[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:52

Teddy321 schreef:
Citaat:
Beledigen van iemands geloof is een blijk van minachting voor de waarden en normen van die mensen. Waarden en normen waar we op heel veel gebieden nog veel van kunnen leren, in plaats van ze in de grond te stampen.

Dat ben ik helemaal met je eens Joost. Maar dat houdt in dat ons geloof ook niet beledigd mag worden, en dat gebeurd nogal eens!

welk geloof? (ons geloof snap ik namelijk niet) Ik vind dat geen enkel geloof beledigt mag worden gezien het een geloof is, iets waar mensen hun dagelijke ritme aan kunnen vasthouden, iets dat de gelovige steunt in barre tijden. Ik ben zelf ongelovig en zal ook niet geloven :P ik geloof in de evolutietheorie, maar omdat ik niet geloof betekend dat toch niet dat ik een geloof de grond in ga boren. iedreen heeft zijn eigen manier van geloven en zolang ik er geen last van heb mogen ze allemaal van mij hun gang gaan :D (even in het algemeen)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:57

Lovely schreef:
Maar Onassa, heb je er dan geen moeite mee om vertrouwen te hebben in een man die telkens de Islam als boosdoener van van alles opwerpt? Met in het achterhoofd wat Halsema ook al aanhaalde en dat is dat de Islam zelf niks doet, maar wel de mensen die er wel of niet in geloven. Mensen doen dingen, een religie an sich niet.

Nee en dat komt ook omdat hij zelf aangeeft dat mensen met het islam als geloof die het wel goed doen in Nederland ook het volste recht hebben hier te wonen.
Waar hij over struikelt zijn degene die de islam erbij halen om zo hun wandaden te vergoeilijken.
Dat zijn de mensen die hun geloof eigenlijk zelf de grond in boren en het voor de goede bijna onmogelijk maken.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:57

Nou zeg,....wat er nu weer allemaal in dat kikkerlandje gebeurt! :roll:

PVV grote winst, nee, ik ben geen PVV stemmer, maar de PVV legt op 1 programmapunt (integratie/immigrantenproblematiek) wel heel erg de vinger op de zere plek. Dat het zover heeft kunnen komen ligt niet aan de stemmers, niet aan de PVV , maar aan de regerende partijen van de laatste 10 jaar. Hun hebben al (zeg zo vanaf tijdperk Pim Fortuin) niet goed naar het volk geluisterd en dit is het resultaat!

Ik persoonlijk vind mezelf niet disriminerend of racistisch. Ik ben voor vrijheid van godsdienstbeleving, MAAR in publiek functies van de 2de kamer tot in de winkel wil ik liever geen hoofddoeken,als beleving van de islam. Waarom? dan zie ik de persoon niet als , kassajuffrouw, doktorsassistente, lerares enz., maar als moslima. Dat wil ik niet! Iedereen is vrij om zijn godsdienst te hebben, maar wel binnen je eigen huis of kerk, in privé-sfeer dus. Ik hoop dat de voorheen regeerde partijen nu eens eindelijke knopen durft door te hakken.

MAAR "onze Geert", aan het roer van een land, Neuh dat zal niet veel heil geven. Een land regeren is meer, dan de onderbuikgevoelens van het volk te vertegenwoordigen. Er moeten ook nog echte belangerijk dingen gebeuren. Een net ingestorte economie weer op poten krijgen bv..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:03

Tja en jammer genoeg gaat het als men het over Wilders heeft eigenlijk alleen maar over de islam.
Maar er zijn nog zoveel meer zaken waar hij graag verandering in wil zien.
Neem nu de zorg.
De afgelopen jaren zijn er miljarden over de balk gegooid wat nu min of meer prestige projecten zijn geworden , de noord-zuid lijn, de hsl.....miljarden van onze belasting centen.
En dat terwijl mijn lieve moeder in 2001 in een verzorghuis zat waar ze domweg tot 's avonds laat in een klets natte luier zat.....een vrouw die hard gewerkt heeft na de oorlog, een vrouw die uiterlijke verzorging hoog in het vaandel had.
Nee.....daar kan het geld niet naar toe hoor....graaf maar weer wat tunnels die gedoemt zijn te mislukken.
Ik denk dat je zulke dingen pas echt gaat voelen als je eigen lieve moesje er zo mensonterend bij komt te zitten!

sarabande

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:07

Dat kan Wilders ook niet veranderen.

