Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:46

Sizzle schreef:
Misschien ben ik heel naief, maar waarom is het zo moeilijk om uit te vinden wie er aan boord zit. Je boekt toch je vlucht met al je persoonlijke gegevens? En vervolgens scannen ze de instap kaart. :o?

Dat klopt, maar malysian airways moet al die gegevens controleren. Je wil geen passagierslijst publiceren waar iemand perongeluk wel/niet op staat.

Digitale lijst wordt naast de gescande documenten gelegd. Vervolgens wordt deze lijst gecontroleerd met de hoeveelheid mensen aan boord dat is doorgegeven aan malysian airways. Liever iets langer niet 100% duidelijk dan 1 fout.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:47

Verschrikkelijk en onbevattelijk dit nieuws.
Heel veel sterkte aan iedereen die familie, vrienden of kennissen heeft verloren.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:49

Ik kan me juist heel goed voorstellen dat mensen er naartoe willen..
Als ik mijn geliefde had uitgezwaaid, blij en lachend en met het idee dat je ze een paar weken later weer in je armen sluit en ineens dit nieuws zou horen zou ik het met mijn eigen ogen willen zien. Hoe erg ook, anders zou ik een stuk 'missen', voor mijn gevoel. Dus om het juist af te kunnen sluiten kan ik me zeer goed voorstellen dat je erheen wilt, de laatste plaats zien en een voorstelling kunnen maken..

Ik hoop dat de nabestaande die dat willen hier de kans voor krijgen.. Y;(

Selena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:55

173 nederlanders omgekomen..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:55

Er is ook een heel kort instagram filmpje die gemaakt is voor de vlucht in de cabine.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:56

Als je baas belt in de vakantie weet je dat het foute boel is.
Een collega van mij zat in het vliegtuig :n

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:58

Hier net een collega naar huis, een vriend van hem overleden.

Ook jij heel veel sterkte Sakkia.

Furrow

Citaat:
Verschillende Aziatische luchtvaartmaatschappijen vermijden al enkele weken vluchten boven het oosten van Oekraïne uit veiligheidsoverwegingen. De twee voornaamste Zuid-Koreaanse maatschappijen, Korean Air en Asiana, het Australische Qantas en het Taiwanese China Airlines zeggen de vluchten te hebben aangepast sinds maart, vanwege het complexe conflict in de voormalige Sovjetrepubliek.

"We zijn voor veiligheidsredenen gestopt met vliegen boven Oekraïne", verklaarde Lee Hyo-min, woordvoerder van Asiana. Korean Air verplaatste het traject van de vluchten 250 kilometer ten zuiden van Oekraïne, vanaf 3 maart, door de politieke troebelen in de regio, aldus een woordvoerder van de maatschappij.

De vlucht Londen-Dubai vloog boven Oekraïne, maar ook die route is al enkele maanden aangepast, aldus een woordvoerder van Qantas. China Airlines had de vluchtplannen sinds 3 april dan weer gewijzigd.

Eurocontrol, de beheerder van het Europese luchtruim, kondigde aan alle vluchtplannen met routes boven het oosten van Oekraïne te verwerpen. Ook Kiev verbiedt de zone. Sinds de crash vliegen Thai Airways, Vietnam Airlines en de Chinese maatschappijen Air China en China Eastern nu ook rond het oosten van Oekraïne.

De Maleisische premier Najib Razak had meegedeeld dat de vluchtroute 'veilig' was verklaard door de internationale organisatie voor burgerluchtvaart. Het Oekraïense luchtruim ontwijken op de routes tussen Europa en Azië, verlengt de vluchtduur en verhoogt de brandstoffactuur

Bron HLN, dit hoorde ik gisteren ook al.
Wel gek dat sommige maatschappijen al lang niet meer erover vlogen wegens veiligheid.

Wilawander

Wens alle nabestaanden heel veel sterkte. Zo heftig dit...

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:59

sterkte sakkia,

afschuwelijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren, kippevel elke keer dat ik er iets over lees.

Sterkte voor alle nabestaanden!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:00

Heel erg veel sterkte aan iedereen die dierbaren heeft verloren. :\

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:01

Sterkte Saskia!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:02

nouksjens schreef:
Ik kan me juist heel goed voorstellen dat mensen er naartoe willen..
Als ik mijn geliefde had uitgezwaaid, blij en lachend en met het idee dat je ze een paar weken later weer in je armen sluit en ineens dit nieuws zou horen zou ik het met mijn eigen ogen willen zien. Hoe erg ook, anders zou ik een stuk 'missen', voor mijn gevoel. Dus om het juist af te kunnen sluiten kan ik me zeer goed voorstellen dat je erheen wilt, de laatste plaats zien en een voorstelling kunnen maken..

Ik hoop dat de nabestaande die dat willen hier de kans voor krijgen.. Y;(

Ook mijn idee.

