Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spettic

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:38

Blue_Eyes schreef:
Verotjoo - ik ben heel benieuwd hoe jij weet dat de foetus het niet voelt? Bij zo'n kindje is het zenuwstelsel volledig ontwikkeld hoor!

Dat vroeg ik me dus ook af.

xDramaQueen

Sankzzzz schreef:
Onmenselijk?
Hoe kan een kind van 11 nu in godsnaam een kleine opvoeden?
Dat vind ik pas onmenselijk!!

weleens gehoord van adoptie Sigaar

avaluna

Sankzzzz schreef:
Onmenselijk?

Roemeense kindertehuizen zijn helaas meestal ook niet zo humaan...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:39

Sankzzzz schreef:
Onmenselijk?

Precies! De meeste hebben het voornamelijk over de bevalling zelf en de verkrachting en de oom. Maar wat gebeurdt er als het kind er daadwerkelijk is? Dat zijn pas gevolgen die gezien moeten worden!

Hoe kan een kind van 11 een kind opvoeden? Hoe kan een kind van 11 met een kind een normale toekomst opbouwen? Hoe kan een kind van 11 met een kind van verkrachter het voorval vergeten? Hoe kan een kind van een moeder van 11 en een oom als vader een normale toekomst opbouwen? Heeft niet elk kind recht op een goede toekomst? Heeft niet elk kind recht op een pappa en een mamma? Heeft niet elk kind recht op een goede start?

Natuurlijk zijn er altijd minder bedeelde kinderen bij, maar dat betekent niet dat dit geaccepteerd moet worden!

En de mensen die spreken over adopteren.. die praten pas makkelijk!! Het is lekker makkelijk gezegd om je kind op te laten voeden door een ander.. dan stapel je mooi andere weer op met de problemen. En dan nog zal het kind van 11 het nooit vergeten, zal het kind van 11 altijd de moeder zijn en de de oom altijd én de vader én de verkrachter!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:40

hoe wil je dat doen dan? (miskraam)

ik denk dat de moeder de baby gaat opvoeden,
tenminste een kind van 11 gaat dat niet lukken denk ik.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:40

Sankzzzz schreef:
Ik zou er zelf wel een eind aan maken dan (aan de zwangerschap hé..)
Als 11 jarig meisje zwanger zijn, kan voor geen van beide gezond zijn!

verootjoo schreef:
Verschrikkelijk... Scheve mond Ik denk dat ik dat dan als ouders zijnde zelf maar had gedaan. Je bepaalt toch zeker zelf of je een abortus doet of niet.
Over moord gesproken; het is met 4 maanden nog niet eens levensvatbaar.

Bloos! Wat?! M'n ogen vallen werkelijk uit m'n kassen van verbazing! Je gaat toch zeker niet als ouders zelf proberen om een abortus op te wekken? Scheve mond Dat resulteert hoe dan ook in een miskraam/bevalling van een baby, weliswaar nog klein maar compleet en onmiskenbaar een klein mensje! En dat terwijl je dochter volledig bij kennis is. Of wil je dan zelf ook nog experimenteren met middeltjes waar ze knock-out van gaat? Tot nu toe heb ik veel begrip en respect kunnen opbrengen voor anderen die in dit topic gereageerd hebben ook al waren ze een andere mening toegedaan, maar hier word ik serieus misselijk van. Misselijk

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:43

las iets over miskraam zelf opwekken dan maar

dat is best gevaarlijk ,op 4 maand is dat een bevalling van een dood kindje met alles wat bij een bevalling hoort
doe je zelf heb je kans op bloedingen ,infecties van binnen cq onstekingen zelf een kans op overlijden door complicaties van bovenstaande dingen

ik hoop dat dit meisje een sterke moeder achter haar heeft staan die haar helpt straks

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:47

verootjoo schreef:
Ik weet heel goed hoe zoiets eruit ziet. Knipoog Maar dat kind heeft nog geen herinneringen en als het buiten de baarmoeder is, is het dood. Dat bedoel ik met niet levensvatbaar. Ik vind het nog geen kind, en al helemaal niet als het van je verkrachter is, die óók nog eens je oom is.

