wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:26

superwoman schreef:
Krips schreef:
Ik weet niet wat jou bron is? :) Maar het economisch beleid is wel heel goed geformuleerd en ze zijn bijvoorbeeld de banen kampioen, de berekeningen van het partijprogramma was heel positief. Wat een verkeerd idee is dat duurzaamheid en economie een keuze moet zijn. Maar GL laat zien dat duurzaamheid juist ook economische voordelen kan opleveren en dat het zeker samengaat!

Dat over die windmolens. Heel mooi geformuleerd van Rutte, tikkeltje populistisch. Maar ik weet daar niet genoeg van om daar nu iets over te zeggen. En zo'n one-liner ga ik mijn standpunt niet op baseren. Ik ga even googlen, of misschien kun jij uitleggen hoe dat precies zit. Want het lijkt me sterk :)

De energie die de windmolens opleveren is dus niet genoeg om ze uit de kosten te halen, simpel
Ik vond haar beleid niet top. Zover ik had begrepen wil zij het fille-probleem oplossen door de belasting op auto-rijden te verhogen. Hierdoor pak je de economie op de verkeerde manier aan, want mensen hebben die auto nodig om geld te verdienen en zelf uit te geven. (denk aan vakantie, dagjes weg, boodschapen etc)
Zelfs over de Co2 uitstoot is niet iedere "wetenschapper" het eens. De 1 zegt slecht en de ander zegt dat het totaal niet slecht is en we het zelfs nodig hebben voor de landbouw omdat er meer mensen zijn, moet er ook meer groente worden verbouwd. Ook nog het verhaal met de klimaatverandering, dit was voor de mens ookal bezig.

Zo ook het voorbeeld met de zure regen in de jaren 80, was imo bangmakerij en een melkkoe.

De belasting op auto rijden is inderdaad de kilometer heffing. En dit gaat niet om een verhoging van de kosten voor autorijden maar om een hervorming van de wegenbelasting. De vervuiler betaald. Heel erg veel mensen zullen zelfs goedkoper uit zijn. En de bereikbaarheid knapt er enorm van op.

Over de windmolens zijn de meningen overigens verdeeld. Ik heb even gegoogled:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl

Wat is dat toch met dat eeuwige complotdenken? Waarom zou er een probleem zijn 'bedacht'? We hebben in Nederland ineens 16 miljoen milieudeskundige. Ik denk dat dat er een probleem is niet zo omstreden is, maar dat de grote van het probleem vooral de discussie vormt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:26

_San87_ schreef:
Ariebombarie schreef:

ok, ok.... als jij het algehele beeld ziet he. wat is iemand zoals mijn vriend dan (in NL geboren, beheerst NL taal vloeiend, volledig en beter dan de taal die op zn paspoort staat)? algeheel beeld gezien he.

Een Nederlander :)

ga jij eens ff met Wilders praten dan ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:27

_San87_ schreef:
Ariebombarie schreef:

ik miep niet, ik geef alleen mijn mening.
iemand anders was aan het miepen.
het enige wat ik deed, was het woord 'buitenlander' definieren

Ik zag het, sorry daarvoor.

appologies accepted... now kiss my feet :Y) :+ ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:29

Heino schreef:
Wat mij ergert (ik begon met "miepen") is dat het oorspronkelijke Nederland als ideaal ziet, maar zijn lekkers (:') ) wel van ver haalt.

Het oorspronkelijke Nederland is ook ideaal. Het Nederland zonder die halfbakken zakkenwassers zonder een greintje lef in de donder. Het Nederland waar het niet mogelijk was een moord te plegen en na drie dagen weer op straat te staan. Het Nederland waar één bevolkingsgroep niet altijd de boventoon voert in berichten over discriminatie. Waar de meeste criminelen niet uit een bepaalde bevolkingsgroep komen, waar de hele bevolking gewoon de Nederlandse taal netjes beheerst.

Je moet het algehele beeld zien.[/quote]
Ik herken jou typering van Nederland nu, en in de geschiedenis niet? Wanneer was dat dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:29

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:
Het oorspronkelijke Nederland is ook ideaal. Het Nederland zonder die halfbakken zakkenwassers zonder een greintje lef in de donder. Het Nederland waar het niet mogelijk was een moord te plegen en na drie dagen weer op straat te staan. Het Nederland waar één bevolkingsgroep niet altijd de boventoon voert in berichten over discriminatie. Waar de meeste criminelen niet uit een bepaalde bevolkingsgroep komen, waar de hele bevolking gewoon de Nederlandse taal netjes beheerst.

