Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:02

Winged schreef:
Cohen is bij mijn weten alleen staatssecretaris geweest van Justitie?

Zoek het maar op, Cohen heeft dat strenge immigratie beleid ontworpen en begon met de zeer geruchtmakende zaak van de familie Durmus die een kleermakerszaak hadden die moesten terug naar Turkije

Ik denk dat ze hem intussen dankbaar zijn :D

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:18

Gumus moest weg om hele duidelijke reden.

Cohen heeft zich er hevig tegen verzet, maar hun uiteindelijk met een zak geld weg gestuurd.

En dat ze niet terug willen ????

http://nos.nl/artikel/60917-gumus-wil-t ... rland.html

In 2007 heeft hij de koningin persoonlijk aangesproken.

Hij wil terug omdat het hier voor hem en zijn gezin SUPER is !!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:31

O sorry ik had Durmus in mijn hoofd.
Maar na 2007 is de economie in Turkije, in tegenstelling tot die in Nederland flink gestegen, dus ik neem aan (ik ging uit van het nu niet van 5 jaar geleden) dat ze intussen tevreden zijn.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 08-05-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:32

Welke partij weet ik nog zo niet, maar graag een partij die nadenkt over het onderwijs en de zorg in Nederland.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:36

mij hoor je niet klagen over dat ik wat in moet leveren, had het alleen graag eerlijker gezien ,als je nu naar het zgn künduz akkoord kijkt snap ik niet dat ze de btw op cultuur weer naar het lage tarief willen ook begrijp ik niet dat er 200 miljoen naar natuur gaat (zo erg is het niet als je een paar jaar geen landbouwgronden aan kan kopen) en het terugdraaien van die 750 miljoen ontwikkelingshulp begrijp ik al helemaal niet, hoe kan het zijn dat iedereen in een land de broekriem aan moet halen terwijl er het zelfde bedrag naar het buitenland blijft gaan 8)7

en hij heeft van zichzelf ook een politieke paria gemaakt , en ik denk ook niet dat hij nu bij de volgende verkiezingen hetzelfde of een hoger aantal zetels haalt , ik denk zelf ook dat hij beter had kunnen blijven zitten want het akkoord wat er nu ligt vind ik alleen maar minder, we komen toch niet onder bezuinigen uit

Sarabande, moet je als blanke nederlander is aangifte doen van discriminatie _O- ach meneer waar maakt u zich nu druk om(standaard antwoord)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:38

Redneck1 schreef:
Sarabande, moet je als blanke nederlander is aangifte doen van discriminatie _O- ach meneer waar maakt u zich nu druk om(standaard antwoord)

Ik denk niet dat je dat hoeft te pikken, daar hebben we een landelijke ombudsman voor

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:39

sarabande schreef:
Winged schreef:
Cohen is bij mijn weten alleen staatssecretaris geweest van Justitie?

Zoek het maar op, Cohen heeft dat strenge immigratie beleid ontworpen en begon met de zeer geruchtmakende zaak van de familie Durmus die een kleermakerszaak hadden die moesten terug naar Turkije

Ik denk dat ze hem intussen dankbaar zijn :D

Ik zal het eens nazoeken.

En wat betreft discriminatie: Die werkt beide kanten op. Gekleurden discrimineren blanken omdat zij hen zouden discrimineren, blanken voelen zich gediscrimineerd omdat gekleurden voorrang lijken te krijgen en blijkbaar alles zouden mogen zeggen.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:44

sarabande schreef:
Redneck1 schreef:

Ik denk niet dat je dat hoeft te pikken, daar hebben we een landelijke ombudsman voor

nee dat weet ik maar daar wil je toch verder geen energie in steken ,kon toen mijn tijd beter besteden om een baan te vinden
maar het is wel tonend voor hoe er daar gedacht wordt door die linkse rakkers

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:46

Redneck1 schreef:
nee dat weet ik maar daar wil je toch verder geen energie in steken ,kon toen mijn tijd beter besteden om een baan te vinden

Hoe weet jij wat die ambtenaren stemmen?
Wel mensen een etiket opplakken maar geen energie willen steken in iets dat onrechtmatig is, dan moet je ook niet klagen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:46

Redneck1 schreef:

Waarom noem je ze linkse rakkers? Dat soort opmerkingen begrijp ik dus nooit. Misschien stemdens ze wel SGP ;)

Roselie

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:49

Er zijn hier vast wel een aantal die verstand / kennis hebben van de politieke partijen(en ik dus niet)
Ik wil stemmen op een partij die energie en geld steekt in de zorg en het onderwijs in Nederland(ipv passend onderwijs en dat soort gein)en die ook aandacht besteed aan groen, dieren en milieu.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:50

@Redneck1 Ik heb gezien dat je goed kan typen maar doe je ook lezen?

