De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:43

De honden leren lijklucht opsporen op een bodyfarm.

Betreffende het zogenaamde nieuws van de Duitser:

De ouders zijn niet ingelicht dat Maddie dood is. https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3819004930

Het is mogelijk dat ze het als moordzaak behandelen, maar dat is omdat ze dan iets meer kunnen doen dan bij een vermissing.

Er is geen enkel bewijs.

Ze herkauwen hetzelfde nieuws op verschillende manieren, maar ze zijn echt geen steek verder als toen de man hier jaren geleden al onderzocht is.

Ze zitten zelfs zo vast dat ze de medewerking van publiek vragen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:46

ThreeFingers schreef:
Zover ik begrepen heb, hebben 6 USB sticks gevonden, met daarop, kinder misbruik, en ook dieren, in de zwaarste vorm.

Misschien zo ernstig, dat overleven uitgesloten is?
Misschien staat ook Maddie daarop?

Dat zou toch haast het enigste kunnen zijn,want hoe kan je anders de zekerheid hebben dat iemand dood is als je geen lijk heb.

Was hier net in het nieuws dat de man via de advocaat ontkent dat hij betrokken is bij de zaak.Dus ben benieuwd hoe het gaat lopen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:59

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:14

Als je de hele honden video gekeken had, was er zat mogelijkheid om "het te doen lijken"

De meeste politiehonden worden beoefend op een geur ouder dan ca 4 a 5 dagen...
Maddie kan nooit al 4 a 5 dagen dood geweest zijn.

Maar een hond kan het bv ook na enkele uren ruiken.
Maar zoals gezegd, politie honden worden beoefend op "oudere" geuren.

Waarom zou het niet kunnen dat de zaak gemanipuleerd is?

Sommige schrijven hier, er zijn eenvoudigere wegen om Kinderen te ontvoeren.
Maar gewoon door de achterdeur, en door de voordeur er weer uit...

Er schijnen daar vaker ouders met slapende kinderen op de arm te lopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 20:30

ThreeFingers schreef:
Als je de hele honden video gekeken had, was er zat mogelijkheid om "het te doen lijken"

Als je genoeg kennis hebt van hoe deze honden getraind zijn dan weet je dat dat niet kan.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:46

Lusitana schreef:
Er gaan allemaal sterke verhalen rond.
De McCanns willen ook graag weten waarom de Duitse politie denkt dat ze dood is en hebben geen bericht gehad dus het zal wel loslopen met de zekerheid.

Kwam dit nog tegen https://www.telegraaf.nl/nieuws/9445375 ... aak-maddie

Maar jij bent ook deel van sterke verhalen die hier in het topic rond gaan over de ouders. Zo stelde je even terug stellig dat Gerry niet aan tafel zat toen Kate alarm sloeg. Ik heb de laatste dagen behoorlijk wat getuigenverklaringen gelezen en nog geen enkele verklaring gelezen dat Gerry niet aan tafel zou zitten ten tijde dat Kate alarm sloeg. Ik ben dus heel benieuwd welke getuige dat zou hebben verklaard en waarom die getuige betrouwbaarder is dan de vele getuigenissen die hem wel aan tafel plaatste op dat moment.

Jij hebt hier verklaard dat Kate haar eerste telefoontje na de verdwijning naar de media was en dit is ook niet waar, dat kun je gewoon terug lezen in de PJ files dat er gebeld is met directe familie en een goede vriendin. Die vriendin heeft later die nacht, toen Maddie nog steeds niet gevonden was na 2:00 uur, contact met de media gezocht met de vraag of er een “missing persons alert” voor Maddie gepubliceerd kon worden.

Je hebt ook gezegd dat Kate geen enkele vraag van de PJ wilde beantwoorden, dit is ook niet waar, ze heeft tot en met de dag dat ze als Arguido werd aangemerkt (6 sept. 2007) gewoon netjes meegewerkt en alle vragen beantwoord. Pas nadat zij officieel Arguido werd en haar een deal werd aangeboden op 7 september 2007, weigerde ze nog vragen te beantwoorden, dat was haar recht en daar heeft ze gebruik van gemaakt.

