Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:Daphna schreef:van Dale: syn·droom [sindroom] het; o -dromen het geheel van verschijnselen ve ziekte
Zoek maar eens op Stockholm Syndroom, dat praat wat makkelijker.
Of weet je wat dat is?
Angelita schreef:Dus jullie vinden het normaal om aldoor lastig gevallen te worden als vrouw zijnde door islamitische mannen en jongens? Jullie vinden het normaal dat Nederlandse vrouwen worden aangesproken met 'hey schatje ga je met me mee naar huis??' om vervolgens kankerhòer genoemd te worden als je ze verteld dat ze eens normaal moeten doen?
Ik voel me ernstig beledigd door dergelijke opmerkingen, net zoals iedere andere vrouw met trots en eigenwaarde. Ik wil niet zo respectloos aangesproken worden en als dit zo door gaat dan komt er een dag dat ik er één edn gebroken neus bezorg. Het zit me echt tot hier, en het ergste vind ik nog dat andere vrouwen een dergelijk mens (vrouw) beeld goed praten. Dít is namelijk hoe zij over vrouwen denken, dat blijkt aan één stuk door en als je dat niet ziet dan heb je gewoon een bord voor je kop.
Als dat hun cultuur is: prima dat is in theorie niet mijn probleem, maar ik wil niet als ''minderwaardige'' vrouw op zo'n achterlijke, respectloze manier behandeld worden. Ik ben namelijk niet minderwaardig aan hen en verdien minstens zoveel respect als ieder ander. En als ik er niet van gediend ben om schatje genoemd te worden dpor één of andere debiel dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ik daarna nòg meer beledigingen over me heen krijg.
Hoe kunnen jullie dergelijke 'vrouwbeelden' nou goedkeuren???
Angelita schreef:Ik zou zeggen: lees eens terug. Dit gedrag valt allemaal onder hun beeld van de vrouw, en dat beeld van onderdanigheid werd door meerdere bokkers geaccepteerd. Ik schreef dit vooral om men erop te wijzen dat dit precies dat beeld omvat en dat dat beeld dus ook voor nl vrouwen gevolgen heeft.
Angelita schreef:Klopt janesmith, dat moet zeker lastig zijn. Maar dat betekent niey dat wij degene zijn die ons moeten aanpassen of zulke dingen maar moeten accepteren, het betekent alsnog wel dat zíj hun normen en waarden moeten bijschaven.
Nicolletje schreef:Beetje jammer dat de discussie nu dood valt op deze manier.
Mijn mening is met het Stockholm Syndroom gooien (suggestief) is net zo doodbloedend voor een discussie als met Hitler o.i.d. gaan gooien...
Ik begrijp wel waarom Nederlandse mensen (voornamelijk meisjes -gek genoeg zou je in de 1e instantie zeggen) moslim worden.
Ik zou het zelf alleen niet kunnen en ook niet willen in Nederland.
janesmith schreef:Nicolletje schreef:Beetje jammer dat de discussie nu dood valt op deze manier.
Mijn mening is met het Stockholm Syndroom gooien (suggestief) is net zo doodbloedend voor een discussie als met Hitler o.i.d. gaan gooien...
Ik begrijp wel waarom Nederlandse mensen (voornamelijk meisjes -gek genoeg zou je in de 1e instantie zeggen) moslim worden.
Ik zou het zelf alleen niet kunnen en ook niet willen in Nederland.
Mijn vermoeden wat het Stockholm syndroom betreft, geldt niet alleen voor Moslima's. Daar schaar ik alle vrouwen onder die zich vrijwillig in een keurslijf laten persen uit geloofsovertuiging. Van jongs af aan worden ze geïndoctrineerd door gewoontes die ze als normaal gaan ervaren, terwijl het objectief gezien pure discriminatie is.