Dus als het geen herinneringen heeft heeft het geen rechten? De meeste mensen herinneren zich niks van voor hun vierde levensjaar, lijkt het jou een goed idee om peuters die lastig zijn een spuitje te geven? En hoezo is het geen kind als het van een verkrachter is, heeft het kind daar dan om gevraagd, kan die er iets aan doen?

verootjoo schreef:
Zo'n foetus voelt het niet eens. En ik kan er niet over uit dat een kind van 11 een zwangerschap moet uitdragen van haar verkrachter Scheve mond

Dat is gewoon niet waar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:47

Precies. Dan ben je niet alleen het ongeboren kindje kwijt, maar ook het kind van 11 jaar!

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:48

Wat een verschrikkelijk nieuws!
Ik weet echt niet wat ik zou beslissen over het wel of niet laten krijgen van het kind. Moeilijke en zeer belangrijke beslissing. Wat een medelijde heb ik met dat arme kind.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:48

Blue_Eyes schreef:
Verotjoo - ik ben heel benieuwd hoe jij weet dat de foetus het niet voelt? Bij zo'n kindje is het zenuwstelsel volledig ontwikkeld hoor!

inderdaad en het schopt en beweegt en stopt duim ook in mond
dus dat voelt die ook Knipoog duimzuigen Nagelbijten / Gniffelen

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:49

ik hoop dat dit meisje een sterke moeder achter haar heeft staan die haar helpt straks[/quote]

Idd meisje kan alle hulp, steun, schouders, liefde en kracht gebruiken.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:49

tina schreef:
Blue_Eyes schreef:

inderdaad en het schopt en beweegt en stopt duim ook in mond
dus dat voelt die ook Knipoog duimzuigen Nagelbijten / Gniffelen

offtopic: schattig he als je dat ziet op een echo

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:50

goeroe schreef:
En hoezo is het geen kind als het van een verkrachter is, heeft het kind daar dan om gevraagd, kan die er iets aan doen?

Maar moet het kind (zowel de 11 jarige moeder als het kind) dan wel maar leven met de consequenties??

Dát is ook heel belangrijk!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:52

zap schreef:
goeroe schreef:
En hoezo is het geen kind als het van een verkrachter is, heeft het kind daar dan om gevraagd, kan die er iets aan doen?

Maar moet het kind (zowel de 11 jarige moeder als het kind) dan wel maar leven met de consequenties??

Tuurlijk is dat ook heel belangrijk!!
Maar nogmaals, dat babytje kan er niets aan doen en heeft ook het recht om geboren te worden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:55

zap schreef:
Hoe kan een kind van 11 een kind opvoeden? Hoe kan een kind van 11 met een kind een normale toekomst opbouwen? Hoe kan een kind van 11 met een kind van verkrachter het voorval vergeten? Hoe kan een kind van een moeder van 11 en een oom als vader een normale toekomst opbouwen? Heeft niet elk kind recht op een goede toekomst? Heeft niet elk kind recht op een pappa en een mamma? Heeft niet elk kind recht op een goede start?

Natuurlijk zijn er altijd minder bedeelde kinderen bij, maar dat betekent niet dat dit geaccepteerd moet worden!

En de mensen die spreken over adopteren.. die praten pas makkelijk!! Het is lekker makkelijk gezegd om je kind op te laten voeden door een ander.. dan stapel je mooi andere weer op met de problemen. En dan nog zal het kind van 11 het nooit vergeten, zal het kind van 11 altijd de moeder zijn en de de oom altijd én de vader én de verkrachter!

Ik denk dat niemand van dit kind verwacht dat ze haar kind zelf opvoedt. Het voorval vergeten zal sowieso niet gaan, of ze nou bevalt of een abortus krijgt. Sterker nog, vergeten zou duiden op een ernstig probleem. Niemand verwacht dat ze het vergeet maar dat wil toch niet zeggen dat ze gedoemd is om de rest van haar leven ongelukkig te blijven. Er zijn zoveel mensen die hele nare dingen meemaken. Zij kan heus nog wel iets van haar leven maken, ik ben daar best optimistisch over. En natuurlijk heeft elk kind recht op die dingen die je noemt, maar soms is het nu eenmaal niet anders.

