Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Nou ik zal het nog gekker maken, ik ga met mijn WIA/IVA uitkering op vakantie, mag dat wel? Schande dat er zo gepraat wordt dat mensen met een uitkering zich geen leuke of luxe dingen mogen permitteren. Dus geen vakantie, tv of telefoon?
Tendance schreef:Ik ben nergens bang voor hoor. Ik heb voldoende, maar er zijn mensen, die het minder hebben dan sommigen hier en zorgen jullie daar dan voor?
jaime_andrea schreef:Nou ik zal het nog gekker maken, ik ga met mijn WIA/IVA uitkering op vakantie, mag dat wel? Schande dat er zo gepraat wordt dat mensen met een uitkering zich geen leuke of luxe dingen mogen permitteren. Dus geen vakantie, tv of telefoon?
lifaya schreef:Maar een structuur in je leven als je wisselende diensten draait is vrij makkelijk gezegd maar het ook daadwerkelijk kunnen is een tweedeHoe kan jij een structuur in je leven krijgen als je maandag van 17:00 tot 23:00 werkt, dinsdag van 11:30 tot 19:00, woensdag van 17:00 tot 22:00 en donderdag van 17:00 tot 02:30 en vrijdag van 18:00 tot 03:30 ?
Juist ja. Dit is mijn rooster voor deze week, en ik doe het gewoon. Maar ik sta wel élke dag met een barstende koppijn op en ik kan het eerste uur amper pijnloos lopen. Maar vooralsnog zou ik niet van een uitkering willen leven.
Tendance schreef:Geryon schreef:En als precies diezelfde persoon paard weg doet en wat minder goedkoop gaat leven, dus gewoon zoals ieder andere uitkeringstrekker, en geen 200 over houdt? Het uitkeringsbedrag blijft hetzelfde! Jullie gedachtegang klópt niet. Haal dat bord eens voor je kop weg.
Nogmaals, ik vind dat er controle moet zijn op een gezond leven! En hoe streng die controle dan zou moeten zijn, daar laat ik me nu niet over uit.
En dat mijn mening niet de jouwe is, dat wil niet zeggen, dat je met bord voor je kop moet gaan smijten!
Robijntjah schreef:En wat als je dan moet kiezen goof? Want dat is soms keiharde realiteit. Of/of!
Moet je dan maar voor de maatschappij kiezen ipv voor jezelf?
cavaletti schreef:Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat nog vrij veel mensen vinden dat je met een uitkering dus schijnbaar ook recht hebt op alle luxe. Nee dat vind ik dus niet. Als je werkt verdien je geld en van geld kun je iets kopen, verdien je veel geld kun je je luxe veroorloven. Een paard is een behoorlijk grote luxe, als je niet werkt om wat voor reden dan ook dan zul je in mijn ogen genoegen moeten nemen met minder. Iemand met 1 been kan ook minder als iemand met 2 benen. Iemand die niet kan of wil leren verdient ook minder als een professor of doktor. Ik zou ook wel graag willen wat john de Mol heeft maar helaas verdien ik niet zoveel en zal ik genoegen moeten nemen met minder. Iemand die niet werkt en dus niet bijdraagt op wat voor vlak ook aan sociale voorzieningen, moet blij zijn dat we in een land leven waar ze uberhaupt nog geld krijgen. Tenslotte krijgen ze niet alleen geld maar worden ook alle sociale kosten zoals ziekenfonds enz. ook nog eens betaald. Verder krijgt iemand die niet werkt ook nog eens verschillende toeslagen. Je moet je eens voorstellen hoe het is voor de mensen die WEL werken, die dit dus allemaal moeten bekostigen en steeds maar meer belasting moeten betalen omdat er elke keer meer afhankelijke bij komen die wij als werkende moeten bekostigen en zelf geen recht hebben op toeslagen en zelf hun ziektekosten enz. moeten betalen. Hoe oneerlijk is het verdeeld.
Winged schreef:dems75 schreef:...ik krijg meteen een beeld van bepaalde "kampen" ergens zo rond 1940-1945 bij sommige uitspraken....
Wat is dit voor een belachelijke uitspraak? Dit is echt geen vergelijking
dems75 schreef:Er worden in dit topic wel raardere uitspraken gedaan.
Zoals bijvoorbeeld dat er gecontroleerd moet worden of je wel "gezond" leeft, of dat je niet meer dan 100 euro "mag" overhouden, of dat je geen paard "mag" hebben, of dat mensen met een uitkering verplicht zouden kunnen werken in bijv. de plantsoenendienst, zoals ergens in het oostblok gebeurt. Dat is niet raar?
dems75 schreef:of dat mensen met een uitkering verplicht zouden kunnen werken in bijv. de plantsoenendienst, zoals ergens in het oostblok gebeurt. Dat is niet raar?
Goof schreef:lifaya schreef:Maar een structuur in je leven als je wisselende diensten draait is vrij makkelijk gezegd maar het ook daadwerkelijk kunnen is een tweedeHoe kan jij een structuur in je leven krijgen als je maandag van 17:00 tot 23:00 werkt, dinsdag van 11:30 tot 19:00, woensdag van 17:00 tot 22:00 en donderdag van 17:00 tot 02:30 en vrijdag van 18:00 tot 03:30 ?
Juist ja. Dit is mijn rooster voor deze week, en ik doe het gewoon. Maar ik sta wel élke dag met een barstende koppijn op en ik kan het eerste uur amper pijnloos lopen. Maar vooralsnog zou ik niet van een uitkering willen leven.
Godzijdank krijg je voor een beetje hoofdpijn ook geen uitkering. Ik vind het trouwens ook echt een verkeerde plek om een beetje zielig te doen over het feit dat jij 'ook wel eens hoofdpijn hebt', maar dat je jezelf kennelijk wel een doorzetter vindt omdat je toch je wisselende diensten werkt. De hele wereld is wel eens beroerd en heeft wel eens hoofdpijn, so be it. Tegenwoordig heeft ook een steeds groter percentage adhd of add, leer er mee leven, klaag er niet over, so be it.