Belgische politie schiet weer hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: Belgische politie schiet weer hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:05

waar gaat dat heen met die politie daar?? Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:12

Jacimatho schreef:
Als je tijd hebt om je knaller te pakken en gericht te schieten, heb je ook de tijd om je om weg te lopen en buiten in je auto om versterking te bellen.

Als het hier in een huis als waar ik zit geweest zou zijn,
ik zou in de woonkamer staan en er zou een bloeddorstige hond op mij afgekomen zijn (ik zeg nu niet dat de hond in het verhaal dit ook was maar stel dat),
nee dan was ik ab-so-luut niet even snel bij de deur als bij mijn knaller. Laat staan dat ik de deur hier op tijd dicht kan trekken, echt niet. Had ik zelf toch beter onmiddellijk mijn wapen kunnen trekken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 06:34

ik probeer me een engelse buldog als zeer bloeddorstig voor te stellen...........dat je dat zou kunnen zeggen over een rotweiler,stafford,of herder ed kan ik me nog indenken,maar een engelse buldog....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:32

Ik zeg ook, niet per se in deze situatie Knipoog .
Daarnaast heb je altijd uitzonderingen op de regel. Misschien zijn ze fysiek minder in staat echt gekke dingen te doen maar wie weet was deze wel in staat om te dreigen, bijten,...

Als je slecht praat over staffords dan staan alle staffordsliefhebbers (terrecht) op hun achterste poten, want je mag nooit alle honden van een ras over dezelfde kam scheren, er zijn er genoeg bij die wel goed opgevoed en braaf zijn.

Maar als je van een ras zegt dat ze àllemaal braafje luie dotjes zijn (ook over een kam scheren) dan is dat wel prima? Kan er geen tussen zitten met een kronkel in zijn hoofd?

Iig heeft de politie geschoten in een woonkamer met kinderen. Dat maakt dat hij ofwel psychisch niet in orde is(wat al vreemd is als je bij de politie werkt), en ik mag hopen dat de politie geen instabiele mensen met wapen op stap sturen dus dan zou hij nu wel gesanctioneerd zijn, of de politie heeft echt te vroeg gehandeld maar volledig uit goede bedoeling, of er is iets gebeurd wat de eigenaren liever niet mee willen vertellen aan de pers.

Ik denk zelf grootste kans op het 2de, maar het derde kan je ook niet uitsluiten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:50

Engelse buldoggen zijn wel zeker in staat vieze bijtwonden te maken. Zijn ook gefokt geweest om te vechten dus ik kan me er wèl een voorstelling van maken. Maar het is allemaal giswerk. Zolang er geen uitslag bekend is van het onderzoek kunnen we met het hele verhaal niets.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:40

een engelse bulldog????????????
ik heb er zelf ook 1, die gaat zelfs staan kwispelen als er een inbreker is, daar staan ze bekend om, ze willen wel eens spelen maar echt kwaad doen??? maar ik ken de hond verder niet, alleen als ie als onze laila is en als de andere bullies die ik ken vind ik het waanzin..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:37

natuurlijk zal hij best vieze bijtwonden geven,maar is dat dan een excuus?

maar idd een vreemd verhaal waarin vast de waarheid niet boven zal komen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:29

Als ik een artikel lees waarin kinderen staan die door een hond werden aangevallen en hoe hun leven nu verder gaat (operatie na operatie, levenslange gruwelijke littekens), dan ben ik de hond ook liever te vroeg af dan mijn hele leven erdoor te laten verwoesten. Het risico om te kijken hoe diep die bijtwonden nu eigenlijk gaan, waar hij mij zal bijten en hoeveel last ik er van zou krijgen neem ik niet Lachen .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:31

nee,maar je gaat ook niet zomaar een hond neerschieten.

wat ik zeg,bij de rassen die erom bekend staan dat ze flink kunnen vasthouden kan ik me er nog iets bij voorstellen.

maar het is te makkelijk om ze dan uit voorzorg neer te knallen.
(ik kan me niet voorstellen dat de agent zo gedacht heeft,overigens.)

in dit geval was het dus een engelse bul

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:12

Ach je moet je eigen hond onder controle kunnen houden, klaar af. Baasje is fout hoe dan ook.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:41

Als ik me bedreigt voel door een hond en ik heb geen uitweg dan kies ik voor mijn eigen leven ja.

