Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:09

Ik had inderdaad de aanhalingstekens elders bedoeld, namelijk om 'gemiddelde'.

@LimaMambo: ik spreek elke dag wel een paar keer met God. Hij geeft niet altijd antwoord en er vallen ook geen briefjes uit de hemel. Maar ik heb wel de Bijbel, het woord van God.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:10

Blue_Eyes schreef:
Ik had inderdaad de aanhalingstekens elders bedoeld, namelijk om 'gemiddelde'.

@LimaMambo: ik spreek elke dag wel een paar keer met God. Hij geeft niet altijd antwoord en er vallen ook geen briefjes uit de hemel. Maar ik heb wel de Bijbel, het woord van God.

en hoe weet jij zo zeker dat deze niet door een grappenmaker is geschreven..?
begrijp me niet verkeerd hoor.. is gewoon interesse Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:13

Nou.... dat is wel bewezen, dat er echt niet zomaar een clown is geweest die heeft gedacht dat hij maar een seen boekje moest gaan schrijven.
De Bijbel is over een periode van 1000 jaar geschreven door een aantal verschillende mensen, die door God daartoe geinspireerd werden. Er zijn volgens velen nogal wat onduidelijkheden, maar dat is wel echt duidelijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:44

Blue_Eyes schreef:
Nou.... dat is wel bewezen, dat er echt niet zomaar een clown is geweest die heeft gedacht dat hij maar een seen boekje moest gaan schrijven.
De Bijbel is over een periode van 1000 jaar geschreven door een aantal verschillende mensen, die door God daartoe geinspireerd werden. Er zijn volgens velen nogal wat onduidelijkheden, maar dat is wel echt duidelijk.

dus jij gelooft mensen die zeggen dat ze met god hebben gesproken? mensen die je niet kent en nog nooit hebt ontmoet? mensen die zoiets door bv drugs gebruik hebben kunnen hallicineren?
het is (vind ik) namelijk erg makkelijk om een verhaal in de wereld te brengen.. en er zijn genoeg mensen die zoiets geloven..

nogmaals.. begrijp me niet verkeerd hoor.. vraag me dit eigenlijk altijd al af

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:48

net als blue_eyes spreek ik zelf dagelijks met God, dus ja ik geloof dat

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:55

trustHim schreef:

maar hoe kan je dan zo zeker weten dat hij bestaat? omdat hij niks terug zegt en je hem ook nooit hebt gezien?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:59

trustHim schreef:

en daar hebben we hem; ik geloof dat is iets anders dan dat is zo Haha!
alhoewel ikzelf katholiek ben ben ik me er donders goed van bewust dat een geloof iets is wat je zelf in het leven roept,brengt en houdt.....niks mis mee overigins

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:03

Wildgirl schreef:
trustHim schreef:

alhoewel ikzelf katholiek ben ben ik me er donders goed van bewust dat een geloof iets is wat je zelf in het leven roept,brengt en houdt.....niks mis mee overigins

Nee, mijn geloof is iets dat door God in het leven is geroepen en wordt gehouden. Ik als mens kan dat niet, Hij zal het moeten doen - en doet het gelukkig ook.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:04

Wildgirl schreef:
trustHim schreef:

de bekende quote van een cabaratier: geloven is zeker weten dat je twijfeld..

vind ik overigens een hele goede quote..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:07

Blue_Eyes schreef:
Wildgirl schreef:

Nee, mijn geloof is iets dat door God in het leven is geroepen en wordt gehouden. Ik als mens kan dat niet, Hij zal het moeten doen - en doet het gelukkig ook.

eeeeh hoe weet je dat dan?
Jij kiest er toch voor om te geloven; dus dan kies je toch ZELF?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:07

ik denk dat bij de meeste gevallen de ouders het voor ze kiezen Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:08

LimaMambo schreef:
Blue_Eyes schreef:

dus jij gelooft mensen die zeggen dat ze met god hebben gesproken? mensen die je niet kent en nog nooit hebt ontmoet? mensen die zoiets door bv drugs gebruik hebben kunnen hallicineren?
het is (vind ik) namelijk erg makkelijk om een verhaal in de wereld te brengen.. en er zijn genoeg mensen die zoiets geloven..

nogmaals.. begrijp me niet verkeerd hoor.. vraag me dit eigenlijk altijd al af

Ja, als jij er zo over denkt, kan ik wel proberen je te 'overtuigen' (voor zover een van ons dat zou willen) maar dat heeft geen enkel nut.
De bijbel is van zoveel invloed op de wereld dat hij al tigduizend keer door allerlei mensen is onderzocht. Heel veel delen van de bijbel zijn onduidelijk, de uitleg verschilt, zelfs wat er allemaal precies wel en niet in de bijbel hoort, daar zijn de meningen over verdeeld. Heel duidelijk is wel dat de bijbel niet een boek is dat effe bij elkaar is geschraapt door de eerste de beste gek die voorbij kwam.
Als je denkt dat er alleen maar wazige hallucinaties in de bijbel staan, moet je hem misschien eens gaan lezen.

