Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:23

mika11 schreef:
Er zijn ook necrofielen, die doen het met een lijk.
Die hebben er ook geen weet meer van maar het is wel strafbaar.
Dat is dan eigenlijk ook raar, waarvoor zou het strafbaar zijn als de overleden persoon toch geen pijn meer kan voelen en geen besef meer heeft.
Maar mensen die het met dieren doen hebben even goed een steekje los als een necrofiel.

Leuk weer, die laatste zin. Mensen die zo bekrompen zijn dat ze alleen op die manier kunnen denken hebben imo een steekje los.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:24

Een necrofiel is strafbaar en dan niet zozeer wegens de ''behoefte'' seks te hebben met een dood lichaam, maar inderdaad, lijkschennis etc.
En wat denk je dat het met de nabestaanden doet?

Edit: typo

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:16

San87, dit bedoel ik in algemene zin. Mensen verzinnen steeds gekkere dingen en grenzen worden verlegd. Er moet voor bepaalde dingen wel regelgeving zijn, want waar houd het anders op? Als we binnen het verhaal met seks met dieren blijven kan je stellen dat een paard niet veel last hoeft te hebben van een man die eroverheen gaat. Immers is het een ander verhaal als een mannetjes hond op zijn zij wordt gelegd, vast wordt gehouden en een vrouw haar lusten erop botviert. Hierbij krijgt een dier toch wat te verduren.

Wbt het verhaal rondom seks in het openbaar. Wanneer je er redelijkerwijs van uit kan gaan dat iemand de stal binnen kan lopen terwijl jij daar bezig bent, is het alsnog openbaar en strafbaar. Het is zelfs zo dat het strafbaar gesteld kan worden wanneer jij naakt door je huis loopt en de gordijnen open hebt. Als mensen vanaf de straat naar binnen kunnen kijken kan het alsnog strafbaar worden gesteld, ookal loop je in je eigen huis.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:21

Maar die regelgeving was er enkele jaren geleden niet. Ging het toen zo vreselijk mis allemaal?

En waarom moet A ook tot B leiden? Als iemand van keiharde SM houdt gaan ze toch ook niet de straat op om mensen in elkaar te slaan? Als iemand 't lekker vindt een paard te neuken betekent toch niet dat ze het ook lekker vinden een hond pijn te doen en 'm in een veel te krap gat te proppen? Bovendien zegt iedereen steeds dat dierenmishandeling sowieso niet mag. Op het moment dat het dier eronder lijdt zou het altijd strafbaar moeten zijn.

Het gaat uitsluitend om de situaties waarin er geen sprake van lijden is. Niet van het dier, en ook niet van familie, baasjes, of toevallige voorbijgangers en omstanders. Als ik gewone seks openbaar heb is dat ook strafbaar maar seks in mijn bed niet. Dat zou dus prima kunnen gelden voor seks met mens én dier.
Laatst bijgewerkt door Dani op 28-11-12 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:52

nou ja, prima.....????

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:01

Kasmir schreef:
(het volproppen en eten van een plofkip bijvoorbeeld).

Enig idee hoe een 'plofkip' (iets wat eigenlijk helemaal niet bestaat maar a la) eruit ziet? En leeft?

Even een stukje realiteit ipv wakkerdier en pvdd geschreeuw: http://www.youtube.com/watch?v=ESUPT6f7 ... ata_player

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Je seksuele behoeften uiten op dieren,undercover Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:07

Ja, wat een rotleven hebben die beestjes. Jakkes.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:07

Pardon?! Een plofkip bestaat niet?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:08

Ziet er prima uit toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:08

Knakker schreef:
Ziet er prima uit toch?

Vind ik niet. Maar wat heeft dit verder te maken met de discussie over seks met dieren?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:09

Even terugpakkend op een kreet die hier werd gezegd, zodoende. En nee: een plofkip bestaat in principe niet, dat is een term die wakker dier de wereld in heeft gesmeten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:09

Winged schreef:
Kasmir schreef:
(het volproppen en eten van een plofkip bijvoorbeeld).

