Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:37

Ik begin me langzaam aan te ergeren aan hoe jullie dingen lezen, en maar gewoon neer kwakken.
De mensen die een vorm van respect voor deze jongen hebben, hebben dat allemaal netjes onderbouwd...
Leer eens begrijpend lezen jongens.
En stop eens met oordelen over anderen, zonder het achterliggende verhaal te weten.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:38

Waarom zou ik verdwijnen uit dit topic? Omdat ik dingen opschrijf die jou niet zo goed bevallen?
Als je al mijn berichten doorleest zul je ook snappen wat ik bedoel.
Probeer eens goed na te denken waar je begrip voor toont. En probeer je dan eens voor te stellen dat die portier je vader, vriend of broer zou zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:39

harbourlight schreef:
Tjonge, je gijzelt iemand en bedreigt iemand en een dag later ben je een held in Nederland omdat je zo lief uitnje ogen kijkt.
En ik maar denken dat ik nergens meer van zou opkijken. _O-
Ineens hebben we de "knuffelterrorist "

Breivik kreeg ook huwelijksaanzoeken hoor.

Hij is imo geen held, vond hem alleen zo hulpzoekend kijken.
Portier is voor mij een held, politie ook.

Je stelt het wel een beetje heel zwart/wit hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:40

Harbourlight, je hoeft niet te verdwijnen, maar kom niet met onzin dingen die nergens staan.

Als het mijn vader vriend of broer zou zijn, zou ik er nog steeds het zelfde over denken.
Je zegt dat wij niet begrijpen wat jij bedoeld, maar ik begrijp wel degelijk wat je bedoeld.
Denk alleen even na hoe je iets "neerkwakt"... zonder onwaarheden aub.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:43

harbourlight schreef:
NikkiTazz schreef:
Waarom hebben mensen het steeds over trauma's... er is een bericht dat AL het personeel van de NOS niet bang is, en geen trauma's heeft...

Alsof je dat na één dag kunt beoordelen.
Jullie boodschap is duidelijk. De portier is een aansteller en de dader is een held.

Je verzint er weer dingen bij. wie heeft er gezegd dat de portier een aansteller is?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:43

Harbourlight, omdat je dingen uit z'n verband trekt. Daarmee gaat dit topic een enorme welles-niettes strijd worden.
Ik heb je berichten doorgelezen, maar ik zie niet waar je op doelt?
Als die portier mijn vader was geweest zou ik blij zijn dat het goed is afgelopen, net als nu. Dat veranderd voor mij niks.
Zou ik moeten vinden dat de jongen een hogere straf moet krijgen wanneer de portier mijn vader was geweest?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 16:56

randalinpony schreef:
Allemaal op Terschelling, hek derom en lekker laten knuffelen maar. :')

:') _O- _O- _O-
Kunnen ze beter bij ameland doen dan

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:50

Winged schreef:
lifaya schreef:
Daarbij, met een nepwapen een studio inlopen is toch al duidelijk genoeg dat hij geen gewonden wou hebben? :+

Ja, maar wel een aantal mensen met een trauma nu. Nepgeweer of niet, dat kun je er niet van af zien.

Ik denk dat ook niemand beweert dat hij geen straf en hulp verdiend, maar die moet wel in verhouding zijn. Nederland kennende zal dat ook wel gebeuren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:53

Joscaa schreef:
Marjoow schreef:
Toegeven aan dit soort mensen is het domste wat je kan doen. Want zo dan komen er meer op dit idee en er gaat er eens een tussen zitten die geen nepbrief schrijft of een nepwapen meeneemt.

Tot hij met boeiende info aan komt, jij weet niet wat hij te vertellen heeft en dat het hier in nederland allemaal niet zo netjes en lief gaat als we het doen voorkomen, kan ik helemaal geloven. Dus ik ben wel benieuwd of hij inderdaad iets heeft te vertellen.
En anders komt van Anonymous het ons nog wel een keer vertellen, want die zijn het ook niet eens met de gang van zaken. ;)

Waar is het einde? Als je mensen die slingeren met wapens hun zin geeft? Dat is een enorme bedreiging voor de samenleving. Want, als je immers met een wapen gaat zwaaien krijg je toch je zin wel ;) Mensen die echt kwaad hebben zullen er echt niet om malen dat ze in de bak belanden hoor.

