Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:18

dat is zeker zo mindim

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:19

jameyskatje schreef:
ik spreek echt dagelijks niet-moslims die hem vergelijken met hitler. terwijl de meeste moslims (ik praat over moslims. dus praktiserend.) er of om lachen, of hem negeren...

Ja maar dat komt omdat we ons zo verschrikkelijk generen dat iemand dat zo maar kan doen. Als vrijdenkende Nederlander schaam ik me kapot voor de dingen die hij zegt en die zo gretig door de media herhaald worden.
Daarom ben ik blij van akties van gezaghebbende mensen als Doeke Terpstra en nu de voorzitter van de werkgevers.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:21

jameyskatje schreef:
alles wat ik van wilders enzo vind staat inmiddels als ergens hier op bokt. ik ben het zo moe geworden. mijn conclussie is dan ook.. niet moslims zijn banger voor wilders dan moslims. ik spreek echt dagelijks niet-moslims die hem vergelijken met hitler. terwijl de meeste moslims (ik praat over moslims. dus praktiserend.) er of om lachen, of hem negeren...

ik denk dat je hier een heel sterk punt hebt.......... ik denk dat de Nederlanders een groter probleem maken van Wilders dan moslims zelf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:22

waarom generen Sarabande................. waarom moet je je in hemelsnaam generen voor de uitspraken van een wilders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:24

Ik vind het wel eng dat hij zoveel zetels heeft in de peilingen. Op dierenwelzijnsgebied heeft hij wel goede dingen, maar voor de rest >;) . Hij roept veel, maar heeft hij oplossingen.
Kopvoddentax, tja ik kan me dan niet indenken, dat iemand met zo een idee straks nederland mede moet gaan leiden. Hij zet wel punten op de kaart, net als Fortuyn dat deed.

Onze politici zien er goed uit hoor, harry potter en wilders ;(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:26

ach wilders houd het nog geen twee maanden uit :)

dan is hij of dood, of de kamer valt :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:27

KiWiKo schreef:
waarom generen Sarabande................. waarom moet je je in hemelsnaam generen voor de uitspraken van een wilders :D

Omdat ze zo verschrikkelijk en generaliserend en kwetsend zijn zonder aanziens des persoon.
En eigenlijk komt het door die zwakke klootzak van een premier, die bereid was voor nog meer macht de benen te nemen, maar ook bereid is met iedereen samen te regeren als hij maar in het regeringsvliegtuig mag blijven vliegen.
Wanneer hij niet alleen was blijven preken over normen en waarden en dan jankend op zijn eigen congres klaagt over de normvervaging in de kamer, maar er iets aan gedaan had, zou dit allemaal niet zo uit de hand gelopen zijn.
Het is toch van de dolle dat Geertje met de camera op zich gericht in de kamer dingen mag zeggen waar hij buiten de kamer voor opgepakt zou worden.
Dat zouden ze eens moeten veranderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:28

maar daar hoef jij je toch niet voor te schamen, daar kan jij als persoon niks aan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:29

Ik vrees het eerste en eigenlijk is dat schandalig.

JP vind ik al helemaal een laml*l.

Ik schaam me ook niet voor de uitspraken van Wilders hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:31

taai af......... truste dames :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:32

Ja ik schaam me dat die man net zo als ik een Nederlander is, dat wil zeggen ik heb Nederlandse ouders en grootouders en overgrootouders etc en 2 Nederlandse echtenoten (een ex) :D :D terwijl Geert een buitenlandse moeder heeft en een buitenlandse vrouw.
Misschien dat ik me daarom meer schaam als Nederlander zijnde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:39

Dat is een feit waar je niets aan kunt doen,je bent nederlander klaar. Veel Marokkanen bevinden zich in een zelfde positie, ze schamen zich voor de groep rotte appels die hun volk in een kwaad daglicht zetten.
Net als jij voelen ze een plaatsvervangende schaamte. Das vervelend.

In mijn geval vind ik het vervelend dat ik Marokkanen als volk niet leuk vind, maar ik marokkaanse individuen heel aardig kan vinden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:44

Je bedoelt dat je dat stelletje huftertjes niet leuk viind.