HolyPope schreef:
Het ontwikkelings geld wat nederland betaald is met de beste bij-bedoelingen. Nederland krijgt door handel met het buitenland 75% van de inkomsten binnen. Door ons ontwikkelingsgeld wordt ons heel veel buitenlands werk (inkomsten) gegunt. Gaat echt om vele miljarden!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:53

gummie schreef:
Sparky10 heeft net uitgebreid een onderbouwing gegeven..... Daar werd toch om gevraagd? dan is het toch klaar?

Ik vind het overigens niet zo gek dat men "in de slachtofferrol" (zoals Sonja-vR dat wil noemen) kruipt, aangezien soms niet zozeer gewoon om onderbouwing, maar om keiharde verdediging wordt gevraagd waar vervolgens toch wel weer korte metten mee wordt gemaakt.

Reageren met onderbouwing is volgens mij meer kanonnenvoer geworden, dan dat het geaccepteerd en gerespecteerd wordt ongeacht of iemand het er mee eens is.

dank Gummie dit was ook 1 van de redenen dat ik geen onderbouwing gaf, ik weet waar ik voor sta, en weet waar ik voor ga.
nederland is voor nederlanders en daar blijf ik ook bij

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:56

Sparky10 schreef:

Ja, maar wat is een echte Nederlander?

Vallen de gastarbeiders die wijzelf naar Nederland hebben gehaald daar ook onder? Mij is een tijd geleden gevraagd wat een echte Nederlander is. En tjah, ik kan het niet zeggen. De Nederlandse regering heeft ook veel mensen toegelaten uit economische en politieke redenen. Denk aan de Molukken, de gastarbeiders, de Antillen, Suriname...

Een typische Nederlander is al jaren niet meer blank met blauwe ogen.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:58

Winged schreef:
En wat betreft discriminatie: Die werkt beide kanten op. Gekleurden discrimineren blanken omdat zij hen zouden discrimineren, blanken voelen zich gediscrimineerd omdat gekleurden voorrang lijken te krijgen en blijkbaar alles zouden mogen zeggen.

is dat zo ,er is nog steeds een wet gelijke behandeling, maar het zijn vooral gemeentelijke of semi rijk instellingen die denken dat het voor hun niet geld

ik had laatst in de bus nog zo'n geintje
asielzoeker die zonder geldig plaatbewijs in de bus zat(kaartje verlopen)wilde niet de bus uit en ook niet het bedrag betalen tot zijn eindbestemming,ik gewacht op de politie die na 25 min kwam,in gesprek, zegt die asielzoeker ik ga aangifte doen van discriminatie, nou je kon mij opvegen want die agente trok een gezicht van " o nee he weer zo een" dus ik vraag nog aan hem :heb ik iets discriminerends gezegd of gedaan, nee zei hij maar ik voel dat ik gediscrimineerd
na gesprek met de politie heeft hij betaald en is verder met mij mee gegaan ,maar onderweg was hij druk aan het bellen met zijn advocaat
gewoon zielig

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:01

Redneck1 schreef:
is dat zo ,er is nog steeds een wet gelijke behandeling, maar het zijn vooral gemeentelijke of semi rijk instellingen die denken dat het voor hun niet geld

ik had laatst in de bus nog zo'n geintje
asielzoeker die zonder geldig plaatbewijs in de bus zat(kaartje verlopen)wilde niet de bus uit en ook niet het bedrag betalen tot zijn eindbestemming,ik gewacht op de politie die na 25 min kwam,in gesprek, zegt die asielzoeker ik ga aangifte doen van discriminatie, nou je kon mij opvegen want die agente trok een gezicht van " o nee he weer zo een" dus ik vraag nog aan hem :heb ik iets discriminerends gezegd of gedaan, nee zei hij maar ik voel dat ik gediscrimineerd
na gesprek met de politie heeft hij betaald en is verder met mij mee gegaan ,maar onderweg was hij druk aan het bellen met zijn advocaat
gewoon zielig