Daarnaast lijkt het mij helemaal niet makkelijk om je kind op te geven en het is onzin dat je anderen dan opzadelt met jouw problemen. Mensen die een kind adopteren kiezen daarvoor en zijn juist blij dat die mogelijkheid bestaat.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:59

zap schreef:
goeroe schreef:

Ja, helaas wel. Dat is de schuld van die idiote oom. Die consequenties zijn inderdaad heel vervelend, maar de andere optie (abortus dus) zou in mijn ogen nog veel erger zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:03

Maar soms is het nu eenmaal niet anders?? Volgens mij kan het hier best anders Ja

Vind je nu werkelijk dat het kind recht heeft om geboren te worden, wetende dat haar moeder 11 jaar was en dat haar vader een verkrachter was? Een recht om geboren te worden? Ik denk eerder in dit geval een plicht om geboren te worden, een plicht om geboren in omstandigheden die verreweg van ideaal zijn. Verplicht geboren, wetend dat je moeder niet voor je kan zorgen. Verplicht geboren worden..goh wat een recht!
Het is helemaal geen recht om geboren te worden. De baby wordt hier de dupe en krijgt echt geen normaal leven hoor... hoe kan je dan spreken over recht van geboorte?

En wat denk je dat een geboorte doet met het meisje zelf? Denk je nu werkelijk dat het kind door kan leven als haar kind (ja, die van een verkrachter) rond wandeld?

Mensen kiezen inderdaad voor een adoptie, zoals ook de ouders van het kindje hebben gedaan! Dit kind heeft helemaal niks te kiezen en moet het maar gewoon ondergaan! En daarnaast moet je maar afwachten inhoeverre dit kind adoptieouders krijgt en niet ergens weggestopt in een Roemeens weeshuis terugvind! We praten hier niet over Nederland hè Knipoog

Kind niet opgeven of in dit geval kind aborteren... ik zou voor het laatste kiezen Ja

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:04

enigste punt wat niet volg is waarom de moeder van kind niet eerder heeft gemerkt dat dochterje zwanger was??

ik bedoel je merkt toch dat ze niet ongesteld word?en andere tekens ?
ik bedoel als ik een dochter had zou gauw merken als ze opeens niet meer ongi werd (tenslotte beheer ik de voorraadkast van alles in huis )

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:05

goeroe schreef:
Ja, helaas wel. Dat is de schuld van die idiote oom. Die consequenties zijn inderdaad heel vervelend, maar de andere optie (abortus dus) zou in mijn ogen nog veel erger zijn.

En dit staat mij zo tegen! Ik word er gewoon een beetje boos om Bloos . De schuld van die oom ja..maar de consequenties zijn voor beide kinderen.. En mag je het dan die beide kinderen niet zo 'gemakkelijk' mogelijk maken?

Eerlijk: hoe zijn de kinderen beter af? Geboren of ongeboren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:07

Verootjoo: zou dat argument ook voor wel-geboren kinderen gelden, dat je het binnen een maand na de geboorte mag doden omdat het geen herinneringen heeft? Of als je het 8 maanden en twee weken nog aborteert?
Op welk moment zou jij de grens leggen tussen wanneer het wel mag en wanneer niet?