Maar dat vindt niemand, jij niet, ik niet, de andere mensen van Marokkaanse afkomst niet, alle politieke partijen niet, dus wat is eigenlijk het nieuws dat Geertje brengt :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:49

Ik denk dat hij wil dat de 'probleemhuftertjes' ingrijpender aangepakt worden, rigoureus eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:52

Heino schreef:
Dat zeg ik toch niet??? Te zien aan de grote hoeveelheid PVV aanhangers is die dreiging wel degelijk realistisch. Misschien niet wat betreft feitelijke uitzetting, maar zeker wel wat betreft psychologische uitzetting. Moslims worden veracht door veel PVV stemmers, niet gek toch dat ze zich dan werkelijk bedreigd voelen?

Te zien aan die grote hoeveelheid PVV stemmers is de dreiging ook voor hen realistisch. Waarom vind jij de moslims dan belangrijker? IMO discrimineer je op die manier de nederlanders die zich kennelijk ook bedreigt voelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:22

KiWiKo schreef:
ik heb daar vanacht over na zitten denken Betteke............ en eigenlijk is het te zot voor woorden dat iemand onder moet duiken of wat dan ook omdat deze zich negatief of objectief uitlaat over een geloof.........

geert wilders is niet de enige.......... er zijn schrijvers, politici, filmmakers vervolgd door hun kritiek op de islam........

wat zegt dat dan?

zegt dat dat iedereen die kritiek heeft op een bepaald geloof maar zijn mond dicht moet houden anders brengt hij het vaderland in gevaar....... of zegt dat iets over de extremisten in dat geloof en indirect ook iets over de cultuur in dat geloof.......

Ik kan hier keihard zwart op wit zeggen dat ik de Katholieke kerk een scheinheilige bende vind, met hun vooraan in de kerk en ondertussen het buurjongetje van 8 verkrachten........... Ik kan hier zwart op wit zeggen dat het meeste incest gebeurd in de christelijke dorpen op de veluwe.......

en dan ben ik niet bang voor vervolging.......

maar als ik het heb over poedersuiker marrokaantjes, dan moet ik ineens achterom kijken

Hypothetisch dan he :D

Juist, en zo is het maar net.
Heb daar ook over na zitten denken en vind het eigenlijk te zot voor woorden dat hij bescherming nodig heeft, is niet voor niets...Waarom? Omdat hij zijn mening niet mag geven...
Hebben jullie er zo ook wel eens naar gekeken.
Er zijn ook bevolkingsgroepen die zich heel snel aangevallen voelen en gediscrimineerd.
Dat komt ook vaak in de media, wat moeten we daarmee, met die lange tenen?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:59

Herman van Veen is onlangs (ernstig) bedreigd door een heleboel Wilders aanhangers.

Tja, mensen met lange tenen heb je overal.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 02:00

Citaat:
ik denk dat de Nederlanders een groter probleem maken van Wilders dan /knip.

... en dat is maar goed ook want als ons volk achter dit soort haat-zaaierij gaat aanlopen, dan gaat wat mij betreft het licht uit.
Het is nog niet zo lang geleden dat we een mooi voorbeeld gehad hebben waar extremisme toe kan leiden. Geschiedenis is om van te leren weten we nog?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:00

Toekie schreef:
Herman van Veen is onlangs (ernstig) bedreigd door een heleboel Wilders aanhangers.

Dus je vindt dat als iemand het zich aantrekt dat hij en zijn familie meermalen met de dood bedreigt wordt dat ie lange tenen heeft :?

Wilders krijgt er constant 6 man door de belasting betaler betaald voor om zich heen, haal die dan ook maar weg.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:09

Ik denk dat Toekie eerder bedoelt dat Wildersaanhangers ietwat lange tenen hebben.

Het enige dat we overigens van de geschiedenis kunnen leren, is dat mensen nooit iets leren van de geschiedenis. :D

Ik vind Wilders een sneue man. Ik vind het normen en waarden kakelende kabinet Balkenende met hun spotjes en reclames voor de War On Terror net zo stemmingmakend en normvervagend.