Ik ben geen hondenkenner en ik weet niet welke hondenrassen flink kunnen vasthouden en welke niet. Tijd om mijn hondenrassenboekje erbij te halen zal ik wel niet krijgen. Dus als ik dan moet kiezen tussen:

Risico nemen hond me te laten aanvallen en afschuwelijk verminkt worden voor de rest van mijn leven of
risico nemen voorbarig een hond neer te knallen waarvan ik volledige helende bijtwonden had kunnen krijgen,
dan kies ik voor het tweede.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:01

dat weet je toch niet,slimmerik hoe het gegaan is.

ja als het zo zou zijn als in het stukje staat,dan is baas verantwoordelijk voor de hond.

lekker makkelijk.........achja knal maar neer

maar ik kan niet oordelen want ik was er niet bij

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:19

Nee, ik was er niet bij. Maar als iemand gebeten wordt binnenshuis dan komt dat toch echt o.a. doordat baasje hem niet goed onder controle heeft. Aan het stuk te lezen liet de hond zelfs niet los nadat de agent hem met een stoel geslagen had. Dus ik kan niet zeggen dat de agent er niet alles aan gedaan heeft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:00

nee,dat is het lastige bij dat soort stukjes,zijn vaak geschreven vanuit het oogpunt van iemand met een duidelijke mening naar de ene of de andere kant.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:36

De site waar dit verhaal vandaan komt staat niet bepaald bekend om degelijke, neutrale verslaggeving, integendeel zelfs.

Ik vraag me af waar we ons druk om maken. Als je als eigenaar je hond zo slecht opvoedt dat hij bezoek bijt en weigert los te laten dan zal er vroeg of laat iets vreselijks gebeuren. Dat is logisch toch?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:07

waar we ons druk om maken?

ik maak me druk om het feit dat het weer het zoveelste dier is wat uiteindelijk de dupe word van een onverantwoordelijke eigenaar of iig van de mens.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:07

Dus als er bij mij een inbreker komt en mijn hond verdedigt mij en bijt, dan voed ik m'n hond slecht op ?
Niet mijn redenatie....
En dat is de reden dat alleen agenten met pistool mogen lopen en een wel overwogen beslissing moeten maken.
Je kan toch niet bij elk incident, met welk dier dan ook, gelijk maar afknallen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:16

se7entje : dat dacht ik net dus ook al na de opmerking van slimmerik..
Mijn honden zijn echt wel opgevoed, en overdreven enthousiast naar anderen ( en dat meen ik echt ! ) maar als er iemand mij lastigvalt of mijn huis binnendringt, voelen die honden echt wel dat het fout is en dan beschermt bijna elke hond z'n baas wel.
En dat heeft niks met opvoeding te maken, ik ben er alleen maar blij mee want als mijn honden soms op straat iets niet vertrouwen merk ik dat ook aan ze. En dat geeft toch wel een fijn gevoel als je 's avonds alleen in het donker op straat loopt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:35

ja ook dat is mogelijk,het hoeft niet per definitie een zeer gevaarlijke hond te zijn geweest.
misschien ook wel............zullen we nooit weten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:01

dat je gaat schieten als je echt gebeten word in je vlees..ala..maar meneer heeft alleen een stukke broek Scheve mond

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:05

naadje24 schreef:
dat je gaat schieten als je echt gebeten word in je vlees..ala..maar meneer heeft alleen een stukke broek Scheve mond

Dus je moet als agent maar wachten tot je halve been eraf gescheurd is voordat je jezelf mag beschermen? Leuk idee hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:15

Klara16 schreef:
naadje24 schreef:

Dus je moet als agent maar wachten tot je halve been eraf gescheurd is voordat je jezelf mag beschermen? Leuk idee hoor.

ow dus ik ben zeer verantwoord als ik elk dier wat ooit aan mijn kleding heeft getrokken maar neerschiet Verward
nee dat is een gezonde gedachte ! Scheve mond

overigens wel knap hoor! een engelse bull die binnen 3 seconden je been eraf scheurt zodat je geen reactietijd meer hebt om te schieten!
mocht je zo een bull kennen dan verdient hij wel een plaats in het guinness book of records!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:18

Naar mijn mening heb je als agent het recht om je eigen fysieke veiligheid te waarborgen. Als een dier jou agressief benadert en niet gehoorzaamt aan zijn baas dan mag je maatregelen nemen om jezelf in veiligheid te brengen.

Het klinkt sommigen hier misschien erg in de oren maar liever een dode hond dan een gewond mens.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:23

Je vergeet wel dat de agent op dat moment op het terrein van de hond was. Zijn territoium dus.
Ik was er niet bij en heb dus geen flauw idee wat er precies gbeurd is, maar als een vreemde mijn huis zou binnenkomen, zou mijn hond ook even kijken wie het is.
Als diegene dan met een stoel begint te meppen zou mijn hond van mij mogen bijten. Zelfverdediging.
Helaas weten we niet precies hoe het is gebeurd.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:26

Het doet er niet echt toe of het al dan niet in huis was. Die agent was geen inbreker, die moet elke dag voor zijn werk bij mensen thuis dingen gaan vertellen/vragen waar die mensen niet blij mee zijn. Krijgt waarschijnlijk zéér regelmatig met boze honden te maken. Moet hij zich dan maar laten bijten?

En er werd met de stoel geslagen nàdat de hond zich vastgebeten had, om hem los te doen laten. Toen dat niet lukte is er geschoten. Wat ik dus best kan begrijpen.