Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:48

gohya schreef:
@Babsiej
Je praat nu wel over andere mensen die jij als cliënt hebt/had,je werk is toch privé?
Oke je noemt geen namen,maar je beschuldigt je cliënten nu wel.Het zou je als bewindvoerder niet uit mogen maken hoe mensen leven.Jij moet alleen je werk doen zoals het moet toch?[lijkt mij wel].

Alleen mijn zusje.. mijn beroep verder is geen bewindvoerder..
Ik ben het wel maar doe het niet... Dus euhm ook hier wordt de plank weer volledig mis geslagen.

Mijn werk is juist zoveel mogelijk vorderingen te incasseren :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:59

De grootste handophouders in NL:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK ... land.dhtml

Dat zijn dus niet de mensen in de WW, kunstenaars of mensen in de bijstand.

"De 10 procent hoogste inkomens krijgen tezamen ongeveer evenveel geld aan hypotheekrenteaftrek als álle bijstandstrekkers bij elkaar."

Kijk zelf maar even :) .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:01

Babsiej
Al betaal jij € 100.000 schulden af voor je zus, wat ik knap en lief vind van je, dan nog vond ik jouw opmerkingen ongepast (pakken wat je pakken kan). En verder kunnen wij het misschien beter laten rusten. Het is niet netjes ten opzichte van je zus en offtopic.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:03

Electra63 schreef:
Babsiej
Al betaal jij € 100.000 schulden af voor je zus, wat ik knap en lief vind van je, dan nog vond ik jouw opmerkingen ongepast (pakken wat je pakken kan). En verder kunnen wij het misschien beter laten rusten. Het is niet netjes ten opzichte van je zus en offtopic.

Weer een aanname, mijn zus zit naast me hoor :D En is ook dankbaar...

Daarbij waarom zou je niet nemen waar je recht op hebt? Er wordt nog altijd veel meer van je gepakt hoor.

Rinske

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:07

Dat is toch je hand ophouden? Daar houdt de VVD toch niet van :D ?
Afbeelding

Of is het dan ineens anders?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:14

Babsiej schreef:
gohya schreef:
@Babsiej
Je praat nu wel over andere mensen die jij als cliënt hebt/had,je werk is toch privé?
Oke je noemt geen namen,maar je beschuldigt je cliënten nu wel.Het zou je als bewindvoerder niet uit mogen maken hoe mensen leven.Jij moet alleen je werk doen zoals het moet toch?[lijkt mij wel].

Alleen mijn zusje.. mijn beroep verder is geen bewindvoerder..
Ik ben het wel maar doe het niet... Dus euhm ook hier wordt de plank weer volledig mis geslagen.

Mijn werk is juist zoveel mogelijk vorderingen te incasseren :')

Omdat je dit zei:Maak het dagelijks mee in mn werk..

Dan zou je zeggen dat je werk bewindvoerder is toch?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:15

Rinske schreef:
[ Afbeelding ]

Oef dan heb je echt geen idee van wat je hand ophouden betekend...

Wij staan maandelijks samen ( partner en ik ) 2800 euro af aan de belasting (loonbelasting ), als je daar 100 van terug kan krijgen waar je ook gewoon nog eens je werk voor moet doen, denk ik dat je er echt helemaal niets van begrijpt.

Dat spijt me voor jou.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:15

gohya schreef:
Omdat je dit zei:Maak het dagelijks mee in mn werk..

Dan zou je zeggen dat je werk bewindvoerder is toch?

Er zijn meer beroepen waar je het ziet, maar ik zie het vanaf de andere kant.
Ik werk bij een gerechtsdeurwaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:16

Rinske schreef:
De grootste handophouders in NL:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK ... land.dhtml

Dat zijn dus niet de mensen in de WW, kunstenaars of mensen in de bijstand.

"De 10 procent hoogste inkomens krijgen tezamen ongeveer evenveel geld aan hypotheekrenteaftrek als álle bijstandstrekkers bij elkaar."

Kijk zelf maar even :) .

Joh, dat is verrassend: bijstandstrekkers hebben minder vaak een hypotheek. Is dat de ontdekking van het jaar voor je?

Als je geen conclusies wilt trekken, hoef je ook die poster niet te plaatsen naar babsiej toe.

Ceasario, die 400 euro zorgpremie zal per jaar zijn en niet per maand?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:17

Babsiej schreef:
Electra63 schreef:
Babsiej

Weer een aanname, mijn zus zit naast me hoor :D En is ook dankbaar...

Daarbij waarom zou je niet nemen waar je recht op hebt? Er wordt nog altijd veel meer van je gepakt hoor.