Het is bangmakerij, en angst is een slechte raadgever. Eigenlijk drijven ze met dat soort propaganda mensen regelrecht in de armen van Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:54

pharagirlke schreef:
Te zien aan die grote hoeveelheid PVV stemmers is de dreiging ook voor hen realistisch. Waarom vind jij de moslims dan belangrijker? IMO discrimineer je op die manier de nederlanders die zich kennelijk ook bedreigt voelen.

Zij dénken dat de dreiging van Moslims realistisch is, maar zij worden niet allemaal vermoord, bedreigd en bestolen en weet ik het wat door Moslims. Álle Moslims worden echter wel bedreigd in hun bestaan in Nederland door de PVV. Ik vind geen van beide groepen belangrijker, ik kijk naar de realiteit van de bedreiging.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:41

Mindim schreef:
Ik vind het wel eng dat hij zoveel zetels heeft in de peilingen. Op dierenwelzijnsgebied heeft hij wel goede dingen, maar voor de rest >;) . Hij roept veel, maar heeft hij oplossingen.
Kopvoddentax, tja ik kan me dan niet indenken, dat iemand met zo een idee straks nederland mede moet gaan leiden. Hij zet wel punten op de kaart, net als Fortuyn dat deed.

Onze politici zien er goed uit hoor, harry potter en wilders ;(

Volgens mij roept hij vooral en is het wat minder gesteld met de oplossingen, maar goed.
Andere partijen hebben ook heus oog voor al die problemen, zij roepen echter niet zo hard. Dat is het verschil.
Zonder al die media-aandacht zou Wilders niet zijn waar hij was en kon hij nog rustig ergens in een huisje in een stadje ergens in Nederland wonen en zijn boodschapjes doen bij de plaatselijke supermarkt.
Het zou al heel wat beter gaan zonder al die aandacht, en misschien kunnen we er inderdaad maar het beste heel hard om lachen.

Zag gisteravond nog een stukje van een debat, weet zo niet eens meer waar het over ging, maar het was in ieder geval een kamerlid van de PVV die even flink afging. Wederom een geval van veel geblaat en weinig wol.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:50

Alet74 schreef:
Zag gisteravond nog een stukje van een debat, weet zo niet eens meer waar het over ging, maar het was in ieder geval een kamerlid van de PVV die even flink afging. Wederom een geval van veel geblaat en weinig wol.

Femke vroeg wie voor hem zou gaan zorgen als hij oud is met hun programma. Toen bleef hij heel bete kijken zonder een woord te zeggen. De kamervoorzitter moest hem redden

Volgens een econoom vanmorgen op de radio gaat de economie omhoog en is dit te danken aan de ingrepen van dit kabinet (zegge Wouter Bos) en de opkomst van de export naar China.

O en minister van der Laan komt met een rapport dat allochtonen aanklaagt die hier een lage huur woning hebben en hun geld naar Marokko of Turkije sturen om daar een huis te kopen. Hij vind dat je je geld moet investeren in je eigen woonomgeving. Ben benieuwd hoe ze dat klaar willen spelen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:17

Toekie schreef:

Ja, door aanhangers van Wilders. De sukkels die in hem een nieuwe Adolf zien. Wilders zelf heeft hier niet eens op gereageerd.
Het punt is gewoon dat veel Nederlanders het zat zijn en dat Wilders hier heerlijk op in speelt.
Hij zal in veel ogen toch iets goed doen, anders kreeg hij die stemmen niet.
Eerst viel iedereen over Pim, toen over Rita en nu over Geert.
Je hoeft het in Nederland gelukkig niet met iedereen eens te zijn, links ,rechts, moslim of niet. Als het het zo uitkomt is iedereen wel eens extreem.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:40

sarabande schreef:
Toekie schreef:

Dus je vindt dat als iemand het zich aantrekt dat hij en zijn familie meermalen met de dood bedreigt wordt dat ie lange tenen heeft :?

Wilders krijgt er constant 6 man door de belasting betaler betaald voor om zich heen, haal die dan ook maar weg.

Het is niet voor niets dat hij 6 man bescherming nodig heeft...
Zegt ook wel weer iets vind ik.