Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:03

Als je de doelstellingen leest van de PVV lees ik nergens dat buitenlanders het land uit moeten, wel criminele illegalen en criminele marokkanen. Op zich ben ik het daar mee eens, want ze hebben 2 paspoorten, ze zijn en blijven altijd Marokkaan volgens hun eigen visie, dus waarom niet naar Marokko met hun eigen criminelen. Dat ze dan ineens nederlander zijn is dan wel makkelijk.

Hier de visie, voor diegenen die belangstelling hebben en nog even willen weten waar het eigenlijk over gaat.

Ik heb dus niet gestemd en als ik ga stemmen, dan stem ik dus gek genoeg SP ;)
Maar helaas ben ik het met veel opvattingen wel eens.

Zeker het strafbeleid wat hij voorsteld.

II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme

* Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
* Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
* Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
* Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
* Minder taakstraffen
* Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
* Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
* Introductie heropvoedingskampen
* Preventief fouilleren in het hele land
* Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
* Wettelijk verbod op pedofielenpartij
* Professionelere hulp voor slachtoffers
* Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
* Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
* Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
* 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
* Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
* Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
* Kraakverbod
* Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... Itemid=139

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:04

Och hou toch op mens, ik zeg net dat ik bereid ben tot discussieren, maar dat ik nog geen inhoudelijke oplossing van D66 heb gezien. Er wordt vervolgens gezegd dat die er wel zijn, dan zeg ik laat maar zien, en dan ben ik degene die niet inhoudelijk wil discussieren? Wie is er hier nou gek?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:05

Alet74 schreef:
Vooruit dan maar, een paar dingen van D'66:
Citaat:
Nederland heeft de afgelopen kabinetsperiode een integratiebeleid gevoerd dat gekenmerkt wordt door hardvochtigheid en willekeur. Het heeft vele vluchtelingen en immigranten onnodig hard getroffen en groot persoonlijk leed teweeg gebracht.
Daarnaast is het internationale aanzien van Nederland geschaad. In het integratiedebat wordt gehamerd op de Nederlandse gebruiken en tradities, zonder besef dat deze al eeuwenlang beïnvloed worden door ontmoetingen met andere culturen.
Het krampachtig vasthouden aan zogenaamde 'gezamenlijke' Nederlandse gebruiken heeft impliciet tot gevolg dat grote groepen van de Nederlandse bevolking worden uitgesloten.
D66 wil af van het 'onder dwang' integreren en inburgeren. Een open samenleving in een globaliserende wereld biedt ruimte voor verschil.
D66 verwacht wel van immigranten met een reguliere verblijfsvergunning dat zij met het oog op participatie in de samenleving zich de Nederlandse taal eigen maken. De overheid dient dit te faciliteren.

En over emancipatie van nieuwe Nederland zeggen ze:
Citaat:
Integratie van nieuwe Nederlanders is een tweezijdig proces, dat alleen succesvol kan verlopen als ook de autochtone bevolking betrokken is
[/quote

Als je op de site van D'66 kijkt onder Standpunten en dan bij Veiligheid en rechtstaat kun je verschillende dingen aanklikken, helemaal onderaan staan de concrete dingen die D'66 wil.

En hier in lees ik toch echt geen oplossing.. Wel hun visie... Maar geen oplossing?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:06

Nee ik doe niet mee geen idee wat het allemaal in houdt en ook geen zin om me er in te verdiepen al dat langdradige gedoe en die ene stem veranderd toch niks. :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:06

Russel, ik geloof ook dat Wilders als persoon en zijn partij enigszins door elkaar heen gelopen zijn :) An sich vind ik zijn partijpunten ook begrijpelijk, maar de manier waarop het gebracht wordt en het achterliggende gedachtegoed dat duidelijk wordt door zijn uitspraken stuiten mij erg tegen de borst.

Overigens is dat maar een deel van zijn punten. Eerste punt wat ik zo snel even tegen kom, en waar ik op tegen ben: speculaties zonder onderbouwing over immigratie.

1.) Immigratiestop
Omdat immigratie enorme problemen met zich meebrengt voor de Nederlandse samenleving (integratieproblemen, criminaliteit, een veel te hoog beroep op uitkeringen etc.) is het meer dan gerechtvaardigd om voor een periode van ten minste vijf jaar gezinsvorming- en hereniging voor niet- westerse allochtonen geheel te stoppen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:08

Had net ook even weer de PVV-site bekeken. Als je dat leest, krijg je echt het idee dat in Nederland alleen maar criminelen wonen. Wat een negativiteit!
Ik kan me niet zo goed vinden in de keiharde aanpak, een aantal punten daargelaten.

Horsie: ik geef je een verwijzing naar de site, het was nogal veel, dan worden het van die lappen tekst.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:10

Alet74 schreef:
Had net ook even weer de PVV-site bekeken. Als je dat leest, krijg je echt het idee dat in Nederland alleen maar criminelen wonen. Wat een negativiteit!
Ik kan me niet zo goed vinden in de keiharde aanpak, een aantal punten daargelaten.

Horsie: ik geef je een verwijzing naar de site, het was nogal veel, dan worden het van die lappen tekst.

Dankjewel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:10

x_Mliss schreef:
Nee ik doe niet mee geen idee wat het allemaal in houdt en ook geen zin om me er in te verdiepen al dat langdradige gedoe en die ene stem veranderd toch niks. :')

Maar goed dat we niet allemaal zo denken! Dan zou het hier wel een puinhoop zijn.
Tuurlijk heb jij wel invloed! Het is ons democratisch recht om te stemmen! Wees er blij mee! Je hoeft heus niet de partijprogramma's uit je hoofd te leren, maar vaak zijn er wel foldertjes waar partijen kort en overzichtelijk alles op een rijtje zetten. De meeste bibliotheken hebben dit omstreeks verkiezingstijd wel liggen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:35

Slotje had een beetje vertraging. Excuus.

Na overleg: we laten het topic definitief op slot. Het gaat allang niet meer over de verkiezingen, en omdat de discussie steeds weer in persoonlijke aanvallen verzandt heeft het ook geen meerwaarde om het open te laten.