Je hebt gezegd dat niemand bij het raam in de kinderkamer kon komen zonder op het bed te staan en dat daar geen sporen van waren. Ook dat klopt niet, op de foto’s gemaakt door de PJ om 03:30 uur ‘s nachts is duidelijk te zien dat de achterkant van het bed maar half voor het raam staat en dat het raam prima te bereiken is zonder daarvoor op het bed te hoeven staan.

Je hebt gezegd dat het DNA bewijs maar 1% te weinig was voor een veroordeling, ook dat klopte niet, zoals al eerder behandeld is er nergens DNA gevonden van Maddie waaruit ook maar zou kunnen blijken dat zij in dat appartement een ongeluk heeft gehad.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Je bent niet onpartijdig, zelf overduidelijk partijdig en je bronnen zijn zeker niet altijd de officiële documenten, maar ook een boel giswerk of herhalingen van de complot denkers. Niet erg, maar breng ze dan a.u.b. Niet alsof het vastgestelde feiten zijn, want dat is simpelweg niet zo.

Ik las trouwens ook nog wat interessants over cuddlecat in de verklaring van de handler, dat de lijkhond bij een verificatie test even later niet opnieuw aansloeg bij cuddlecat en dat Martin Grime (de handler) zelf aangeeft dat daar mogelijk geen lijklucht aan zit, maar dat de hond in het appartement op iets anders reageerde (transference), een luchtje dat in een ruimte hangt. Ook blijft de handler in zijn verklaringen herhalen dat de allerts alleen indicaties zijn en dat het niets hoeft te betekenen zonder forensisch bewijs (dat niet gevonden is).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:56

Lusitana schreef:
Er gaan allemaal sterke verhalen rond.
De McCanns willen ook graag weten waarom de Duitse politie denkt dat ze dood is en hebben geen bericht gehad dus het zal wel loslopen met de zekerheid.

Kwam dit nog tegen https://www.telegraaf.nl/nieuws/9445375 ... aak-maddie

Omdat ik denk dat het interessant is heb ik het nieuws dat in Frankrijk rondgaat met vertaling hier geplaatst.
Ik doe niet mee aan sterke verhalen maar vond het interessant wat hier rond gaat en dus geplaatst.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:00

Babootje schreef:
ThreeFingers schreef:

Als je genoeg kennis hebt van hoe deze honden getraind zijn dan weet je dat dat niet kan.

Ik heb laatst nog een wetenschappelijk artikel gelezen over onderzoek naar lijkhonden en de betrouwbaarheid, maar omdat ik wilde weten hoe lang het duurde na overlijden voordat er door een lijkhond de lucht waargenomen kon worden, maar dit onderzoek leverde toch andere interessante wetenswaardigheden op.
In de UK was (is?) het niet toegestaan honden te trainen met menselijke overblijfselen, dus zijn daar overblijfselen van varkens voor gebruikt, aangezien dit het meest overeen kwam met dat van mensen. Dit heeft in sommige gevallen toch gezorgd voor een vals positief, zelfs al is de hond later wel getraind met menselijke overblijfselen. Toevallig las ik vandaag in de verklaring van Martin Grime dat de lijkhond inderdaad eerst getraind is geweest met varkens overblijfselen.

Ook bleek in het onderzoek de kennis van de handler wel degelijk van invloed op de honden, ook al had de handler dat zelf niet door, ongemerkt gaven handlers toch signalen af. Zo reageerde de honden op het feit dat de hartslag van de handler omhoog ging, of op andere microsignalen, zoals even slikken etc.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat ze nooit dezelfde handler voor zowel de lijkhond als de bloedhond hadden moeten gebruiken, omdat dit een vals positief kan geven.
Was echt een heel interessant artikel, ik zal nog even terug zoeken naar een bron.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:06

Babootje schreef:
ThreeFingers schreef:

Daarom weet ik juist dat het wel kan.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:09

Dat stuk uit Frankrijk zegt iets in de zelfde strekking als andere media, dat de ouders dmv een brief verwittigd zijn, alleen hebben de ouders op hun Facebook gezegd dat ze geen brief ontvangen hebben maar misschien is die nog onderweg ofzo.

