Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:55

suze_ schreef:
elan dat vond ik ook over die drugs..
die coffeeshop zei hij eerst kwam daar bijna nooit en erna was het nooit.. geef gewoon toe dat je wel eens een blowtje rookt.
dat maakte het dus voor mij 'ongeloofwaardiger' en dat hij het verhaal mooier maakte.

maar goed al met al is het allemaal eigenlijk gewoon heel verdrietig.

janine nee dat zijn echt twee totaal verschillende ziektes.

Ik vond dit:
Citaat:
Profiel Daders MBP

De meeste daders lijden aan ernstige persoonlijkheidsproblematiek met een duidelijke narcistisch en/of Borderline karakter (borderline is kort gezegd: een beeld tussen neurose en psychose in)
Soms lijden ze aan somatisatiestoornis (psychische problemen omzetten naar lichamelijke)
Bij een aantal beginnen de problemen pas tijdens de zwangerschap. Mogelijk speelt de zwangerschap een rol in de desintegratie van mensen die al een weinig geïntegreerde of een labiele persoonlijkheid hadden voor de zwangerschap
Volgens weer andere auteurs zijn er geen directe aanwijzingen dat de mishandeling tijdens een psychose of een verlaagd bewustzijn wordt gepleegd.

http://www.mensensamenleving.infonu.nl

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:56

Elan schreef:
@ Janine, ik vind het gemiste punten van de programmamakers. Als ik een dergelijk programma neerzette, zou ik dat die bewijzen laten zien, dan heb je iedereen toch gelijk overtuigd? Ik geloof het wel, maar het zou mooi zijn als ze dat lieten zien. Volgens mij interpreteer jij mij precies andersom, ik vind het juist mooi dat deze bewijzen er zijn! Zou alleen perfect zijn als ze dat hadden laten zien. Nu si het alleen nog maar mondeling toegezegd.

Aaah okee :)
Dan heb ik het inderdaad verkeerd geinterpreteerd.
Ik heb nog niet eerder een docu van deze maker gezien, maar ik begreep dat ze meestal erg indrukwekkend waren...

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:57

We wachten de rechtzaak wel gewoon af...

@ janine: ik sluit me helemaal bij je aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:57

Indra schreef:
Mooi, hij heeft aangifte gedaan! Laat het ze maar uitzoeken in de rechtbank!!

Mooie docu, wat ik alleen jammer vond was idd van de drugs. Peter zei dat er wel een wietplantage in zijn huis was.

Waarom moet een teler ook gebruiker zijn? :P
Mijn vader heeft een collega die niet gebruikt, maar wel een klein zakcentje (met toegestane hoeveelheid) bijverdiend...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:58

Trennie schreef:
We wachten de rechtzaak wel gewoon af...

@ janine: ik sluit me helemaal bij je aan.

Als in dat MBP en Borderline samenkunnen zoals ik heb gevonden op het internet. Of de rest?
Jij bent een kenner, ik ben erg nieuwsgierig of het mogelijk is...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:58

@Cyntje, ik heb alle drie de boeken gelezen maar er geen cent aan uitgegeven. Of nou ja, mijn bibliotheek-abo misschien :+
@Indra, hij heeft schulden, dus misschien uit nood een plantage in huis gezet. Dat doen meer mensen, en ja, dat is idd strafbaar.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:59

Cayenne schreef:
@Cyntje, ik heb alle drie de boeken gelezen maar er geen cent aan uitgegeven. Of nou ja, mijn bibliotheek-abo misschien :+

Ik heb het eerste deel ook via iemand anders gelezen maar wilde laatst zelf het vervolg kopen, gelukkig ben ik voor een ander boek gezwicht ;)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:02

Janine1990 schreef:
Indra schreef:
Mooi, hij heeft aangifte gedaan! Laat het ze maar uitzoeken in de rechtbank!!

Mooie docu, wat ik alleen jammer vond was idd van de drugs. Peter zei dat er wel een wietplantage in zijn huis was.

Waarom moet een teler ook gebruiker zijn? :P
Mijn vader heeft een collega die niet gebruikt, maar wel een klein zakcentje (met toegestane hoeveelheid) bijverdiend...

Enig idee hoeveel mensen hun hoop zetten op snel en gemakkelijk geld verdienen met een thuisplantage op het moment dat zij schulden hebben?

Het blijft een domme oplossing, maar het is redelijk laagdrempelig en in verhouding tot de verdiensten weinig risico's in pakkans en straffen.
En er zijn veel mensen die dan voor de bijl gaan als ze schulden hebben.
Dus zo raar vind ik het nog niet eens dat hij dit heeft gedaan.
Wel dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:02

janine ik weet wat borderline is, mijn moeder heeft dat :)

maar dat Munhausen syndroom (iemand anders noemde net de juiste naam) is heel iets anders.

edit. ik begrijp ook niet precies wat je er mee wilt? wil je zeggen dat Maria borderline zou kunnen hebben?
er zijn zoveel psychische stoornissen.. dat is onmogelijk om zo even van iemand te zeggen..