Je moet het algehele beeld zien.

overigens, sorry, heeft het oorspronkelijke nederland vroegah (toen het nog oorspronkelijk was) zelf buitenlanders gechartert als werkimmigranten. hadden ze toen echt bedacht dat ze die mensen zonder pardon, na het opstarten van een eigen leven hier, zonder pardon weer 'naar huis' konden sturen? :) Nederland heeft zichzelf wel zo in een lastige positie gebracht. vergeet neit dat de mensen van toen (spanjaarden, molukkers, etc) hebben helpen bouwen aan de nederlandse economie...

Daar sla je de spijker op zijn kop ja. Als WERK immigranten, deze mensen hebben geholpen te bouwen aan een nieuwe samenleving (heel Amerika bestaat uit werkimmigranten), zij hebben de taal geleerd zijn geintegreerd, maar voelen niet de noodzaak bij iedere wissewas DISCRIMINATIE te schreeuwen, terwijl de Moslim bij mij om de hoek mij laatst zei dat 'Omdat ik Nederlandse ben ik wel rascist moest zijn' waarop ik antwoorde 'dat ik er ook niet per definitie vanuit ging dat hij een tasjesdief is omdat hij Moslim is'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:30

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

Ik zag het, sorry daarvoor.

Don't push your luck, anders maak ik je vriend buitenlander :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:30

de moslim bij jou om de hoek moet je ook niet algemeniseren met alle nederlandse moslims....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:31

_San87_ schreef:
Ariebombarie schreef:

Don't push your luck, anders maak ik je vriend buitenlander :P

och, dat issie toch al... en lekker ook trouwens :9
omg, ben ik nu hetzelfde als wilders?? aangezien ik lekkers ook van ver haal??
o wacht nee, het is net andersom hahahahahhahhaa ik werd van ver gehaald :oo :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:32

Ariebombarie schreef:
de moslim bij jou om de hoek moet je ook niet algemeniseren met alle nederlandse moslims....

Ik ben niet de enige die dit soort situaties meemaakt :) En ik ben ook niet voor het veralgemeniseren van de Moslimbevolking, maar vooralsnog liegen de cijfers niet.

En, nu ik lees dat jij van ver bent gehaald mag ik dan vragen waar je woont? Of waar je vandaan komt :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:34

_San87_ schreef:

Je moet het algehele beeld zien.

Wat is in godsnaam het oorspronkelijke Nederland?

Je moet inderdaad het gehele beeld zien, kan jij daar even mee starten? Zie nu nog een beperkt beeld.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:36

ik kom uit nederland en woon in spanje :) dus ja, ik ben zo'n buitenlander ;)

tuurlijk ben je niet de enige die dit soort situaties mee maakt, ik heb genoeg gezien in amsterdam west, waar het echt de spuitgaten uit loopt (van wat ik zelf heb meegemaakt). maar je haalt nu weer cijfers aan, iets wat een algemeen beeld laat zien.

ikzweerje :P , hier in barcelona gaat het er zo gemoedelijk aan toe tussen alle bevolkingsgroepen. iedereen laat elkaar in zn waarde.

Ariebombarie

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:39

omg, moet overigens nog wel vermelden dat ik ergens ook nog belgisch bloed heb... :oo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:44

Ariebombarie schreef:

tuurlijk ben je niet de enige die dit soort situaties mee maakt, ik heb genoeg gezien in amsterdam west, waar het echt de spuitgaten uit loopt (van wat ik zelf heb meegemaakt). maar je haalt nu weer cijfers aan, iets wat een algemeen beeld laat zien.

ikzweerje :P , hier in barcelona gaat het er zo gemoedelijk aan toe tussen alle bevolkingsgroepen. iedereen laat elkaar in zn waarde.

Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat het jou in dat geval kan schelen als Wilders aan de macht komt? :P Niet dat ik je mening niet respecteer of waardeer.

En inderdaad, cijfers laten een algemeen beeld zien, maar er met het algemene beeld al iets mis is, dan gaan we toch de verkeerde kant op?

fransje23 schreef:

Je moet inderdaad het gehele beeld zien, kan jij daar even mee starten? Zie nu nog een beperkt beeld.

Ik hoef je toch niet de geschiedenis van Nederland te leren? Oorspronkelijk is misschien het verkeerde woord, maar de koers die we op zijn gevaren is imo de verkeerde, die van zakkenwassers en draaikonten zonder durf tot aanpakken.