Die dingen staan zon beetje in ieder verkiezingsprogramma, + onderwijs etc. Het zijn zaken die in gang worden gezet maar om dat te veranderen bereiken ze vrij langzaam het doel. het gaat over veel schijven.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:09

Klopt Onassa, de kwaliteit van de gezondheidszorg en onderwijs in NL is om je kapot te schamen!
MAAR , die punten worden bij meerdere partijen benoemd, daar heb je de PVV niet voor nodig!
Voor mij waren juist deze 2 punten wel de doorslag voor welke partij ik zou stemmen.
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 05-03-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:09

Dat kan hij zeker niet van de 1 op de andere dag, maar zijn zorg daarover is wel heel groot, groter dan bij welke ander ik er ooit over heb horen praten.
Misschien heeft hij het zelf ook wel van dichtbij mee gemaakt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:10

_Vanes_ schreef:
Klopt Onassa, de kwaliteit van de gezondheidszorg en onderwijs in NL is om je kapot te schamen!
MAAR , die punten worden bij meerder partijen benoemd, daar heb je de PVV niet voor nodig!
Voor mij waren juist deze 2 punten wel de doorslag voor welke partij ik zou stemmen.

Voor mij ook en de rest wat er bij kwam zorgt er bij mij voor dat ik wel op de PVV ga stemmen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:19

Onassa schreef:
Dat kan hij zeker niet van de 1 op de andere dag, maar zijn zorg daarover is wel heel groot, groter dan bij welke ander ik er ooit over heb horen praten.

Eerlijk gezegd heb ik hem daar nog het minst over horen zeggen, maar misschien heb ik niet goed opgelet. Kan, ik kan niet alles volgen, heb nog wel eens wat meer te doen.

Alle partijen hebben zorg en onderwijs in hun programma, die willen ze allemaal verbeteren. Wat mij zo tegenstaat bij Wilders is dat er nergens uitgelegd staat hoe hij dat dan wil doen.
CDA heeft bijvoorbeeld duidelijk gekozen voor meer marktwerking, PvdA juist niet. Ze hebben beide hetzelfde doel, maar ze willen het anders realiseren. Daar zit hem nou juist de keuze in. Ik heb Wilders nog niet horen zeggen hoe hij zijn punten voor bijv. de zorg wil bereiken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:27

Hij wil daar geld voor vrijmaken ipv alles maar in van die verkwistende prestige projecten te pompen.
En dan gaat het over miljarden euro's.

Vorige week bij éénvandaag liet hij zich daar duidelijk over uit tegenover zijn tegenstander.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:28

Onassa schreef:

Volgens mij komt dat eerder omdat hij hard roept dan dat hij echt een politieke oplossing weet. Want aan iemand die toch alleen maar roept "het is slecht" maar zelf geen passende oplossingen aan kan dragen, da's niet handig.
Veel linkse partijen zijn juist voor betere scholing en zorg & welzijn.

[edit] Zeggen dat je er geld voor vrij wil maken is makkelijk, maar waar wil hij het geld vandaan halen? WAT wil hij nou precies gaan doen en HOE om het allemaal "beter" te maken?
Laatst bijgewerkt door Rinske op 05-03-10 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:28

zie post van mij boven jou.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:29

Heb mijn post ge-edit :) .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:32

Onassa schreef:
Hij wil daar geld voor vrijmaken ipv alles maar in van die verkwistende prestige projecten te pompen.

Vorige week bij éénvandaag liet hij zich daar duidelijk over uit tegenover zijn tegenstander.

Ja en wat gaat hij dan precies met dat geld doen? Want dat hij geld wil vrijmaken dat weet ik, maar hoe gaat hij de zorg verbeteren. Hoe gaat hij ervoor zorgen dat de zorgconsumptie beheersbaar blijft? Hoe gaat hij ervoor zorgen dat het personeelstekort wordt opgelost? Hoe gaat hij ervoor zorgen dat de mantelzorgers ( die nu 80% van de zorg op zich nemen!) niet verder overbelast worden? Hoe gaat hij de problemen rond de financiering van de thuiszorg aanpakken?

