Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Debbie schreef:Jeetje, zo met die namen erbij, wordt het gelijk een stuk 'echter'.Oh.. hebben jullie gelezen dat een van de slachtoffers niet eens is overleden aan de kogels maar aan een hartstilstand? Is zich dus letterlijk doodgeschrokken..Citaat:ALPHEN AAN DEN RIJN - Van de zes slachtoffers van de schietpartij in Alphen konden er drie geen kant op om de doodeenvoudige reden dat zij in een scootmobiel zaten. Op die manier waren zij wel heel eenvoudige slachtoffers voor de schutter.
Waar veel andere mensen winkels konden in rennen, zich verschuilen achter toonbanken en winkelstellingen om te ontkomen aan de dodelijke kogelregen, konden de 91-jarige Alie van Doorn, de 80-jarige Frans Deutekom en de 49-jarige Michael Boezaard geen kant op. Overigens overleed Frans Deutekom niet door kogels, maar aan een hartstilstand; hij schrok zich letterlijk dood. De 91-jarige vrouw werd nog wel een winkel binnengereden door te hulp geschoten omstanders, maar was toen al van dichtbij door haar hoofd geschoten.Inmiddels is duidelijk wie verder bij de schietpartij om het leven zijn gekomen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... html?p=2,1
stef schreef:nouja, o.a. dat een man of vrouw op een scootmobiel van dichtbij doelbewust door het hoofd geschoten is, dat is geen geval van "geraakt door een rondvliegende kogel"
suuzepuus schreef:Ik heb eerder ook al gezegd dat een geluk is dat hij 'maar' zo weinig slachtoffers heeft gemnaakt. Het had nog veel erger kunnen zijn aangezien het een drukke zaterdagmiddag was.....
Met een automatisch wapen kun je het eerste schot wel richten, maar de rest niet. Het is niet zo dat je iemand dus meteen met 20 kogels kunt doorzeven. (het zal vast wel kunnen, maar is niet waarschijnlijk)
De vader van Tristan is net zo goed slachtoffers als de andere nabestaanden. Triest om hgem hierop aan te kijken.
Nicolletje schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/3722/schietparti ... ling.dhtml
Mijn buurjongen is schizofreen. Zo iemand mag nooit, nooit, NOOIT een wapen hebben.
Maar ik merk het bij hem ook hoor, de familie (toevallig ook gelovig) veegt het (uit schaamte) een beetje onder het tapijt: hij doet niemand kwaad toch?
Nee, ja, hm, maar zijn waan-ideeen kunnen zo'n vorm aannemen dat hij het als zeer echt gaat zien. Mijn buurjongen heeft jaren gedacht dat Randstad uitzendbureau een criminele organisatie was die hem bespioneerde.
Mijn buurjongen is gelukkig niet kwaadaardig of boos op de wereld, als hij dat wel had geweest had ik nu niet rustig durven vertellen dat hij mijn buurjongen was, maar bij de politie gestaan.
MamboBeach schreef:Wat wil je hiermee zeggen dan? Dat hi jgeen wapenvergunning had mogen krijgen? Dan zijn er nog messen en bijlen etc. waar ze als een dolle mee rond kunnen springen. Tegenhouden kun je het nooit...
Citaat:Een oom van Tristan vertelt dat de familie op de hoogte was van zijn psychische problemen, maar deze actie van hem nooit verwacht had. 'Tristan zat al jaren in de knoop, maar dit heeft niemand zien aankomen,' zegt de oom van Tristan zichtbaar geëmotioneerd. 'Hij worstelde met psychische problemen, was schizofreen, maar we weten gewoon niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Nicolletje schreef:Ik reageer op dit stuk uit mijn link:Citaat:Een oom van Tristan vertelt dat de familie op de hoogte was van zijn psychische problemen, maar deze actie van hem nooit verwacht had. 'Tristan zat al jaren in de knoop, maar dit heeft niemand zien aankomen,' zegt de oom van Tristan zichtbaar geëmotioneerd. 'Hij worstelde met psychische problemen, was schizofreen, maar we weten gewoon niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Als echt begrijpt wat schizofrenie is dan praat je wel anders.
Dat is wel even wat anders dan "wat psychische problemen".
* edit ik ben gewoon geschokt dat iemand met schizofrenie een wapenvergunning heeft gekregen. Mensen onderschatten deze aandoening blijkbaar.
Nicolletje schreef:De politie is ermee bezig hoe dat heeft kunnen gebeuren dat zijn vergunning verlengd werd.
Als ik hier nog verder op inga dan krijg ik toch alleen maar commentaar. Ik bedoe het niets ten nadele van zijn familie.
Oja HC: iemand met schizofrenie kan inderdaad rijontzegging krijgen.