Buiten dat heb ik ook in mijn leven verschillende ervaringen gehad met God, dingen gezien die niet 'normaal' zijn, en nee, ik heb nog nooit enige drug aangeraakt (met de uitzondering van 1-2x per jaar een glaasje wijn, maar lijkt me niet dat je daar hallucinaties van krijgt, voor we dat weer krijgen).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:10

maar blue-eyes.. dat zijn geen antwoorden op mijn vragen Knipoog
ik wil graag van je weten waarom jij echt zeker weet dat hij bestaat.. en zoiets weet je pas echt zeker als je hem echt gezien en gesproken hebt is mijn mening Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:11

LimaMambo schreef:

Doe effe normaal. Kijk even in mijn profiel, dan zie je hoe oud ik ben, oud genoeg om zelf na te denken, lijkt me. Voor TrustHim is dat exact hetzelfde. Ik ben niet gelovig opgevoed, dus ik ben zelf vij God terecht gekomen, zonder mijn ouders. Sterker: als het aan hen had gelegen, was ik geen christen geworden. Nu vinden ze het normaal en niet onprettig.

Hoe weet ik dat God voor mij kiest en niet andersom? Ook dat weet ik uit de bijbel en uit ervaring. Probeer jij maar eens te kiezen om te geloven. Veel succes, dat lukt echt niet. Het is niet van dat je zegt 'Nu geloof ik het' en dan is het zo. Of andersom. 'Ik heb nou geen zin, dus nu geloof ik het niet meer.' Dat werkt gewoon niet zo, probeer het maar eens.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:12

Ik ben ook wel benieuwd naar antwoord over mijn vraag

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:14

ik ben christelijk opgevoed ja, en ben er ook heel heel hard van weggelopen. ik wilde er totaal niks mee te maken hebben dus tot zover invloed van ouders. waarom ik dan toch geloof? ervaringen. niets en niemand kon mij aan het huilen maken, tot ik op een dag een als eerst een tekst te horen kreeg die mij gigantisch raakte, daarna was ik bij een gebed wat persoonlijk voor mij bedoeld leek en dat waar meer dan 100 mensen waren. en nog wel meer dingen waarvan ik alleen maar kan zeggen dat het God geweest is. en dat niet 1x maar meerdere malen. telkens als ik God lijk te vergeten wordt ik door Hem geroepen

als jij nog nooit een kapper hebt gezien is het toch ook niet zo dat hij niet bestaat Knipoog ik heb nog nooit iemand uit een stam in de rimboe gesproken of gezien maar ik geloof /weet dat ze bestaan

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:15

Blue_Eyes schreef:
LimaMambo schreef:

Doe effe normaal. Kijk even in mijn profiel, dan zie je hoe oud ik ben, oud genoeg om zelf na te denken, lijkt me. Voor TrustHim is dat exact hetzelfde. Ik ben niet gelovig opgevoed, dus ik ben zelf vij God terecht gekomen, zonder mijn ouders. Sterker: als het aan hen had gelegen, was ik geen christen geworden. Nu vinden ze het normaal en niet onprettig.

Hoe weet ik dat God voor mij kiest en niet andersom? Ook dat weet ik uit de bijbel en uit ervaring. Probeer jij maar eens te kiezen om te geloven. Veel succes, dat lukt echt niet. Het is niet van dat je zegt 'Nu geloof ik het' en dan is het zo. Of andersom. 'Ik heb nou geen zin, dus nu geloof ik het niet meer.' Dat werkt gewoon niet zo, probeer het maar eens.

ho ho rustig maar Knipoog ik zei ook duidelijk: IK DENK Knipoog
maar in mijn omgeving ken ik helaas wel een aantal personen bij wie het door de ouders is opgelegd..
en zelf proberen te geloven.. nee kan ik niet.. ik geloof niet in dingen die ik niet kan zien, voelen, aanraken, mee kan praten.. ik geloof liever in dingen die wel tastbaar zijn..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:16

dat is geen geloven LimaMambo, dat is weten en kunnen bewijzen.

overgens, ik voel God vaak en ik spreek ook regelmatig met Hem.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:18

LimaMambo schreef:
ik wil graag van je weten waarom jij echt zeker weet dat hij bestaat.. en zoiets weet je pas echt zeker als je hem echt gezien en gesproken hebt is mijn mening Knipoog

Tja.... Jezus zegt al: 'Gelukkig zijn zij, die niet zien en toch geloven.'

Maar waarom weet ik dat echt zeker? Voor zover dat bestaat, het echt zeker weten? Ik kijk om me heen en zie de wonderen die gebeuren.
Zoals in dit 'gedichtje':
Citaat:
De man fluisterde: "God, spreek tot mij".
En een leeuwerik zong, maar de man hoorde het niet.

Weer riep de man: "Heer, spreek tot mij!"
En de donder rommelde in de lucht, maar de man luisterde niet.

Toen keek de man om zich heen en zei: "Schepper, laat mij U zien".
En een ster schitterde aan de hemel, maar de man merkte het niet.

Hij schreeuwde: “Vader, laat mij een wonder zien!"
En een nieuw leven werd geboren, maar de man wist het niet.