Dat zijn allemaal vraagstukken waar je met alleen een berg geld niet uit komt. Die vragen om een bepaalde visie op de zorg ( gaan we intramuraal of extramuraal, gaan we mantelzorgers belonen, en hoe dan, gaan we de lonen omhoog doen in de zorg, en wat als dat niet werkt.....) Hier heb ik hem nog geen standpunt over horen innemen, en dat vind ik echt een gebrek.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:39

Hij wil duidelijk en dat zegt hij ook, meer geld vrij maken voor mensen aan het bed!
En daar gaat het om.
Waar mijn moeder woonde, waren drie huiskamers met bewoners....en op al die kamers liep 1 jawel, 1 medewerker.
Dat kan niet, dat kun je de mensen die met hart en ziel hun beroep uit oefenen toch niet aan doen???
wat ik nu ook hoor van meiden in de zorg bij mij op stal, is dat het nog meer aangescherpt word met als gevolg dat ze hun beroep niet meer op een normale menselijke manier kunnen uit oefenen.
En het gaat nu immers wel om de groep ouderen die nederland weer na 1945 weer uit de oliebol geholpen hebben.
Er word nu gewoon maar verwacht als je bij je demente moeder op bezoek bent datjij als bezoek zijnde de hele woonkamer maar even in de gaten wil houden omdat er elders nog mensen zitten te wachten om geholpen te worden.
Dit kan toch niet in een land als Nederland????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:42

Onassa schreef:

Wat hij verkwistende projecten vindt, oftewel zijn standaard zin "linkse hobby's" is voor heel veel mensen van levensbelang. Dus ik denk niet dat hij een kamermeerderheid krijgt om allemaal goed lopende zaken te stoppen, of Nederland totaal cultuur arm te maken.

Dus hij moet met beter onderbouwde programma's komen.

Hij lijkt op een kind dat voor een winkel staat en roept dat hij iets dat in de etalage ligt moet hebben, zonder ervoor te kunnen betalen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:42

Ik heb duidelijk twijfels of de PVV genoeg "know-how" binnen zijn partij heeft , om te weten HOE je dat vrijgemaakte geld verstandig gebruikt. Ik ben geen Fortuinist, maar Pim Fortuin had daar wel al een duidelijk plan in.
Dit soort schreeuw-partijen zijn er goed voor, om de andere partijen te alarmeren. Nogmaals de laatst regeerde partijen waren doof en waren te druk met "polderen",.....hoppa, Billenkoek! :D En nu weer voor het echie! 8-)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:43

Onassa schreef:
Hij wil duidelijk en dat zegt hij ook, meer geld vrij maken voor mensen aan het bed!
En daar gaat het om.
Waar mijn moeder woonde, waren drie huiskamers met bewoners....en op al die kamers liep 1 jawel, 1 medewerker.
Dat kan niet, dat kun je de mensen die met hart en ziel hun beroep uit oefenen toch niet aan doen???
wat ik nu ook hoor van meiden in de zorg bij mij op stal, is dat het nog meer aangescherpt word met als gevolg dat ze hun beroep niet meer op een normale menselijke manier kunnen uit oefenen.
En het gaat nu immers wel om de groep ouderen die nederland weer na 1945 weer uit de oliebol geholpen hebben.
Er word nu gewoon maar verwacht als je bij je demente moeder op bezoek bent datjij als bezoek zijnde de hele woonkamer maar even in de gaten wil houden omdat er elders nog mensen zitten te wachten om geholpen te worden.
Dit kan toch niet in een land als Nederland????

Nou dat is dan wel weer een voordeel van die vermaledijde allochtonen, die zorgen wel voor hun eigen ouderen. Dat vind jij dus boven je stand zo te zien

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:45

Ik weet ook niet of de PVV het kan waar maken, ik vrees eigenlijk van niet omdat de partij zowiezo al op zoveel onbegrip stuit en dat standpunt is nu eenmaal aan genomen door de andere partijen en daar zullen ze niet snel meer van afwijken.
Dat was indertijd met Pim idem dito.
Dit zal alleen de toekomst uit kunnen wijzen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:46

Die mensen zijn er niet Onassa, wel eens over het personeelstekort gehoord in de zorg? Ze kunnen gewoon geen mensen vinden in heel veel gevallen. Met geld alleen bereik je daarom ook verrekte weinig. Want als mensen dat werk niet willen doen, dan doen ze dat ook niet.