Het nieuws van de USB sticks met gruwelijke taferelen die ontdekt zijn icm met de zekerheid dat ze niet meer leeft is opvallend, je gaat dan toch 1 en 1 = 2 in je hoofd vanzelf

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:13

Daphara schreef:
Ook blijft de handler in zijn verklaringen herhalen dat de allerts alleen indicaties zijn en dat het niets hoeft te betekenen zonder forensisch bewijs (dat niet gevonden is).

Daar heb je helemaal gelijk in. Het zijn indicaties, net zoals cuddle cat gewassen was.
Geldt natuurlijk ook voor dna materiaal. Ook al zou 100% vast staan dat het Madeleines dna was dat achter de bak was gevonden dan nog moet je kunnen bewijzen hoe het daar is gekomen buiten een of andere onschuldige manier. Maakt t allemaal heel moeilijk.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:15

Cuddle cat was naar wat ik gevonden heb na 70 dagen gewassen, was dat met die honden erna of ervoor?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:21

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:30

Oké, dus dat maakt dus helemaal niet uit voor eventuele geursporen. Ik begreep trouwens dat ze cuddle cat gewassen had om dat hij erg vies was geworden en niet meer lekker rook, ik kan me zo voorstellen dat ze het voor haar dochter ook goed schoon hield, en dan associeer je natuurlijk ook een schoon ruikende knuffel meer met je dochter, als dat altijd zo was

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:42

Daphara, ik ben inderdaad inaccuraat geweest hier en daar omdat ik soms uit mijn geheugen moest vissen, soms oudere bronnen had die later bijgesteld waren.
Die 1% Daar geloofde toendertijd heel Portugal in, omdat het zo gebracht werd, pas nu dat de rapporten onder ogen komen kunnen we zien dat het anders lag. Omdat ik NIET met de zaak bezig ben en dus ook NIET meteen alle rapporten gelezen heb, wist ik het niet, maar heb dat ook gewoon bijgesteld, net zoals ik geen moeite heb met plaatsen van foto´s waarbij je inderdaad kunt zien dat er iets ruimte achter het bed is etc ec etc. Ik ben helemaal niet te beroerd om steeds toe te geven dat ik het niet bij het juiste eind had.
Dat Gerry niet aan tafel zat kwam naar voren bij de reconstructie en komt van het personeel af. Ik weet niet waar die dat zwart op wit gezegd hebben, maar kan dat wel even nazoeken

Niet omdat ik nou zo heilig overtuigd ben van het een of ander.
Mensen moeten even af van het idee dat ik verzonnen heb dat de ouders schuldig zijn en niet iets anders wil geloven.
Ik wil alles wel geloven, van mijn part is ze opgebeamed, maar daar moeten wel aanwijzingen voor zijn.

Dat wij weten dat je sporen niet kunt wegwassen, wil niet zeggen dat Kate dat toendertijd wist.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:57

Lusitana schreef:
Dat wij weten dat je sporen niet kunt wegwassen, wil niet zeggen dat Kate dat toendertijd wist.

Kate is arts, ik denk dat je er eerder vanuit kunt gaan dat zij prima geweten zou kunnen hebben dat je lijklucht niet met wassen weg krijgt.
Zelf neem ik aan dat ze niet met de intentie om sporen te verdoezelen cuddlecat gewassen heeft. Maar tot nog toe heb ik geen bron gevonden waarin vermeld is dat cuddlecat überhaupt gewassen is na de verdwijning van Madeleine. Ik weet nog steeds niet waar die informatie vandaan gekomen is. Maar ik lees ondertussen vrolijk verder in de verklaringen en documenten, misschien kom ik het dan nog tegen. Net alles rond David Payne afgerond, de transcript van de verklaring in april 2008 was een ware hel om door te lezen, omdat elke “uhm” er letterlijk in staat vermeld. Ik snap nog steeds niet waarom hij door de complotdenkers als pedofiel wordt aangemerkt, ik kan in het hele onderzoek daar niets over vinden.

