De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:20

Allereerst moet ik kwijt dat ik me distansier van de uitspraak minder marokkanen.

Ten tweede hoop ik dat we in de toekomst ons voor ALLE groepen die gediscrimineerd worden in Nederland. En dan heb ik het over o.a. Mensen die hu. Eigen woning uit getreiterd worden / of stelselmatig in elkaar geslagen worden omdat ze bv homo zijn.

Kortom, laten we de zwakkere voortaan beschermen voor het hufterige gedrag van wie dan ook.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:30

Ceriadwen schreef:
Peperkroket schreef:
JA hij heeft ze daartoe aangezet. Geen directe invloed, geloof je daar nou echt zelf in? Wat denk je dat hij verwachtte dat er zou gebeuren :+

Hoe dan? Wat heeft hij gedaan behalve de vraag gesteld?

En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.

Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?

Sorry hoor maar gw heeft het publiek en iedereen om hem heen in dit voorval meegetrokken.

Hoe? Door een kwartier lang willen we meer of minder criminaliteit?
Willen we meer of minder uitkerings fraudeurs?
Willen we meer of minder ?

En steeds was het minder minder minder minder....
Zie het in perspectief.

Ja mensen hebben altijd een keuze maar het blijkt, ook in de geschiedenis, steeds weer dat mensen zich laten meenemen in de massa.

Ik betreur het zeer dat een persoon als Leon de Jong, die echt hele oprechte goede dingen i. De tweede kamer heeft aangekaart, onderbouwd en wel, dat die persoon die het juist voor kinderen en ouderen goede dingen had. Kunnen doen, zichzelf op deze wijze heeft laten gebruiken....

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:31

geerke schreef:
klopt...een marokkaans paspoort kun je geen afstand van doen.
Een dubbel paspoort is eigelijk verboden,behalve voor marokkanen.
Ik begrijp niet waarom Nederland een Nederlands paspoort afgeeft aan mensen die al een paspoort hebben.Het is niet de schuld van Nederland dat Marokko zelfs aan in Nederland geboren kinderen een marokkaans paspoort geeft.

Dit bijvoorbeeld. Hoe stel je je dat voor? Had ik dan geen Nederlands paspoort moeten krijgen toen ik geboren werd, terwijl allebei mijn ouders gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Een dubbele nationaliteit is overigens niet 'verboden', maar volgens de huidige wet moet je je nationaliteit afstaan als je de Nederlandse wilt, behalve dus als je de Marokkaanse of Griekse nationaliteit bent of als je getrouwd bent met iemand met de Nederlandse nationaliteit. Dat is ook niet altijd zo geweest. Moet die mensen dan hun Nederlandse nationaliteit worden ontnomen of..? :+

Als je een mening vormt zonder voldoende geïnformeerd te zijn, kom je (te) vaak met dit soort dingen die helemaal niet haalbaar zijn.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:35

Electra63 schreef:
Natuurlijk weet Geert dat het stellen van een vraag niet strafbaar is. Zo slim is Geert natuurlijk wel.
Maar het opjutten van de zaal gebeurde wel degelijk door de lijsttrekker van PVV Den Haag die naast Geert stond en het antwoord van Geert was duidelijk.
Vervang het woord Marokkanen door Joden en heel Nederland zou op zijn kop staan.
Geert is een briljant politicus: dit was een vooropgezet plan, hij weet hoe hij het publiek moet bespelen, hij wist dat er journalisten aanwezig waren. Het is zijn intentie om haat en onrust te zaaien. Dat vind ik verwerpelijk als volksvertegenwoordiger.
Dan heb ik het nog niet over zijn lijstverbinding met Le Pen straks met de Europese Verkiezingen.

Dat is gewoon een leugen. Het is anders gebeurt dan nu wordt neergezet,
Die fractievoorzitter werd er op precies hetzelfde moment mee geconfronteerd en reageerde als een ieder die daar in de zaal stond. Klappend en roepend. Zijn lichaamstaal was echter van andere aard als je de HELE scene had meegemaakt. Wat wordt laten zien is een fractie van wat er daadwerkelijk is gebeurt.

Neemt niet weg dat het zeer kwalijk is dat het toch is gebeurd.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:36

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:40

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:41

Eulogy schreef:
geerke schreef:
Ik begrijp niet waarom Nederland een Nederlands paspoort afgeeft aan mensen die al een paspoort hebben.Het is niet de schuld van Nederland dat Marokko zelfs aan in Nederland geboren kinderen een marokkaans paspoort geeft.

