Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Sandeman

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:50

Ben op me werk al zoo vaak uitgescholden door Marrokaanse jongelui....kan ik dat ook ergens melden

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:50

Sandeman: sorry, maar als jij bepaalde uitspraken van Springert niet beledigend/discriminerend vind dan kan ik dat ook niet aan je verstand brengen. Ik heb geen zin in een discussie over de ernst van die uitspraken, daar kunnen andere mensen zich heel goed over buigen (met het wetboek ernaast)

Springert, je blijft maar bezig hè? Ik hoop voor je dat je de voldoening vindt die je blijkbaar uit dit soort opmerkingen moet halen.

Ja Sandeman, dat kan je ergens melden.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:53

En wordt daar wat meegedaan. Want wij bellen beveiliging als we overlast hebben, maar dat helpt ook niet veel, behalve dat de jongelui gaan dreigen en noem maar op.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:57

Sandeman schreef:
Ben op me werk al zoo vaak uitgescholden door Marrokaanse jongelui....kan ik dat ook ergens melden

Maar wat is dan volgens jou de reden dat deze marrokaanse jongeren zich misdragen? Is dat ook niet belangrijk om te bekijken?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:57

Heino schreef:
Sandeman: sorry, maar als jij bepaalde uitspraken van Springert niet beledigend/discriminerend vind dan kan ik dat ook niet aan je verstand brengen. Ik heb geen zin in een discussie over de ernst van die uitspraken, daar kunnen andere mensen zich heel goed over buigen (met het wetboek ernaast)

Springert, je blijft maar bezig hè? Ik hoop voor je dat je de voldoening vindt die je blijkbaar uit dit soort opmerkingen moet halen.

Ja Sandeman, dat kan je ergens melden.

laten we een ding duidelijk stellen...Jij hebt dit zelf op je hals gehaald...dat krijg je er van als je begint op de man te spelen. of weet je niet meer dat je persoonlijk werd en zei dat je van me walgde? Nou...dan heb je aan mij een goeie, en dit is dus wat je krijgt. Graag gedaan.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:25

Ik heb 20 jaar winkel-ervaring en ben nog nooit voor k.t.h..r uitgescholden door niet-marrokaanse jongeren. Ook komen ze niet in groepen tegelijk. Tuurlijk is wel eens wat aan de hand, maar voor 90 % marrokaans. Andere collega gaat geregeld laat op de avond met de bus en wordt ook regelmatig lastig gevallen door marrokaanse jongens. Heeft hier geen last van met niet-marrokanen. Ook zij stemt pvv

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:27

Citaat:
dat verschilt per persoon.

waar ligt jou grens? wanneer vind jij iets 'lastig'???

ik persoonlijk heb meer last van hollandse jongeren dan van marokkaanse.

hollandse jongeren schelden mij uit, blokkeren mij de weg en gooien dingen naar me etc terwijl ik met gemak langs een groep marokkaanse jongeren kan lopen zonder 1 verkeerd woord en zonder enkele spanning. voor hollanders loop ik in sommige situaties om (nee is niet omdat ik een watje ben, maar omdat ik situaties kan inschatten en weet hoever ik bij jongeren kan gaan).

natuurlijk zeggen marokkanen wel eens wat, het zijn jongeren, wat verwacht je dan, maar dat vind ik niet direct lastig, ik zeg dan ook gewoon iets terug. (omdat ik nederlands ben zeggen ze wel eens 'God is geprezen' of 'ik moet mezelf schamen, moet je haar zien'. haha dat vind ik alleen maar leuk en goed.. terwijl je niet wilt weten wat 'die hollanders' allemaal zeggen met hun stekeltjes, scootertjes en bomberjacks.... )

wat ik probeer duidelijk te maken

1 het is je eigen houding
2 wat vind jij lastig? waar ligt je grens? wat is je voorkennis over een bepaalde groep?
3 het verschilt per persoon.. van welke groep je het meeste last hebt.
zoals de verhalen van blue_eyes en fiffil eigenlijk ook duidelijk maken.

het is niet zo zwart wit als 'van marokkaanse jongeren heb je meer last dan van de nederlandse'