Enig idee hoe een 'plofkip' (iets wat eigenlijk helemaal niet bestaat maar a la) eruit ziet? En leeft?

Even een stukje realiteit ipv wakkerdier en pvdd geschreeuw: http://www.youtube.com/watch?v=ESUPT6f7 ... ata_player

Is het niet zo dat je plofkippen hebt en vleeskuikens die het beter hebben?

Zoals je biologische kippen hebt en de legkippen die het moeten doen met een postzegel 'scharrel'ruimte?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:10

Winged schreef:
Even terugpakkend op een kreet die hier werd gezegd, zodoende. En nee: een plofkip bestaat in principe niet, dat is een term die wakker dier de wereld in heeft gesmeten.

Waarom komen supermarkten er ronduit voor uit dat ze plofkip verkopen dan? Als het niet zou bestaan zouden ze zich die anti-reclame wel besparen lijkt me.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:11

Amaris schreef:
Is het niet zo dat je plofkippen hebt en vleeskuikens die het beter hebben?

Zoals je biologische kippen hebt en de legkippen die het moeten doen met een postzegel 'scharrel'ruimte?

Nee, een vleeskuiken heeft door wakker dier de naam plofkip gekregen. Alle vleeskuikens worden opgevoed zoals in het filmpje. Supermarkten nemen bij mijn weten die termen gewoon over. Een pluimveehouder zal namelijk nooit de term plofkip aan zijn dieren hangen.

En met kippen heb je
- Scharrel --> los in de stal
- vrijland --> met uitloop
- Biologisch --> met uitloop, ander voer, geen gekapte snavels

een legkip is de algemene term bij bij leghennen.

Maargoed we gaan nu wel offtopic

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:18

Lieffiefi schreef:
Een necrofiel is strafbaar en dan niet zozeer wegens de ''behoefte'' seks te hebben met een dood lichaam, maar inderdaad, lijkschennis etc.
En wat denk je dat het met de nabestaanden doet?

Edit: typo

Terecht ook. Een gedachte of voorkeur kan je simpelweg niet strafbaar stellen omdat het hebben van een gedachte gewoon niet strafbaar IS. Maar dat is wel voor meer mensen lastig te begrijpen :).

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:22

Tjsa.. Ik snap het wel San87..
Maar ja, gevoelens, gedachten etc die kun je niet strafbaar stellen. Het is in zoverre een oncontroleerbaar gedrag dat je nooit feitelijk op tafel krijgt.

Er is echter geen apart deel in het wetboek van Str. opgenomen; dit is alles wat ik vond, in mijn boek, wat hoognodig vernieuwd moet worden. (2011 versie)

Artikel 149
Hij die opzettelijk een graf schendt of enig op een begraafplaats opgericht gedenkteken opzettelijk en wederrechtelijk vernielt of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

Artikel 150
Hij die opzettelijk en wederrechtelijk een lijk opgraaft of wegneemt of een opgegraven of weggenomen lijk verplaatst of vervoert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:51

Dat heeft verder niks met gedachten te maken. Als ik vanavond denk, ik gooi een bom op het Binnenhof, dan is er niemand die mij wat kan maken, tenzij ik daadwerkelijk actie onderneem daartoe.

En de actie is dus strafbaar gesteld, niet de gedachte.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:33

Dat zei ik :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:36

Jij herhaalt anders ook vrolijk wat ik zeg en komt vervolgens met een aantal artikelen aan die niet echt ter zake doen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:19

_San87_ schreef:
Jij herhaalt anders ook vrolijk wat ik zeg en komt vervolgens met een aantal artikelen aan die niet echt ter zake doen.

