13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:25

Idd!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:36

Vind ik ook, waar gaat het om, om het record of om het varen rond de wereld?
Jammer dat zulke, 'verstandige' mensen, bewust gaan meewerken aan normvervaging als ik het zo even mag noemen. Zulke mensen zouden toch moeten kunnen bedenken dat ze zo geen goed voorbeeld stellen voor de andere dertienjarigen in Nederland (en al die ouders die hun niet-vervulde wensen gaan projecteren op hun kinderen 'ik wil dat mijn kind dat gaat doen wat ik nooit heb kunnen doen').

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:47

russel schreef:
Ja, hij was 14 en nu dus 15 en komt binnenkort in Engeland aan, is een Amerikaan.

Haha dan hoeft ze niet eens meer te gaan voor het wereldrecord, want dat red ze waarschijnelijk niet eens meer.[/quote]

Dat is dus de reden dat ze wel wil en niet wil wachten. Waarom zijn er bij hem nooit wereldlijke reakties geweest?[/quote]

Sorry als iemand het al heeft verteld maar deze jongen is 17 als hij aankomt in Engeland en was 16 toen hij vertrok. Daarom kan Laura het record nog inhalen. Deze jongen was echter 14 toen hij alleen de atlantische oceaan overstak.

Heb ik net op zijn blog gelezen...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:26

Yinnar schreef:
Solozeilster (13) al tegengehouden in Engeland

De 13-jarige solozeilster Laura Dekker is dit voorjaar in Engeland door de politie tegengehouden en tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Ze was in haar eentje naar Engeland gevaren en de Engelse autoriteiten vonden het niet verantwoord dat ze alleen terug zou zeilen. Dit meldt de Volkskrant op basis van meerdere bronnnen.

De vader van Laura werd door de Engelse autoriteiten gevraagd om zijn dochter op te halen. Toen hij dit weigerde omdat hij vond ze prima alleen terug kun varen, werd Laura tijdelijk in een kindertehuis geplaatst. Hierop vertrok Dick Dekker alsnog naar Engeland. Daar aangekomen negeerde hij de autoriteiten en liet zijn dochter toch alleen terugzeilen naar Nederland, meldt de Volkskrant.

Laura Dekker wil solo rond de wereld varen, maar de Raad voor de Kinderbescherming wil hier een stokje voor steken. Vrijdag beslist de kinderrechter of de ouders van het meisje toezicht krijgen van een gezinsvoogd.

Ik denk dat dit alles zegt over vadertje Dekker. Wat een laml*l is het toch! Ik denk dat er nog wel een beerput opengaat wat Laura betreft en haar obsessieve vader. Dit is nog maar een begin. Wat mij betreft mogen die ouders echt uit de ouderlijke macht ontzet worden. Laura naar een pleeggezin met pleegouders die ze wel allemaal op een rijtje hebben. Verder lekker varen op de plassen en een onbezorgde jeugd hebben en als ze meerderjarig is lekker die tocht gaan maken. Ik denk dat Nieuw Zeeland ook niet zomaar overstag gaat als ik dit zo lees. Dus zo achterlijk zijn de bokt-tegenstanders niet dat ze haar te jong vinden voor een dergelijke onderneming.

sick :r

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:38

die vader spoort echt niet

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:41

hier een iets uitgebreider stukje

Citaat:
Laura Dekker heeft, naar nu blijkt in Groot Brittannië ook al problemen met de autoriteiten gehad. In het voorjaar is het 13-jarige meisje, dat solo de wereld wil rond zeilen, door de Britse politie tegengehouden.
Ze had toen de oversteek van Nederland naar Groot Brittannië gemaakt, maar toen ze daar eenmaal was aangekomen vonden de autoriteiten het geen goed idee haar alleen terug te laten varen.

Vader had eerst geen zin om haar op te komen halen, daarom werd een verblijfplaats voor haar geregeld in een kindertehuis, volgens haar advocaat Peter de Lange. Hij zei dit vandaag naar aanleiding van berichtgeving in de Volkskrant. Dit was voor vader Dick de aanleiding om dan toch maar overstag te gaan en naar het eiland af te reizen.