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:28

Sandeman schreef:
Wellicht heeft springert veel nare ervaringen met marrokaanse jongeren net als ik. Heb er dagelijks mee te maken en daarom stem ik dus ook op Wilders.

dagelijks slechte ervaringen? klinkt dramatisch.. in welke wijk woon jij dan? en hoe stel jij jezelf op in zulke situaties? zie je het op straat gebeuren of ben jij er persoonlijk in betrokken? ik ben wel benieuwd, want je bent of heel erg assertief geworden door al die ervaring, of je hebt jezelf afgesloten voor een bepaalde groep mensen en ben dus eigenlijk heel verwrongen geworden in je gedachten.

ben benieuwd naar jou antwoorden op mijn vragen.[/quote]

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:36

jameyskatje schreef:
Sandeman schreef:
Wellicht heeft springert veel nare ervaringen met marrokaanse jongeren net als ik. Heb er dagelijks mee te maken en daarom stem ik dus ook op Wilders.

dagelijks slechte ervaringen? klinkt dramatisch.. in welke wijk woon jij dan? en hoe stel jij jezelf op in zulke situaties? zie je het op straat gebeuren of ben jij er persoonlijk in betrokken? ik ben wel benieuwd, want je bent of heel erg assertief geworden door al die ervaring, of je hebt jezelf afgesloten voor een bepaalde groep mensen en ben dus eigenlijk heel verwrongen geworden in je gedachten.

ben benieuwd naar jou antwoorden op mijn vragen.
[/quote]

Zoals ik eerder heb geschreven, ondervind ik vooral last in de winkel. In het openbaar vervoer. En op de stations, en dan niet alleen richting mijzelf maar ook naar andere mensen. Als ik mensen niet goed versta omdat hun nederlands nog niet optimaal is en je vraagt of ze het misschien nog een x kunnen herhalen krijg je een grote bek en ja dat gebeurt mij en collegaas regelmatig.
Is dat antwoord genoeg op je vraag??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:37

jameyskatje schreef:
Springert schreef:
Maar dit was helemaal geen discussie topic!

een forum is toch voor discussie?
in ieder geval, ik heb dit topic wel geopend met de intentie tot discussie.
discussie en dialoog vind ik namelijk erg belangrijk

Sterker:

Karl66 schreef:
NM is bedoeld als discussieforum

Uit de richtlijnen voor [NM].

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:37

daar heb ik dan weer geen last van he. want ik zie er sowieso niet uit als een type die drugs wilt kopen en een scooter heb ik ook niet.
God oh god, wat zijn deze mensen toch van hun religie afgedwaald. daarom ben ik juist helemaal niet tegen de islamisering, in de zin van : als alle moslims in nederland nou eens betere gelovigen werden en meer gingen praktiseren, dan zou het hier een stuk aangenamer worden. dus: niet meer stelen, niet drinken en drugs gebruiken, anderen niet tot last zijn etc etc. trieste zaak :(

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:38

Ik heb gewerkt van de Kalverstraat tot Amsterdam Cs en ik weet precies wat je bedoelt Springert.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:41

Wat grappig, al mijn vrienden en familie die regelmatig in Amsterdam komen of er wonen spreken nooit van drugsdealers die ze aanspreken. Ik heb het wel eens gehoord van ze, maar dan ging het om Antillianen en niet om Marokkanen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:41

maar hoe stellen jullie jezelf dan op? ik bedoel,. ben wekelijks in rotterdam spangen en delfshaven, werk in bepaaalde wijken van utrecht en je vind mij sowieso sneller in een prachtwijk dan een boerendorp. hoe kan het dan dat ik deze ervaringen VRIJWEL niet meemaak maar VRIJWEL ook niet zie?
ligt het niet deels aan jullie eigen houding? hoe stel je jezelf op tegen zulke jongeren? waar ligt jullie grens? zoals ik zei, zien jullie een verschillen tussen puberaal/stoer gedrag en criminelen.

ken trouwens ook genoeg nederlanders welke totaaal geen problemen hebben met deze jongeren (maargoed, dat zijn ook jongerenwerkers, dus ze bezitten misschien vaardigheden die jullie niet bezitten. want waarom kunnen hun er wel mee omgaan en jullie schijnbaar niet?)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:44

