NS schrapt toilet in treinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: NS schrapt toilet in treinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:11

Ik vind het ook nergens op slaan..
Als je nou 3 uur moet treinen.. en je moet naar de wc.. als je op het station naar de wc moet..mis je hoogstens de volgende trein..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:10

Ook ik reis regelmatig met de trein en plas onderweg. Want op de stations waar 'mijn' trein stopt zijn volgens mij niet eens toiletten aanwezig! Verward
Alleen in Schagen, maar dat is een invalide toilet en moet je nog 50 cent voor betalen ook, en dan denk je een schoon toilet aan te treffen. Nou mooi niet.

Vind het jammer dat ze de toiletten eruit gaan halen, want dat zal toch minder reizigers opleveren.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:16

Slechte zaak !

Niet klantvriendelijk ! Goed ze zijn dan wel niet echt schoon, maar ze zijn er wel en dat is wel heel erg prettig voor als je echt moet !

Maar niet alleen voor de reizigers is dit heel vervelend, wat te denken van het eigen personeel.
Conducteur moet nu maar in de bosjes gaan staan oid Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:25

Ik heb al geen hoge pet op van de NS en dit maakt het er allemaal niet beter op.
Al ga ik zelf nooit naar een toilet in de trein (echt te vies, ik wacht liever 3 uur), ik vind dat de mogelijkheid er gewoon moet zijn voor mensen die er wel gebruik van willen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:12

Iedereen zeurt wel hoe vies het is.. maar dat valt meestal reuze mee hoor. Natuurlijk het is alles behalve luxe en heel erg behelpen, maar het is er i.i.g (nog...) wel, en als je erg moet, dan moet je en kan je soms geen 3 uur wachten.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:18

Grmpf, ik was toch al niet blij met de NS. Erg fijn voor mij met mijn zwakke blaas... Gelukkig ga ik niet vaak meer met de trein, maar misschien komt er weer een periode waarin dat wel het geval is, dan zou ik het toch wel fijn vinden om gebruik te kunnen maken van een toilet. Okay, ze zijn zeker niet luxe (en vaak best vies), maar in noodgevallen ben ik er toch wel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:37

idinn schreef:
Iedereen zeurt wel hoe vies het is.. maar dat valt meestal reuze mee hoor. Natuurlijk het is alles behalve luxe en heel erg behelpen, maar het is er i.i.g (nog...) wel, en als je erg moet, dan moet je en kan je soms geen 3 uur wachten.

Ik vind het wel echt vies Clown
Maar ik ga bij voorkeur al niet naar openbare toiletten, ik houd het echt heel erg lang op, dat liever dan naar zo'n vies toilet gaan. Ik ga ook op festivals de hele dag niet naar het toilet, dat zegt wel genoeg Knipoog Dus die 3 uur in de trein al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:29

Belachelijk Bloos!!
Je zal maar even 2.5 uur met de trein moeten.. Sigaar
Dat wordt dus, als ik ga meeten met iemand - en ruim 2 uur in de trein moet zitten, de hele dag niet drinken.. Totdat ik daar ben.. Anders moet ik minstens om de anderhalf uur naar de wc.. Sigaar
Slimme zet zeg. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:33

Ik vind het zelf niet erg. Ga max. 3 keer per dag naar de wc, en dan moet ik nieteens nodig. Clown Ben ook nog nooit naar de wc geweest in de trein, en maak vaak zat lange treinreizen.

Maar voor de mensen met een zwakke blaas lijkt het me zwaar kl.ote.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:16

Ik heb eerst niet willen reageren in dit topic maar doe het toch maar wel.
Het gaat over STOPTREINEN. In de intercity's blijven gewoon toiletten. Het is dan nog steeds geen handige zet maar de kans dat je 3 uur reist zonder toilet in de trein is zeer klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:21

zap schreef:
@Paardje... en in hoeveel treinen zit er daadwerkelijk geen wc?? Alleen in de sprinters en arriva treinen en wellicht de nieuwe stoptreinen. Als je daadwerkelijk heel het land doorreist dan reis je veelal met de intercity en dus gewoon een wc Knipoog.

Arriva treinen wel Ja in groningen van die mooie roestvrijstalen potten erin zien zitten, en nog ruim ook Ja
Nieuwe sprinters alleen niet, en dat is het complete nieuwe type stoptrein wat er komt..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:07

Inoterry schreef:
Het gaat over STOPTREINEN. In de intercity's blijven gewoon toiletten. Het is dan nog steeds geen handige zet maar de kans dat je 3 uur reist zonder toilet in de trein is zeer klein.

dan NOG is het een probleem voor mensen met een zwakke blaas (zoals ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:22

Anthea schreef:
Ik vind het zelf niet erg. Ga max. 3 keer per dag naar de wc, en dan moet ik nieteens nodig. Clown Ben ook nog nooit naar de wc geweest in de trein, en maak vaak zat lange treinreizen.

