en ik heb nooit gezegd dat jij onderdrukt zou zijn,en meningloos,want een mening staat nog niet altijd gelijk aan de waarheid,meid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:het lijkt nu allemaal heel zwart wit, ik bedoel maar; ik ben gek, jullie niet.
jameyskatje schreef:maar daar is een simpele verklaring voor; 1 tegen 100 :
jameyskatje schreef:If you wanne be fare, ask muslims.
mistery schreef:Ik vind de burka zeer storend, hoofddoekjes ook trouwens. Ik vind het gewoon niet kunnen in Nederland. Kom je hier vanuit het buitenland dan moet je je aanpassen. Blijf je een burka dragen dan vind ik niet dat je bezig bent met je aanpassen.
Als je het in je huis wil dragen prima, maar je geloof mee naar buiten brengen op zo'n opzichtige manier vind ik niet ok.
jameyskatje schreef:maar ik ben zeer ruimdenkend en neem daarbij inderdaad de tekst op een 'letterlijke' manier. tenminste, ik lees het zoals het er staat en bestudeer de uitleg van de profeet en geleerden. zo simpel is het en ik ga dan geen omwegen bedenken om zo'n regel te ontkennen. ik leef ook niet alle regels na, maar ik zoek die schuld bij mezelf en ga niet de religie naar mijn hand zetten.
grenzen en regels zijn heel simpel in ons geloof. namelijk; alles mag, mits er een verbod op is en nood breekt wet. zo simpel is het, heeft in mijn ogen heel weinig met ruimdenkend zijn te maken. eerder met laks zijn. en ook dat moet iedere moslims voor zich weten.
maar als je rookt, zeg dan gewoon 'ja ik rook, dat is slecht, mijn religie keurt dat niet goed'.. zeg dan niet 'ja ik rook, maarja, mijn religie moet je niet zo letterlijk nemen hoor'.
als ik dat niet was, wat jij vetdrukt, snap ik niet hoe ik aan mijn cv ben gekomen