Je hebt altijd uitersten, de mensen die zichzelf discrimineren. Maar niet elke allochtoon doet dit.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:02

Winged schreef:
Sparky10 schreef:

Vallen de gastarbeiders die wijzelf naar Nederland hebben gehaald daar ook onder? Mij is een tijd geleden gevraagd wat een echte Nederlander is. En tjah, ik kan het niet zeggen. De Nederlandse regering heeft ook veel mensen toegelaten uit economische en politieke redenen. Denk aan de Molukken, de gastarbeiders, de Antillen, Suriname...

en volgens mij hebben heel veel mensen daar nu een andere definitie van, van een ''nederlander''

volgens de wet ben je heel snel allochtoon..als 1 van je ouders in het buitenland is geboren, maar jij in Nederland ben je formeel nog steeds een ''allochtoon''

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:02

HolyPope schreef:
@Redneck1 Ik heb gezien dat je goed kan typen maar doe je ook lezen?

HolyPope schreef:
Het ontwikkelings geld wat nederland betaald is met de beste bij-bedoelingen. Nederland krijgt door handel met het buitenland 75% van de inkomsten binnen. Door ons ontwikkelingsgeld wordt ons heel veel buitenlands werk (inkomsten) gegunt. Gaat echt om vele miljarden!

tuurlijk kan ik lezen ,maar moet het min 12 miljard zijn of mag het ook iets minder

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:04

sarabande schreef:
Sparky10 schreef:
ah ok als PVV stemmer moet ik me dus onderbouwen Prima..

dit vond de verpleging geen probleem want je merkte in alles dat de verpleging zich totaal niet op hun gemak voelde bij dat hele boerka gebeuren.

Overigens staan er in veel Moslim landen wel kerken

Hoeveel Moskeeën zijn er in Dronten, dat je zegt er mee dood gegooid te worden.
Naar mijn weten is er een Marokkaanse en een Turkse Moskee, hetgeen jouw woorden wel in een perspectief zetten.

Dat die verpleegsters aan jouw verzoek voldoen zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ze geen gezeur van jou willen hebben, het is maar hoe je tegen de dingen aankijkt

wij hebben daar met onze dochter ruim 5 maanden gelegen en dan leer je de verpleging kennen , gezeur van mij hebben, sorry hoor beetje respectloos, we liggen daar met een doodziek kind, ik vraag om een ander plekje hun konden dit zeer zeker ook begrijpen het grote deel van de verpleging had er moeite mee maar ze mogen er niks van zeggen helaas, wij hebben in al die maanden de verpleging zeer goed leren kennen en dan hoor je ook nog wel dat ze er dus zelf ook mee zitten en er moeite mee hebben zeker qua hygiene.
Geen enkele ouder die daar een kind heeft liggen zeurt overigens ,maar als die mensen moslims weggaan naar een perifieer ziekenhuis (streekziekehuis) dan willen ze niks mee hebben van het kind zelf niet de boekjes waarin alles staat wat er met het kindje is gebeurt geen 1 kilo vlaggetejs ect prima eigen keus maar wat krijgt het kindje hier dan van mee later?

ook een stel wat er bij ons lag een moslim vrouw en een nederlandse man moet zetten gigantisch lief en leuk stel, ook een pramtuur kindje gekregen nou de familie van haar kwam niet nee dit was de wil van Allah kindje moest maar dood...nah sorry hoor hoever ga je? kindje heeft het gelukkig overleefd..maar kom op

En ik zeg niet dat de christenen heilig zijn nee verre van dat mijn vriend zijn familie zelfs! wij wonen samen zijn niet getrouwd gaan niet naar de kerk dat onze nienke zo is geboren is volgens hun een straf van god pardon ? hoever wil je in je geloof gaan?

