Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:24

storrum schreef:
Teddy321 schreef:
Heb gisteravond vol verbazing naar Pauw zitten kijken alwaar een Rabijn boos zat te zijn over de asielzoekers die in zijn wijk werden geplaatst. Zijn kinderen waren bij voorbaat al niet veilig meer. Hij begreep dat de asielzoekers geholpen moesten worden, maar dan wel zover mogelijk van zijn bed! Er zat een joodse dame aan de tafel die hem stevig vsn repliek diende en inmiddels ook vrijwilligster was in een azc. Ze liet deze man zn mond openzakken. Ook rabijnen zijn niet altijd medemenselijk,

En terecht dat deze man bezorgd is. Verbazingwekkend dat je deze man noemt en niet die enge creep die daar ook zat en opriep tot het total loss slaan van israelische toeristen....
http://www.niw.nl/sla-een-jood-total-lo ... -pauw-995/

Ik zou me als Jood ook niet bepaald veilig voelen rondom Syriërs... Ik snap zijn reactie wel.

Inderdaad de oproep om Joden total loss te slaan is bizar. En legt meteen de reactie van de Joodse meneer uit :Y)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:26

Die palestijn was inderdaad een creep! Maar elk streepje aandacht die we die man geven, is er 1 teveel. Hij was net zo walgelijk als zn ideeen en de manier van uitdragen. Er is volgens mij geen weldenkend mens die hier aan gehoor gaat geven. Een kennis van mij met de palestijnse nationaliteit , getrouwd met een Israelische trouwens, vindt dat deze creep de Palestijnse zaak behoorlijk schaadt.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:27

Ik zie het verband niet :? Waarom die angst dat iemand uit een groep van uitgeputte vluchtelingen, die hooguit 72 op deze (voor hen totaal onbekende) locatie zal verblijven, uit zou zijn op het plegen van geweld tegen de bevolking van het gastland (laat staan 'n terroristische aanslag)?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:28

Maar goed, los daar van is het volgens mij wel bekend dat veel Moslims een hekel hebben aan Joden... Toch? Tuurlijk, er zijn er vast die dat niet hebben, maar over het algemeen mogen we dat volgens mij wel stellen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:31

Nou Wranglerbutt, dat ben ik niet helemaal met je eens. In Duitsland zijn gisteren containers onderschept met dekens voor asielzoekers waarin wapens waren verstopt. Zal een even googlen of ik hrt bericht uit Das Bild nog kan vinden.

Wranglerbutt

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:34

"Het is bekend dat moslims een hekel hebben aan joden"... Ik ken ondertussen een heleboel Nederlanders die een hekel hebben aan moslims, moeten we er op voorhand van uitgaan dat die geweld zullen gebruiken?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:36

Wranglerbutt schreef:
"Het is bekend dat moslims een hekel hebben aan joden"... Ik ken ondertussen een heleboel Nederlanders die een hekel hebben aan moslims, moeten we er op voorhand van uitgaan dat die geweld zullen gebruiken?

Oeps.... Slecht voorbeeld misschien := ('dappere' gemaskerde mannen die in Woerden een groep vluchtelingen, waaronder ook veel kinderen aanvielen)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:37

Teddy321 schreef:
Nou Wranglerbutt, dat ben ik niet helemaal met je eens. In Duitsland zijn gisteren containers onderschept met dekens voor asielzoekers waarin wapens waren verstopt. Zal een even googlen of ik hrt bericht uit Das Bild nog kan vinden.

Ik ben erg benieuwd waar die info vandaan komt, die heb ik kennelijk gemist in de internationale berichtgeving! :oo

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:38

Thesserd schreef:
Maar goed, los daar van is het volgens mij wel bekend dat veel Moslims een hekel hebben aan Joden... Toch? Tuurlijk, er zijn er vast die dat niet hebben, maar over het algemeen mogen we dat volgens mij wel stellen.

Volgens mij hebben ze nrt zo'n grote hekel aan christenen, aan vrouwen zonder hoofddoek, niet halalvlees, enz. Maar toch huisvesten we ze hier. Weliswaar in sporthallen, tenten en gevangenissen, maar toch.
Daarna verslepen we ze elke 72 uur en krijgen ze niet meer dan onderdak, voedsel en een gratis zorgverzekering. Als dit bekend wordt onder de mensen die nog deze kant op willen komen, bedenken ze zich wel tweemaal en komen alleen diegene die echt niet veilig waren. Nederland blijkt toch niet helemaal het beloofde land te zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:48

Ik dacht dat het zo zat: helemaal onderaan de ladder heb je Joden, daarna ongelovigen, christenen etc. Maar goed... Dat doet er verder niet toe.

