verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:45

Ik voorzie problemen in de woningmarkt, de arbeidsmarkt en op cultureel/sociaal etc. gebied. Ik ben echt een sterk voorstander van hulp of opvang aanbieden in de regio ipv hier allemaal opvangen of laten. Sowieso niet dat Europa alle lasten moet dragen. En er vind wel opvang plaats in de regio, maar daar willen ze niet blijven omdat Europa als een walhalla wordt beschreven. En elders in de landen rondom kunnen of mogen ze ook niet eens terecht. Ik heb eerder in dit topic behoorlijke stukken proza hierover geschreven :D

Over het bombarderen van Syrië ben ik nog steeds niet uit. Lastig vraagstuk, omdat het imo twee kwaden zijn waar je mee bezig bent. Anderzijds is niks doet op den duur ook geen optie. Dat heeft de wereld al te lang gedaan. Ook in deze vluchtelingenproblematiek. Achterover zitten en pas in actie komen als het kalf in jouw sloot aan het verdrinken is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:54

Ik kan mij in jouw eerste stuk helemaal vinden.
Daarom is het ook verstandig dat de grenzen nu gesloten worden.
Het geeft alleen heel veel onduidelijkheid.
En nu dan kenbaar maken dat het hier geen walhalla is.
En sommige besluiten blijken nu dus dom ( bijv verdrag van schengen).

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:57

...even een knip gedaan en tekst weggehaald.

Ging iets teveel off topic :o :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:17

LadyMadonna schreef:
Wat is volgens jou het gedachtengoed van de islam?

verschilt haast niets met ons westers gedachtengoed :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:59

Ik van dat nou een typisch Wilders woord.. Gedachtegoed.. Zoveel mensen, zoveel wensen. Gedachtegoed is individueel, niet een hele groep.

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:04

Bij een Hongaarse grens is het nu hommeles.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:19

Sammie schreef:
Ik van dat nou een typisch Wilders woord.. Gedachtegoed.. Zoveel mensen, zoveel wensen. Gedachtegoed is individueel, niet een hele groep.

tuurlijk...maar al die individuen moeten wel een beetje met elkaar door 1 deur kunnen.Wel handig als je met z'n 17 miljoenen op elkaar zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:34

Een gezamenlijke mening is zeker van belang voor een succesvolle en vredige samenleving maar voor het woord gedachtegoed ben ik iets wat allergisch. Bovendien vermoed ik dat bepaalde islamitische ideeën over het eea eigenlijk totaal niet aansluiten bij bepaalde westerse ideeën. Zolang je hier voldoende respect, afstand en acceptatie voor die andere mening voor hebt kan ook dat goed gaan. Maar als een van de partijen dat laatste niet heeft krijg je spanningen. En die blijven dan tot alles in een smeltkroes terecht is gekomen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:40

Sammie schreef:
Een gezamenlijke mening is zeker van belang voor een succesvolle en vredige samenleving maar voor het woord gedachtegoed ben ik iets wat allergisch. Bovendien vermoed ik dat bepaalde islamitische ideeën over het eea eigenlijk totaal niet aansluiten bij bepaalde westerse ideeën. Zolang je hier voldoende respect, afstand en acceptatie voor die andere mening voor hebt kan ook dat goed gaan. Maar als een van de partijen dat laatste niet heeft krijg je spanningen. En die blijven dan tot alles in een smeltkroes terecht is gekomen.

Precies.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:50

gohya schreef:
vuurneon schreef:
Ouderen kosten meer geld dan vluchtelingen, ik zeg: uitzetten die hap :D ruimte zat voor vluchtelingen én nog goedkoper ook hahahaha

Allemaal enkeltje Spanje, kunnen ze voorgoed daar overwinteren :D de snowbirds van Europa!

1 verschil,de ouderen hebben Nederland weer opgebouwd,de vluchtelingen niet. ;)
Daarbij kosten de ouderen niet veel geld,want ze krijgen gewoon niet meer.

vergeet niet al die gastarbeiders :) in de jaren '60 en '70 werden ze juist naar Nederland gehaald om het personeelstekort in de zware ongeschoolde arbeid op te vullen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:15

ravellie schreef:
De vechtpartij op Kos is idd enige tijd geleden.
Maar een 'cowboy' is ook vast wel in deze tijden uitgerust met internet en een zoekfunctie zoals bijvoorbeeld google.
En de link van de ruzie in Duitsland is te vinden via NU.nl
En anders makkelijk aan te klikken via en link in een van bovenstaande reacties

Anyway, gaat er om dat zoveel mensen van een andere cultuur en met een trauma niet met zulke enorme aantallen bij elkaar moeten worden 'opgehokt' ( ja, want dat is wat we nu doen en ongeacht wie je bent en wat je hebt meegemaakt, dat gaat dus gewoon fout)

Meer spreiding en de pijlen van Europa halen.

