Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:47

gelukkig is de lijdensweg voorbij voor de walvis..

en tja die sos dolfijn,tuurlijk zal niet ieder dier het redden wat gered wordt,zal dat ook niet zo zijn met hertjes,vossen uilen en weet ik wat voor wilde dieren bevrijd worden en los gelaten worden,deze dieren zijn tenslotte meestal ook niet voor niets in een penibele situatie terecht gekomen wat ze normaal het leven zou kosten,toch??

en dan nog ,stel dat ze hem vrij hadden gekregen en dat ie een week later aanspoelt,dan is ie dood gegaan in alle vrijheid in zijn natuurlijke omgeving,wat is daar nou weer erg aan?

is dat erger als op een zandplaat liggen te wachten tot je dood gaat?

en dan, overleefd elk gered dolfijntje standaard het dan nog jaren als sos dolfijn deze opgelapt in de zee gooien??

heb nooit zoveel met dit soort berichten eigenlijk...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:48

Zijn idd meer propaganda berichten.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:49

Gut nu lees ik op twitter dat ze een stille tocht voor johannes willen gaan houden op de dijk met lichtjes 8)7

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:49

Tsja, al dit soort berichten bevat in mijn ogen toch een zeker "onszelf op de borst kloppen over hoeveel verstand wij er van hebben" gehalte.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:50

Zo gek is het niet dat hij nou wel snel weggehaald kan worden. Het bergen van een walvis is wel wat anders dan hem weer de zee in zien te krijgen. Bij het laatste moet je zorgen dat je het dier niet (inwendig) beschadigd, bij het bergen ervan heb je dat niet meer.

Alle instanties die nu over elkaar heen buitelen met informatie en meningen en 'kijk ons eens interessant doen'... Tja. Ik denk er het mijne van ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:51

Stille tocht lijkt me nogal overdreven.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:52

RIP "Johannes", eindelijk geen gesteggel meer over of je mag blijven leven of niet, waarbij de klok doortikt en je kansen alleen maar minder werden.
Feit blijft dat als de burgemeester niet had tegengewerkt het dier door de Orca losgemaakt had kunnen worden. Bedankt, mevrouw de burgemeester, bedankt. -:(-

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:52

By the way... Ik zou dat dier denk ik lekker laten liggen daar. De natuur zijn gang laten gaan nu. Er zijn denk ik een heleboel dieren die van dit karkas kunnen profiteren in deze winterperiode. Het is onbewoond gebied, dus geen mens heeft er verder last van. Wetenschappers kunnen dat dan weer gaan bestuderen. Heb je denk ik meer aan dan aan z'n skelet aan het plafond van Naturalis.
Of zeg ik nu iets heel vreemds?

Stille tocht...dat gaat me echt te ver zeg...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:54

Jup idd stille tocht, dan denk ik waar houdt t op.....doen we dan volgende week stille tocht voor de merel die opgegeten is door de kat van de buren...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:57

paars schreef:
By the way... Ik zou dat dier denk ik lekker laten liggen daar. De natuur zijn gang laten gaan nu. Er zijn denk ik een heleboel dieren die van dit karkas kunnen profiteren in deze winterperiode. Het is onbewoond gebied, dus geen mens heeft er verder last van. Wetenschappers kunnen dat dan weer gaan bestuderen. Heb je denk ik meer aan dan aan z'n skelet aan het plafond van Naturalis.
Of zeg ik nu iets heel vreemds?

Stille tocht...dat gaat me echt te ver zeg...

Ben ik helemaal met je eens!
Gewoon laten liggen en laat de natuur zijn gang gaan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:58

Op de een of andere manier doet dit me wat denken aan al die stampij over de dominomus.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:59

Stille tocht is inderdaad wat overdreven, al mag er van mij wel een duidelijk signaal afgegeven worden dat dit zo niet had gehoeven. Inderdaad of de natuur het werk laten doen, of opblazen of direct handelen en proberen te bevrijden. Geen van 3-en is gebeurd

Naturalis zal in hun nopjes zijn

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:03

@PG; Erg leuk die tips van je, had zelf de scanner nooit bedacht/gevonden en heb nu toch een beetje een beeld van hoe dat gaat enzo.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:03

