superwoman schreef:Krips schreef:Ik weet niet wat jou bron is?Maar het economisch beleid is wel heel goed geformuleerd en ze zijn bijvoorbeeld de banen kampioen, de berekeningen van het partijprogramma was heel positief. Wat een verkeerd idee is dat duurzaamheid en economie een keuze moet zijn. Maar GL laat zien dat duurzaamheid juist ook economische voordelen kan opleveren en dat het zeker samengaat!
Dat over die windmolens. Heel mooi geformuleerd van Rutte, tikkeltje populistisch. Maar ik weet daar niet genoeg van om daar nu iets over te zeggen. En zo'n one-liner ga ik mijn standpunt niet op baseren. Ik ga even googlen, of misschien kun jij uitleggen hoe dat precies zit. Want het lijkt me sterk
De energie die de windmolens opleveren is dus niet genoeg om ze uit de kosten te halen, simpel
Ik vond haar beleid niet top. Zover ik had begrepen wil zij het fille-probleem oplossen door de belasting op auto-rijden te verhogen. Hierdoor pak je de economie op de verkeerde manier aan, want mensen hebben die auto nodig om geld te verdienen en zelf uit te geven. (denk aan vakantie, dagjes weg, boodschapen etc)
Zelfs over de Co2 uitstoot is niet iedere "wetenschapper" het eens. De 1 zegt slecht en de ander zegt dat het totaal niet slecht is en we het zelfs nodig hebben voor de landbouw omdat er meer mensen zijn, moet er ook meer groente worden verbouwd. Ook nog het verhaal met de klimaatverandering, dit was voor de mens ookal bezig.
Zo ook het voorbeeld met de zure regen in de jaren 80, was imo bangmakerij en een melkkoe.
De belasting op auto rijden is inderdaad de kilometer heffing. En dit gaat niet om een verhoging van de kosten voor autorijden maar om een hervorming van de wegenbelasting. De vervuiler betaald. Heel erg veel mensen zullen zelfs goedkoper uit zijn. En de bereikbaarheid knapt er enorm van op.
Over de windmolens zijn de meningen overigens verdeeld. Ik heb even gegoogled:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl
Wat is dat toch met dat eeuwige complotdenken? Waarom zou er een probleem zijn 'bedacht'? We hebben in Nederland ineens 16 miljoen milieudeskundige. Ik denk dat dat er een probleem is niet zo omstreden is, maar dat de grote van het probleem vooral de discussie vormt.