Omdat ik vind, dat de € 100 per maand onterecht is, deze is voor een onafhankelijke schuldbemiddelaar. Jouw zusje heeft schulden gemaakt, als zij dan een zus heeft, die dit voor haar kan/wil oplossen, hoeft die zus IMO geen vergoeding van de maatschappij te ontvangen. Je zusje zou dan aan jou € 100 (of minder) per maand moeten aflossen/betalen en niet de maatschappij. Maar dit heeft niet zoveel met de politiek te maken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:18

Misschien moet je het door mij geplaatste artikel even lezen :) . Dan zie je dat de mensen in de bijstand/ww/kunstenaars NIET de grote handophouders zijn ;) .

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:19

Oh, dus een huizenbezitter houdt ook zijn hand op volgens jou? Waarom?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:19

Electra63 schreef:
Omdat ik vind, dat de € 100 per maand onterecht is, deze is voor een onafhankelijke schuldbemiddelaar. Jouw zusje heeft schulden gemaakt, als zij dan een zus heeft, die dit voor haar kan/wil oplossen, hoeft die zus IMO geen vergoeding van de maatschappij te ontvangen. Je zusje zou dan aan jou € 100 (of minder) per maand moeten aflossen/betalen en niet de maatschappij. Maar dit heeft niet zoveel met de politiek te maken.

Jij mag dat natuurlijk vinden. Maar dat doet er niet toe met wat de wetgeving zegt.

Ik persoonlijk vind dat er veel kritischer naar schuldhulpverlening gekeken moet worden, maar ook dat is voor iedereen die het nodig heeft, waardoor de schulden dan ook zijn ontstaan. Mijn mening doet er daarom niet zoveel toe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:20

Babsiej schreef:
Rinske schreef:
[ Afbeelding ]

Oef dan heb je echt geen idee van wat je hand ophouden betekend...

Wij staan maandelijks samen ( partner en ik ) 2800 euro af aan de belasting (loonbelasting ), als je daar 100 van terug kan krijgen waar je ook gewoon nog eens je werk voor moet doen, denk ik dat je er echt helemaal niets van begrijpt.

Dat spijt me voor jou.

Die € 100 heeft helemaal niets te maken met de loonbelasting die jullie per maand betalen (mijn man en ik betalen nog meer, mag ik dan € 200 per maand omdat ik de administratie voor mijn schoonvader doe?) het gaat mij om het principe: pakken wat je pakken kan!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:20

@ Rinske, en wat zijn de inkomsten die ertegen over staan ? Want je moet nog altijd veel meer betalen voor je huis als wat je terug krijgt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:21

Babsiej schreef:

Voor die teruggave hoef je niet veel te doen. (Je belastingaangifte invullen.) Verder krijg je het gewoon.

Maar het is vooral weer dat dubbele: dat de belasingtrede hoger is voor hogere inkomsten, wordt elke keer nadrukkelijk genoemd: mensen die meer verdienen betalen veel meer. Maar als het gaat om een voordeel, dan is dat ineens niet relevant. Alleen daarom al zou ik hopen dat het belastingstelsel simpeler wordt - zodat dat eenzijdige argument niet meer goed werkt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:22

Electra63 schreef:
Die € 100 heeft helemaal niets te maken met de loonbelasting die jullie per maand betalen (mijn man en ik betalen nog meer, mag ik dan € 200 per maand omdat ik de administratie voor mijn schoonvader doe?) het gaat mij om het principe: pakken wat je pakken kan!

Als jij daar recht op hebt ja... Alleen zijn er vastgestelde tarieven voor en dat ligt om en nabij de 100 euro.

Ja hoor hand ophouden betekend dat je de maatschappij geld kost. Ik houd mn hand niet op, ik werk ervoor. Die 100 euro is een schijntje...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:23

Shadow0 schreef:
Babsiej schreef:

Voor die teruggave hoef je niet veel te doen. (Je belastingaangifte invullen.) Verder krijg je het gewoon.

Maar het is vooral weer dat dubbele: dat de belasingtrede hoger is voor hogere inkomsten, wordt elke keer nadrukkelijk genoemd: mensen die meer verdienen betalen veel meer. Maar als het gaat om een voordeel, dan is dat ineens niet relevant. Alleen daarom al zou ik hopen dat het belastingstelsel simpeler wordt - zodat dat eenzijdige argument niet meer goed werkt.

Belastingaangifte invullen voor 100 euro ? Waar heb je het over??

Ook mensen die meer verdienen hebben nog rechten hoor, al denken de linkse mensen daar heel anders over :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:28

Babsiej schreef:
Ja hoor hand ophouden betekend dat je de maatschappij geld kost. Ik houd mn hand niet op, ik werk ervoor. Die 100 euro is een schijntje...

Nog afgezien van het feit dat ikzelf mensen als meer zie dan simpele geldmaakmachientjes...