Ach wat sneu. Maar wat fijn dat hij dan toch overleden is, zo'n lijdensweg wens je geen wezen toe :n

Ik ben wel van mening dat een gezond dier niet zomaar aanspoelt. Helemaal als je leest dat de dieren die terug in zee komen, later alsnog overlijden. Ook de dieren die direct weer terug worden geduwd. Dat geeft toch te denken :)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:06

Ach misschien is er nog wel een of andere activist die er voor zorgt dat naturalis het nakijken heeft. Let's hope so

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:07

FlyAway schreef:
Tsja, al dit soort berichten bevat in mijn ogen toch een zeker "onszelf op de borst kloppen over hoeveel verstand wij er van hebben" gehalte.

De berichten van het pro kamp zijn anders op dezelfde manier zo gekleurd.
Overal dus de tussenweg nemen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:08

Heb het grootste gedeelte hier meegelezen.

Ik vroeg me net wat af. In principe is dit dier natuurlijk van niemand. Wie heeft er dan nu het recht om over dit dier te beslissen? Bedoel een kadaver hoort gewoon bij de natuur..

F_Orumster

Hij zou idd als visvoer moeten dienen.

pmarena

Het ligt op het grondgebied van Texel, dus die zijn de baas over wat daar gebeurt....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:09

F_Orumster schreef:
FlyAway schreef:

De berichten van het pro kamp zijn anders op dezelfde manier zo gekleurd.
Overal dus de tussenweg nemen.

Waar baseer jij dan op dat ik een bepaald "kamp" voor ogen heb bij mijn uitspraak? Zou ik het misschien zo breed bedoelen als ik het geformuleerd had, namelijk "al dit soort berichten" :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:10

Kijk jij voor AIS ook op Marinetraffic PG?

F_Orumster

Ja ik twijfwlde al of je niet al beide 'kampen' bedoelde. Idd alle berichten van alle partijen zschreeuwen 'kijk hoe goed wij zijn '

tinkert_tje

suvan schreef:
Ben ik nou de enigste die vind dat een bultrug niet voor niks aanspoelt en hij dus al stervende was? Waarom een stervende willen redden?

hehe eindelijk iemand die realistisch nadenkt
dat beest is 2 keer aangespoeld
waarom omdat er iets niet goed met hem was
ik ben blij dat hij nu dood is en niet meer hoeft te lijden
tuurlijk had ik ook gehoopt dat hij na de tweede poging gered was maar het mocht niet baten
ze hebben gedaan wat er mogelijk was
uiteindelijk had hij net zoals de potvis ook dood aangespoeld

ps.stille tocht jeetje doe effe normaal
met mediageile lenie voorop zeker zodat ze weer in het nieuws kan komen
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 16-12-12 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:11

Een dusdanig groot kadaver laten liggen (waar er geen natuurlijke predatoren zijn om het beest op te eten, meeuwen gaan echt geen gat in dit pakje boter slaan...) is een gezondheidsrisico.
En uiteindelijk is het de minister die beslist heeft. Zowel over de reddingsacties, het inslapen als het afwachten en nu het afvoeren. Onder andere omdat het een bedreigde diersoort is. Niet naturalis, niet het dolfinarium, niet Lenie, niet de burgemeester van Texel, maar Henk Kamps.

Daar hebben we met z'n allen een democratie voor, en daar hebben we met z'n allen nog niet zo lang geleden voor gestemd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:16

tinkert_tje schreef:
suvan schreef:
Ben ik nou de enigste die vind dat een bultrug niet voor niks aanspoelt en hij dus al stervende was? Waarom een stervende willen redden?

hehe eindelijk iemand die realistisch nadenkt
dat beest is 2 keer aangespoeld
waarom omdat er iets niet goed met hem was
ik ben blij dat hij nu dood is en niet meer hoeft te lijden
tuurlijk had ik ook gehoopt dat hij na de tweede poging gered was maar het mocht niet baten
ze hebben gedaan wat er mogelijk was
uiteindelijk had hij net zoals de potvis ook dood aangespoeld

ps.stille tocht jeetje doe effe normaal
met mediageile lenie voorop zeker zodat ze weer in het nieuws kan komen

Er zijn wel meer critici in dit topic hoor.