Saskiaatje

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:05

Volgens mij was dat een hersenspinsel dat haar moeder misschien dat Munchausen-proxy heeft?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:06

Saskiaatje schreef:
Volgens mij was dat een hersenspinsel dat haar moeder misschien dat Munchausen-proxy heeft?

Jij gaat door voor de koelkast!
Ik had het niet beter kunnen formuleren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:06

ow Maria heeft dat gezegd over haar moeder? bedoelen jullie dat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:07

Nee Suze, haar moeder heeft borderline, vandaar mijn hersenspinsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:09

oke dan begreep ik het toch goed dat je die 2 combineerde, maar dan bij haar moeder en niet bij Maria.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:11

bingo ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:12

Helemaal juist ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:13

ik begrijp alleen nog niet zo de relevantie van de borderline van haar moeder en waarom janine dat andere syndroom erbij hersenspinselt t.o.v. het 'gedrag' van Maria. :)

verklaart u nader :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:15

suze_ mensen met Munchhausen By Proxy die doen alsof hun kind erg ziek is of iets heel ergs heeft meegemaakt om daarmee aandacht te krijgen.. En voila daar heb je Lucie Mosterd met een dochter van lichte zeden.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:15

Ik noemde alleen de goede naam van het syndroom om iemand op weg te helpen hier...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:16

Precies en die kinderen gaan op een gegeven moment ook echt geloven in wat hun moeder zegt. (beetje kromme vergelijking, maar denk aan Sinterklaas, als je ouders zeggen dat die bestaat, geloof je dat ook!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:16

Cayenne schreef:
Elan schreef:
Ben ik nou de enige die de kriebels kreeg van zijn gefakete tranen?

Hoe weet jij dat ze gefaked waren? Ze kwamen juist oprecht over.
De waarheid zal heus ergens in het midden liggen, alleen heeft het voor de een ernstigere gevolgen dan voor de ander. Je zult maar worden beschuldigd van verkrachting, mensenhandel en moord...

ze kwamen op jou terecht over....

:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:17

suze_ schreef:
ik begrijp alleen nog niet zo de relevantie van de borderline van haar moeder en waarom janine dat andere syndroom erbij hersenspinselt t.o.v. het 'gedrag' van Maria. :)

verklaart u nader :D ;)

Nee, Munchhausen by Proxy is dat syndroom waarbij moeder hun kinderen fysieke ziekten aanpraten, tegenover artsen etc. om zo aan hun aandacht te komen.
Maar dan is het ook wel mogelijk om je kind (die ook aanleg voor dergelijke dingen lijkt te hebben, als ik Maria een beetje in probeer te schatten) dit soort dingen aan te praten, om er zelf ook van te profiteren...
De meeste MBP-ers hebben een duidelijk narcistisch en/of Borderline karakter.
Vandaar dat ik het die kant wat op stuurde...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:18

Menino schreef:
Cayenne schreef:
Elan schreef:
Ben ik nou de enige die de kriebels kreeg van zijn gefakete tranen?

De waarheid zal heus ergens in het midden liggen, alleen heeft het voor de een ernstigere gevolgen dan voor de ander. Je zult maar worden beschuldigd van verkrachting, mensenhandel en moord...

Ik spreek meestal voor mezelf, tenzij ik anders zeg :+
Op jou kwam het niet oprecht over? Ik ben benieuwd naar je redenering :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:18

breezy302 schreef:
suze_ mensen met Munchhausen By Proxy die doen alsof hun kind erg ziek is of iets heel ergs heeft meegemaakt om daarmee aandacht te krijgen.. En voila daar heb je Lucie Mosterd met een dochter van lichte zeden.

ja ik weet wat MPB inhoud :j
ik wist echter niet dat Lucie Mosterd dit heeft gedaan.
ik zal eerlijk zeggen dat ik die boeken niet heb gelezen.. sta er 'fris' in :+
is die moeder dan begonnen met alles naar buiten brengen? of denkt/weet men dat zij samen alles hebben overdreven i.p.v. dat de moeder haar dochter op haar woord gelooft?

edit: als Lucie MPB heeft, dan moeten er toch wel eerdere signalen zijn hiervan? (toen Maria jonger was met bijv. veel naar de HA zijn geweest e.d.?)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-05-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:20

Menino schreef:
Cayenne schreef:

Om realistisch ergens naar te kijken, en een oprecht beeld te krijgen/vormen (zoals Cayenne heeft gekregengevormd), moet je wel openstaan voor beide verhalen. Volgens mij staat Cayenne daar wel voor open, als ik het zo even heb gelezen. Ze is toch best kritisch naar beide kanten toe.