Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:19

x_Elise schreef:
RhealLover schreef:
Tja maar daar komt nooit iets uit, als er iets gaande is in het durp en hij moet burgers gaan informeren of geeft een conferentie dan denk je ook wel halve zool heeft die vent daar neer gezet :n

Toen ik dat net zei in dit topic werd ik op mijn vingers getikt :')
Maar die (ex)burgemeester is inderdaad echt een aanfluiting

Met jou kan ik praten haha :+ maar we weten als burgers wel waar we het over hebben :P

M'n collega's zijn bij ATM van het terrein af, status niet echt goed verzorgd, kregen weinig informatie verstrekking werden niet verder van het vuur gebracht (men had kunnen wijzen op zhd) en brandweermannen die lichtelijk in paniek raakten en dus vertelden dat brand overgeslagen was naar daar, uiteindelijk blijkt het dus kantoor niet gehaald te hebben door ingrijpen, maar denk dat ook de mensen die aan het blussen zij. Etc met de handen in de haren zitten soms zeker als er dan weer een explosie is.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:20

Neej schreef:
Hondje wil nodig naar buiten := ik denk dat ik maar ga, even een paar minuutjes, plasje & poepje doen..

Succes en niet te lang hé. Misschien ook proberen je adem in te houden.

Alabaster

Gatsie...ik heb afgelopen maandag daar nog geladen :oo
Veel sterkte iedereen daar.

Neej

Zijn er nog steeds explosies dan?

Naja dat verklaart wel de berichten dat de brand naar ATM was, goed dat er op tijd is ingegrepen! Logisch dat de brandweermannen een beetje panisch raken, tis ook wel een heel bizarre brand nu... Ik benijd ze iig niet..

pubelia

Het is niet zo erg voor de naaste omgeving, omdat de wolk opstijgt. Was net op ned 2. Moet wel zeggen dat de interviewer een muts is....

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:21

nobbygaard schreef:
Neej schreef:
Hondje wil nodig naar buiten := ik denk dat ik maar ga, even een paar minuutjes, plasje & poepje doen..

Succes en niet te lang hé. Misschien ook proberen je adem in te houden.

Ja sjaal voor m'n mond :j en idd heel kort, wil namelijk ook niet dat Ollie eventuele rotzooi inademt...

Anoniem

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:22

De hond een nat doekje om ze mond tapen hihi :x

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:22

Neej schreef:
Zijn er nog steeds explosies dan?

Naja dat verklaart wel de berichten dat de brand naar ATM was, goed dat er op tijd is ingegrepen! Logisch dat de brandweermannen een beetje panisch raken, tis ook wel een heel bizarre brand nu... Ik benijd ze iig niet..

Zag net een paar brandweer wagens echt erg dicht bij staan! Nee dan benijd ik ze echt niet brrrr

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:23

oh die man op nieuwsuur zei ent dat inademen geen gevaar was ?! :+

Neej

Re: Grote brand in Moerdijk (GRIP 4) bij chemicaliënbedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:24

Bij de meldkamer van de DCMR komen behalve klachten ook vragen binnen van mensen die willen weten of ze moeten binnenblijven, net als de inwoners van Zuid-Holland Zuid.
Zolang hier de sirene niet gaat, is er geen belemmering om naar buiten te gaan, aldus de milieudienst.
(bron: nu.nl)

Dus ik ga gewoon, maar ik bind wel een sjaal om :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:25

Op Omroep Brabant staat nog steeds wat anders: http://www.omroepbrabant.nl/?news/14841 ... uitzending).aspx

Levensgevaarlijk
Bij de brand in Moerdijk zouden geen gevaarlijke stoffen in de lucht gemeten. Dat is volgens burgemeester Denie gebleken uit metingen van het RIVM. Dat betekent niet dat er pertinent geen gevaarlijke stoffen in de rookwolken zitten.

Volgens een brandweerman zit er ‘levensgevaarlijk spul’ in de rookpluim. Dat zei ook een werknemer van Chemie-Pack, die niet voor camera wilde reageren. Volgens medewerkers is bij het bedrijf 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch materiaal opgeslagen. Zij spreken over giftig en bijtende chemicaliën, die het bedrijf verwerkt. Dat bevestigt de politie.