Sterk inderdaad, want Marokkanen zijn over het algemeen helemaal geen drugsdealers. Net wat Fiffill zegt - dat zijn meest Antillianen. Nederlandse staatsburgers dus :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:44

Sandeman schreef:
Ik heb 20 jaar winkel-ervaring en ben nog nooit voor k.t.h..r uitgescholden door niet-marrokaanse jongeren. Ook komen ze niet in groepen tegelijk. Tuurlijk is wel eens wat aan de hand, maar voor 90 % marrokaans. Andere collega gaat geregeld laat op de avond met de bus en wordt ook regelmatig lastig gevallen door marrokaanse jongens. Heeft hier geen last van met niet-marrokanen. Ook zij stemt pvv

Hier in mijn wijk zit dus een school met voornamelijk buitenlanders. In de pauze gaan die allemaal naar de winkels, dat zorgt wel eens voor overlast.
Waar ik op school zit (Oud-Zuid) zitten haast alleen maar Nederlanders/blanken. Er zitten meerdere scholen in die buurt, overwegend blank. En reken maar dat ze voor evenveel overlast zorgen in de winkels als de buitenlanders bij mij thuis. :j

En zoals ik al zei, de 'harcoreboeren' in de polder zijn de enigen de mij vaker hebben uitgescholden, de buitenlanders doen niks.

Denk dat het niet zozeer om land van herkomst gaat maar meer met de opvoeding en het gedrag van sommige jeugd... dat zou aangepakt moeten worden, niet zozeer de Marokkanen want zij zijn echt alleen het probleem niet.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:45

Fiffill schreef:
Wat grappig, al mijn vrienden en familie die regelmatig in Amsterdam komen of er wonen spreken nooit van drugsdealers die ze aanspreken. Ik heb het wel eens gehoord van ze, maar dan ging het om Antillianen en niet om Marokkanen.

hollanders vragen mij wel altijd een euro voor de 'nachtopvang'.. :+

op de wallen misschien? daar lopen wel meerdere 'allochtonen' welke in de drugs en dergelijke zitten,,maarja, dat zijn echt de trieste afgedwaalde gevalletjes, die trouwens werken onder hun nederlandse of joegoeslavische bazen, ik dacht dat wij het gewoon over de straatjongeren hadden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:46

Mijn studenten uit de zigeunerhoek worden ook nogal eens aangezien voor Marokkanen. Zijn ze toch absoluut niet...

Goed, ik ga er een van school halen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:46

Fiffill schreef:
[Denk dat het niet zozeer om land van herkomst gaat maar meer met de opvoeding en het gedrag van sommige jeugd... dat zou aangepakt moeten worden, niet zozeer de Marokkanen want zij zijn echt alleen het probleem niet.

*\o/*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:47

Oh, zelf vaak genoeg op de wallen geweest, ook wel met vrienden uit andere delen van het land (die jongens vinden dat toch een errug interessant deel van de stad :Y) ) en daar zie je ze heus wel, maar mij is nog nooit wat gevraagd (nu zal ik ook te jong zijn). Ik zie ze wel eens staan, of hoe ze andere mensen aanschieten, maar dat zijn toch echt Antillianen of iets in die trant.
Ook veel mensen uit Oostbloklanden die 'n beetje in de 'verkeerde' handel zitten overigens.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:50

Fiffill schreef:
Sandeman schreef:

Ze komen in groepjes de winkel binnen en gaan uit de snoepbakken jatten, of ze gaan met 10 man voor de deur staan en owee als je er wat van zegt. Dan ben je meteen een k.th..r. Maar ook jongemeiden schelden en soms zelfs spugen, alleen al als je per ongeluk een x naar ze kijkt omdat ze bij de make-up bakken staan met zijn zessen.

Dit is geen reden wat je noemt, dit zijn voorbeelden. Klinkt precies als de Nederlandse jeugd hier bij mij op school. :+ Schaam me soms kapot voor die kinderen. (En ik zit op een 'blanke' school).

