Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik had inderdaad de aanhalingstekens elders bedoeld, namelijk om 'gemiddelde'.
@LimaMambo: ik spreek elke dag wel een paar keer met God. Hij geeft niet altijd antwoord en er vallen ook geen briefjes uit de hemel. Maar ik heb wel de Bijbel, het woord van God.
Blue_Eyes schreef:Nou.... dat is wel bewezen, dat er echt niet zomaar een clown is geweest die heeft gedacht dat hij maar een seen boekje moest gaan schrijven.
De Bijbel is over een periode van 1000 jaar geschreven door een aantal verschillende mensen, die door God daartoe geinspireerd werden. Er zijn volgens velen nogal wat onduidelijkheden, maar dat is wel echt duidelijk.
trustHim schreef:net als blue_eyes spreek ik zelf dagelijks met God, dus ja ik geloof dat
trustHim schreef:net als blue_eyes spreek ik zelf dagelijks met God, dus ja ik geloof dat
Wildgirl schreef:trustHim schreef:net als blue_eyes spreek ik zelf dagelijks met God, dus ja ik geloof dat
en daar hebben we hem; ik geloof dat is iets anders dan dat is zo![]()
alhoewel ikzelf katholiek ben ben ik me er donders goed van bewust dat een geloof iets is wat je zelf in het leven roept,brengt en houdt.....niks mis mee overigins
Wildgirl schreef:trustHim schreef:net als blue_eyes spreek ik zelf dagelijks met God, dus ja ik geloof dat
alhoewel ikzelf katholiek ben ben ik me er donders goed van bewust dat een geloof iets is wat je zelf in het leven roept,brengt en houdt.....niks mis mee overigins
Blue_Eyes schreef:Wildgirl schreef:
Nee, mijn geloof is iets dat door God in het leven is geroepen en wordt gehouden. Ik als mens kan dat niet, Hij zal het moeten doen - en doet het gelukkig ook.
LimaMambo schreef:Blue_Eyes schreef:Nou.... dat is wel bewezen, dat er echt niet zomaar een clown is geweest die heeft gedacht dat hij maar een seen boekje moest gaan schrijven.
De Bijbel is over een periode van 1000 jaar geschreven door een aantal verschillende mensen, die door God daartoe geinspireerd werden. Er zijn volgens velen nogal wat onduidelijkheden, maar dat is wel echt duidelijk.
dus jij gelooft mensen die zeggen dat ze met god hebben gesproken? mensen die je niet kent en nog nooit hebt ontmoet? mensen die zoiets door bv drugs gebruik hebben kunnen hallicineren?
het is (vind ik) namelijk erg makkelijk om een verhaal in de wereld te brengen.. en er zijn genoeg mensen die zoiets geloven..
nogmaals.. begrijp me niet verkeerd hoor.. vraag me dit eigenlijk altijd al af
LimaMambo schreef:ik denk dat bij de meeste gevallen de ouders het voor ze kiezen
Blue_Eyes schreef:LimaMambo schreef:ik denk dat bij de meeste gevallen de ouders het voor ze kiezen
Doe effe normaal. Kijk even in mijn profiel, dan zie je hoe oud ik ben, oud genoeg om zelf na te denken, lijkt me. Voor TrustHim is dat exact hetzelfde. Ik ben niet gelovig opgevoed, dus ik ben zelf vij God terecht gekomen, zonder mijn ouders. Sterker: als het aan hen had gelegen, was ik geen christen geworden. Nu vinden ze het normaal en niet onprettig.
Hoe weet ik dat God voor mij kiest en niet andersom? Ook dat weet ik uit de bijbel en uit ervaring. Probeer jij maar eens te kiezen om te geloven. Veel succes, dat lukt echt niet. Het is niet van dat je zegt 'Nu geloof ik het' en dan is het zo. Of andersom. 'Ik heb nou geen zin, dus nu geloof ik het niet meer.' Dat werkt gewoon niet zo, probeer het maar eens.
LimaMambo schreef:maar blue-eyes.. dat zijn geen antwoorden op mijn vragen
ik wil graag van je weten waarom jij echt zeker weet dat hij bestaat.. en zoiets weet je pas echt zeker als je hem echt gezien en gesproken hebt is mijn mening
Citaat:De man fluisterde: "God, spreek tot mij".
En een leeuwerik zong, maar de man hoorde het niet.
Weer riep de man: "Heer, spreek tot mij!"
En de donder rommelde in de lucht, maar de man luisterde niet.
Toen keek de man om zich heen en zei: "Schepper, laat mij U zien".
En een ster schitterde aan de hemel, maar de man merkte het niet.
