Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris_safarii schreef:De AID is wat dit betreft ook niet zuiver bezig, jullie zullen beide mijn tip wel negeren omdat dit te links voor jullie ogen is maar in de Alert!
Je andere punt is overigens totaal niet realistisch. Er is maar een partij die al een aantal jaren de meest overkoepelende gratis reclamecampagne aan het ontwikkelen is en dat is de PVV. De loze uitspraken van Wilders hebben voor zoveel aandacht gezorgd dat hij natuurlijk een stuk minder advertentiekosten hoef te maken. De enkele keer dat hij echt openlijk de pers te woord staat is dit groot nieuws wat natuurlijk veel beter werkt dan tientallen commercials of uithangborden.
Iris_safarii schreef:1: Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat je niks geeft om openheid. Waarom interesseer je je dan überhaupt in politiek. Als je openheid zo onbelangrijk vind dan kun je toch gewoon een keer in de vier jaar naar de stembus lopen en dan de rest van de tijd alle deuren van de tweede kamer dichtgooien zodat het volk totaal geen inzicht heeft? Openheid in de politiek is misschien wel het belangrijkste deel van een democratie, op alle fronten.
Iris_safarii schreef:1: Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat je niks geeft om openheid. Waarom interesseer je je dan überhaupt in politiek. Als je openheid zo onbelangrijk vind dan kun je toch gewoon een keer in de vier jaar naar de stembus lopen en dan de rest van de tijd alle deuren van de tweede kamer dichtgooien zodat het volk totaal geen inzicht heeft? Openheid in de politiek is misschien wel het belangrijkste deel van een democratie, op alle fronten.
Iris_safarii schreef:3: De zogenaamde tirannie stop je niet door de kloof die er al is enkel groter te maken. Verder valt dit natuurlijk te zeggen van ieder geloof. Het aantal moorden dat er al gepleegd is in de naam van het Christendom is ontelbaar. Ook de recente onthullingen rondom ontucht laten duidelijk zien dat we het als het over tirannie en onderdrukking niet zo ver van huis hoeven te zoeken. Weer die dubbele maatstaf waar rechts zo dol op is.
Iris_safarii schreef:4: De landelijke ontevredenheid, werkeloosheid, rechtse uitslagen en fanatiek leider is natuurlijk iets dat jij ook moet zien? Het is nog ver maar laten we er a.u.b. ook ver van weg blijven.
Iris_safarii schreef:5: De PVV vertoont natuurlijk dezelfde verschijnselen die ook binnen de LPF te vinden waren, het is overduidelijk dat beide partijen totaal op hun leider bouwen en net als bij de LPF voorzie ik grote problemen als Wilders wegvalt of in regerende positie toch onstabiel blijkt. De onderlinge meningsverschillen beloven in ieder geval al veel goeds.
Iris_safarii schreef:De mooie bronnen die jullie nu constant aanhalen zijn in feite natuurlijk net zo bevooroordeeld als een AFA of Kafka, dat deze organisaties iets meer binnen de regelgeving blijven en zich wat minder extreem profileren verandert er niks aan dat ook hier de artikelen bol staan van de vooroordelen en vervelende uithalen die vanuit journalistiek oogpunt totaal overbodig zijn en zelfs afbreuk doen aan het artikel.
Dat het voor jullie ook altijd uit een gerespecteerde krant moet komen geeft jullie eenzijdigheid ook al weer heel duidelijk aan. We hoeven niet alleen te denken in organisaties met een verleden en reputatie, deze zijn net zo subjectief, enkel beter in het verbergen. Een individu is tot meer in staat dan jullie hem geven, vreemd vanuit rechts oogpunt
Nicolletje schreef:Iris_safarii schreef:1: Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat je niks geeft om openheid. Waarom interesseer je je dan überhaupt in politiek. Als je openheid zo onbelangrijk vind dan kun je toch gewoon een keer in de vier jaar naar de stembus lopen en dan de rest van de tijd alle deuren van de tweede kamer dichtgooien zodat het volk totaal geen inzicht heeft? Openheid in de politiek is misschien wel het belangrijkste deel van een democratie, op alle fronten.
Hier een artikel uit 2008 over partijfinanciering. http://www.groene.nl/2008/7/transparant ... -modekreet
Gek eigenlijk, dat het nog steeds niet gelukt is die wet erdoor te krijgen maar dat men het wel als kreet roept tégen iemand.
Iris_safarii schreef:3: De zogenaamde tirannie stop je niet door de kloof die er al is enkel groter te maken.
Iris_safarii schreef:Dat het voor jullie ook altijd uit een gerespecteerde krant moet komen geeft jullie eenzijdigheid ook al weer heel duidelijk aan.
Iris_safarii schreef:Je andere punt is overigens totaal niet realistisch. Er is maar een partij die al een aantal jaren de meest overkoepelende gratis reclamecampagne aan het ontwikkelen is en dat is de PVV. De loze uitspraken van Wilders hebben voor zoveel aandacht gezorgd dat hij natuurlijk een stuk minder advertentiekosten hoef te maken. De enkele keer dat hij echt openlijk de pers te woord staat is dit groot nieuws wat natuurlijk veel beter werkt dan tientallen commercials of uithangborden.
joostvangestel schreef:Zo, dat klinkt nogal heftig. En ook nogal deterministisch, zoals van: "het is voorspeld, daar kunnen we niks meer aan doen".
Overigens heb je hier wel een smoking gun tegen de anti-moslim beweging, want wat ze beschrijven zal niemand willen.
En dan kom ik weer bij de hele foute vergelijking: de 25% Duitsers die indertijd op de NSDAP gestemd hebben hadden ook geen gaskamers voor ogen. Wat dat bureau kennelijk doet is de gebeurtenissen uit de jaren 20, 30 en 40 van de vorige eeuw te nemen en deze te projekteren op de jaren 10 van deze eeuw.
Heel griezelig allemaal.
Maar wat bedoel je nou eigenlijk: Het europese volk is bezig met een onomkeerbaar proces dat tot deze nieuwe volkerenhaat leidt, zonder of met de PVV en geestverwanten in andere europese landen, of zijn het juist de leiders die het volk aanzetten tot volkerenhaat?
kanniet schreef:Ik impliceer helemaal niks. Ik zeg dit kei hard als je dat liever hoort. Ze zijn de zwakkere in de sameleving maar hebben zichzelf niet in die positie geplaatst. Mede mogelijk gemaakt door zakenmannen en andere kapitalistische uitbuiters. Geld verdienen over iemand anders rug is natuurlijk veel prettiger dan zelf de handen uit de mouwen te steken.Daarmee impliceer je dat oa moslims de zwakkeren in de samenleving zijn. Nogal denigrerend, vind je niet?