Want vroeger of later komt er een moment dat het ongeboren kind toch in eerste instantie een kind is, met eigen rechten, dat je niet mag doden alleen omdat de moeder van dat kind daarom verzoekt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:10

zap schreef:

Eerlijk? Dat kan ik niet zeggen, dat weten we simpelweg niet. Je kunt er alleen maar naar gissen...
Ik kan niet zeggen dat het ongeboren kind beter af is als het niet geboren is, er zijn zoveel mensen die in moeilijke omstandigheden zijn opgegroeid maar wel waarde vinden in het leven. Wie zijn wij om te zeggen dat dat niet goed is? Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat het meisje van 11 hoe dan ook beter af is als er abortus wordt gepleegd. Goeroe, Mea en anderen hebben namelijk een paar goede argumenten aangevoerd waarom ook daar nadelen aan zitten. Hoe dat allemaal in deze specifieke situatie uitpakt - dat weten we gewoon NIET met zekerheid.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:14

zap schreef:
Maar soms is het nu eenmaal niet anders?? Volgens mij kan het hier best anders Ja

Vind je nu werkelijk dat het kind recht heeft om geboren te worden, wetende dat haar moeder 11 jaar was en dat haar vader een verkrachter was? Een recht om geboren te worden? Ik denk eerder in dit geval een plicht om geboren te worden, een plicht om geboren in omstandigheden die verreweg van ideaal zijn. Verplicht geboren, wetend dat je moeder niet voor je kan zorgen. Verplicht geboren worden..goh wat een recht!
Het is helemaal geen recht om geboren te worden. De baby wordt hier de dupe en krijgt echt geen normaal leven hoor... hoe kan je dan spreken over recht van geboorte?

Jij vindt dit leven onder deze omstandigheden waardeloos en daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik blijf van mening dat er voor beide kinderen nog genoeg uit het leven valt te halen. Ik ben blij dat ik leef en zou het niet willen missen al had mijn vader mijn moeder van kinds af aan opgesloten in een horrorkelder.

zap schreef:
En wat denk je dat een geboorte doet met het meisje zelf? Denk je nu werkelijk dat het kind door kan leven als haar kind (ja, die van een verkrachter) rond wandeld?

Op je eerste vraag: zoals eerder in dit topic al werd gezegd verschilt een abortus in dit stadium van zwangerschap niet zo heel veel van een gewone bevalling, het voornaamste verschil is dat de baby een abortus niet overleeft en een gewone bevalling wel. En op je tweede vraag: te weten dat je kindje is gedood lijkt me ook geen prettige gedachte maar in beide gevallen denk ik dat er mee te leven valt.

zap schreef:
Mensen kiezen inderdaad voor een adoptie, zoals ook de ouders van het kindje hebben gedaan! Dit kind heeft helemaal niks te kiezen en moet het maar gewoon ondergaan! En daarnaast moet je maar afwachten inhoeverre dit kind adoptieouders krijgt en niet ergens weggestopt in een Roemeens weeshuis terugvind! We praten hier niet over Nederland hè Knipoog

Dit kind heeft sowieso niets te kiezen. Wie zegt dat het kind een abortus wil? Misschien wil ze het kindje wel heel graag houden.
Laatst bijgewerkt door goeroe op 24-06-08 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:15

tina schreef:
enigste punt wat niet volg is waarom de moeder van kind niet eerder heeft gemerkt dat dochterje zwanger was??

ik bedoel je merkt toch dat ze niet ongesteld word?en andere tekens ?
ik bedoel als ik een dochter had zou gauw merken als ze opeens niet meer ongi werd (tenslotte beheer ik de voorraadkast van alles in huis )

Ze is pas 11, toen werd ik ook nog niet zo regelmatig ongesteld. Mogelijk is ze zelfs nooit ongesteld geweest, wie weet hoe lang die veuspeuk zijn nichtje al misbruikte?
Laatst bijgewerkt door goeroe op 24-06-08 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:18

zap schreef:
goeroe schreef:

En dit staat mij zo tegen! Ik word er gewoon een beetje boos om Bloos . De schuld van die oom ja..maar de consequenties zijn voor beide kinderen.. En mag je het dan die beide kinderen niet zo 'gemakkelijk' mogelijk maken?

Je mag wel boos worden, maar ik heb dat arme kind niet bevrucht. Ik ben het gewoon niet met je eens over wat het beste voor die kinderen is. Ik ben dus serieus van mening dat het kind geboren laten worden het beste is voor beide kinderen. Als wij het eens waren over wat voor die kinderen het beste was dan waren we nu niet in discussie!