Ik geloof dat ik ergens (in een complottheorie filmpje op YT) heb gezien dat hij volgens vakantie vrienden van een jaar eerder een ongepaste opmerking heeft gemaakt of zo, maar tot nog toe komt dat nergens naar voren in de documenten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:03

Het onhandige is dat je dingen zo stellig brengt, als vaststaande feiten, terwijl dan achteraf blijkt dat het helemaal niet zo vast en zeker was. Je laatste zin is ook weer in die trant, en ik weet niet, en jij ook niet wat Kate destijds wel of niet wist. Ervan uit gaande dat ze daar weggehaald is, wat daar ga ik vanuit, wat voegt cuddle cat toe aan het onderzoek? Zelfs al zou ze zoals jij denkt eerder slachtoffer van haar ouders zou zijn, wat voegt de knuffel toe aan het onderzoek?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:27

Waar het mij om gaat is dat journalisten hun werk niet meer doen. Ze pakken een gegeven en gaan er naar eigen believen mee aan de slag zo zijn de McCanns dus ook gewoon slachtoffer geworden van de tabloids.

Wat ik hier zeg is binnen een gesprek over een zaak. Daar kan gewoon op gereageerd, het kan gecorrigeerd, er kunnen zijpaadjes besproken, andere gedachte gangen, er kan heen en weer wat gezegd. Dat is heel wat anders dan als journalist iets in de media brengen.

Maddie is hoe dan ook slachtoffer van haar ouders of ze nu ontvoerd is of ongelukkig gevallen en niet geholpen omdat ze alleen was of wat dan ook.
Ze was alleen in een vreemde kamer in een vreemd land. Wie doet zoiets een kind aan? Omdat je gezellig met vrienden uit eten moet? En alle avonden? En dat geldt ook voor de anderen in de groep die kinderen hadden. Hoe kun je het elkaar aanpraten dat het okee is? Ik vind het pure, traumatiserende, mishandeling.

Als ze de knuffel in haar handen had toen ze stierf is het wel belangrijk he, vooral als ze ondersteunend bewijs erbij zouden kunnen vinden, maar dat is niet gelukt. Het zijn gewoon stukjes in een puzzel.

En hoe jullie zelf uitleggen wat ik scrhijf, kan ik verder niks aan doen.
Ik ben vrij neutraal in het brengen van dingen. Alle ondertonen brengen jullie zelf aan in jullie hoofd.

Die laatste zin wil zeggen dat we uit kunnen gaan van wat wij zelf weten, maar niet weten wat Kate wist.
En ja, ze zou het ook wél kunnen weten, maar ik ga dat niet invullen.
Als je huisarts bent wil dat nog niet meteen zeggen dat je alles van forensish onderzoek weet. Daar hebben ze niet voor geleerd. Verse lijklucht die honden kunnen opsporen is nog niet de lijklucht die mensen ruiken. Het gaat om sporenelementen.

Ik zal even voor je zoeken waar staat dat cuddlecat gewassen is, maar dat stond in verschillenden bronnen, ook haar verklaring ervoor en waarom zouden ze anders een verklaring vragen?
Maar goe dkan ok een op hol geslagen journalsit geweest zijn hoor, ik put gewoon uit mijn geheugen en moet na gaan nazoeken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:32

https://duartelevypt.wordpress.com/2009 ... so-maddie/

Dit is een pschycoloog die toen in 2009 wilde dat de zaak geopend werd . Hij zegt dat nooit is onderzocht waarom Kate cuddle cat heeft egwassen of ze wisten dat de honden ingezet zouden worden.

Dit is geen bron dat hij gewassen is, maar refereert er wel aan dus het is naar buiten gebracht ooit. Het komt uit haar dagboek volgens dit artikel. Ik zoek verder.

