Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Als democraten in Florida op Clinton hadden gestemd ipv op de Lib's (want serieus, een man die niet weet wat Aleppo is?), had Trump daar niet gewonnen. Er zijn meer staten waar de marge dusdanig klein is dat dit zo was. Mensen die voor derde partijen stemmen kan ik dus persoonlijk echt niet begrijpen.
Emmaa_ schreef:purny schreef:Werd wakker, zette het nieuws aan en heb hem vervolgens over gezet. Wil het niet horen dat Donald heeft gewonnen. Dan is het wachten op de eerste aanslag
Want dat is het belangrijkste? Ik maak me liever druk om de aanslagen die vanaf nu constant, meermaal daags, elk moment, gepleegd gaan worden op de communities in de VS die hij al zijn hele campagne aanvalt?
Drifter schreef:Emmaa_ schreef:Als democraten in Florida op Clinton hadden gestemd ipv op de Lib's (want serieus, een man die niet weet wat Aleppo is?), had Trump daar niet gewonnen. Er zijn meer staten waar de marge dusdanig klein is dat dit zo was. Mensen die voor derde partijen stemmen kan ik dus persoonlijk echt niet begrijpen.
Mensen die voor derde partijen kiezen zijn helemaal klaar met het twee partij systeem.
Dan kun je blijven zeggen "ja maar als jij stemt op jouw kandidaat verliest onze kant" maar het tegenovergestelde is ook zo, zolang er niemand de optie derde kandidaat gaat gebruiken wordt het ook niet duidelijk dat het systeem zoals het nu is gewoon niet werkt, en niet is wat mensen willen.
Het hele "een stem voor een derde partij is een stem voor de vijand" is een soort van groep afpersings strategie geworden die een gedeelte van de bevolking monddood maakt. Het hele idee van stemmen is nou juist dat jij jouw stem mag laten horen.
rien10 schreef:Een week eerder: "Bill, slaap je al?"
"Nee. Ik kan niet slapen Hillary".
"Bill, wat nou als hij wint? Wat doen we dan?"
"Dan verkopen we de boel hier en emigreren we naar Europa. Daar zijn nog van die lieve, mooie, kleine landjes. Dan gaan we daar van onze rust genieten."
"Goed plan schat. Daar hebben ze geen geblondeerde megalomane, omhoog gevallen, discriminerende (maar met een buitenlandse vrouw getrouwde) politici die maar wat roepen. We gaan naar Nederland. Daar snappen ze nog dat politiek een vak is. Daar roepen ze niet zomaar wat".
"Welterusten schat".
"Slaap lekker lieverd. Sweet dreams".
DarkoFoitzik schreef:Babeth schreef:Het zou mij niet verbazen als Trump er zeer snel tussenuit piept als hij doorheeft hoeveel werk hem dit gaat kosten. En dan krijgen we Pens..
Ik zou me niet verbazen als hij zegt" Nou ik heb gewonnen, toedels"
Ierpier schreef:Cayenne schreef:Shockerend gewoon dat blijkbaar veel meer Amerikanen achter de denkwijze van Trump staan. Dat vind ik eigenlijk gewoon een ontzettend eng idee.
Faith in humanity ....