Dit bijvoorbeeld. Hoe stel je je dat voor? Had ik dan geen Nederlands paspoort moeten krijgen toen ik geboren werd, terwijl allebei mijn ouders gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben? Een dubbele nationaliteit is overigens niet 'verboden', maar volgens de huidige wet moet je je nationaliteit afstaan als je de Nederlandse wilt, behalve dus als je de Marokkaanse of Griekse nationaliteit bent of als je getrouwd bent met iemand met de Nederlandse nationaliteit. Dat is ook niet altijd zo geweest. Moet die mensen dan hun Nederlandse nationaliteit worden ontnomen of..? :+

Als je een mening vormt zonder voldoende geïnformeerd te zijn, kom je (te) vaak met dit soort dingen die helemaal niet haalbaar zijn.

o.k...en ik geef domme reacties die niet onderbouwd zijn...

Nog een keer.....wat ik bedoel is dat Nederland geen Nederlands paspoort moet geven aan mensen die al een paspoort hebben waar ze geen afstand van KUNNEN doen.Dit om dubbele nationaliteiten te voorkomen.
Je voorbeeld snap ik trouwens helemaal niet,maar dat zal ongetwijfelt aan mijn IQ liggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:41

Willl65 schreef:
Ceriadwen schreef:
Hoe dan? Wat heeft hij gedaan behalve de vraag gesteld?

En dan feitelijk, niet insinuaties of bedenkselen maar echt feitelijk. Want zo gaat een rechter ernaar kijken, ook met de aangiftes die nu gedaan zijn, die zijn kansloos.

Had hij die vraag niet mogen stellen? Is het stellen van zo een vraag strafbaar? Immoreel? Wat is er mis met het stellen van zo een vraag?

Sorry hoor maar gw heeft het publiek en iedereen om hem heen in dit voorval meegetrokken.

Hoe? Door een kwartier lang willen we meer of minder criminaliteit?
Willen we meer of minder uitkerings fraudeurs?
Willen we meer of minder ?

En steeds was het minder minder minder minder....
Zie het in perspectief.

Ja mensen hebben altijd een keuze maar het blijkt, ook in de geschiedenis, steeds weer dat mensen zich laten meenemen in de massa.

Ik betreur het zeer dat een persoon als Leon de Jong, die echt hele oprechte goede dingen i. De tweede kamer heeft aangekaart, onderbouwd en wel, dat die persoon die het juist voor kinderen en ouderen goede dingen had. Kunnen doen, zichzelf op deze wijze heeft laten gebruiken....

Heb ik iets gemist? Hebben wij hetzelfde filmpje gezien? Volgens mij duurde het hele gebeuren minder dan een minuut en vroeg hij 3 vragen, en niet over minder criminaliteit of uitkeringsfraudeurs... Hij vraagt meer of minder pvda, meer of minder europa en meer of minder Marokkanen. Ga het hele voorval even nog groter maken dan het is zeg...
Edit: en begin niet over het hele artikel, ook in interviews na deze toespraak wordt over 3 vragen gesproken, dus het is niet dat er meer vragen zijn gesteld die we niet hebben gezien.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:46

geerke schreef:

Nog een keer.....wat ik bedoel is dat Nederland geen Nederlands paspoort moet geven aan mensen die al een paspoort hebben waar ze geen afstand van KUNNEN doen.Dit om dubbele nationaliteiten te voorkomen.
Je voorbeeld snap ik trouwens helemaal niet,maar dat zal ongetwijfelt aan mijn IQ liggen.

Ik zou hier niet eens meer op in moeten gaan, maar hoe zie je dat voor je dan? Ik kreeg bijvoorbeeld in mijn geval bij mijn geboorte gewoon twee nationaliteiten, dat zou dan niet moeten kunnen? :+
Mijn punt is dat dit absoluut niet haalbaar (en niet juist, maar dat terzijde) is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:46

sallandval schreef:
Electra63 schreef:
Vervang het woord Marokkanen door Joden en heel Nederland zou op zijn kop staan.

Ik weet niet of je veel media volgt, maar volgens mij staat Nederland nu ook behoorlijk op zijn kop...