Het advies van de Britten om de havo-scholiere niet alleen de oversteek te laten wagen, sloeg hij echter in de wind. „Dat is ook helemaal niet strafbaar, niet van hem en niet van haar”, aldus De Lange. De advocaat sloot niet uit dat de Britse autoriteiten zijn getipt vanuit Nederland.
De Britten namen dit besluit van vader niet en daarom werden vervolgens de Nederlandse politie en Bureau Jeugdzorg ingeschakeld.

Vader verklaarde dat Laura eerder is tegengehouden, toen zij alleen op het IJsselmeer of langs de Nederlandse kust zeilde. „Maar dat leverde nooit een probleem op, want het is niet illegaal.”

Morgen beslist de kinderrechter in Utrecht of de ouders van Laura worden beperkt in het gezag over hun dochter. Laura is namelijk van plan om in haar eentje de werled rond te zeilen, maar tal van instanties willen dat de reis wordt afgeblazen. Laura's ouders hebben echter geen bezwaar tegen de plannen voor reis die twee jaar in beslag zal gaan nemen.

De ouders zijn gescheiden en Laura's moeder zou eigenlijk niet willen dat de plannen van haar dochter doorgaan. Ze zou het maar toelaten omdat ze bang is om het contact met Laura te verliezen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:19

Ik had het al ergens gelezen maar er werd niet veel over gezegd dus ik wist niet zeker of het klopte. Maar het is dus toch zo....Dat maakt die vader helemaal een monster. Ik ga nu toch ernstig twijfelen over de uitspraak morgen....Zal de rechter dit meenemen?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:57

Afgaand op wat ik lees (maar papier is gewillig, we weten natuurlijk niet of het klopt), lijkt me de vader van het meisje een vervelend mannetje. Zo eentje die alles beter weet en doordramt. Bleh. Dochterlief kijkt natuurlijk huizenhoog tegen hem op, en vaderskindjes maken het hun vader graag naar de zin. Zal ze zijn 'waarheid' voor de hare aannemen, daarnaast is ze ook nog intelligent (of wat daarvoor doorgaat) en verkoopt ze die 'waarheid' met verve waarschijnlijk. Beetje een 'hersengespoeld'-idee krijg ik er zo bij. Maar moet er dus nogmaals bij opmerken dat we natuurlijk niet alles weten en ik dus maar een beetje op mijn gevoel afga.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:29

Er is weer nieuws op "Laura Dekker" gebied.

De wereld keert zich tegen de droom van zeezeilster Laura

Engeland en Nieuw-Zeeland waarschuwen dat zij zullen optreden tegen de 13-jarige zeilster Laura Dekker.
De Children’s Commissioner in Nieuw-Zeeland waarschuwt vandaag in de Volkskrant dat ze ook daar problemen zal krijgen. "Laura kan hier een zelfde behandeling tegemoet zien door de kinderbeschermingsautoriteiten als in Nederland".

Tja het zal een hard gelag worden voor kleine Laura. Die gaat stampvoeten en krijsen omdat ze haar zin niet krijgt. En pa Dekker doet net zo hard mee denk ik. Morgen om 10.00 de uitspraak van de rechter. Ik ben benieuwd wat die zegt.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:30

Ik ben ook erg benieuwd :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:32

Leuk dat je er al van uit gaat dat ze zal gaan stampvoeten. :roll: Misschien accepteert het kind het ook gewoon, welliswaar met tegenzin (maar hoe zou je zelf zijn.)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:00

pharagirlke schreef:
Leuk dat je er al van uit gaat dat ze zal gaan stampvoeten. :roll: Misschien accepteert het kind het ook gewoon, welliswaar met tegenzin (maar hoe zou je zelf zijn.)