Ik vind het ook belangrijk dat het imago van Nederland verandert. Wij hebben een fijne verzorgingsstaat en sociaal vangnet, maar wanneer er in verhouding steeds meer profiterenden (en dat bedoel ik niet eens in de negatieve zin van het woord) komen t.o.v. degenen die het geld hiervoor moeten opbrengen, gaat iedereen de dupe zijn. Het is heel eenvoudig en logisch denken. Je kunt dan wel zeggen dat iedereen hier welkom is, maar hoe snel krijgt een vluchteling een baan? Wanneer en hoe vaak zijn zij in staat om ook een stukje verzorgingsstaat en sociaal vangnet op hun schouders te dragen?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:52

Wranglerbutt schreef:
Teddy321 schreef:

Ik ben erg benieuwd waar die info vandaan komt, die heb ik kennelijk gemist in de internationale berichtgeving! :oo

Ik heb foute info gegeven. De containers zijn onderschept in Griekenland op 18 september en waren bestemd voor de humanitaire hulp in Duitsland. Het bericht kun je lezen (krijg de link niet geplakt op deze tablet) op:
www.beyondthematrix.nl/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:52

Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Of ze echt echt willen werken of hier enkel een huis en geld willen. . Ze hebben iig zeker geen streep voor ongeacht hun opleiding. . Derde generatie allochtonen heeft die vaak nog niet.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:02

Wranglerbutt schreef:
Ik zie het verband niet :? Waarom die angst dat iemand uit een groep van uitgeputte vluchtelingen, die hooguit 72 op deze (voor hen totaal onbekende) locatie zal verblijven, uit zou zijn op het plegen van geweld tegen de bevolking van het gastland (laat staan 'n terroristische aanslag)?

Angst begrijp ik wel.
Heel goed zelfs.
Ik ben er absoluut geen voorstander van dat er zulke grote groepen voornamelijk moslims het land binnenkomen.
De verschillen zijn veel te groot om hier te kunnen integreren ( uitzonderingen zijn er uiteraard altijd).
Wij waren onlangs op een verjaardag in hartje R'dam en toen we savonds terug naar de auto moesten...not safe :o :o :o ( overal hingen mensen op straat, wij waren zo'n beetje de enige blanke mensen op straat, mensen deden niets, maar de sfeer...nee, dat voelt echt niet safe.
Althans, zo voelde het niet voor ons.

Daarbij voel je gewoon de grimmigheid, en die steden en wijken rukken alleen maar meer op in NL
En zeker tegen Christenen, en dat halen we nu dus wel massaal NL in.

En een kennis van ons is Joods, die zou eigenlijk eens in dit topic mee moeten praten.
Man is al iets ouder en altijd hoogleraar geweest, zijn mening over deze hele volksverhuizing naar het Westen is ook iets waar ik mij in kan vinden, maar ik heb niet de herseninhoud om het te verwoorden zoals hij dat doet ;) .

Overigens, ik vind de hooligans die in beeld gebracht worden, erg triest.
Ik hoor alleen maar een vreselijke ziekte met grote kans op overlijden voorbij komen.
En verder dan dat woord komt men eigenlijk niet.

Maar ik vind wel dat het tijd is dat NL een tegengeluid laat horen.
Is wel even genoeg zo met al die culturen en vluchtelingen.
Daar is hier helemaal geen stabiel draagvlak voor.

Hoorde ik Dijsselbloem nu zeggen dat de kosten wel wat hoger gaan uitvallen :+ :+ :+

En ondertussen.... :)F

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:06

Joden staan altijd onder druk van bedreiging..

Al 2 keer meegemaakt dat de synages zwaar bewaakt werden gedurende lange tijd voor terreurdreiging.

Voor Moslims zijn de Joden hun aartsvijanden..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:07

Teddy321 schreef:
Ik heb foute info gegeven. De containers zijn onderschept in Griekenland op 18 september en waren bestemd voor de humanitaire hulp in Duitsland. Het bericht kun je lezen (krijg de link niet geplakt op deze tablet) op:
http://www.beyondthematrix.nl/

Ik kende de site niet, maar ik geloof niet dat ik de oprichter/beheerder/schrijver er van noch de nieuwswaarde van de artikelen er op, heel serieus hoef te nemen :D https://hoaxwiki.wordpress.com/2014/06/ ... -vrijland/

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:28

Thesserd schreef:

Dat mag je zeker wel stellen. Zelfs bij flink gematigde moslims zal 9 van de 10 flink los gaan over Joden als je Israel ter sprake brengt.
Dus ja, moslim vluchtelingen in een Jodenwijk stoppen getuigd niet echt van veel intelligentie. Snap de reactie van die rabbijn dan ook prima.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 17:01