Inderdaad, gelukkig wel !! Maar ik lees hier op Bokt (en bijv. op FB) nog veel mensen die zeggen dat het wel mee valt...... en dat ze achter zijn uitspraken staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:51

geerke schreef:

Dat geldt niet alleen voor Marokkanen.
Mijn schoonvader was een Griek en toen hij hier kwam wonen en werken uit liefde, niet als gastarbeider, vond hij dat hij zijn kinderen alles moest kunnen bieden wat Nederlandse kinderen hadden. Hij heeft zich onder andere toen genaturaliseerd. Dat is een heel proces dat toen ook nog duizenden guldens kostte, hij moest namelijk ook zijn dienstplicht in Griekenland afkopen. Maar hij kreeg toen zijn Nederlandse nationaliteit erbij, zijn Griekse nationaliteit bleef altijd behouden, volgens de Griekse wet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:52

Eulogy schreef:
geerke schreef:

Ik zou hier niet eens meer op in moeten gaan, maar hoe zie je dat voor je dan? Ik kreeg bijvoorbeeld in mijn geval bij mijn geboorte gewoon twee nationaliteiten, dat zou dan niet moeten kunnen? :+
Mijn punt is dat dit absoluut niet haalbaar (en niet juist, maar dat terzijde) is.

Als beide ouders alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft, krijgt het kind ook alleen de Marokkaanse? En als 1 van beide ouders Nederlands is en de ander Marokkaanse moet er een keuze gemaakt worden? Zomaar een methode, ik zou niet weten waarom het niet haalbaar is, het vereist alleen wel nogal wat aanpassingen in wetgeving en minder invloed van de EU, iets waar Wilders daarom ook voor pleit..
Waar marrokaans staat kan natuurlijk ook Grieks staan :)
Laatst bijgewerkt door secricible op 21-03-14 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:52

Het schijnt trouwens ook nog best lastig te zijn om van een nationaliteit af te komen zelfs als het wettelijk wel mag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:54

Willl65 schreef:
Electra63 schreef:
Natuurlijk weet Geert dat het stellen van een vraag niet strafbaar is. Zo slim is Geert natuurlijk wel.
Maar het opjutten van de zaal gebeurde wel degelijk door de lijsttrekker van PVV Den Haag die naast Geert stond en het antwoord van Geert was duidelijk.
Geert is een briljant politicus: dit was een vooropgezet plan, hij weet hoe hij het publiek moet bespelen, hij wist dat er journalisten aanwezig waren. Het is zijn intentie om haat en onrust te zaaien. Dat vind ik verwerpelijk als volksvertegenwoordiger.
Dan heb ik het nog niet over zijn lijstverbinding met Le Pen straks met de Europese Verkiezingen.

Dat is gewoon een leugen. Het is anders gebeurt dan nu wordt neergezet,
Die fractievoorzitter werd er op precies hetzelfde moment mee geconfronteerd en reageerde als een ieder die daar in de zaal stond. Klappend en roepend. Zijn lichaamstaal was echter van andere aard als je de HELE scene had meegemaakt. Wat wordt laten zien is een fractie van wat er daadwerkelijk is gebeurt.

Neemt niet weg dat het zeer kwalijk is dat het toch is gebeurd.....

Hoe weet jij wat ik gezien hebt? Als jij niet in die kroeg was, is de kans groot dat jij hetzelfde hebt gezien als ik. Ik zag dhr. de Jong toch enthousiast meeklappen en roepen. Maar misschien was jij aanwezig? Er waren echter weinig burgers aanwezig, met name raadsleden en medewerkers waren in die kroeg :D

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:55

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:01

huppelz schreef:

Ja en ?????

Ik snap niet zo goed, waarom de hele discussie over de dubbele nationaliteit moet gaan. Waarom is het zo erg, als iemand 2 paspoorten heeft? O, ik weet het antwoord al. ;) Als hij/zij alleen een Marokkaans paspoort heeft en de wet overtreedt, dan kunnen wij hem/haar het land uitgooien.
Is er nog onderscheid tussen de overtredingen? Door rood licht fietsen? Dronken rijden? Iemand mishandelen? Iemand vermoorden? Waar leg je de grens? Daar ben ik wel benieuwd naar :D. En wie bepaalt wie wel of niet het land wordt uitgegooid? En stel de crimineel heeft vrouw en kindjes, die gooien we ook eruit?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:05

secricible schreef:
Als beide ouders alleen de Marokkaanse nationaliteit heeft, krijgt het kind ook alleen de Marokkaanse? En als 1 van beide ouders Nederlands is en de ander Marokkaanse moet er een keuze gemaakt worden? Zomaar een methode, ik zou niet weten waarom het niet haalbaar is, het vereist alleen wel nogal wat aanpassingen in wetgeving en minder invloed van de EU, iets waar Wilders daarom ook voor pleit..