Dan zit je of niet in Amsterdam op school, of op een hogere opleiding, anders zijn er in heel Amsterdam geen 'witte' scholen te vinden. Dat vind ik trouwens pas discriminerend, 'witte en zwarte' scholen. Niet dat ik jou daar op aanspreek want ik weet dat dat de gangbare benamingen zijn, maar toch.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:54

Ik behandel in mijn winkel de marrokaanse jongelui hetzelfde als de niet-marrokaanse. Hoe kan het dan toch dat die groep marrokanen vrijwel direct met schelden beginnen en als je ze niet verstaat,de ouderen ,ook nog een grote bek kan krijgen.

Maar goed, ik blijf zelf altijd beleefd. Ik ben netjes opgevoed. Maar oa dit soort dingen maakt mij een pvv stemmer. Maar heb al eerder aangeven dat ik niet alleen daarom op Wilders stem. Ik ga dit niet weer herhalen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:57

Springert schreef:
Fiffill schreef:
Dit is geen reden wat je noemt, dit zijn voorbeelden. Klinkt precies als de Nederlandse jeugd hier bij mij op school. :+ Schaam me soms kapot voor die kinderen. (En ik zit op een 'blanke' school).

Dan zit je of niet in Amsterdam op school, of op een hogere opleiding, anders zijn er in heel Amsterdam geen 'witte' scholen te vinden. Dat vind ik trouwens pas discriminerend, 'witte en zwarte' scholen. Niet dat ik jou daar op aanspreek want ik weet dat dat de gangbare benamingen zijn, maar toch.

Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, omdat ik het een beetje een benaming vind met een bijsmaak. Maar je snapt wel wat ik bedoel. ;)
Ik zit wel in Amsterdam op school en niet op een hogere opleiding. ;) De donkere mensen (waaronder Marokkanen) zijn op twee handen te tellen, misschien iets meer, maar zeker niet meer dan 15/20 mensen. Is de school niet zo blij mee, die zouden graag wat gemengder onderwijs zien. Nu is deze onderwijsvorm wel wat 'elitair', althans het is minder toegankelijk voor mensen uit andere culturen, omdat het idee achter de school uit (Noord)Europa komt. Je ziet in de lagere klassen wel meer mensen van verschillende afkomst, zijn ze blij mee. :j In mijn lichting zitten er bijzonder weinig.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:01

jameyskatje schreef:
maar hoe stellen jullie jezelf dan op? ik bedoel,. ben wekelijks in rotterdam spangen en delfshaven, werk in bepaaalde wijken van utrecht en je vind mij sowieso sneller in een prachtwijk dan een boerendorp. hoe kan het dan dat ik deze ervaringen VRIJWEL niet meemaak maar VRIJWEL ook niet zie?
ligt het niet deels aan jullie eigen houding? hoe stel je jezelf op tegen zulke jongeren? waar ligt jullie grens? zoals ik zei, zien jullie een verschillen tussen puberaal/stoer gedrag en criminelen.

ken trouwens ook genoeg nederlanders welke totaaal geen problemen hebben met deze jongeren (maargoed, dat zijn ook jongerenwerkers, dus ze bezitten misschien vaardigheden die jullie niet bezitten. want waarom kunnen hun er wel mee omgaan en jullie schijnbaar niet?)

Maar wat verwacht jij dan? je draagt islamitische kledij, dan heb je daar toch ook geen last van!!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:17

Ik zit op een openbare school. ;)
Het is gewoon dat minder mensen uit andere culturen onze school weten te vinden omdat het iets afwijkt van het regulier onderwijs. Verder is het gewoon een openbare school, zowel VMBO als Havo en VWO.
Ik zit nu in de 6e, mijn eindexamenjaar dus, en er zit geen enkele Marokkaan in mijn lichting.
Wij hebben hier dus, als we overlast hebben, last van de Nederlandse jongeren want die zitten bij mij op school. Lijkt me logisch dat als er veel Marokkanen op je school zitten je daar naar verhouding dus ook meer last van hebt. ;)

Maar wat ik merk is dat de jongere klassen extreem asociaal en vervelend zijn, dat merken ze tegenwoordig in het basisonderwijs ook al. En dat zijn dus niet alleen Marokkanen. Ik denk dat het algemeen aangepakt moet worden. :j