@xxCYNNxx dat bedoelde ik inderdaad :j

@Sammie, sja inderdaad... en van die tweede groep kunnen er er niet ineens 100.000 extra gebruiken. Ook geen 50.000... Heel leuk dat iedereen zo positief denkt en het allemaal best kan in Nederland, maar het houdt ergens op. En dan vind ik overigens dat immigranten net zo hard aangepakt moeten worden als Nederlanders hoor :) Het is wel een feit dat je als buitenlander moeilijker werk vindt, wat soms resulteert in het belanden in een negatieve spiraal, met alle gevolgen van dien.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:07

http://www.metronieuws.nl/binnenland/rotterdam/2015/10/ook-nieuw-pand-dierenbescherming-wijkt-voor-azc

Tja, een AZC levert meer geld op als ik de verhalen mag geloven...
De een zegt € 40 pd/pp, het blijkt € 100 pd/pp te zijn. Bruto? Netto? Winst?
Een asiel met randactiviteiten had de buurt en vele dieren enorm geholpen, maar dat is nu van de baan.

Ik heb diverse Beverwaarders gesproken, maar die zien het hele AZC-gebeuren als 'door de strot gedouwd' en 'we waren juist aan het opkrabbelen met elkaar'.
'Beverwaard is een buurt, een gemeenschap, als een dorp'.

De bekendmaking was op woensdag, de info-avond op donderdag.
Veel te kleine tent, mensen werden door de ME bij het hek tegen gehouden, gaf verontwaardiging.
Winkeliers, bewoners, commissie-mensen, dijkmensen, van alles was er. Binnen en buiten.
Maar allemaal met dezelfde mening: hoe kan dit zomaar?!?
De COA-mevrouw gaf al helemaal een slecht antwoord: we weten niet of er Jihadisten tussen zitten, maar we zitten er bovenop. :+
Jaja, Beverwaard heeft niet eens een politiebureau...
En ook al gaven de bewoners hun ongenoegen op allerlei manieren te kennen: het komt er toch...
Aboutaleb geeft noodopvang voor 5 jaar in een niet draagkrachtige wijk.
Beverwaard, het afvoerputje van Rotterdam-Zuid.

De relschoppers na de info-avond, tja, opgeschoten jeugd uit de buurt.
Maar die hebben fysiek hun gevoel van onmacht en frustraties getoond, denk ik dan maar.
Geen werk, geen geld, wonen bij ouders/vrienden in, geen zicht daarop ook en dan komen er ook nog 600 asielzoekers in de wijk, die later als concurrenten daarop gaan fungeren in hun ogen.
Ik begrijp dat wel.

Maar als we nu al 13.000 (of meer?) asielzoekers al jaren in de AZC's hebben zitten, die niet door kunnen stromen naar huizen, omdat die er niet zijn, dan is er toch geen plek meer?
Of heeft onze regering alleen maar oog voor die € 100 pp/pd en we zien wel waar het schip strandt?!?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:19

Het waren er 10.000. :) Of ze er al jaren zitten weet ik niet. Iig is dat wel de groep die vanuit de AZC's door moeten stromen naar huizen of omgebouwde panden etc.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:22

Weet je wat ik eigenlijk wel raar vind,de woningnood is erg hoog in ons land,waarom kunnen ze nu wél woningen bouwen,renoveren,opknappen,ombouwen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:43

Eenvandaag staat geheel in het teken van het vluchtelingenprobleem. Zeker het kijken waard.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:47

Ik zag het net ja.Nou ze zijn er ook achter hoor,dat het niet allemaal vluchtelingen zijn.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:47

gohya schreef:
Weet je wat ik eigenlijk wel raar vind,de woningnood is erg hoog in ons land,waarom kunnen ze nu wél woningen bouwen,renoveren,opknappen,ombouwen?

Omdat de regering dacht vanaf 2008 (begin vd crisis) dat alles wel z'n gangetje zou gaan.
Er kwam echter geen steun voor de bouw of transport, maar wel voor de banken...

Ze hebben deze tsunami aan vluchtelingen zogenaamd ook niet aan zien komen, terwijl al jaren lang mensen aankomen via Lampedusa etc. na de Syrië-opstand.
Dat komt ervan als je een te dikke leren bureaustoel met verwarming hebt: dan val je in slaap... _-:(
En het ergste nog: wij plebs hebben die stoel gekozen en betaald...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:00

Haha, carriere dikke muurkast..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:03

Ik ben iig 'blij' dat ze wel iets beseffen nu.. Het is wat aan de late kant op sommige punten, maar iig is er een compromis tussen wél opvang maar dan sober en basic.. En dan klagen over teveel aan kaas eten.. Oké zou wat meer variatie in mogen als het echt alleen maar kaas is wat er ligt, maar zes bammetjes.. Er zijn gezinnen in Nederland die dat van hun eigen geld niet eens kunnen betalen..