Minder invloed van de EU is ook een wassen neus dat gaat nooit gebeuren.

Ik snap dat ophef over een dubbel nationaliteit ook niet zo trouwen.
Daarbij wordt een misdaad over het algemeen wereldwijd toch bestraft in het land waar die gepleegd is?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:12

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:12

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:15

Mja, heel eerlijk snap ik ook alles rondom dat dubbele paspoort niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat alles samenkomt in het feit dat mensen zich dankzij marrokkanen onveilig voelen. De aanwezigheid van marrokkanen komt samen in het feit van hoofddoekjes, een vreemde taal. Het confronteert ons met het feit dat deze mensen er zijn. Een beetje hetzelfde als wanneer alle verkraxhters en tasjesdieven e.d. zouden besluiten een rode trui aan te trekken. Die rode trui maakt niemand iets uit, maar het confronteert ons met een groep waar wij ons niet veilig bij voelen.
Laten we heel eerlijk zijn, hoe goed spreekt de bediening van de chinees in jou stad nou nederlands? Daar stoort niemand zich aan, want zij hebben ons nooit een gevoel van onveiligheid gegeven.

Als alle buitenlanders zich goed hadden geintegreerd in de zin van goede opleiding, een baan en een criminaliteit vergelijkbaar of lager dan die van andere groepen had niemand drukte gehad om het dubbele paspoort, om het spreken van de eigen taal in eigen omgeving, misschien had niemand zelfs scheef gekeken bij het bouwen van een moskee. We hadden het ze gegunt, hadden ze welkom geheten. Andersom hadden zij zich prettiger gevoelt binnen ons land, was er meer ruimte geweest voor integratie en daarmee minder negatieve gevoelens tov "die nederlanders".

De essentie ligt in het feit dat mensen zich onveilig voelen door (voornamelijk) marrokkanen. Of dat reeel is? Ja, voor een deel wel als je puur gaat kijken naar de cijfers. Maar het zal ook voor een deel voortkomen uit media e.d. En Wilders kan gewoon goed inspelen op deze angst.

En dan kunnen we terug slaan met de nederlanders die crimineel zijn. Witteboorden criminaliteit en grote georganiseerde misdaad vallen sowieso af, daar voelen we ons niet zo snel onveilig bij. Dat is een ver van ons bed show. Het gaat om die tasjesroof, dat soort dingen. En daarin zijn marrokkanen helass oververtegewoordigd. Daar komt bij dat we nederlanders toch zien als iets waar we niks aan kunnen doen en marrokkanen blijven we toch zien als "gasten". Juist OMDAT ze vaak niet geintegreerd zijn, omdat ze eigen taal spreken, omdat ze een hoofddoek dragen. En daar is de cirkel rond... Moeten we beginnen om ze minder te zien als gasten waarmee samenhangt dat ze een stuk cultuur in moeten leveren? Of moet er iets gedaan worden aan hun criminaliteit zodat we hun cultuur minder zien als een bedreiging? Ik heb daar iig geen antwoord op...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 02:34

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:37

secricible schreef:
Mja, heel eerlijk snap ik ook alles rondom dat dubbele paspoort niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat alles samenkomt in het feit dat mensen zich dankzij marrokkanen onveilig voelen. De aanwezigheid van marrokkanen komt samen in het feit van hoofddoekjes, een vreemde taal. Het confronteert ons met het feit dat deze mensen er zijn. Een beetje hetzelfde als wanneer alle verkraxhters en tasjesdieven e.d. zouden besluiten een rode trui aan te trekken. Die rode trui maakt niemand iets uit, maar het confronteert ons met een groep waar wij ons niet veilig bij voelen.
Laten we heel eerlijk zijn, hoe goed spreekt de bediening van de chinees in jou stad nou nederlands? Daar stoort niemand zich aan, want zij hebben ons nooit een gevoel van onveiligheid gegeven.

