Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Het kwartje wil maar niet vallen he... het zijn geen kinderen die "uitschelden" voor zwarte piet, het zijn volwassenen.
Mensen die net zo volwassen zijn als de bruine boterham en suikerfeest types die in dit topic zichzelf zoooo grappig vinden.
Mindim je plaatst een quote niet zomaar toch?
Ik heb idd niet erg veel geduld met reacties van het suikerfeest gehalte.
Maar weet je, dit topic is allang geen discussie meer, maar alleen een verzameling losse opmerkingen die jullie eigen stereotypen bevestigen. De paar mensen die wel inhoud geven aan de discussie worden totaal gediskwalificeerd door de oppervlakkige meerderheid.
Doeiik heb het hier wel gezien
Nikass schreef:Het kwartje wil maar niet vallen he... het zijn geen kinderen die "uitschelden" voor zwarte piet, het zijn volwassenen.
Mensen die net zo volwassen zijn als de bruine boterham en suikerfeest types die in dit topic zichzelf zoooo grappig vinden.
Mindim je plaatst een quote niet zomaar toch?
Ik heb idd niet erg veel geduld met reacties van het suikerfeest gehalte.
Maar weet je, dit topic is allang geen discussie meer, maar alleen een verzameling losse opmerkingen die jullie eigen stereotypen bevestigen. De paar mensen die wel inhoud geven aan de discussie worden totaal gediskwalificeerd door de oppervlakkige meerderheid.
Doeiik heb het hier wel gezien
Mindim schreef:Ik denk dat onderstaand tekstje leeft bij veel mensen en dat daarom er zo heftig gereageerd wordt door mensen.Citaat:Sinds de jaren zestig komt er vreemd volk naar ons land dat eigen religies, tradities, zeden en gewoonten wil behouden. In dit vrije land krijgt men daar ook alle ruimte voor. Zaken als onverdoofd slachten, in boerka lopen en vanuit religie oproepen tot geweld jegens anders-geaarden, het mag allemaal.
Sterker nog: ons land past zich zelfs aan. Geen kerstbomen meer in gemeentehuizen, speciale zwemuurtjes voor vrouwen, geen holocaust onderwijs in onze scholen en een Koran in de Tweede Kamer. Ook wijn op tafel en handen schudden laten we indien geëist maar achterwege.
Stel je daar - als oorspronkelijk Nederlander - vraagtekens bij, dan word je al snel voor extreem rechts figuur annex racist uitgemaakt. Vermoord zelfs! Nee, je moet alles maar goedvinden, want al die nieuwe culturen 'verrijken' ons land… zo spreekt immers de politieke correctheid.
Nou, dat zal dan wel zo zijn, maar nu willen wij oorspronkelijke Nederlanders zélf weer eens een eeuwenoude traditie vieren. En mag dat ineens niet? Dan zijn we ineens racisten?
Ik kan maar één conclusie trekken: wij Nederlanders worden achtergesteld in eigen land. En wij zijn het zát!
Mindim schreef:iemand mag zijn hoofddoek ophouden, terwijl ik in dezelfde ruimte gevraagd wordt met pet af te zetten, met pasfoto's evenzo. Er zijn inderdaad mensen die oproepen tot haat tegen homo's en ook dat wordt maar gedoogd, want we durven in het land daar niet al te veel van te zeggen, want oei je zou eens kunnen discrimineren. Bij de KLM is een nederlandse man verzocht van plaats te wisselen, omdat een moslima vrouw niet naast hem wenste te zitten. Schilderijen in een gemeentehuis worden verplaats op verzoek van moslim mannen. Ik bedoel, het werkt 2 kanten uit. Maar ik doe niet steeds een stap aan de kant voor andermans geloof en traditie als ik voor die van mij ook geen meewerkende houding krijg.
Loretta schreef:Mindim schreef:iemand mag zijn hoofddoek ophouden, terwijl ik in dezelfde ruimte gevraagd wordt met pet af te zetten, met pasfoto's evenzo. Er zijn inderdaad mensen die oproepen tot haat tegen homo's en ook dat wordt maar gedoogd, want we durven in het land daar niet al te veel van te zeggen, want oei je zou eens kunnen discrimineren. Bij de KLM is een nederlandse man verzocht van plaats te wisselen, omdat een moslima vrouw niet naast hem wenste te zitten. Schilderijen in een gemeentehuis worden verplaats op verzoek van moslim mannen. Ik bedoel, het werkt 2 kanten uit. Maar ik doe niet steeds een stap aan de kant voor andermans geloof en traditie als ik voor die van mij ook geen meewerkende houding krijg.
Het loopt ook de spuigaten uit tegenwoordig.
Tolerantie betekend niet dat je je eigen cultuur maar moet vergeten ten behoeve van allochtonen.
Ik heb er geen moeite mee dat andere mensen in dit land zich willen kleden met kleding uit hun eigen land, en gebruiken uit hun eigen land mee willen nemen. Moeten ze wat mij betrefd helemaal zelf weten is vrijheid voor iedereen.
Maar ze moeten ophouden te verwachten dat ik mij ook anders ga gedragen omdat zij dat willen.
Voorkeursbehandelingen voor moslima,s wat betrefd hoofddoekjes in ruimtes waar andere hoofdbedekkingen zijn verboden is wat mij betrefd belachelijk.
En dat iemand van plaats moet verwisselen in een vliegtuig omdat een ander niet naast een man wil zitten is gewoon ronduit belachelijk.
Als ze niet het risico wil nemen naast een man te zitten moet ze maar niet met het vliegtuig gaan reizen.
Je hoort mij ook niet klagen als ik naast jengelende kinderen in een vliegtuig kom te zitten, dat is gewoon iets dat nu eenmaal kan gebeuren.
En schilderijen verplaatsen in een gemeentehuis, waar slaat zoiets op.
Zelf vier ik ook geen Sinterklaas, maar dat geeft mij nog niet het recht om het sinterklaasfeest voor anderen te verpesten.
Laat nou iedereen mooi zijn eigen ding doen en laat de ander met rust.
Snoevie schreef:Dit heeft niks met zwarte piet 'zelf' te maken maar deze 'mensen' misbruiken het gebeuren rondom zwarte piet om die vrouw aan te vallen,echt super triest.
Mensen moeten ophouden om elkaar zo te behandelen. Of het nou 'blanken' tegen 'zwarten' zijn of 'zwarten' tegen 'blanken'
Je gaat naar aanleiding van zoiets natuurlijk niet alle mensen die van zwarte piet houden over 1 kam scheren,dat mag je.oook niet doen als je bv eens leest dat er een blank iemand lastiggevallen is door donkere mensen,want dan mag je ook niet iedereen over 1 kam scheren. Het is gewoon meer dan triest dat er mensen zijn die zulke hatelijke gedachte hebben
Bambolina schreef:
Adamootje schreef:Schandalig! Die mensen gingen veel te ver. Arme vrouw...