Je kunt beter ook geen voetbalfans bij elkaar zetten want dat gaat ook onherroepelijk fout. En dat slechts voor een spelletje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:56

vuurneon schreef:
Ouderen kosten meer geld dan vluchtelingen, ik zeg: uitzetten die hap :D ruimte zat voor vluchtelingen én nog goedkoper ook hahahaha

Allemaal enkeltje Spanje, kunnen ze voorgoed daar overwinteren :D de snowbirds van Europa!

1 verschil,de ouderen hebben Nederland weer opgebouwd,de vluchtelingen niet. ;)
Daarbij kosten de ouderen niet veel geld,want ze krijgen gewoon niet meer.[/quote]

vergeet niet al die gastarbeiders :) in de jaren '60 en '70 werden ze juist naar Nederland gehaald om het personeelstekort in de zware ongeschoolde arbeid op te vullen.[/quote]

wat wij niet wilde doen :7

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 01:38

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 01:57

Sammie schreef:

dit kan al jaren via niet te benoemen website zowel nl engeland zijn in trek qua paspoorten en rijbewijzen

Afbeelding

buiten dat is AD wellicht n relatief betrouwbare krant maar gaat steeds meer de kant op van telegraaf sensatie :)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:12

Wanneer de huidige groep ergens aan werkt komt, dan kan onze pensioenleeftijd weer mooi omlaag.
Misschien een klein voordeeltje ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:47

Wat ik nou niet zo heel goed begrijp is dat de berichten over 'vluchtelingen zijn sneu en we moeten ze helpen en hierheen halen en ze zijn allemaal zielig en ze bedoelen het zo goed' wél geloofd moeten worden en wel waarheid zijn en de berichten over 'nou is dat nou wel zo verstandig en ze gedragen zich niet altijd even netjes en let nou eens op en overdenk de gevolgen' allemaal lariekoek zijn..

Wat is dat toch voor raar zwart-wit denkbeeld??

Overigens, alle pro-vluchtelingen hebben zich opgegeven als vrijwilliger, en nemen iemand op en wonen naast een opvangcentrum, me dunkt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:56

T gaat er niet om dat je paspoorten kunt vervalsen.. Dat kan met eenveel stevig zoekwerk en heel veel geld in vrijwel elk land.. Het gaat om het gemak, het bedrag en de echtheid waar het dus in Syrië mee kan ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:30

Nikass schreef:
Je kunt beter ook geen voetbalfans bij elkaar zetten want dat gaat ook onherroepelijk fout. En dat slechts voor een spelletje.

Niet altijd,kijk als het Nederlands Elftal speelt,allemaal verschillende suporters zitten naast elkaar.En óók Hooligans zitten er tussen hoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:38

Cer schreef:
Wat ik nou niet zo heel goed begrijp is dat de berichten over 'vluchtelingen zijn sneu en we moeten ze helpen en hierheen halen en ze zijn allemaal zielig en ze bedoelen het zo goed' wél geloofd moeten worden en wel waarheid zijn en de berichten over 'nou is dat nou wel zo verstandig en ze gedragen zich niet altijd even netjes en let nou eens op en overdenk de gevolgen' allemaal lariekoek zijn..

Overigens, alle pro-vluchtelingen hebben zich opgegeven als vrijwilliger, en nemen iemand op en wonen naast een opvangcentrum, me dunkt?

Ja, ik heb me opgegeven voor praktische hulp, nee, ik neem niemand op in huis (maar goed, ik wil zelfs niet met m'n vriend samenwonen dus ik ben geen echt goede referentie daarin) en ja ik woon 'naast' een voormalig KMS die nu 1000 vluchtelingen huisvest.

Helaas is het meestal niet van 'nou is dat nou wel zo verstandig' de meest anti berichten zijn meer in de trant van: gooi ze terug in zee, gooi een bom erop, allemaal verkrachters en moordenaars, iedereen moet dood. Het gaat zelfs zo ver dat de politie op bezoek is gegaan bij mensen die zulke haat berichten op internet plempten.

Dan ben je gewoon dom. Je denkt niet na. Je relativeert niet, en empathie is ver te zoeken.

Daar kan ik niet tegen.

