Amerikanen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Amerikanen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:00

Amerika is zo groot,ik vind het niet helemaal fair om een mening te vormen over zo'n groot 'land'

ik heb dus niet echt een hekel aan de amerikanen,waarom zou ik?
nouja,over de top is misschien nog wel waar,maarja........
zo heeft ieder volk wel wat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:26

Guinevere schreef:
Jeetje ... Huilen van het lachen Jammer dat mensen die zo weinig van het land weten er zulke uitgesproken meningen over hebben.

katiavl schreef:
Maar het is wel spijtig dat amerika weinig doet om buitenlandse studenten aan de universiteit te krijgen. Vind het echt zeer gesloten

Ik zou een studiefinanciering krijgen van 1000 euro, op een studie van 40000 euro en de modules lesgeld en boeken, onderzoeksvoorwerpen nog niet eens bijgerekend.
Dan was je voor die uni blijkbaar niet aantrekkelijk. Clown

Geen één buitenlander hoe goed je punten ook zijn Knipoog
Dus voor je dingen roept moet je wel weten waar je over spreekt Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:27

Hmmm... dat vind ik raar, ik ken wel degelijk iemand die daar volledig gratis studeert met een beurs.
Maar die heeft wel haar kwaliteiten, wat haar aantrekkelijk genoeg maakt voor diverse universiteiten om aangenomen te worden. Knipoog
Dus je mist toch echt iets Clown

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:33

(Heb niet alles gelezen, hoop dat dat niet erg is)

Ikdenk dat Europeanen een 'hekel' hebben aan Amerika, omdat hun cultuur zo omnipresent en bijna opdringerig is. Wat van hun land naar buiten komt, en wat wij dus merken is niet zozeer kunst ofzo, maar eerder: Irak, Bush, excessen in allerlei vormen zoals eten (anorexia of boulemia), religieus extremisme, armoede, overdreven ophemeling van perfecte lichamen waardoor veel mensen geobsedeerd geraken.
Dát is wat wij te horen krijgen. De Amerikaanse films die we te zien krijgen zijn bijvoorbeeld ook vaak extreem en duidelijk commercieel.

De positieve en meer gematigde kanten krijgen de Europeanen nauwelijks te zien. Onder andere omdat de VS zo'n groot land is dat enkel extreme dingen in ons geheugen 'geprint' staan als we een 'samenvatting' van het land maken in ons hoofd.

Okee, mijn uitleg is misschien niet erg duidelijk, maar ik begrijp wat ik bedoel Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:43

Zucht, dus je baseert je op één geval dat je kent, gesitueerd in Nederland. En daarover maak je aannames die kant of wal raken... maar terwijl klaag je dat mensen hier vooroordelen over Amerika hebben Clown

Ten eerste weet jij niet welke studie het is (of die aantrekkelijk genoeg is om vanuit België of Amerika een studiebeurs te geven),

Als je een beetje nadenkt kun je tot de conclusie komen dat er veel factoren een rol spelen, en mijn eigen capaciteit is top hoor Lachen

Als er geen beurzen daarvoor bestaan kunnen ze die niet geven zo simpel is het Ach gut

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:39

Nee, maar jij zegt dat Amerikanen geen beurzen geven aan buitenlanders, dus in feite baseer jij je mening ook op je eigen geval. En ik ken toevallig een ander geval, waarmee ik je probeer duidelijk te maken dat het helemaal niet onmogelijk is om als buitenlander daar een beurs te krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:41

joostvangestel schreef:
Sammie schreef:
in Duitsland wonen ook vast mensen die nog nooit een kuil hebben gegraven op het strand Clown

O ja, en er zijn ook wel Nederlanders die niet met een caravan op vakantie gaan en wel eens op de rechter rijstrook rijden Knipoog

En als ze op hun klompen de polonaisse niet dansen worden ze helemaal met de nek aangekeken.. ROFL
*krijgt ingeving over plaatje*

Afbeelding

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:46

katiavl schreef:
Zucht, dus je baseert je op één geval dat je kent, gesitueerd in Nederland. En daarover maak je aannames die kant of wal raken... maar terwijl klaag je dat mensen hier vooroordelen over Amerika hebben Clown

Ten eerste weet jij niet welke studie het is (of die aantrekkelijk genoeg is om vanuit België of Amerika een studiebeurs te geven),

Als je een beetje nadenkt kun je tot de conclusie komen dat er veel factoren een rol spelen, en mijn eigen capaciteit is top hoor Lachen

Als er geen beurzen daarvoor bestaan kunnen ze die niet geven zo simpel is het Ach gut

Jij zei dat Amerika weinig doet om buitenlandse studenten aan de universiteit te krijgen. Niet dat het om een specifieke studie gaat ... dat kunnen wij toch niet weten als je dat er niet bij zegt? Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat jij geen goede student bent o.i.d., alleen dat je voor die uni blijkbaar niet aantrekkelijk was. Dat is jouw ervaring, maar dat wil niet zeggen dat Amerika geen interesse in buitenlandse studenten heeft.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 01:29

Zoals hier boven gezegt word Amerika heeft zeker wel interessen in buitenlandse student. Het moet alleen wel iemand zijn die de universiteit iets kan bieden. Sterker nog ze zijn erg blij met buitenlanders want die moeten veel meer betalen.