Maar voor de mensen met een zwakke blaas lijkt het me zwaar kl.ote.

Wou dat ik maar 3x per dag naar de wc hoefde Bloos!!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:49

LimaMambo schreef:
Inoterry schreef:

dan NOG is het een probleem voor mensen met een zwakke blaas (zoals ik)

Daarom vind ik het ook geen handige zet Knipoog .

Waarom ik toch reageer omdat er veel mensen (met een niet zwakke blaas) beginnen over 3 uur met de trein moeten reizen zonder naar het toilet te kunnen, terwijl dat niet aan de orde is. Als je zo een lange reis maakt zit er altijd wel een intercity tussen, en daar blijven gewoon toiletten in.
Het word wel een ander verhaal als de stoptrein onderweg kapot gaat (of erger) en er kan niet meer gereden worden, dan zit op een gegeven moment iedereen met een probleem. Dit is nog een reden waarom ik het geen handige zet vind.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:50

Unwritten schreef:
zap schreef:
@Paardje... en in hoeveel treinen zit er daadwerkelijk geen wc?? Alleen in de sprinters en arriva treinen en wellicht de nieuwe stoptreinen. Als je daadwerkelijk heel het land doorreist dan reis je veelal met de intercity en dus gewoon een wc Knipoog.

Arriva treinen wel Ja in groningen van die mooie roestvrijstalen potten erin zien zitten, en nog ruim ook Ja
Nieuwe sprinters alleen niet, en dat is het complete nieuwe type stoptrein wat er komt..

dat wou ik net zeggen! Haha! de Spurts op het traject Leeuwarden-Groningen en Leeuwarden-Harlingen (haven) hebben allemaal RVS toiletten, en zeker ruim!
ik moest laatst naar de wc in de trein (drink iets teveel thee op mijn werk Haha!) dus ik erheen...zat vrij comfortabel, ruime toiletruimte en vooral...hij was niet eens vies! en dit was geen uitzondering. Ook dat zwaar onaangename gevoel van een wind langs je onderkant in die gele NS treinen was er niet, is afgesloten tot je doortrekt, dan vult de pot zich met een paar liter water, gaat een klepje open en wham, weg!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:15

Ik vind het echt belachelijk dat ze toiletten gaan schrappen in treinen!! Moet je dan maar met een pamper in de trein gaan zitten ofzo Verward

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:31

En als je nou heel nodig moet of misselijk bent? Over vervuiling egsproken... Kan je toch beter een toilet plaatsen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:31

Je zal idd maar de dunne hebben Nagelbijten / Gniffelen en flink ziek zijn zeg!! Idd over vervuiling gesproken Haha!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:01

LimaMambo schreef:
_Skess_ schreef:
dan ga je toch van te voren dat je de trein instapt naar de wc?..en als je blaasontsteking hebt dan ga je neem ik aan niet een eind reizen met de trein.

lekker makkelijk praten voor iemand die normaal de plas kan ophouden...

Idd, mijn vader heeft een lactose en koemelk vrij dieët omdat hij anders last krijgt van z'n darmen.
Als hij toch perongeluk iets zou eten waar ook maar sporen van lactose of koemelk inzitten, denk ik dat hij wel een toilet nodig heeft in de trein.. Clown

En als je vergeten bent je tampon te verwisselen van te voren? Tong uitsteken

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:24

Lekker handig voor gevalletjes met blaasontsteking...is een meer voorkomend probleem onder de vrouw dan je denkt!

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:57

Ik ging gister dagje naar aachen met me opa en oma, en me nichtje.
Maar dat is toch een reis van 3 uur heen en 3 uur terug.
Ben toch wel paar keer naar de toilet geweest (ookal waren ze ranzig maargoed) was blij dat ze er nog waren..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:12

Handig. Vooral als je vaak naar het toilet moet.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:19

volgensmij hebben die sprinter treinen van de NS al geen wc meer
of is dit nu oud nieuws in dit topic ??

..

wel lastig vind ik ..
je zou dan toch maar hoge nood hebben ..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:21

Dat is echt belachelijk. Geen stijl van de NS, en zonder enig respect.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 14:08

Gewoon poepen en piesen middenin de trein dus...
Dat we medelijden moeten hebben met de NS omdat ze ook hun centjes moeten verdienen: het is openbaar vervoer, er mag wel enige service geboden worden. Als een wc je verlies doet draaien gaat er iets niet goed Knipoog .