Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Dat het in Noorwegen goedgaat zegt niet zo heel veel, die kunnen zowat alles betalen vanuit de olie die ze winnen. Noorwegen is nu eenmaal een groot olie exporterend land. Ga je de ontwikkeling van het BNP van de scandinavische landen met bijvoorbeeld Nederland vergelijken, dan doen ze het niet zo goed.
De onderstaande cijfers zijn procentueel in verhouding tot het gemiddelde BNP van de EU:
Zweden had in 2000 nog een BNP dat in verhouding met het europese gemiddelde op 128% stond en is weggezakt in 2009 naar 120%
Denemarken had in 2000 nog een BNP van 132 t.o.v. het europese gemiddelde en is weggezakt naar 117% in 2009
Noorwegen had in 2000 nog een BNP van 165% t.o.v. het europese gemiddelde en dat is met dank aan de olie gestegen naar 177% in 2009
Nederland had in 2000 nog een BNP van 134% en dat is gedaald naar 130%
Dat de landen dalen is niet zo gek, de nieuwe EU lidstaten groeien in verhouding veel harder, omdat die van een hele grote achterstand komen. Maar het is duidelijk te zien dat zowel Zweden als Denemarken achterblijven t.o.v. Nederland. De cijfers komen trouwens van het CBS.
sarabande schreef:janesmith schreef:Jij blijft net zo hopen, he Sarabande. We zullen zien. Ik hoop dat het vlug gebeurt allemaal, want des te vlugger zit zo'n kabinet des te sneller valt het weer.
De ware PVVer, dat moet ik je nageven.
Andre Krouwel schreef:De kabinetten van VVD, PvdA en D66 kenden een succesvolle periode, maar werd uiteindelijk 'aan stukken gescheurd' door Pim Fortuyn. "Dat gevaar dreigt met de PVV nu opnieuw", zegt Krouwel. "Wilders gaat hoogtijdagen beleven in de Kamer."
Andre Krouwel schreef:Het pleidooi van 'tusseninformateur' Tjeenk Willink om de politieke leiders van de coalitiepartijen uit het kabinet te houden, is naief
Laika schreef:uh uh uh uh nnnnou vvvoor zozozover ik het kan lezen niet nee
janesmith schreef:Openlijk melden zich steeds meer VVD prominenten die tegen een Paars+ zijn.
Paars Plus doet volgens Van Schie geen recht aan de kiezer die heeft gekozen „voor rechtse oplossingen in kwesties op het gebied van immigratie, integratie en criminaliteitsbestrijding".
Omdat een coaltie met D66 en CDA een Kamermeerderheid ontbeert, geniet daarom een coalitie met PVV en CDA zijn voorkeur.
Wetenschappelijk directeur VVD ziet liever een coalitie met de PVV.Laika schreef:uh uh uh uh nnnnou vvvoor zozozover ik het kan lezen niet nee![]()
![]()
janesmith schreef:Weer een geval waar de PVV veel stemmen door zal krijgen. Als hij slim is gaat hij kamervragen stellen en wordt dit bekend in heel Nederland. Net zo lang tot heel Nederland wakker wordt en eindelijk ziet wat er aan het gebeuren is in ons land.
Marokkanen plegen coup bij Haagse voetbalclub
janesmith schreef:Ben ik al ingehaald door de actualiteit.
Kamervragen over Marokkaanse coup voetbalclub
Vragen van de leden Fritsma, van Klaveren en Sharpe (allen PVV) aan de minister voor wonen, wijken en integratie en van volksgezondheid, welzijn en sport
1.) Heeft u kennis genomen van het artikel 'marokkaanse leden plegen coup bij haagse voetbalclub'*?
2.) Ontvangt voetbalclub gsc esdo op enige wijze subsidie? Zo ja, hoeveel en met welk doeleinde?
3.) Deelt de minister de opvatting van de pvv dat er sprake is van islamisering van het haagse amateurvoetbal nu blijkt dat er geen karbonaadjes meer kunnen worden besteld, etiketten van sterke drank en biertap worden afgeplakt en zelfs vrouwelijke vrijwilligers niet uitgenodigd worden voor het feest ter afsluiting van het voetbalseizoen bij deze haagse voetbalclub? Zo neen, waarom niet?
4.) In hoeverre is de minister van mening dat er met deze coup sprake is van een positieve ontwikkeling voor wat betreft de integratie van marokkanen in de nederlandse samenleving?
PVV stelt kamervragen over coup Haagse voetbalclub
Bron: Elsevier
Alane schreef:Geweldig dit.....
een vooringenomen site slingerd iets van een gefrustreerde voetbalverenigingslid op het internet en daar willen ze dan kamervragen over stellen???
tssskkkk.... Dan heb ik ook nog wel een paar namen van voetbalverenigingen, waar zelfs familieleden aangemeld werden zodat er medestemmers waren....
Krijgt de PVV ook subsidie? om daarmee democratie weg te cijferen? PVV kan zo beter PTV gaan heten.
en dat vanwege karbonades in een sportkantine
een vooringenomen site slingerd iets van een gefrustreerde voetbalverenigingslid op het internet en daar willen ze dan kamervragen over stellen???
tssskkkk.... Dan heb ik ook nog wel een paar namen van voetbalverenigingen, waar zelfs familieleden aangemeld werden zodat er medestemmers waren....
Krijgt de PVV ook subsidie? om daarmee democratie weg te cijferen? PVV kan zo beter PTV gaan heten.
Professor schreef:Iedere politieke Partij in Nederland krijgt subsidie, dus ook de PVV.
Eigenlijk zonde van het geld, kunnen wij ons besparen.
Hermelientje schreef:Professor schreef:Iedere politieke Partij in Nederland krijgt subsidie, dus ook de PVV.
Eigenlijk zonde van het geld, kunnen wij ons besparen.
Ze hebben er recht op maar dat wil niet zeggen dat ze het ook krijgen. Dan moet je je namelijk openheid van zaken geven over je financiën en dat wil Wilders echt niet, die heeft heel wat te verbergen.