En als er echt dingen zijn die tot uiting moeten komen dan kan dat alsnog zónder dat je mensen met hun leven bedreigt. Op de manier waarop Anonymous het dus zou kunnen aanpakken. Want die zijn volgens mij handig genoeg om gewoon een cyberaanval te plaatsen en daarmee elk tv-netwerk over te nemen ;)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:04

Ik vind dat het nu ook weer niet tot in de treuren moet worden opgeblazen.
Deze jongen is een beetje van het paadje, en uiteraard moet deze actie een passend vervolg krijgen, maar het geeft ook maar weer eens aan hoe zeer we staan te suffen met z'n allen.
Hoe vaak heeft die Roberto Stegeman en soortgenoten wel niet aangetoond hoe lek als een mandje sommige belangrijke gebouwen in Nederland wel niet zijn.
En steeds roepen we "ooooohhh en aaaaaaaahhhh "met z'n alle en beloven we beterschap........nou niet dus!!!!

In het geval van deze jongen kan ik niet eens "kwaad "op hem worden.
Hoe keurig hij in gesprek bleef en hoe rustig hij bleef toen de politie binnenstormde.......
Oké, hij is ergens binnen gedrongen waar hij niks te zoeken had en hij heeft mensen niet alleen bedreigt maar ook werkelijk de stuipen op het lijf gejaagd.....maar dit alles toch met een zekere rust en kalmte.

Waanzinnig veel respect heb ik voor de bewaker die ondanks die enorme spanning die de man heeft gevoeld zo bleef reageren op deze jongen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit kan je niet leren in een training op je werk, ik hoop ook echt dat dit alles geen gevolgen voor hém heeft, zowel voor zijn gezondheid als op zijn werk.

Yasmijntje

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:37

Die jongen heeft gewoon hulp nodig.
Ben blij dat hij zijn verstand er nog 'redelijk' bij heeft gehouden, en niemand heeft willen beschadigen.
Over trauma's kunnen wij helaas niet oordelen.
Ik denk dat iedereen er redelijk goed vanaf is gekomen, en zo niet hoop ik dat deze mensen ook hulp krijgen met het verwerken, net zoals de dader.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:07

RaafSmits schreef:
Ik vind dat het nu ook weer niet tot in de treuren moet worden opgeblazen.
Deze jongen is een beetje van het paadje, en uiteraard moet deze actie een passend vervolg krijgen, maar het geeft ook maar weer eens aan hoe zeer we staan te suffen met z'n allen.
Hoe vaak heeft die Roberto Stegeman en soortgenoten wel niet aangetoond hoe lek als een mandje sommige belangrijke gebouwen in Nederland wel niet zijn.
En steeds roepen we "ooooohhh en aaaaaaaahhhh "met z'n alle en beloven we beterschap........nou niet dus!!!!

In het geval van deze jongen kan ik niet eens "kwaad "op hem worden.
Hoe keurig hij in gesprek bleef en hoe rustig hij bleef toen de politie binnenstormde.......
Oké, hij is ergens binnen gedrongen waar hij niks te zoeken had en hij heeft mensen niet alleen bedreigt maar ook werkelijk de stuipen op het lijf gejaagd.....maar dit alles toch met een zekere rust en kalmte.

Waanzinnig veel respect heb ik voor de bewaker die ondanks die enorme spanning die de man heeft gevoeld zo bleef reageren op deze jongen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dit kan je niet leren in een training op je werk, ik hoop ook echt dat dit alles geen gevolgen voor hém heeft, zowel voor zijn gezondheid als op zijn werk.