Inwoners van Moerdijk en Dordrecht worden geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden. "Deze rookwolk is niet goed voor de gezondheid", aldus de politie. De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit adviseerde woensdag in afwachting van de uitkomsten van onderzoek op grasmonsters vee en kleinvee niet buiten te laten grazen.

Voor meer informatie kan er gebeld worden naar het noodnummer van de gemeente Moerdijk is 0800-1351. De website Crisis.nl die ook informatie verstrekte, was door een storing enige tijd niet bereikbaar. Het noodnummer gaf enige tijd geen gehoor.

DreamUp

Net mijn hondje even buiten gelaten, maar even in de tuin gedaan. Ben er wel bij blijven staan want ze is een schijterd :+ maar heb der voor de zekerheid ook een jasje aan gedaan, en ik met me paraplu, het regent hier namelijk.. vind het nogsteeds een eng idee, zeker sinds ik dit gelezen heb:

Volgens medewerkers is bij het bedrijf 400.000 liter zwaar kankerverwekkende chemisch materiaal opgeslagen. Zij spreken over giftig en bijtende chemicaliën, die het bedrijf verwerkt. Dat bevestigt de politie.

bron daarvan staat ook in het topic.
zit nu te twijfelen of ik morgen naar school durf..

RhealLover

Veerle nou die spoort niet, maar ja wie het wilt inademen ga je gang, o ja vervatten ze vertellen dat het inademen van giftige stoffen op eigen risico was? :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:26

Ze gaan zo de sirene's laten afgaan in de dichtbijzijste plaatsen omdat ze zo'n blusdeken gaan aanbrengen :j.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 05-01-11 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

@neej- mijn reukvermogen is idd buitensporig goed. mss scheelt het ook dat ik a/d waterkant woont. maar ik rook het daarstrax al in rotterdam-ijsselmonde...en bij vlagen is het erger.maar er zijn klachten geweest bij het DCMR vanuit deze hoek, dus mijn neus is de enige niet.zelfs in spijkcity ruiken ze het.

Barbabientje

nou het probleem is dat ze dus wel weten welke stoffen er in die tanks zaten, maar niet hoe ze ontstaan als reactieproduct van de chemische reactie *STOF + VUUR *

VDB

ikke20

hier is de brandweeraflosploeg onderweg. dus brand nog wel goed neem ik aan. is het nu al overgeslagen naar de afvalverwerkingsloods?

hier ook helicopter die die kant opging

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:27

Ik ga toch maar naar mn bed, kijk morgen ochtend wel of ik verantwoord nar school kan of niet :o

_Miistral_

Live televisie, 22:30 zometeen iedereen kijken! weer live beelden van de brand en informatie!

VDB

Heb je een bron waar dit staat? :-)
BraveSpots schreef:
Ze gaan zo de sirene's laten afgaan in de dichtbijzijste plaatsen omdat ze zo'n blusdeken gaan aanbrengen :j.

secricible

"iedere brand heeft giftige stoffen, die zullen neerdalen, maar daar moeten we niet moeilijk over doen"

Weer een lekkere uitspraak van die geweldige burgemeester..

@VDB dat wordt zojuist verteld in de persconferentie

HEY! Ineens voetbal bij journaam 24....
Laatst bijgewerkt door secricible op 05-01-11 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:28

Sjeetje, hoe die burgemeester even verteld dat die schadelijke stoffen vast nog wel naar beneden zullen komen. Alsof het allemaal niks is. Of zo komt het op mij over. :P

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:29

Had al gehoord dat er ook mensen uit sliedrecht hadden gebeld met ademhalingsmoeilijkheden en benauwheidsklachten. Maar de wind staat helemaal niet deze kant op, dus die hebben het gewoon al benauwd als ze het nieuws bekijken |o . Wij wonen aan het water en kijken op dordrecht. Vanuit een grote pijp van de vuilverbranding van dordrecht waar rook uitkomt kunnen wij goed de windrichting in de gaten houden en die gaat dus nog steeds richting de hoekse waard.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:29

VDB schreef:
Heb je een bron waar dit staat? :-)
BraveSpots schreef:

Zeiden ze op de persconferentie :).