En leuk dat jij er al van uitgaat dat dit niet het geval is... :O

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:01

Leuk dat je niet meer kan lezen, er staat nl toch echt "MISSCHIEN" :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:05

Ik kan heel goed lezen en snapte niet waar dat sarcasme vandaan kwam! Nergens voor nodig. Heb je het hele topic gevolgd/gelezen? Zo ja dan snap je hoe ik het bedoelde. Zoniet dan was je reactie nutteloos.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:08

ja hoor, helemaal blijven lezen :j Alsnog vond ik de reactie wat naar overkomen. ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:15

Tja dat komt omdat ik tegenstander ben. Jij waarschijnlijk voorstander (neem ik aan gezien je reactie) dus als het dan niet overeenstemt dan wordt dat vaak negatief opgepakt. Ik volg dit op de voet en heb haar horen praten en haar lichaamstaal gezien en ze komt over als een verwend drammerig klein pubertje. Dus het idee dat ze gaat stampvoeten omdat het hele feest waarschijnlijk niet doorgaat zal vrij groot zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:18

Ik zal er niet warm of koud van worden of ze nu mag gaan of niet. Sta vrij neutraal in dit geval eigenlijk. Gaat ze, fijn, gaat ze niet? Tja, jammer maar helaas. ;) Dus neen, daar zal het niet aan liggen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:26

Nou laat mij dan lekker negatief doen! Als het aan mij ligt gaat ze niet! Maar ja het ligt niet aan mij. Dus we wachten af wat de mensen zeggen waar het wel aan ligt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:32

Je mag zo reageren hoor, je mag alleen niet verwachten dat ik het er mee eens ben :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:39

I couldn't care less. Als ik me ergens niets van aantrek is het wel wat mensen van me denken. Vooral als ze me niet kennen en ik hun niet. De mensen die me kennen snappen namelijk precies hoe ik het bedoel. Wat jij van me vindt zal me ook aan mijn kont roesten. Dus bespaar je de moeite en negeer me of stop me anders onder je "foeiknop".

En je hoeft het niet me me eens te zijn. Daar is het ook een discussie forum voor! Maar lopen zeuren over hoe ik iets schrijf is van het niveau Laura...
Meng je in de discussie en speel niet op de persoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:42

Anders word je boos... :?
Ik zou niet weten waarom ik je onder mijn foeiknop zou steken en ik zou nog minder kunnen bedenken waarom ik in godsnaam commando's zou gaan aanpakken van je. Ik speelde niet op de persoon :? Jij voelt je aangevallen, ik zei alleen dat ik het een nare reactie vond. Jij ging het ineens persoonlijk trekken. Doe eens rustig joh.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:47

Gottegot...nou geef ik weer commando's. Waar staat dat? Wie leest er nu niet goed. Je irriteert je waarschijnlijk aan mijn berichten. Ik draag een paar mogelijkheden aan die je kunt doen zodat je geen last van me hebt en dan commandeer ik? Alsjeblieft zeg....

En nu hou ik erover op. Als je nog wilt bakkeleien met me ben je welkom in mijn PB box. Dit topic is niet bedoeld om je ergenis over mij te spuien. Anders open je daar maar een speciaal topic over. Oja en dit is geen commando maar een tip. Doe er mee wat je wilt. Ook met de rest van de tips. En boos ben ik niet...ik lach me een rotje om je. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 01:51

Ik irriteer me allerminst. Ik zit hier voor ontspanning niet om me te irriteren :') Ik erger me ook niet aan jou, dat maak jij er van. :? Jeetje, laat al maar hoor. Heb nou al veel vreemde reacties gezien op bokt maar deze mogen toch bij de top tien. :')

En ach, als je om me kan lachen: ik heb mijn goede daad voor vandaag alweer gedaan dan. Heb iemand laten lachen :D Als iedereen nou eens 1 iemand zou laten lachen per dag zou de wereld er al een stuk aangenamer zijn.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:23

Over een minuutje of 40 volgt de uitspraak. Ik heb helaas geen radio hier maar het zal daarna wel rap op het net staan denk. Ik ben reuzebenieuwd. En vooral wat ze gaat doen nu ook Nieuw Zeeland heeft aangegeven roet in het eten te zullen gooien. Waarschijnlijk zal je het in Keulen horen donderen... :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:26

Een paar dagen geleden lieten Laura en haar vader Dick Dekker al weten overrompeld en onaangenaam verrast te zijn door alle publiciteit. "Het gaat alleen maar om geld", aldus vader Dick. Omdat ze eigenlijk geen behoefte hebben aan mediabelangstelling heeft hij nadrukkelijk verzocht de ligplaats van de boten niet te noemen. Daarom wonen ze 'ergens in het rivierengebied'.

Geen behoefte aan mediabelangstelling??? Yeah right! _O-