Rebeccatjuh schreef:janesmith schreef:
Mijn vermoeden wat het Stockholm syndroom betreft, geldt niet alleen voor Moslima's. Daar schaar ik alle vrouwen onder die zich vrijwillig in een keurslijf laten persen uit geloofsovertuiging. Van jongs af aan worden ze geïndoctrineerd door gewoontes die ze als normaal gaan ervaren, terwijl het objectief gezien pure discriminatie is.
Maar wat dan als ze zich op latere leeftijd bekeerd hebben?
Is de verklaring dan dat er een dominant vaderfiguur aanwezig is geweest?
Citaat:Mijn vermoeden wat het Stockholm syndroom betreft, geldt niet alleen voor Moslima's. Daar schaar ik alle vrouwen onder die zich vrijwillig in een keurslijf laten persen uit geloofsovertuiging. Van jongs af aan worden ze geïndoctrineerd door gewoontes die ze als normaal gaan ervaren, terwijl het objectief gezien pure discriminatie is.
FaberSmid schreef:Citaat:Mijn vermoeden wat het Stockholm syndroom betreft, geldt niet alleen voor Moslima's. Daar schaar ik alle vrouwen onder die zich vrijwillig in een keurslijf laten persen uit geloofsovertuiging. Van jongs af aan worden ze geïndoctrineerd door gewoontes die ze als normaal gaan ervaren, terwijl het objectief gezien pure discriminatie is.
Dus zo alle geloven, ook een christelijke politieke partij die zich hier aan schuldig doet maken? Had de rechter geen uitspraak gedaan over dat vrouwen kiesrecht gegeven moet worden en pas geleden weer uitspraak dat vrouwen niet geweigerd mogen worden? Maar die nederlandse vrouwen zullen daar geen gebruik van maken, die weten niet beter? Is dat typisch nederlands waar u trots op bent?
shilady schreef:Hermelientje schreef:God is altijd een man dus die ziet vrouwen als goedkope arbeidskrachten, net als de meeste andere mannen.
en het is nog steeds zo vrouwen verdienen minder dan de man op dezelfde functie
Citaat:Dan gebeurt dat vaak vanwege dat ze in het huwelijk stappen.... .....
janesmith schreef:Daphna schreef:Wat jij niet in ziet is, dat er een verschil is tussen gelijk zijn, en anders zijn. De vrijheid waar voor gevochten is, is dat dit anders zijn geen belemmering moet mogen zijn in mogelijkheden te kunnen kiezen, zonder daardoor benadeeld te worden.
Dat is precies wat ze allemaal zeggen. De katholieken, Christenen, Joden, Gereformeerden, Moslims, allemaal gebruiken ze ditzelfde excuus om goed te praten dat vrouwen gediscrimineerd en onderdrukt worden. Wat de mannen of het geloof ook van ze vragen, ze zeggen allemaal dat ze het goed vinden en vrijwillig doen. Doet mij heel erg aan het Stockholm syndroom denken. Misschien is dat het ook wel.
Teddy321 schreef:janesmith schreef:
Dat is precies wat ze allemaal zeggen. De katholieken, Christenen, Joden, Gereformeerden, Moslims, allemaal gebruiken ze ditzelfde excuus om goed te praten dat vrouwen gediscrimineerd en onderdrukt worden. Wat de mannen of het geloof ook van ze vragen, ze zeggen allemaal dat ze het goed vinden en vrijwillig doen. Doet mij heel erg aan het Stockholm syndroom denken. Misschien is dat het ook wel.
Als je even googled, zul je ontdekken dat het Stockholm syndroom iets heel anders is!
Daphna schreef:Je bizarre beeld over de islam, als een geestelijke ziekte in die koppies, maakt blijken dat we ons inderdaad laten opstoken en uitspelen.
Ik reageer niet verder in dit topic, gezien ik niet als serieuze discussie partner kan worden gezien. Mocht iemand meer willen weten over mijn visie als moslima op de islam, en dan met name over vrouwenrechten in de islam, dan vertel ik daar graag per pb over.