(Hij zegt, als deskundige, dat het geen normale situatie is voor een vrouw in haar positie)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 17-06-20 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:35

Daphara schreef:
Lusitana schreef:

Kate is arts, ik denk dat je er eerder vanuit kunt gaan dat zij prima geweten zou kunnen hebben dat je lijklucht niet met wassen weg krijgt.
Zelf neem ik aan dat ze niet met de intentie om sporen te verdoezelen cuddlecat gewassen heeft. Maar tot nog toe heb ik geen bron gevonden waarin vermeld is dat cuddlecat überhaupt gewassen is na de verdwijning van Madeleine. Ik weet nog steeds niet waar die informatie vandaan gekomen is. Maar ik lees ondertussen vrolijk verder in de verklaringen en documenten, misschien kom ik het dan nog tegen. Net alles rond David Payne afgerond, de transcript van de verklaring in april 2008 was een ware hel om door te lezen, omdat elke “uhm” er letterlijk in staat vermeld. Ik snap nog steeds niet waarom hij door de complotdenkers als pedofiel wordt aangemerkt, ik kan in het hele onderzoek daar niets over vinden.

Ik geloof dat ik ergens (in een complottheorie filmpje op YT) heb gezien dat hij volgens vakantie vrienden van een jaar eerder een ongepaste opmerking heeft gemaakt of zo, maar tot nog toe komt dat nergens naar voren in de documenten.

Gevonden: https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATE ... m#p13p3911

Hoewel het verhaal bij de complottheorieën nogal is aangedikt en er toevoegingen zijn gedaan die ik nog niet ergens heb kunnen verifiëren. Om iemand op basis van dit een pedofiel te noemen gaat mij wel heel erg ver.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:40

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:04

Lusitana schreef:
Je vind het normaal dat hij andermans kinderen wil wassen?

Hier heb je het dagboek van Kate kun je zelf zoeken over het wassen van Cuddle cat, ik heb even andere dingen te doen. https://www.gerrymccannsblogs.co.uk/pre ... -09-08.htm

Ik vind je vraagstelling nogal aanvallend. Maar ik zal de vraag omdraaien. Is iemand die kinderen van een ander ook in bad doet (tegelijk met zijn eigen kind) een pedofiel? Want als dat de criteria is om een Pedofiel te zijn, dan ken ik er veel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 00:10

Ja ik had het anders kunnen formuleren, als ik honger heb begin ik cranky te worden (een vriendin van me noemt dat toepasselijk "hangry") excuus, en ja blote kindertjes kijken, laat staan aanraken, kan bij de criteria horen, maar niks op zichzelf staand maakt een pedofiel. Dat is altijd een pakket. En daar hoort bv dat gebaar dat hij zou hebben gemaakt.

Ik zit even een Brits verhoor met Payne te lezen (2008) over hoe ze tot de vakantie zijn gekomen enzo, en hij noemt dat Mark Warner (tour operator met appartementen in Ocean Club, maar ook in andere resorts) een listening-in service had in andere resorts. Dat dan iemand gaat luisteren of je kinderen huilen als je uit eten bent. Ze weten niet precies hoe vaak, maar ze dachten elke 30 minuten, dus ze dachten dat we dat zelf konden doen op deze vakantie omdat bleek dat ze die service hier niet hadden.

Die elk half uur luisteren leek me onwaarschijnlijk als service. Dus ik ben er eens in gedoken.
Mark Warner biedt het in elk geval niet in zijn resorts.
Hotels die het wel bieden hebben gewoon een monitor (babyphone) in de kamer die je aan kunt zetten en dan hoort personeel dus als kinderen wakker worden en gaan huilen.

Citaat:
How does the free Baby Listening Service work?
Baby Listening is available each evening from 7 pm – 11 pm via the monitor in your room. Please press the red button to activate the system and check in with Reception. At reception there will be a member of staff dedicated to baby listening who will immediately pick up on any sounds coming from your room and who will come and find you if your child needs you. Please note that parents who use the baby listening service have to stay on the hotel premises at all times.

https://www.sandsresort.co.uk/faqs

Ook bij de andere hotels die ik heb kunnen vinden met een Listening-in service hebben het over een monitor aan zetten.

Dat aan de deur luisteren als service lijkt hij dus gewoon ter plekke te verzinnen om hun gedrag te normaliseren.