Ik voel mij niet geroepen momenteel mijn beeld helemaal uiteen te zetten op Bokt. Daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit, maar de zaken die ik aanhaalde zijn imo een begin tot een betere samenleving, en dat geldt dan voor iedereen, Nederlander, Duitser, Irakees, Turk, you name it.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:45

Ariebombarie schreef:
omg, moet overigens nog wel vermelden dat ik ergens ook nog belgisch bloed heb... :oo

Gij, gij... BUITENLANDER }>

Ik heb Duits bloed. Maar dat mag, want volgens het Volkslied zijn wij van Duitschen bloed.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:47

nou, ik kan allebei de kanten wel inzien eigenlijk.
en nee ik zou het niet tof vinden als wilders aan de macht komt, want ben het met zijn meeste punten níet eens ;)

ik vind je overigens best regelmatig met weinig respect naar mensen hier reageren. misschien iets om in je achterhoofd te houden :)

Rennie89

ik heb tjechoslowaaks/israelisch bloed, word ik dan ook gezien als een buitenlander? := lol

Ik vind dat woord zooooo... `onvriendelijk´ :') dan sluit je iemand dus buiten in mijn ogen

Ariebombarie

_San87_ schreef:
Ariebombarie schreef:

Ik heb Duits bloed. Maar dat mag, want volgens het Volkslied zijn wij van Duitschen bloed.

dat zijn de ergsten :Y)
o dammit, mag nu zeker niet algemeniseren :)

Krips

_San87_ schreef:
Ariebombarie schreef:

Ik vraag me nu eigenlijk wel af wat het jou in dat geval kan schelen als Wilders aan de macht komt? :P Niet dat ik je mening niet respecteer of waardeer.

En inderdaad, cijfers laten een algemeen beeld zien, maar er met het algemene beeld al iets mis is, dan gaan we toch de verkeerde kant op?

fransje23 schreef:

Ik hoef je toch niet de geschiedenis van Nederland te leren? Oorspronkelijk is misschien het verkeerde woord, maar de koers die we op zijn gevaren is imo de verkeerde, die van zakkenwassers en draaikonten zonder durf tot aanpakken.

Ik voel mij niet geroepen momenteel mijn beeld helemaal uiteen te zetten op Bokt. Daar ben ik zelf nog niet helemaal over uit, maar de zaken die ik aanhaalde zijn imo een begin tot een betere samenleving, en dat geldt dan voor iedereen, Nederlander, Duitser, Irakees, Turk, you name it.

Maar vanaf welk moment is dat dan dat we de verkeerde koers op zijn gevaren? En wat was dan de ideale samenleving? De verzuilde maatschappij?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:48

lifaya schreef:
ik heb tjechoslowaaks/israelisch bloed, word ik dan ook gezien als een buitenlander? := lol

Ik vind dat woord zooooo... `onvriendelijk´ :') dan sluit je iemand dus buiten in mijn ogen

ja, en dat wilwilwilderwilders.
god, komt bijna mn strot niet uit :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:52

Krips schreef:
Maar vanaf welk moment is dat dan dat we de verkeerde koers op zijn gevaren? En wat was dan de ideale samenleving? De verzuilde maatschappij?

De ideale samenleving is waar mensen met wederzijds respect met elkaar omgaan <3

Ik kan niet precies vertellen wanneer het fout is gegaan, dan moet ik de geschiedenisboeken erop naslaan en die heb ik niet bij de hand.

En voor de duidelijkheid: Ik heb nergens gezegd dat ik het met Wilders eens ben. En het is ook niet mijn bedoeling respectloos over te komen, ik heb een bepaalde manier van uitdrukken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:53

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

dat zijn de ergsten :Y)
o dammit, mag nu zeker niet algemeniseren :)

De makers van de New Beetle ;(

Oh, het is bijna vier uur. Tijd om naar huis te gaan. Discussieer ze allen :*
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-06-10 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:55

Duitsers... bah.... waar zijn ze goed voor? :') het enige dat ze kunnen is een douche maken :+

:') (ja generaliseren he :P Tuurlijk is het een grapje, maar probeer in de styl van wilders te blijven :') )

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:55

_San87_ schreef:

new beetle is suf :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:56

lifaya schreef:
Duitsers... bah.... waar zijn ze goed voor? :') het enige dat ze kunnen is een douche maken :+

:') (ja generaliseren he :P )

En donders goede auto's.

Ariebombarie schreef:
_San87_ schreef:

new beetle is suf :P

Waarom denk je dat ik er een ;( achter heb gezet? :P
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-06-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:56

_San87_ schreef:
Krips schreef:

De ideale samenleving is waar mensen met wederzijds respect met elkaar omgaan <3

Ik kan niet precies vertellen wanneer het fout is gegaan, dan moet ik de geschiedenisboeken erop naslaan en die heb ik niet bij de hand.

En voor de duidelijkheid: Ik heb nergens gezegd dat ik het met Wilders eens ben. En het is ook niet mijn bedoeling respectloos over te komen, ik heb een bepaalde manier van uitdrukken.

Volgens mij is dat fout gegaan met Wilders. Een verzuilde samenleving is namelijk geen samenleving van wederzijds respect. Na de verzuiling groeide de samenleving meer naar elkaar toe. Nu raakt de samenleving juist weer verdeeld.