Als alle buitenlanders zich goed hadden geintegreerd in de zin van goede opleiding, een baan en een criminaliteit vergelijkbaar of lager dan die van andere groepen had niemand drukte gehad om het dubbele paspoort, om het spreken van de eigen taal in eigen omgeving, misschien had niemand zelfs scheef gekeken bij het bouwen van een moskee. We hadden het ze gegunt, hadden ze welkom geheten. Andersom hadden zij zich prettiger gevoelt binnen ons land, was er meer ruimte geweest voor integratie en daarmee minder negatieve gevoelens tov "die nederlanders".

De essentie ligt in het feit dat mensen zich onveilig voelen door (voornamelijk) marrokkanen. Of dat reeel is? Ja, voor een deel wel als je puur gaat kijken naar de cijfers. Maar het zal ook voor een deel voortkomen uit media e.d. En Wilders kan gewoon goed inspelen op deze angst.

En dan kunnen we terug slaan met de nederlanders die crimineel zijn. Witteboorden criminaliteit en grote georganiseerde misdaad vallen sowieso af, daar voelen we ons niet zo snel onveilig bij. Dat is een ver van ons bed show. Het gaat om die tasjesroof, dat soort dingen. En daarin zijn marrokkanen helass oververtegewoordigd. Daar komt bij dat we nederlanders toch zien als iets waar we niks aan kunnen doen en marrokkanen blijven we toch zien als "gasten". Juist OMDAT ze vaak niet geintegreerd zijn, omdat ze eigen taal spreken, omdat ze een hoofddoek dragen. En daar is de cirkel rond... Moeten we beginnen om ze minder te zien als gasten waarmee samenhangt dat ze een stuk cultuur in moeten leveren? Of moet er iets gedaan worden aan hun criminaliteit zodat we hun cultuur minder zien als een bedreiging? Ik heb daar iig geen antwoord op...

Hhier ben ik het wel mee eens.

Of het nou terecht of onterecht is, er zijn een hoop mensen die zich blijkbaar onveilig voelen bij deze groep mensen. Kan je zeggen "stel je niet aan"/ "is niet nodig" maar daar ga je dat gevoel van onveiligheid niet mee wegnemen.

Dit hele probleem is ontstaan omdat de Nederlandse overheid veel te lang de andere kant op gekeken heeft en geen adequate maatregelen hebben getroffen toen het nodig was. In plaats van te dwingen dat mensen Nederlands gingen leren, gingen we de folders van de sociale dienst in het arabisch printen bijvoorbeeld. Wat voor een signaal geef je dan af als overheid?

De nederlandse overheid heeft deze hele situatie zelf gecreëerd en houdt het ook zelf in stand. Wij bieden de mogelijkheid tot deze houding van Marrokanen, en die maken er gebruik van. Kan je ze moeilijk kwalijk nemen.

Heel oneerbiedig, maar we hebben een stukje opvoeding overgeslagen blijkt. Ik persoonlijk neem dat de Marrokaanse gemeenschap in Nederland niet kwalijk. Ik neem het wel onze landsleiders kwalijk. In mijn ogen is dat het enige waar GW goed voor is, het signaal afgeven dat genoeg, genoeg is in de hoop dat een gevestigde partij daar wat mee gaat doen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:04

fransje23 schreef:
secricible schreef:

Minder invloed van de EU is ook een wassen neus dat gaat nooit gebeuren.

Ik snap dat ophef over een dubbel nationaliteit ook niet zo trouwen.
Daarbij wordt een misdaad over het algemeen wereldwijd toch bestraft in het land waar die gepleegd is?

Klopt alleen kost het de Staat zoveel en daarbij de gevangenissen hier in Nederland zijn al helemaal aangepast aan dat tuig
Waarom in godsnaam is er Halal eten in de bajes? Omdat die mensen geen varkensvlees eten i know
Maar het is toch van de zotte dat alles maar hun wil en wet word aangepast?
Dan moeten ze er voor zorgen dat ze niet in de bajes terecht komen

Vind het van de zotte dat er in de Nederlandse gevangenissen Halal geserveerd word

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:23

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:22

De fracties lopen toch niet leeg.
Wat een klucht.