Geen woorden hiervoor... Heel veel sterkte aan alle getroffen families, vrienden,... mijn gedachten zijn bij jullie Y;(

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:02

ik heb niet alles meegelezen, maar ik wil iedereen die iemand dierbaars is verloren heel veel sterkte wensen met dit grote verlies. Y;(

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:04

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:05

Sterkte voor iedereen hier die iemand heeft verloren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:06

Ik kwam beelden van een open gereten hoofd gewoon op Twitter tegen, hoef je echt niet voor te zoeken...

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:06

Furrow schreef:
Citaat:
Verschillende Aziatische luchtvaartmaatschappijen vermijden al enkele weken vluchten boven het oosten van Oekraïne uit veiligheidsoverwegingen. De twee voornaamste Zuid-Koreaanse maatschappijen, Korean Air en Asiana, het Australische Qantas en het Taiwanese China Airlines zeggen de vluchten te hebben aangepast sinds maart, vanwege het complexe conflict in de voormalige Sovjetrepubliek.

"We zijn voor veiligheidsredenen gestopt met vliegen boven Oekraïne", verklaarde Lee Hyo-min, woordvoerder van Asiana. Korean Air verplaatste het traject van de vluchten 250 kilometer ten zuiden van Oekraïne, vanaf 3 maart, door de politieke troebelen in de regio, aldus een woordvoerder van de maatschappij.

De vlucht Londen-Dubai vloog boven Oekraïne, maar ook die route is al enkele maanden aangepast, aldus een woordvoerder van Qantas. China Airlines had de vluchtplannen sinds 3 april dan weer gewijzigd.

Eurocontrol, de beheerder van het Europese luchtruim, kondigde aan alle vluchtplannen met routes boven het oosten van Oekraïne te verwerpen. Ook Kiev verbiedt de zone. Sinds de crash vliegen Thai Airways, Vietnam Airlines en de Chinese maatschappijen Air China en China Eastern nu ook rond het oosten van Oekraïne.

De Maleisische premier Najib Razak had meegedeeld dat de vluchtroute 'veilig' was verklaard door de internationale organisatie voor burgerluchtvaart. Het Oekraïense luchtruim ontwijken op de routes tussen Europa en Azië, verlengt de vluchtduur en verhoogt de brandstoffactuur

Bron HLN, dit hoorde ik gisteren ook al.
Wel gek dat sommige maatschappijen al lang niet meer erover vlogen wegens veiligheid.

Uhm, klm vloog daar ook nog gewoon. Het gebied was wel degelijk aangegeven als niet compleet veilig. Het luchtruim was voor de civiele luchtvaart gesloten van de grond tot FL310 (ongeveer 9,5KM hoogte). (eerder was dit ook nog FL260 (ongeveer 8 KM))

Doorboven werd aangenomen dat de vluchten veilig konden plaatsvinden. Helaas is gebleken dat ook die hoogtes niet veilig waaren door dit ongeluk. Dat is de reden dat het complete oost oekraïense luchtruim nu gesloten is voor alle civiele luchtvaart.

Citaat:
On Jul 18th 2014 Malaysia Airlines reported the Boeing 777-200 registration 9M-MRD, that had operated MH-17 on Jul 17th 2014, had last undergone maintenance on Jul 11th 2014 and had "clean bill of health" with all communication systems operating normally. The aircraft, introduced to service in 1997, had accumulated 75,322 flight hours in 11,434 cycles. There was no distress call from the aircraft. "The usual flight route was earlier declared safe by the International Civil Aviation Organisation. International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions."
Laatst bijgewerkt door Nils_010 op 18-07-14 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:07

Sterkte alle bokkers die iemand missen moeten nu ..

173 pff ongelooflijk onbegrijpelijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:07

Heel veel sterkte iedereen. :(:)

Voor hier, de kennis was al op bestemming, die had een vlucht eerder.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:15

Hoorde vannochtend dat een neefje en oom van een oud klasgenoot je omgekomen zijn..

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:22

Kan d'r ook nog wel bij, tante van een vriendin zat in dat toestel...

Sterkte voor iedereen die iemand verloren heeft aan dit vreselijke ogeluk.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:24

Ik wil iedereen die familie, vrienden of bekenden zijn verloren heel veel sterkte wensen....
Het is echt verschilkkelijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:25

Heel veel sterkte voor degenen die iemand hebben verloren.

Wat bizar is dit, kan het echt niet bevatten...

Afgelopen meivakantie vlogen wij richting Indonesie, via Dubai. Dan vlieg je over Afghanistan en meer onrustige landen in die regio heen. Ik vond dat toen al een raar idee dat je eigenlijk over oorlogsgebied heen vliegt. Blijkbaar is dat dus wel normaal...

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:27

Zo daarnet op nieuws een video langstgekomen van de rouwende familieleden in schiphol, wat een grote verlies, ik kan mij het werkelijk gewoon niet inbeelden. Tranen vloeien bij mijn eigen, ik hoop dat ze voldoende opgevangen en begeleid worden, je moet je heel familie opdeze manier maar kwijt raken. Ik wens alle nabestaanden sterke.