Toen riep de man in wanhoop: "Raak me aan, Schepper, laat mij weten dat u hier bent!”
Waarop de Schepper naar beneden reikte en de man aanraakte,
maar de man wuifde de vlinder weg en liep door...

Je moet het willen zien. Je kunt alles wel toeschrijven aan 'toeval', 'oerknal', of weet ik wat meer voor fraais, maar volgens mij klopt dat gewoon niet. Een vriend van me, 30 jaar, was ernstig ziek (kanker) en kon ieder moment overlijden. Na gebed voor hem is hij binnen een dag helemaal genezen, de artsen stonden voor een raadsel. Nu is hij getrouwd en vader en zijn 2e kind is onderweg. Noem het maar toeval. Het is maar een enkel voorbeeldje van wat ik gezien heb.

Blueberry

Marjo_x schreef:
Ik vraag mij af wat de christelijke bokkers nou vinden van een homosexuele dominee. Wij hebben/hadden hier een homosexuele dominee waardoor veel mensen de kerk verlaten hebben.

Leviticus 20:13
Wanneer iemand als man ligt bij een andere man zoals bij een vrouw, dan hebben beide zichzelf in hoge mate onrein gemaakt. Zij moeten onherroepelijk ter dood gebracht worden; Zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.

Van deze tekst word ik gewoon misselijk. Ik zou graag willen weten hoe de moderne christenen hier over denken.
Zelf ben ik niet Christelijk.

Lieve schat. Leviticus is het oude testament. Dat geld al 2000 jaar niet meer. Einde discussie.
Christendom gaat om liefhebben. Hoe zondig je ook bent. Liefhebben en vergeven is de boodschap!

Limanade

trustHim schreef:
dat is geen geloven LimaMambo, dat is weten en kunnen bewijzen.

overgens, ik voel God vaak en ik spreek ook regelmatig met Hem.

maar kunnen jullie ook bewijzen dan dat god echt bestaat? dmv tastbare dingen?
en waarom heet geleven eigenlijk 'Geloven' ? en niet 'Zeker weten' ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:19

Wildgirl schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar antwoord over mijn vraag

Dat stond er al, direct boven je post.
Blue_Eyes schreef:

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:19

Blue_Eyes schreef:
LimaMambo schreef:

Tja.... Jezus zegt al: 'Gelukkig zijn zij, die niet zien en toch geloven.'

Maar waarom weet ik dat echt zeker? Voor zover dat bestaat, het echt zeker weten? Ik kijk om me heen en zie de wonderen die gebeuren.
Zoals in dit 'gedichtje':
Citaat:
De man fluisterde: "God, spreek tot mij".
En een leeuwerik zong, maar de man hoorde het niet.

Weer riep de man: "Heer, spreek tot mij!"
En de donder rommelde in de lucht, maar de man luisterde niet.

Toen keek de man om zich heen en zei: "Schepper, laat mij U zien".
En een ster schitterde aan de hemel, maar de man merkte het niet.

Hij schreeuwde: “Vader, laat mij een wonder zien!"
En een nieuw leven werd geboren, maar de man wist het niet.

Toen riep de man in wanhoop: "Raak me aan, Schepper, laat mij weten dat u hier bent!”
Waarop de Schepper naar beneden reikte en de man aanraakte,
maar de man wuifde de vlinder weg en liep door...

Je moet het willen zien. Je kunt alles wel toeschrijven aan 'toeval', 'oerknal', of weet ik wat meer voor fraais, maar volgens mij klopt dat gewoon niet. Een vriend van me, 30 jaar, was ernstig ziek (kanker) en kon ieder moment overlijden. Na gebed voor hem is hij binnen een dag helemaal genezen, de artsen stonden voor een raadsel. Nu is hij getrouwd en vader en zijn 2e kind is onderweg. Noem het maar toeval. Het is maar een enkel voorbeeldje van wat ik gezien heb.

Zo ken ik ook meerder verhalen! Lovers

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:20

even een heel ander onderwerp misschien maar ook met het geloof te maken..
wat ik me afvraag is het volgende:

iemand is ziek, maar kan door medicatie beter worden.. geen medicatie is overlijden
er zijn christenen die niet geholpen willen worden ' omdat god het zo wil'
maar god heeft ons dan toch ook de kennis gegeven om medicatie te maken?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:21

Blue_Eyes schreef:
LimaMambo schreef:

Ik vraag me dan terdege af hoeveel waarde jij aan een boek hecht wat door 100en mensen is veranderd,herschreven en vertaald.
Nogmaals ik zeg niet dat je niet moet geloven of dat geloven slecht is; in tegendeel.
Ik denk echter wel dat we zo eerlijk moeten zijn toe te durven geven dat een geloof iets is wat wij als mensheid blijkbaar nodig hebben om productief te kunnen leven.
Dat je dus zelf kiest voor een soort van hulp/begeleiding dmv het geloven
@ blueberry; iets wat 2000 jaar geleden in het oude testament stond en wat ons in de huidige samenleving dus niet goed uitkomt dat vergeten we even.
wie maakt hier nou zijn eigen geloof dan?