Mensen die werken kosten ook geld hoor :) Je leeft niet in een vacuum. Je bent ook op allerlei manieren afhankelijk van anderen - en in jouw geval zelfs van al die mensen die een zootje van de betaling maken. De maatschappij is verweven, je kunt jezelf daar niet zomaar buiten plaatsen en zeggen dat jij nuttiger bent dan degene die het vuilnis ophaalt (want ja, die verdient minder en is dus minder waard.)
Bovendien: mensen die bureaucratie verzinnen, of de derivatenhandel opzetten, die werken immers ook. Maar ze kosten de maatschappij ook handenvol geld. Mensen zijn niet zomaar te verdelen in geld kosten en geld opleveren. En wat mij betreft moet je het ook niet willen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:32

Babsiej schreef:
Ik houd mn hand niet op, ik werk ervoor.

Wat vind je dan van mensen die niet door hun schuld ontslagen zijn en nu WW ontvangen? Die wel graag aan de gang willen maar geen baan kunnen vinden? Er zijn nu meer dan een half miljoen werklozen, begin 2010 waren dat er nog ongeveer 430.000.
Eind juni van dit jaar waren er 109.000 vacatures. Hoe in hemelsnaam moet dan IEDEREEN aan het werk?

Vind je het niet denigrerend naar de werklozen toe, dat de VVD nu deze posters overal ophangt? Dat ze iedereen over een kam scheert? Dat ze de werkloze die graag aan de gang wil, maar geen baan kan vinden "handophouder" noemen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:33

Babsiej schreef:
Ook mensen die meer verdienen hebben nog rechten hoor, al denken de linkse mensen daar heel anders over :+

Van mij mag je het hebben hoor.
Alleen 'pakken wat je pakken kunt' is een mentaliteit die op zichzelf de maatschappij al heel veel geld kost, omdat het er steevast toe leidt dat geld gaat naar zaken waar het eigenlijk niet voor bedoeld is, en vervolgens moet je weer regels verzinnen om uitwassen tegen te gaan, en die regels moet je controleren etc.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:34

Shadow0 schreef:
Babsiej schreef:

Nog afgezien van het feit dat ikzelf mensen als meer zie dan simpele geldmaakmachientjes...

Mensen die werken kosten ook geld hoor :) Je leeft niet in een vacuum. Je bent ook op allerlei manieren afhankelijk van anderen - en in jouw geval zelfs van al die mensen die een zootje van de betaling maken. De maatschappij is verweven, je kunt jezelf daar niet zomaar buiten plaatsen en zeggen dat jij nuttiger bent dan degene die het vuilnis ophaalt (want ja, die verdient minder en is dus minder waard.)
Bovendien: mensen die bureaucratie verzinnen, of de derivatenhandel opzetten, die werken immers ook. Maar ze kosten de maatschappij ook handenvol geld. Mensen zijn niet zomaar te verdelen in geld kosten en geld opleveren. En wat mij betreft moet je het ook niet willen.

Mensen die werken leveren geld op simpel is het. Kan zijn dat er kosten af gaan maar ze leveren altijd meer op als ze kosten. Bureaucratie ben ik ook tegen, en daar moet ook zeker wat in gebeuren. Veel bijstanders kosten geld, leveren niks op.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:34

Rinske schreef:
Misschien moet je het door mij geplaatste artikel even lezen :) . Dan zie je dat de mensen in de bijstand/ww/kunstenaars NIET de grote handophouders zijn ;) .

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zou je er voor de volledigheid even de uitleg willen bijschrijven? Want uit deze grafieken kan ik niets afleiden. Welke eenheden worden tegenover elkaar gezet? Is dat het aantal personen? Het aantal euro's? Het aantal euro's per persoon? Het aantal euro's in totaal? Wat betekenen de getallen? Thanx voor de grafiek verder :-)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:35

Shadow0 schreef:
Babsiej schreef:

Van mij mag je het hebben hoor.
Alleen 'pakken wat je pakken kunt' is een mentaliteit die op zichzelf de maatschappij al heel veel geld kost, omdat het er steevast toe leidt dat geld gaat naar zaken waar het eigenlijk niet voor bedoeld is, en vervolgens moet je weer regels verzinnen om uitwassen tegen te gaan, en die regels moet je controleren etc.

Klopt en zolang er niets gedaan wordt aan alle mensen die het onterecht krijgen voel ik me zeker niet bezwaard over die 300 die ik heb gekregen en waar ik ook nog belasting over heb betaald. :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:35

gummie schreef:
Rinske schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zou je er voor de volledigheid even de uitleg willen bijschrijven? Want uit deze grafieken kan ik niets afleiden. Welke eenheden worden tegenover elkaar gezet? Is dat het aantal personen? Het aantal euro's? Het aantal euro's per persoon? Het aantal euro's in totaal? Wat betekenen de getallen? Thanx voor de grafiek verder :-)

en niet geheel onbelangrijk, waar komt de grafiek vandaan ?