Ik denk niet dat zowel god als allah kinderen of mensen bewust laten lijden of weet ik veel wat , ik denk ook niet dat allah je niet toelaat in hun hemel als je geen hoofddoek of boerka draagt ik denk ook niet dat god je niet toelaat in de hemel als je geen rok en hoed draagt ...soms snap ik de hele geloven niet...maar goed hele andere discussie maar toch moest het ff kwijt :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:06

Redneck1 schreef:

Als blanke Nederlander zijn er genoeg zaken waarvoor je aangifte van disciminatie kan doen.

Vrouwen, homo's of wie dan ook worden ook gediscrimineerd.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:07

Winged schreef:
Je hebt altijd uitersten, de mensen die zichzelf discrimineren. Maar niet elke allochtoon doet dit.

ik maak toch wel mee dat er daar heel snel op gegooit wordt

Electra63, ik krijg toch bij dat soort antwoorden toch wel heel snel het idee dat ze in de linkse hoek zitten
maar je hebt gelijk zekerheid had ik daar niet over,waren in ieder geval geen PVV stemmers want die bestond nog niet

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:09

NatasjavE schreef:
Redneck1 schreef:

Als blanke Nederlander zijn er genoeg zaken waarvoor je aangifte van disciminatie kan doen.

waarin dan?
ik voel me als homoseksueel nou niet echt gediscrimineerd.. :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:09

Winged schreef:
Sparky10 schreef:

sja een echte nederlander ik snap ook dat er mensen hiernaartoe zijn gehaald vanwege de economie ect. maar dat is uit de hand gelopen, maar als je nu kijkt vroeger woonde er armenen naast ons gezin van 4 kinderen twee jongens twee meiden die twee jongens trouwen krijgen kinderen maar die vrouwen die ze trouwden moesten wel uit armenie komen...want? ik heb geen idee maar in armenie zijn hun niet meer welkom ..moet zeggen de ouders lieve mensen ..maar wat is een nederlander...ja goede vraag, maar als je dan al uit het buitenland hierheen kom gedraag je dan pas je aan en wees dankbaar..niet dat wij nederlanders dankbaar zijn altijd maar goed als ik hier kijk naar het asielzoekers centrum in kampen , als je ziet hoeveel van die mensen niet meer in de winkels in kampen mogen komen vanwege stelen, dan denk ik zet die mensen uit terug naar waar ze vandaan komen laat ze daar stelen maar niet in hun gastland waar ze heen komen voor hulp , hulp terwijl we onszelf nauwlijks kunnen bedruipen.
lees er komen steeds meer en meer voedselbanken ...ik vind dat echt schandalig van de politiek wel ontwikkeling blijven steunen maar eigen mensen moeten op een houtje bijten zo ook wij

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:12

Sparky10 schreef:
Winged schreef:

sja een echte nederlander ik snap ook dat er mensen hiernaartoe zijn gehaald vanwege de economie ect. maar dat is uit de hand gelopen, maar als je nu kijkt vroeger woonde er armenen naast ons gezin van 4 kinderen twee jongens twee meiden die twee jongens trouwen krijgen kinderen maar die vrouwen die ze trouwden moesten wel uit armenie komen...want? ik heb geen idee maar in armenie zijn hun niet meer welkom ..moet zeggen de ouders lieve mensen ..maar wat is een nederlander...ja goede vraag, maar als je dan al uit het buitenland hierheen kom gedraag je dan pas je aan en wees dankbaar..niet dat wij nederlanders dankbaar zijn altijd maar goed als ik hier kijk naar het asielzoekers centrum in kampen , als je ziet hoeveel van die mensen niet meer in de winkels in kampen mogen komen vanwege stelen, dan denk ik zet die mensen uit terug naar waar ze vandaan komen laat ze daar stelen maar niet in hun gastland waar ze heen komen voor hulp , hulp terwijl we onszelf nauwlijks kunnen bedruipen.
lees er komen steeds meer en meer voedselbanken ...ik vind dat echt schandalig van de politiek wel ontwikkeling blijven steunen maar eigen mensen moeten op een houtje bijten zo ook wij

misschien moet je eens naar de achtergrond kijken waarom mensen stelen in plaats van direct een oordeel te vellen

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:14

patatkraam schreef:
NatasjavE schreef:

waarin dan?
ik voel me als homoseksueel nou niet echt gediscrimineerd.. :')

en zo hoort het ook ,maar er zijn culturen die daar heel anders over denken