Blue_Eyes schreef:Verotjoo - ik ben heel benieuwd hoe jij weet dat de foetus het niet voelt? Bij zo'n kindje is het zenuwstelsel volledig ontwikkeld hoor!
Dat vroeg ik me dus ook af.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Verotjoo - ik ben heel benieuwd hoe jij weet dat de foetus het niet voelt? Bij zo'n kindje is het zenuwstelsel volledig ontwikkeld hoor!
Sankzzzz schreef:Onmenselijk?
Hoe kan een kind van 11 nu in godsnaam een kleine opvoeden?
Dat vind ik pas onmenselijk!!
Sankzzzz schreef:Ik zou er zelf wel een eind aan maken dan (aan de zwangerschap hé..)
Als 11 jarig meisje zwanger zijn, kan voor geen van beide gezond zijn!
verootjoo schreef:Verschrikkelijk...Ik denk dat ik dat dan als ouders zijnde zelf maar had gedaan. Je bepaalt toch zeker zelf of je een abortus doet of niet.
Over moord gesproken; het is met 4 maanden nog niet eens levensvatbaar.
verootjoo schreef:Ik weet heel goed hoe zoiets eruit ziet.Maar dat kind heeft nog geen herinneringen en als het buiten de baarmoeder is, is het dood. Dat bedoel ik met niet levensvatbaar. Ik vind het nog geen kind, en al helemaal niet als het van je verkrachter is, die óók nog eens je oom is.
verootjoo schreef:Zo'n foetus voelt het niet eens. En ik kan er niet over uit dat een kind van 11 een zwangerschap moet uitdragen van haar verkrachter
tina schreef:Blue_Eyes schreef:Verotjoo - ik ben heel benieuwd hoe jij weet dat de foetus het niet voelt? Bij zo'n kindje is het zenuwstelsel volledig ontwikkeld hoor!
inderdaad en het schopt en beweegt en stopt duim ook in mond
dus dat voelt die ookduimzuigen
goeroe schreef:En hoezo is het geen kind als het van een verkrachter is, heeft het kind daar dan om gevraagd, kan die er iets aan doen?
zap schreef:goeroe schreef:En hoezo is het geen kind als het van een verkrachter is, heeft het kind daar dan om gevraagd, kan die er iets aan doen?
Maar moet het kind (zowel de 11 jarige moeder als het kind) dan wel maar leven met de consequenties??
Dát is ook heel belangrijk!
zap schreef:Hoe kan een kind van 11 een kind opvoeden? Hoe kan een kind van 11 met een kind een normale toekomst opbouwen? Hoe kan een kind van 11 met een kind van verkrachter het voorval vergeten? Hoe kan een kind van een moeder van 11 en een oom als vader een normale toekomst opbouwen? Heeft niet elk kind recht op een goede toekomst? Heeft niet elk kind recht op een pappa en een mamma? Heeft niet elk kind recht op een goede start?
Natuurlijk zijn er altijd minder bedeelde kinderen bij, maar dat betekent niet dat dit geaccepteerd moet worden!
En de mensen die spreken over adopteren.. die praten pas makkelijk!! Het is lekker makkelijk gezegd om je kind op te laten voeden door een ander.. dan stapel je mooi andere weer op met de problemen. En dan nog zal het kind van 11 het nooit vergeten, zal het kind van 11 altijd de moeder zijn en de de oom altijd én de vader én de verkrachter!
zap schreef:goeroe schreef:En hoezo is het geen kind als het van een verkrachter is, heeft het kind daar dan om gevraagd, kan die er iets aan doen?
Maar moet het kind (zowel de 11 jarige moeder als het kind) dan wel maar leven met de consequenties??
Dát is ook heel belangrijk!
goeroe schreef:Ja, helaas wel. Dat is de schuld van die idiote oom. Die consequenties zijn inderdaad heel vervelend, maar de andere optie (abortus dus) zou in mijn ogen nog veel erger zijn.
zap schreef:Eerlijk: hoe zijn de kinderen beter af? Geboren of ongeboren?
zap schreef:Maar soms is het nu eenmaal niet anders?? Volgens mij kan het hier best anders![]()
Vind je nu werkelijk dat het kind recht heeft om geboren te worden, wetende dat haar moeder 11 jaar was en dat haar vader een verkrachter was? Een recht om geboren te worden? Ik denk eerder in dit geval een plicht om geboren te worden, een plicht om geboren in omstandigheden die verreweg van ideaal zijn. Verplicht geboren, wetend dat je moeder niet voor je kan zorgen. Verplicht geboren worden..goh wat een recht!
Het is helemaal geen recht om geboren te worden. De baby wordt hier de dupe en krijgt echt geen normaal leven hoor... hoe kan je dan spreken over recht van geboorte?
zap schreef:En wat denk je dat een geboorte doet met het meisje zelf? Denk je nu werkelijk dat het kind door kan leven als haar kind (ja, die van een verkrachter) rond wandeld?
zap schreef:Mensen kiezen inderdaad voor een adoptie, zoals ook de ouders van het kindje hebben gedaan! Dit kind heeft helemaal niks te kiezen en moet het maar gewoon ondergaan! En daarnaast moet je maar afwachten inhoeverre dit kind adoptieouders krijgt en niet ergens weggestopt in een Roemeens weeshuis terugvind! We praten hier niet over Nederland hè
tina schreef:enigste punt wat niet volg is waarom de moeder van kind niet eerder heeft gemerkt dat dochterje zwanger was??
ik bedoel je merkt toch dat ze niet ongesteld word?en andere tekens ?
ik bedoel als ik een dochter had zou gauw merken als ze opeens niet meer ongi werd (tenslotte beheer ik de voorraadkast van alles in huis )
zap schreef:goeroe schreef:Ja, helaas wel. Dat is de schuld van die idiote oom. Die consequenties zijn inderdaad heel vervelend, maar de andere optie (abortus dus) zou in mijn ogen nog veel erger zijn.
En dit staat mij zo tegen! Ik word er gewoon een beetje boos om. De schuld van die oom ja..maar de consequenties zijn voor beide kinderen.. En mag je het dan die beide kinderen niet zo 'gemakkelijk' mogelijk maken?
Eerlijk: hoe zijn de kinderen beter af? Geboren of ongeboren?