Tuurlijk mag er meer geld naar de zorg, hogere lonen voor verplegend personeel. Allemaal prachtig, maar daar redt je het niet mee. Er staan veel grotere vraagstukken op stapel, juist in de zorg, juist nu de generatie van jouw oma ( en de mijne en van ons allemaal denk ik, daar ben je heus niet alleen in ) oud wordt. De zorgconsumptie neemt enorm toe, o.a. omdat veel meer mensen veel ouder worden. Het aantal beschikbare plaatsen blijft gelijk, het personeelsbestand krimpt ( de gehele werkende bevolking krimpt de komende jaren ), dus welke oplossing heeft hij daarvoor dan?

@Sarabande: idd,veel goedkoper ook voor ons.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:46

sarabande schreef:
Nou dat is dan wel weer een voordeel van die vermaledijde allochtonen, die zorgen wel voor hun eigen ouderen. Dat vind jij dus boven je stand zo te zien

Ik heb het nog nooit gedaan....maar ik ga nu temmen!
Dit is zo persoonlijk op de man, je moest eens weten wat je nu zegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:49

Sarabande, dat had je ook op een andere manier kunnen zeggen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:53

Er zijn heel veel mantelzorgers in NL, vaak uit wanhoop wegens de belabberde kwaliteit van zorg in NL,..ook als het eigenlijk niet kan!
Meer als hulde hiervoor!

Maar dat in ander culturen het gangbaarder is dat je voor ouders zorgt, klopt ook en is een mooi gegeven, wat helaas niet meer als vanzelfsprekend word gezien binnen de nederlandse cultuur. Dat is een soort van familaire verschraling binnen de individuele consumptiemaatschappij, zoals dat nu in NL is. Door het hoge verwachtingspatroon in het leven, kunnen de al volwassen kinderen vaak niet meer voor hun ouders zorgen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:57

_Vanes_ schreef:
Er zijn heel veel mantelzorgers in NL, vaak uit wanhoop wegens de belabberde kwaliteit van zorg in NL,..ook als het eigenlijk niet kan!
Meer als hulde hiervoor!

Maar dat in ander culturen het gangbaarder is dat je voor ouders zorgt, klopt ook en is een mooi gegeven, wat helaas niet meer als vanzelfsprekend word gezien binnen de nederlandse cultuur. Dat is een soort van familaire verschraling binnen de individuele consumptiemaatschappij, zoals dat nu in NL is. Door het hoge verwachtingspatroon in het leven, kunnen de al volwassen kinderen vaak niet meer voor hun ouders zorgen.

Dat het 'vaak vanuit wanhoop' wordt gegeven ben ik niet met je eens, heel veel mensen kiezen heel bewust uit andere overwegingen voor mantelzorg.
Maar ik heb over zulke dingen Wilders nog niks horen zeggen eerlijk gezegd, maar misschien heb ik niet opgelet. Ik vind de zorg namelijk ook heel erg belangrijk, maar ik wil wel realistische oplossingen zien. Alleen maar roepen dat er geld bij moet, dat is zo vaak gedaan, zonder resultaat.
Datzelfde geldt bijv. voor het wegwerken van de wachtlijsten van de jeugdzorg....vraag me ook af hoe hij dat in gedachten had, heb ik hem ook niet over gehoord.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:00

Ik heb zover en zoveel mogenlijk voor mijn moeder gezorgt(niet mijn oma dus).
Iedereen in mijn familie en kennissen kring weten altijd dat ze een beroep op me kunnen doen en ik vind dat dat ook zo hoort.
Maar na aanleiding van iemand die dat anders ziet en mij daar een enorme sneer geeft trek ik me voorlopig terug uit dit topic.
mijn wens zou zijn dat iedereen eens wat milder werd, ook als je voor dat veilige schermpje zit, want juist hier kunnen mensen erg gekwetst worden omdat je ze niet persoonlijk kent.
By the way....ik mantel zorg nu ook voor mijn 82 jarige vader.