Citaat:
1485 "Right. You've touched on, about the listening service that you say that Mark Warner supply. What did you understand about their listening service' What did it actually do''
Reply "Err I mean traditionally the, the other resorts they'll have a listening service and what that involves is that, you know, if you're staying on a Mark Warner err resort they will, you know if you ask for this listening service, the parents can go and have their evening meal and you will supply the details of which you know is your accommodation and they will go and listen outside the room of each of the err you know the rooms, just to check whether the baby's crying or there's, you know there seems to be any problem and you know that was obviously what we were hoping for err there as well. You know we realised that that wasn't err what they offered err in Portugal and we knew that they did have err a drop-in err creche for the evenings, you know I cannot, you know I cannot tell you what the times were err that you can leave them but you know we all felt you know that we were going there in, with the mindset that you know we, we you know we could do the if you like the listening outside the door but you know we actually went into rooms or the other couples did and you know do it more frequently and that we were offering exactly the same as what Mark Warner did and the rest of their resort but we were just applying it to Portugal where they didn't offer that service. Err you know the, the, yeah, so that was really''

00:21:10 1485 "Yeah, and over what frequency did you understand that they would have done the listening service''
Reply "I mean in, at the other resorts that we've been to err I believe they do it every thirty minutes err you know as I say we actually haven't used that service when we've been but you know the friends who have they've, they've said it's around thirty minutes.'

1485 "Yeah, and did the group, were the group aware that that was the listening service's, well that's what was available within the listening service' Was''
Reply "I, I would be pretty sure that most people before they went away knew, its the kind of thing that I'd be a bit anal about, that oh crikey or they don't offer this and oh you know they said that they 'd got this and its not available and I would, you know I'd have seen it as my responsibility again, I haven't actually checked through the emails, you know obviously some of it may have been on phone calls, to actually validate that but I'd be pretty sure that everyone was aware that we would be going knowing exactly what the circumstances were, and I think, I suppose for my mindset, the main thing for me was that we were all, everyone was together as a group you know the locality of the, sort of the vicinity of the rooms was, was close enough to make everything as easy as possible, you know from, from all perspectives, whether it be during the day or, or during the evening.'

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 08:39

Daphara schreef:
. Net alles rond David Payne afgerond, de transcript van de verklaring in april 2008 was een ware hel om door te lezen, omdat elke “uhm” er letterlijk in staat vermeld. Ik snap nog steeds niet waarom hij door de complotdenkers als pedofiel wordt aangemerkt, ik kan in het hele onderzoek daar niets over vinden.

Yvonne Martin.
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/YVON ... MARTIN.htm

Katharina en Arul Gaspar
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/Gaspar.htm
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/Gaspar.htm

Ik kan in het onderzoek ook niet vinden of hierop is door gerechercheerd. Maar een dergelijk signaal door twee verschillende mensen die elkaar niet kenden over 1 persoon, David Payne, lijkt me voldoende voor verder onderzoek.
Maar er zijn nog een aantal dossiers niet openbaar gemaakt dus het kan zijn dat dat wel is gebeurd.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:34

Thanks, ik had die links ook al geplaatst.

Ik kan weinig met de verklaring van Yvonne Martin. In de media is hij op basis van deze verklaring veroordeeld als pedofiel, maar ze weet niet eens waar ze hem van kent en, voor zover ik heb kunnen vinden, is er ook geen enkele link met Yvonne gelegd. Hij is bij geen enkele van haar zaken betrokken geweest en ook nooit officieel beschuldigd van iets dat ook iets met kinderen te maken heeft.

Volgens Yvonne zou hij heel goed de man van de Smith sighting kunnen zijn, maar laat David Payne nou net diegene zijn die de bewuste avond niet van tafel is opgestaan.

IMO was mevrouw nogal op haar teentjes getrapt dat haar (goedbedoelde) diensten ongewenst waren bij de McCanns. Ik kan helemaal niets met haar verklaring, want het bewijst niets, het zijn alleen insinuaties en geen feiten.

Om op basis van dit getuigenis en dat van de Gaspars iemand als pedo te bestempelen gaat mij echt te ver. Er is nul bewijs voor ook maar iets van wat er in de media beweerd wordt.

Waarmee ik niet zeg dat hij geen viezerd kan zijn, alleen zeg ik dat de drie verklaringen geen bewijs voor ook maar enige “wrong-doing” aan zijn kant is.