Waarom zo doen?
Ik heb inderdaad niet compleet bijgelezen, en ik vond deze artikelen wel op zn plaats inderdaad.
Niet beseffende dat jij ze al geplaatst had.
Alsof ik doelbewust in herhaling van een ander ga vallen djees

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:30

Nou ja, beschuldig mij dat niet van iets wat je zelf net zo hard doet, he ;).

Maar goed, back ontopic.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:33

Ik bedoelde hem normaal en niet van 'ik pik teksten'
Meer in de zin 'ja, dat bedoelde ik ook te zeggen'.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:41

Interessante discussie!

Zelf ervaar ik zulke gevoelens niet, maar het is wel mogelijk te begrijpen dat anderen die gevoelens wel ervaren. Het is in principe ook maar een van de duizend dingen die 'niet horen omdat....' :)

Wat ik me dan altijd afvraag is; als het echt niet hoort, echt niet normaal is of écht slecht... waarom gebeurt het dan? Waarom worden er dan toch mensen geboren met zulke voorkeuren? Als dat niet hoorde, niet de bedoeling was of niet normaal is (en als er dan een constante variant van normaal zou bestaan) hoe is het dan mogelijk dat die voorkeuren ontstaan, dan zou die mogelijkheid er niet Kunnen zijn, omdat er niets anders zou bestaan dan dat wat 'normaal' is....

((Ik geloof dat we in elke discussie omtrent normen en waarden de emotie en ratio tegenover elkaar kunnen zetten. Het is beide maar iets wat we aangeleerd en meegekregen hebben gedurende onze opvoeding, en alles wat we beoordelen en als goed of slecht bestempelen zijn de dingen die ons in problemen brengen, want als wij niet zouden oordelen over die dierenneukers,dan zou de angst dat die deurenneukers omslaan en kinderen nemen, niet eens bestaan, maar net door de angst om ons beeld van 'normaal' te behouden is alles wat in de buurt komt van 'niet normaal' natuurlijk wel extra eng, want waar moeten we ons aan vasthouden?
De mens vertrouwt zichzelf niet eens, is maar angstig dat als we het ene doen, daar meteen een ander gevolg uit voortkomt want... Want wat? Het zijn angsten die ons als jonge kinderen al ingeprent worden, maatschappelijke beelden/waarden/gewoontes worden ons aangepraat, en alles wat er in de maatschappij oké is, is voor ons ok, en alles wat niet oké is, is niet ok...
En waarom? Om de maatschappij in stand te houden, om onszelf in stand te houden. Want wie zouden we zijn als we ons niet aan allemaal regeltjes moeten vasthouden? Juistem, dat weten we niet, want dat kennen we niet.
Moeten we er dan maar vanuit gaan dat dat meteen betekent: alle remmen los, de vuilste dingen eerst? Nee natuurlijk niet, ik denk dat als onze denkbeelden wat vrijer zouden zijn en als mensen zich alleen maar drukmaakten in de dingen die ze zelf deden zonder overal een veroordeling te maken, de aarde spontaan een betere plaats wordt, zonder dat er ik weet niet wat veranderd moet worden.
Maar dat willen mensen natuurlijk niet, want dan moeten ze zélf verantwoordelijkheid nemen en zélf nadenken. Het is véél makkelijker om met de meute mee te lopen.))

Waarom zou je er maar een seconde van wakker liggen als je buurman met de koe gaat, als jij s'avonds in je bed gewoon kunt doen waar Jij je prettig bij voelt?
De koe heeft er geen last van, de buurman ook niet, en jij (normaal) al helemaal niet ^^

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:51

speciaal voor dit topic:

Een boer en zijn buurman hangen over het hek van het weiland om naar de koeien te kijken als er plotseling een stier bovenop een een koe kruipt, de ene boer zegt "ik denk dat ik dat vanavond ook maar eens ga doen", waarop de buurman zegt "dat moet je zelf weten, het zijn jouw koeien".

:))

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:57

:')