ik heb geen politicologie gestudeerd of iets hoor..
Trouwens, ik heb in mijn omgeving begrepen dat studenten niet vies zijn van de VVD omdat, wanneer ze na hun studie eindelijk goed geld gaan verdienen, ze dat wel zelf willen houden.. dus alle studenden (of ex-studenten) GL is dan idd ook niet helemaal waar..
Met de christelijke partijen heb ik de meeste moeite met het voltooid-leven (of einde-leven) verhaal, en abortus. En de wat meer traditionele insteek. Veel kinderen enzo..
bigone schreef:Juist het feit dat 1,3 miljoen mensen op de PVV hebben gestemd en de huidige coalitie van de 77 zetels er 30 zijn kwijt geraakt baart me grote zorgen, dat ze de PVV buiten een coalitie houden, prima. Waar ik nu al met toch wel angst en beven naar uit kijk zijn de volgende verkiezingen. Er is nu een duidelijke wake up call geweest richting de zittende partijen. Doen ze hier niets mee, dus weer allerlei beloftes maar zich daar niet aan houden dan is over vier jaar de PVV de grootste. Rutte heeft het nu veel moeilijker om een kabinet te formeren waarbij hij zijn beloftes uit het verkiezingsprogramma waar kan maken.
En Wilders?? Die schreeuwt alweer flink van zich af, we maken het Rutte zo moeilijk mogelijk zegt hij.
HorseTimeXL schreef:Daar moet ik wel iets op zeggen hoor. Je weet dat er binnen het christendom heel veel verschillende stromingen zijn? Het CDA is echt niet voor veel kinderen net zoals de Christen Unie. De SGP wel, maar je moet niet alles over een kam scheren natuurlijk.. ik snap je gevoel maar dat is echt niet bij elke christelijke partij zo.
Daarnaast is de VVD ook niet echt voor euthanasie zoals Rutte zelf had aangegeven en die is toch ook niet christelijk? Ik respecteer je antwoord hoor, maar vind het persoonlijk niet helemaal kloppen.
Cer schreef:Shanna schreef:Bah ik vind deze uitslag niet zo leuk..
waarom niet?
PlantsTho schreef:bigone schreef:Juist het feit dat 1,3 miljoen mensen op de PVV hebben gestemd en de huidige coalitie van de 77 zetels er 30 zijn kwijt geraakt baart me grote zorgen, dat ze de PVV buiten een coalitie houden, prima. Waar ik nu al met toch wel angst en beven naar uit kijk zijn de volgende verkiezingen. Er is nu een duidelijke wake up call geweest richting de zittende partijen. Doen ze hier niets mee, dus weer allerlei beloftes maar zich daar niet aan houden dan is over vier jaar de PVV de grootste. Rutte heeft het nu veel moeilijker om een kabinet te formeren waarbij hij zijn beloftes uit het verkiezingsprogramma waar kan maken.
En Wilders?? Die schreeuwt alweer flink van zich af, we maken het Rutte zo moeilijk mogelijk zegt hij.
Ik hoop juist dat dit de ommekeer is. Wilders stevende een half jaar op een monsterzege af, maar weet het gelukkig weer niet waar te maken. Wellicht is hij nu zijn momentum kwijt en doet hij de volgende verkiezingen een PvdA'tje
Tallie1979 schreef:Groen links is niet de 2e partij van NL. Als dat wel het geval zou zijn en Rutte zou hem buiten sluiten, dan had ik dit ook niet democratisch gevonden. Nederland heeft gekozen en wordt genegeerd.
Er worden nu miljoenen Nederlanders buiten spel gezet. Hun stemmen zijn niet belangrijk voor Rutte.
PlantsTho schreef:bigone schreef:Juist het feit dat 1,3 miljoen mensen op de PVV hebben gestemd en de huidige coalitie van de 77 zetels er 30 zijn kwijt geraakt baart me grote zorgen, dat ze de PVV buiten een coalitie houden, prima. Waar ik nu al met toch wel angst en beven naar uit kijk zijn de volgende verkiezingen. Er is nu een duidelijke wake up call geweest richting de zittende partijen. Doen ze hier niets mee, dus weer allerlei beloftes maar zich daar niet aan houden dan is over vier jaar de PVV de grootste. Rutte heeft het nu veel moeilijker om een kabinet te formeren waarbij hij zijn beloftes uit het verkiezingsprogramma waar kan maken.
Ik hoop juist dat dit de ommekeer is. Wilders stevende een half jaar op een monsterzege af, maar weet het gelukkig weer niet waar te maken. Wellicht is hij nu zijn momentum kwijt en doet hij de volgende verkiezingen een PvdA'tje
Tallie1979 schreef:Groen links is niet de 2e partij van NL. Als dat wel het geval zou zijn en Rutte zou hem buiten sluiten, dan had ik dit ook niet democratisch gevonden. Nederland heeft gekozen en wordt genegeerd.
Er worden nu miljoenen Nederlanders buiten spel gezet. Hun stemmen zijn niet belangrijk voor Rutte.