De gesprekken zullen wel anders gelopen zijn als de dader wel met het wapen op hem had gericht.
Maar dat deed hij niet en bleef met aub en u praten, dat brengt al een hele andere sfeer :) ik Zal niet zeggen een prettige sfeer, maar iig met minder spanning.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 19:58

Yasmijntje schreef:
Ben blij dat hij zijn verstand er nog 'redelijk' bij heeft gehouden, en niemand heeft willen beschadigen.
Ik denk dat iedereen er redelijk goed vanaf is gekomen, en zo niet hoop ik dat deze mensen ook hulp krijgen met het verwerken, net zoals de dader.

hij heeft geen hulp nodig maar zendtijd :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:02

geerke schreef:
Yasmijntje schreef:

hij heeft geen hulp nodig maar zendtijd :+

:') _O- ben nog steeds benieuwd naar wat hij had willen zeggen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:03

Ik ook, kennelijk was het in zijn ogen belangrijk genoeg om 'gewapend' het journaal binnen te dringen...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:06

ik heb t idee dat hij eigenlijk niet veel wou gaan zeggen, misschien enkel iets van het is mij gelukt om bij nos binnen te komen en nu voel ik me net als in undercover in nederland en ben ik de man.
waarbij ze ook vaak lieten zien hoe je ergens binnen kwam, waar je eigenlijk niet binnen zou kunnen komen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:08

Maar het verschil met die programma's is dat deze jongen met een (nep) wapen naar binnen komt, en hun meestal gewoon naar binnen lopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:09

Hij had een obsessie met de film 'Inception' en had vast wat bijzondere ideeën.
Ik denk dat hij best wat nuttigs te vertellen had.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:10

palousa_boy schreef:
Maar het verschil met die programma's is dat deze jongen met een (nep) wapen naar binnen komt, en hun meestal gewoon naar binnen lopen.

misschien wou hij vet stoer overkomen voor zijn vrienden? :+ of maakte hij slim gebruik van t feit dat mensen al bang zijn, door t gebeuren in frankrijk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:15

Zoveel vrienden scheen hij niet te hebben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:18

Tja of dat wel zo slim is.. Het is niet best afgelopen met die lui, ik kan me bijna niet voorstellen dat je zoiets bij je volle verstand op gaat zoeken.

Hij wist ook wel te vertellen dat hij als hij wat zou doen, dat de politie eerst zou gaan schieten en dan pas naar binnen zou komen.

Het is gewoon een raar verhaal dit, doet me een beetje denken aan de gijzeling van Peterr de vries die door een domme fout gewoon heel anders afgelopen is als dat de daders hadden gedacht.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:11

Zit nu het NOS journaal te kijken. Jemig, wat zitten te door te zagen over dat ze wel een heel uur uit de lucht waren.

Boehoe, het is wel echt extreem grote impact hoor! Echt van nationaal belang! Dat we 1 uurtje geen televisie hebben gehad :? , ben ik nou de enige die dit zwaar overtrokken vind?

En voor de duidelijkheid, dan bedoel ik dus niet dat het overtrokken is wat daar gebeurd is en wat die jongen heeft gedaan. Maar het gezever over waarom de NOS niet na een kwartier alweer in de lucht was, maar dat dat wel 66 minuten duurde :?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:38

Shiloh schreef:
Zit nu het NOS journaal te kijken. Jemig, wat zitten te door te zagen over dat ze wel een heel uur uit de lucht waren.

Boehoe, het is wel echt extreem grote impact hoor! Echt van nationaal belang! Dat we 1 uurtje geen televisie hebben gehad :? , ben ik nou de enige die dit zwaar overtrokken vind?

En voor de duidelijkheid, dan bedoel ik dus niet dat het overtrokken is wat daar gebeurd is en wat die jongen heeft gedaan. Maar het gezever over waarom de NOS niet na een kwartier alweer in de lucht was, maar dat dat wel 66 minuten duurde :?

omdat nos goed is in jammeren :') net als ons gezellige kabinet ook zo treurig

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:42

Nou niet alleen de NOS hoor, ook verschillende ministers en andere hoge piefen, inclusief Rutte. "Een uur uit de lucht op de nationale rampenzender... dat kan ECHT niet hoor!"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:48

De aandacht die er ook aan gegeven werd/word, erg overdreven. Vanmorgen ook heel de tijd bij WNL op npo1..heb het weg gezapt, geen zin meer in