Ja, de 1000 mensen (gezinnen met kleine kinderen oa) gaan voor situaties zorgen, ja er gaan dingen gebeuren, daar dealen we dan maar mee. We zullen wel moeten want weg gaan ze niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:39

Cer: ik woon niet naast een azc, ik heb geen vluchteling in huis (aangezien ik dat niet verstandig vind), ik ben wel in afwachting van antwoord op een mail van mij naar de plaatselijke vluchtelingenwerk organisatie wat ik kan doen.
Ik ben voor het helpen van vluchtelingen, zowel in/om Syrië als de mensen die al in Europa zijn.
Ik ben ook voor voorlichting en aanpak van de smokkel zodat minder mensen hier heen komen.
Ik ben het er niet mee eens dat Europa vol is.
Ik ben zwaar reden uitspraken als: laat ze maar verzuipen, weer een hoofddoekje, moslims zijn slecht, moslims zijn eng, het is óns land en de haat(zaaierij) die er omheen hangt.
Het leven is niet zwart of wit....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:44

@Amaris en LadyMadonna:
In dit topic zie ik niet veel berichten van "laat ze maar verzuipen".. maar meer in de lijn van "waarom moet het hier, waarom kan opvang niet lokaal (dat vraag ik me ook af trouwens, maar ik volg het nieuws niet zo), waarom zijn het vnl jonge mannen (waar zijn de kinderen en de vrouwen?), is het nodig dat ze veel slopen onderweg?"

Maar wat dat betreft wordt hier heel erg langs elkaar heen gecommuniceerd en worden mogelijke problemen weggebagataliseerd... dat is ook geen goede zaak, alles met de mantel der verdraagzaamheid bedekken.

Het is inderdaad niet zwart-wit.. NIET alle vluchtelingen zijn terroristen maar zeker ook NIET alle vluchtelingen zijn oprechte slachtoffers die op zoek zijn naar veiligheid. (als de berichtgeving klopt, van beide beweringen).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:51

Je zegt zelf dat het niet zwart wit is, maar vervolgens zeg je wel dat je het er niet mee eens bent dat Nederland vol is en dat je tegen uitspraken als x y en z bent.. Terwijl er maar een enkeling in dit topic zulke uitspraken heeft gebezigd. Letterlijk op 1 hand te tellen. Mensen die geloven in opvang in de regio’s daar i.p.v. hier kunnen ook prima vinden dat zulke uitspraken niet nodig zijn en dat Nederland niet vol is. Het is niet of je denkt zo of zo en dan vindt je dus ook dat. Dát is dus ook niet zwart-wit. Iemand die zegt dat opvang daar nodig is, hoeft helemaal niks gezegd te hebben over wat je moet doen met de mensen die al hier zijn. Wat overigens wel een interessante discussie kan zijn. :)

Amaris schreef:
We zullen wel moeten want weg gaan ze niet.
Dit is kolder, want ze zijn nu nog asielzoeker. Of ze een permanente verblijfsvergunning krijgen is helemaal nog niet zeker… Dat hele project moeten ze nog door. Nederland moet niks, anders dan dat het wil. En weggaan kan zeker nog steeds gebeuren. Daar is Nederland toch echt zelf bij. Dát is nu juist een onderdeel van die haatberichten. Dat men denkt dat al die mensen die nu binnen zijn al permanent hier zijn. Daar moet toch echt nog over beslist gaan worden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-09-15 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:55

Cer schreef:

En alle contra-vluchtelingen graven loopgraven rondom hun huis, kopen oude Oostblok wachttorens en zijn druk bezig via Belgie semi-automatische aanvalswapens te kopen, me dunkt?

Domme opmerking heen, domme opmerking terug...... :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:57

Ik lees meer dan alleen dit topic....
Reacties op nieuws sites, wordt ik heel verdrietig van.... Wilders die nu oproept tot verzet, wel geweldloos en democraties...
Is zijn goed recht, en het recht van de burger om te demonstreren...
Maar een flinke groep van zijn aanhangers zou dit zomaar eens aan kunnen pakken om flink te gaan rellen ben ik bang...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:59

@Cowboy55: het eerste stuk was serieus, het tweede stukje (bok en haverkist) was sarcastisch.. fijn dat je laat blijken waar je op reageert... :j

Ik ben benieuwd naar een normale discussie over het eerste gedeelte...

@LadyMadonna: wat is er mis met rellen? Dat schijnen mensen te doen als ze panikeren... die mensen maken blijkbaar ook paniek... (nogmaals, ik vind rellen nooit okee, geen enkel excuus voor, voor niemand)