Hij schreeuwde: “Vader, laat mij een wonder zien!"
En een nieuw leven werd geboren, maar de man wist het niet.
Toen riep de man in wanhoop: "Raak me aan, Schepper, laat mij weten dat u hier bent!”
Waarop de Schepper naar beneden reikte en de man aanraakte,
maar de man wuifde de vlinder weg en liep door...
Marjo_x schreef:Ik vraag mij af wat de christelijke bokkers nou vinden van een homosexuele dominee. Wij hebben/hadden hier een homosexuele dominee waardoor veel mensen de kerk verlaten hebben.
Leviticus 20:13
Wanneer iemand als man ligt bij een andere man zoals bij een vrouw, dan hebben beide zichzelf in hoge mate onrein gemaakt. Zij moeten onherroepelijk ter dood gebracht worden; Zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
Van deze tekst word ik gewoon misselijk. Ik zou graag willen weten hoe de moderne christenen hier over denken.
Zelf ben ik niet Christelijk.
trustHim schreef:dat is geen geloven LimaMambo, dat is weten en kunnen bewijzen.
overgens, ik voel God vaak en ik spreek ook regelmatig met Hem.
Wildgirl schreef:Ik ben ook wel benieuwd naar antwoord over mijn vraag
Blue_Eyes schreef:Hoe weet ik dat God voor mij kiest en niet andersom? Ook dat weet ik uit de bijbel en uit ervaring. Probeer jij maar eens te kiezen om te geloven. Veel succes, dat lukt echt niet. Het is niet van dat je zegt 'Nu geloof ik het' en dan is het zo. Of andersom. 'Ik heb nou geen zin, dus nu geloof ik het niet meer.' Dat werkt gewoon niet zo, probeer het maar eens.
Blue_Eyes schreef:LimaMambo schreef:maar blue-eyes.. dat zijn geen antwoorden op mijn vragen
ik wil graag van je weten waarom jij echt zeker weet dat hij bestaat.. en zoiets weet je pas echt zeker als je hem echt gezien en gesproken hebt is mijn mening
Tja.... Jezus zegt al: 'Gelukkig zijn zij, die niet zien en toch geloven.'
Maar waarom weet ik dat echt zeker? Voor zover dat bestaat, het echt zeker weten? Ik kijk om me heen en zie de wonderen die gebeuren.
Zoals in dit 'gedichtje':Citaat:De man fluisterde: "God, spreek tot mij".
En een leeuwerik zong, maar de man hoorde het niet.
Weer riep de man: "Heer, spreek tot mij!"
En de donder rommelde in de lucht, maar de man luisterde niet.
Toen keek de man om zich heen en zei: "Schepper, laat mij U zien".
En een ster schitterde aan de hemel, maar de man merkte het niet.
Hij schreeuwde: “Vader, laat mij een wonder zien!"
En een nieuw leven werd geboren, maar de man wist het niet.
Toen riep de man in wanhoop: "Raak me aan, Schepper, laat mij weten dat u hier bent!”
Waarop de Schepper naar beneden reikte en de man aanraakte,
maar de man wuifde de vlinder weg en liep door...
Je moet het willen zien. Je kunt alles wel toeschrijven aan 'toeval', 'oerknal', of weet ik wat meer voor fraais, maar volgens mij klopt dat gewoon niet. Een vriend van me, 30 jaar, was ernstig ziek (kanker) en kon ieder moment overlijden. Na gebed voor hem is hij binnen een dag helemaal genezen, de artsen stonden voor een raadsel. Nu is hij getrouwd en vader en zijn 2e kind is onderweg. Noem het maar toeval. Het is maar een enkel voorbeeldje van wat ik gezien heb.
Blue_Eyes schreef:LimaMambo schreef:ik denk dat bij de meeste gevallen de ouders het voor ze kiezen
Doe effe normaal. Kijk even in mijn profiel, dan zie je hoe oud ik ben, oud genoeg om zelf na te denken, lijkt me. Voor TrustHim is dat exact hetzelfde. Ik ben niet gelovig opgevoed, dus ik ben zelf vij God terecht gekomen, zonder mijn ouders. Sterker: als het aan hen had gelegen, was ik geen christen geworden. Nu vinden ze het normaal en niet onprettig.
Hoe weet ik dat God voor mij kiest en niet andersom? Ook dat weet ik uit de bijbel en uit ervaring. Probeer jij maar eens te kiezen om te geloven. Veel succes, dat lukt echt niet. Het is niet van dat je zegt 'Nu geloof ik het' en dan is het zo. Of andersom. 'Ik heb nou geen zin, dus nu geloof ik het niet meer.' Dat werkt gewoon niet zo, probeer het maar eens.