Welshcobfan schreef:ik vind het an sich een goed plan. Maar dan wel als 'regel': wil je niets aan gewicht veranderen, dan betaal je extra. Ben je echter bereid om aan je gewicht te werken (dietiste en psycholoog worden immers vergoed!) dan hoef je niets extra's te betalen. Er moet dan ook een termijn voor staan dat mensen in een jaar tijd bv zoveel kilo kwijt moeten zijn als hun dietiste mogelijk acht.
Mits het overgewicht niet te danken is aan een medisch probleem natuurlijk. en het natuurlijk om een bepaald bmi gaat, want iets overgewicht is nog altijd gezonder dan ondergewicht.
Met rokers is het net zo, die mogen van mij ook meer premie betalen. Tenzij ze stoppen binnen een jaar zeg maar.
Ik vind het triest dat sommige de vergelijking met chronisch zieken maken... want hoe l*llig ook: ik heb niet gekozen om ziek geboren te worden en ik leef daarom zo gezond mogelijk om niet zieker te worden. Terwijl ik veel mensen met zwaar overgewicht niet gezonder zie leven helaas...
Dus daar zit een verschil in.
Het is officieel een chronische ziekte dat is geen vergelijking. Het gewoon zo niks triest aan. Jij kan niet zeggen wat een ander doet of je moet er 24 uur per dag bij zitten. 
[img]In de medische wereld is ‘Adipositas’ het meest gebruikte woord voor overgewicht.
Adipositas of obesitas is een aandoening die ontstaat wanneer gedurende lange tijd meer energie wordt opgenomen dan verbruikt. Het teveel aan energie wordt opgeslagen in vetweefsel. Men is er inmiddels van overtuigd dat obesitas een chronische ziekte is omdat het eenmaal aanwezige vet nauwelijks meer weg te krijgen is.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-09-08 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt